„Dracula“ se po 14 letech od premiéry opět zakousl
5. února 2009 měl obnovenou premiéru dnes již legendární muzikál Karla Svobody, Zdeňka Borovce a Richarda Hese Dracula. V rozsáhlé recenzi si můžete přečíst naše první dojmy, samozřejmostí jsou také fotografie z představení.
Na začátek trochu historie – muzikál Dracula je označován jako první velký český muzikál, který společně s Bídníky a „Jesusem“ odstartoval velký muzikálový boom v Praze. Světovou premiéru měl Dracula 13. října 1995. Režíroval Jozef Bednárik, choreografii vytvořil jeden z autorů Richard Hes a šéfproducentem se stal dnešní ředitel Hudebního divadla Karlín Egon Kulhánek. V pražském Kongresovém centru (v té době Paláci kultury) se hrál až do roku 1998 a vidělo ho kolem 1,2 milionů diváků. Dracula však nezůstal pouze na českém území, stal se také nejúspěšnějším českým muzikálem v zahraničí. Vidět ho mohli diváci na Slovensku, v Jižní Koreji, Polsku, Německu, Belgii a Lichtenštejnsku. V roce 2003 se muzikál krátce vrátil na jeviště Kongresového centra, ale zaznamenal velký komerční neúspěch, skončil krachem a zanechal za sebou obrovské dluhy.
Nyní se po 14 letech od původní premiéry vrací do Prahy. Tentokrát do nového Divadla Hybernia, s novým obsazením, novou výpravou a dokonce inovovanou třetí epochou (druhou půlkou). Začněme ale postupně…
Hudba z pera Karla Svobody, který dnes mezi námi už bohužel není, je popověji založená, nechybí v ní však také rockovější prvky. Typický znak muzikálů – opakování melodií, zde nechybí a ústřední hit „Jsi můj pán“ zná snad každý. Od krásných duetů (Vím, že jsi se mnou) se Svobodova hudba dostává k dynamickým pasážím (Hon na zlo) až k téměř undergroundové rockové scéně (Devastace Casina). Krátce řečeno – hudba Karla Svobody je nenahraditelná a vskutku krásná. O to více zamrzí její zkracování v první půli, které bylo převzato z verze z roku 2003. Nejen, že uříznutí začátků písní „Tajemný hrad“ a „Schůzka v zahradě“ je barbarství (dle mého názoru se jedná o jedny z nejzajímavějších částí první půle), ale také ubírají na ději a vykreslení postav. Lorraine přijde na hrad, dvakrát se rozhlédne a z nového nastudování vůbec není znatelné, že se tam děje něco neobvyklého a ani se nedozvíme nic o postavě Lorraine. To samé při „Schůzce v zahradě“ – divák není seznámen s faktem, že Dracula na schůzku nepřišel a zbaběle vysílá svého sluhu s darem, který zpočátku Lorraine odmítá. V nové verzi se Lorraine vzbudí a rovnou si jde pro „ó náhrdelník a pravý“ (téměř to vypadá, že si k Draculovi přišla jen pro majetek). Bohužel to nevynahradí přidaná píseň v druhé půli – „Draculův monolog„, která je sice krásná a rozhodně do muzikálu „zapadla“, ale bylo by mi milejší slyšet celé písně v první půli a vynechat tento přidaný monolog. A také jsme se stále nedočkali živého orchestru, který by hudbu ještě více vyzdvihl. Škoda.
Libreto Zdeňka Borovce (který také bohužel už nikdy více českou kulturu neobohatí) je v kontextu dnešní muzikálové scény velice nadprůměrné, porovnejme například s Golemem, který je plný rýmovaček bez hloubky. Zdeněk Borovec uměl a jeho dílo u mě sklízí úspěch dodnes. Texty prošly místy malinkatými úpravami, které nejsou ničím výjimečné – například z „…stiskni fest…“ se stalo „…kousni fest…“ nebo „…co mu tedy schází, když je vlastně zdráv…“ v souladu s novým nastudováním změnilo osobu: „…co ti tedy schází, když jsi vlastně zdráv…“. Takových drobností nalezneme více, osobně mi to špatné nepřijde, setkal jsem se však i s negativními názory od zarytých fanoušků původní verze.
V odstavcích výše jsem již naznačoval spojení „nové nastudování“. Ono to je ale trochu jinak. První půle je totiž režijně téměř naprosto totožná s původním nastudováním. Kněze Dracula zabodne za propadlem, krvinky mají stejné úlohy, při „Milování“ se propadlo rozšiřuje o sudy… Téměř vše, na co si vzpomente je stejné. Jen v jiných kulisách (funkce propadel zůstávají stejné) a kostýmech. Jozef Bednárik tak vytvořil jakýsi kompromis mezi starou a novou verzi s cílem potěšit obě skupiny diváků – starou i novou. Druhá půle je však naprosto odlišná. Přesunuli jsme se do roku 2088, jakési post-apokalyptické budoucnosti, kde vládnou děti ulice ve zničených troskách měst a nejmodernější auto té doby je trabant. Vskutku zajímavá vize pana Bednárika na jevišti funguje bezvadně. Je více sexy, více akční, více odlehčující. Zkrátka utvořena pro dnešního diváka. Hudba a texty samozřejmě zůstávají, přesto se asi druhá část představení stane pro některé diváky nepřekousnutelnou.
Cestou kompromisu jde i choreograf (a zároveň jediný žijící autor Draculy) Richard Hes. V první půli můžeme opět vidět staré známé taneční kreace, které jsou skutečně povedené a závěr první půle je velice efektní a patří díky výrazné choreografii k jedněm z nejlepších momentů. Skvěle zvládnuta je také choreografie krvinek, která z větší části zůstala stejná.
Na řadu přichází výprava a začnu od té horší stránky, a to scénografie, kterou vytvořil Daniel Dvořák. Jeviště Hybernie je o mnoho menší než prostor Kongresového centra, ale například již výše zmiňovaný Golem potvrdil, že na něm lze vytvořit vskutku působivá a vkusná scéna. V první půli Draculy se však tak nestalo. Už jakási parodie na kostel v úvodu představení příliš neosloví, velké hořící svíce na hradě jsou sice efektní, ale na prázdné scéně s jakýmsi „schodištěm“ působí velice nevyužitě a osamoceně (přeci hrad nebyl tvořen jen ze svíček). A brána ve druhé epoše již postrádá veškerý vkus a vypadá spíše jako výtvor amatérského divadla. Při faktu, že na krajích jeviště je celou dobu železná konstrukce (skvěle se hodící do druhé půle) a po stranách jeviště jakési pověšené hadry, je scénografie největším záporem nového nastudování. Druhá půle již originalitu nepostrádá, velice vhodně dokresluje a pomáhá zvýraznit vizi budoucnosti. Naopak kostýmy Romana Šolce, se kterými jste se mohli na našem webu již seznámit, jsou velice pěkné a prakticky k nim nemám žádné výtky. Zajímavým nápadem je také využití umělého sněhu při třech scénách, zejména při finále první půle v kombinaci s vynikajícím nasvícením působí velice efektivně.
Při mém hodnocení však nehraje hlavní roli výprava, ale jednotlivé výkony celého souboru – sólistů a taneční company. A právě těm bude věnována druhá část této recenze. Výkony hodnotím ze dvou představení, tudíž většinou vám nabídnu srovnání dvou alternací.
Hlavní role, krvelačný hrabě Dracula. Když se řekne „Dracula“, automaticky se většině z nás vybaví „Daniel Hůlka„. Ten se kvůli tomuto nastudování navrátil do světa šoubyznisu a zhubl neuvěřitelný počet kil v rekordním čase, aby se nám opět mohl představit ve své životní roli. A tu zvládá stejně jako před lety. V některých místech byly ještě znát určité rezervy, které však jistě brzy dopiluje. Jde zejména o větší využívání chrapláku místo čistého hlasu, znatelné to bylo například v „Poznání nesmrtelnosti„, které bylo celé zazpíváno chraplákem, a skvělý operní hlas zřejmě odešel v tu chvíli do zákulisí. O něco více než Dan nás však zajímal Josef Vojtek. V konkurenci dvou operních zpěváků (s Danielem a Josefem ještě alternuje Marián Vojtko) to rozhodně nemá lehké, nezapomínejme však, že Dracula byl původně psán pro Daniela Landu. Dalo by se tedy říci, že Josef Vojtek je ideálním Draculou. Nedalo. Přesto nás Josef opravdu velice mile překvapil. Dokázal zpívat i jemnějším hlasem (například „Vím že jsi se mnou“ bylo nádherné), jeho typický chraplák však převažoval. Občas pokulhával i herecký výkon, který byl na Draculu příliš civilní. V rámci celého představení však předvedl svůj nejlepší výkon a rozhodně není třeba ho předem zatracovat!
Zpívat roli Lorraine po svérázném podání Lucie Bílé je opravdu tvrdý oříšek. Monika Absolonová se však nenechala zastrašit a písně „Jsi můj pán“ a „Lorraine v podzemí“ patřily k nejlepším momentům představení. Tleskám! O trochu více však musím tleskat Leoně Machálkové, která mě velice překvapila a na poslední generálce předvedla svůj životní výkon. V dojetí plném slz nemohla dozpívat svou poslední píseň při loučení s Draculou, a to přidalo na intenzitě výkonu. Ona totiž Lorraine byla a prožívala příběh s ní, kdežto Monika Lorraine pouze výborně hrála.
Další důležitá ženská role (vlastně dokonce dvojrole) je Adriana/Sandra. Zdenka Trvalcová je nepochybně skvělá zpěvačka, na tuto roli má však příliš jemný hlas a nevýrazné vystupování, které na kvalitě výkonu ubíralo především v druhé půli. Nelze jednoznačně napsat, že je špatná, to v žádném případě, jen ta role k ní příliš nesedí. A po zhlédnutí výkonu Kamily Nývltové to musím jen potvrdit. Kamila se od prvního představení Kleopatry mnohonásobně zlepšila a na jevišti zastiňuje některé své starší a zkušenější kolegy. Má sytý hlas, který v kombinaci s hlasem Daniela Hůlky tvoří libozvučný pár. V druhé půli také umí být neuvěřitelně sexy, což k té roli neodmyslitelně patří a sedí.
Velice nás také zajímala trojrole Šašek-Sluha-Profesor, která byla obsazena vskutku překvapivě – alternují se Aleš Háma, Jiří Langmajer a Tomáš Trapl. Tomáš Trapl je zkušený muzikálový herec s obrovským hereckým i pěveckým talentem. O tom není vůbec pochyb a není třeba to dále rozebírat. Svojí roli zvládá s přehledem a opět dokazuje, jak by bez něj byla muzikálová scéna o něco prázdnější. Pro mě však byl Jiří Langmajer lepší. Přinášel do role něco nového, má svůj osobitý projev a získal si mé sympatie. Nemá sice takové hlasové vybavení, ale s přihlédnutím k hereckému ztvárnění mírně předčí Tomáše Trapla.
Steven Tomáš Savka překvapil svými hlasovými možnostmi a stále se v muzikálovém světě vypracovává výše a výše. Bohužel jsem neviděl žádnou další alternaci Stevena, za to jsem mohl více sledovat Tomášův výkon a ten byl skutečně skvělý.
Nick, svérázný „kápo“ gangu ze třetí epochy v podání Alana Basteina nepostrádal energii, spíše není v Alanových pěveckých možnostech. Nehovořím teď o výškách, které zvládá s přehledem (například ve Třech mušketýrech), ale spíše o snaze o rockový hlas. Pokud se Alan inspiroval u kolegy Vojtka s chraplákem, netuším, ale měl by zůstat u popových písní, kde plně vynikne jeho hlas. Juraj Bernáth vyšel z tohoto „duelu“ jako jasný vítěz. Hlasově mu písně sedí lépe než kolegovi Basteinovi, herecky je na tom také o kategorii lépe. Druhou půli tak velice příjemně obohatil.
Kněz v muzikálu nemá příliš velký prostor, za to však má jeden z nejtěžších partů. V této roli kdysi exceloval Tomáš Trapl, který nyní postoupil do již hodnocené trojrole, a nahradili ho méně zběhlejší kolegové. Jaromír Holub měl v pěveckém výkonu také malé nesrovnalosti, ale v porovnání s Jiřím Březíkem byl skvělý. Jiří Březík mě už podruhé přesvědčil, že by měl zůstat spíše u autorské a dirigentské práce a muzikálové herectví nechat jiným kolegům.
Poslední tři větší role jsou nymfy. Nejvíce prostrou dostává Nymfa ohnivá (v původní verzi s přívlastkem krbová) v podání Hanky Křížkové a Míši Noskové. Obě předvedly skutečně famózní výkon, přičemž větší pochvalu si zaslouží právě Míša Nosková, která patří k dalším z vycházejících talentů hudebního divadla. Nymfy Hodinové Olga Lounová a Renáta Drössler jsou skvělé, na tak malém prostoru však nelze výkon rozebírat příliš do hloubky, celkově však hodnotím pozitivně, stejně jako poslední kolegyni – Nymfu větrnou Janu Burášovou.
Náročné taneční role krvinek jsou skutečně bravurně zatančeny a nemám nejmenší výtky k žádné z alternací. Také company předvádí skvělý výkon, spousta tváří je v Divadle Hybernia nová a hned se skvěle zapsala. Choreografie nejsou vůbec jednoduché a obdivuji každého jedince, který v company tančil. Bohužel nemohu jmenovat, na obsazení v divadle jména nevisí, ale skutečně musím pochválit všechny.
Za zmínku ještě stojí program k muzikálu, který nepřekvapí už bohužel vůbec ničím, vzhledem k faktu, že podobné fotografie se zdarma dají nalézt na každém zpravodajském serveru, který se focení programu účastnil (včetně nás).
A jaký má Dracula úspěch u diváků? Každou generální zkoušku doprovázely mohutné ovace ve stoje a ve foyer se daly zaslechnout veskrze pozitivní názory. Producenti se mohou radovat, protože do konce sezony je téměř vyprodáno. Dracula se tedy vrací se vší slávou.
Dracula i po 14 letech má stále plno energie. Nové tváře většinou pozitivně překvapí, starší kolegové předvádí stále dobré výkony. Vytknout by se dala scénografie, se kterou si mohli autoři určitě více pohrát. Úpravy znatelné jsou, nejvíce v druhé půlce, která bude jistě hojně rozebírána a plná rozporů. Na své si také přijdou příznivci verze staré, autoři udělali kompromis mezi novinkami a zachováním starých prvků. Celkově však jde o kvalitní představení, které v rámci pražské scény rozhodně stojí za návštěvu, i několikanásobnou.
Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!
Fotografie z premiéry naleznete v samostatné fotogalerii.
Komentáře
HUGO
Autorano, ano, pravda Sasie pravda .-)
ted ale Pavle, kdyz se znovu otevrela tato diskuze, videl jsi uz Radku? ;)
Pavel Košatka
AutorFišarku? Ještě pořád ne… :)
Lily
Autor108.
Právě jdu z odpoledního představení Draculy a šla jsem tam právě proto, že byl v rozpisu Hůlka. Viděla jsem Vojtka, kterej nebyl špatnej, ale nenadchnul mě. Ještě těsně před začátkem jsem byla přesvědčená, že hraje Hůlka, ale v první Draculově výstupu se objevil Marián Vojtko…musím říct, že jako Dracula je úžasnej, dává tomu fakt zase úplně jinej rozměr a zpívá fantasticky. To pro ty, kteří jsou přesvědčeni, že bez Hůlky je to o ničem. Na druhou stranu mě přece jen zamrzelo, že ještě pár minut před začátkem představení visí ve foayer (doufám, že píšu správně) rozpis s Hůlkou a přitom nakonec hraje úplně někdo jiný. Vím, že nehrál oproti rozpisu už 30. dubna a 10. května, takže je zřejmě hlasově indisponován. Tak ať se nám dá brzo do kupy a můžu si ho konečně vychutnat jako Draculu.
Sasie
AutorJj taky jsem byla odpoledne a taky jsem byla dlouho přesvědčená že hraje Hůlka. Dokonce mamka se ještě asi hodku před představením ptali na pokladně a paní pokladní je vehementně přesvědčovala o tom, že odpoledne zcela jistě hraje pan Hůlka. Celkem by mě zajímalo co se stalo, protože mě přišlo že ta změna byla silně na poslední chvíli. Ale mě osobně se v tom Vojtko moc nelíbil, já totiž na rovinu přiznávám, že rozhodně nepatřím k jeho fanouškům a jeho projev ať už pěvecký či herecký mě prostě neseděl ani dřív a nejinak tomu bylo v Draculovi. Ale kdo mě moc mile překvapil byla Šárka Vaňková jako Adriana/Sandra a pak se mi taky moc líbili Nymfy – Nosková, Lounová a Schneiderová. A taky Machálková jako Loraine nebyla špatná, hlavně potom v té třetí epoše, kdy mě přišlo, že už se do toho představení stihla víc dostat, hlavně i pevěcky. Takovej nějakej asi neutrální názor mám na Langmajera jako Šaška,sluhu, profesora. Nevim, nemůžu říct, že se mi nějak extra líbil ale na druhou stranu, zas nemůžu říct, že by se mi nelíbil. Takže asi tak, že mi v té roli nevadil, klidně bych ho v ní ještě i někdy viděla ale, že by ve mně zanechal z toho výkonu nějakej extra pocit, to zas ne. Ale přišlo mě, že nejvíc mu sedl ten profesor.
magdalena
AutorMilé dievčatá,
dnes večer sme sa s dcérou vrátili z Prahy (išli sme na otočku kvôli Danovi)
domov,do Bratislavy, z predstavenia Draculy o 14,00hod.Tiež sme išli preto,lebo bol v rozpise Dan.(totiž absolvovali sme pred týždňom predstavenie v sobotu o 18,00 a bol Pepa.Predtým o 14,00 hral tiež a aj v nedeľu.)
Dnes nám povedali ešte pár minút pred 14,00, že bude Dan a večer Marian. Dcéra sa tešila, ale len chvíľu, lebo po vstupe do divadla si pri schodoch do sály prečítala rozpis a bol tam Marián. Bol to dobrý podraz. Jediné čo ju uspokojilo bolo, že tam nebol Pepa, že sedela v prvej rade a že Marián sa viac hlasovo priblížil k Danovi. Ale ináč znovu skúmam, ako sa dozviem, kedy bude Dan, lebo chodiť len tak na otočku z Blavy nie je vôbec sranda. Keď tie rozpisy na ich stránkach nie sú vôbec smerodajné a keď sa človek ani pár minút pred predstavením nedozvie pravdivé obsadenie, tak sa nám to z tej Blavy nepodarí za pár minút dobehnúť a ešte zobrať lístky, ktoré sú vlastne zostatkové a na blbých miestach.
Tak si držme palce, nech sa nám, aj Vám to nejako podarí a snáď sa stretneme, keď bude spievať Dan…………
Kristynka
AutorJá se přiznám, že jsem z Leony v Draculovi byla opravdu nešťastná, protože to naprosto neudýchala a herecky mi prostě nesedne… už jsem viděla všechny tři Lorraine a Monika mi rozhodně nevadila, ale Radka ta je prostě pro mě z těch tří nepřekonatelná, odzpívá to skvěle a vždy mě dožene k slzám…
Lily
AutorJj, taky mi přišlo, že to bylo na poslední chvíli. A nevím, jestli jste si toho všimli, ale Dan Hůlka se přišel na představení podívat a seděl na kraji v 8. řadě. Seděl tam asi půl hodiny. Ještě když jsem přišla do divadla, tak byl na rozpisu.
Jinak k obsazení:
Leona – pro mě má moc příjemný hlas, ale líbila se mi až v druhé půli. Ale nezpívá s takovou lehkostí, s jakou tuto roli zpívala Lucka Bílá.
Jiří Langmajer – na mě působil znuděně, viděla jsem na něj dobře a když zrovna nezpíval, tak jakoby úplně přestal hrát, jen znuděně stál a čekal na svůj výstup.
Míša Nosková – Hanka Křížková je pro mě bohyně, měla jsem ji minule a myslela jsem, že se jí nikod nemůže rovnat, ale Míša mě hodně mile překvapila!
K Mariánovi jsem se vyjadřovala, překvapil mě, líbil se mi, ale pokud srovnávám s Hůlkou, Dan jasně vítězí, v Mariánově projevu mi něco vadí, někdo to tady už říkal, tak nějak usekává slova nebo nevím, jak to vyjádřit…
Šárka Vaňková – v Adrianě jí to trošičku ujelo párkrát, ale jako Sandra se mi už docela líbila, ale jsem spíš zvědavá na Kamilu Nývltovou.
Sasie
AutorLily: Tak já seděla uplně nahoře na balkóně, tudíž jsem si Dana nevšimla. Za to jsem slyšela jak tam v takových těch pokynech říkali, že se ještě čeká na Mariana a taky se začínalo myslím o pár minut pozděj i přes to, že už jinak myslím byli všichni na svých místech, takže se asi převlékal apod. celkem na poslední chvíli.
Pavel Košatka
AutorMarián sám totiž ještě den předem netušil, že bude hrát obě představení Draculy, měl původně v plánu dopoledne hrát Monu Lisu. Takže to fakt asi byla nějaká krizová situace, ještě že ty divadla jsou tak blízko sebe :). A magdaleno, právě kvůli těmto případům se také nezveřejňuje obsazení. Vy berete jako podraz i informace ze stránek umělců, které nemusí vždy být aktuální a herci si to mění a sami pak na to třeba zapomenou webmastery upozornit. Co by pak měli dělat produkce, kdyby lidem prodali lístky s tím, že je prodávají na Dana? Vraceli by vstupné, až by někdo ptořeboval nutně záskok? Berte to tak, že když jedete na představení, tak prostě nikdy nemáte jistotu. Takový dražší kinder vajíčko :).
magdalena
AutorDíky za názor, tiež si myslím, že keby sa predávali lístky len na Dana a potreboval by záskok, ľudia(teda niektorí), by požadovali vrátenie vstupného. Mnohí majú totiž postavu Draculy spojenú len s Danom, ktorý je v tomto neprekonateľný!(na druhej strane ma teší, že niekto si našiel, najmä z tých mladších „svojho Draculu“ v Pepovi, či Mariánovi- ten sa mimochodom páčil aj mojej dcére, hoci jej idolom je Dan). Ale v dnešnom dosť materiálne založenom svete mám pocit, že Daniel je reklamným ťahom, lákadlom na tieto predstavenia(tiež to chápem…peniaze hýbu svetom). Aj keď je jasné, že by toľko predstavení, koľkokrát by ho chceli ľudia vidieť, počuť nebolo v ľudských silách zahrať. ŠKODA :)
Takže budeme pokračovať „v nakupovaní drahších kinder vajíčok“, aj keď máme radšej horkú čokoládku… :)
HUGO
Autordle všeho prý Danovi odešel hlas, proto ta náhlá změna, i když dneska zpíval o „sto prdo“ :-)
Pavle: a na Radku musíš zajít, věr mi, že se Ti bude líbit
Lily
AutorTakže dneska už zpíval? A ja se rozhodovala, jestli koupit lístek an sobotu nebo neděli :) Ale jsem ráda, že jsem slyšela Mariána, jel na 100%. A na Dana se můžu těšit příště.
Sasie
AutorMimochodem nevíte jak je to teda s tím Danovým 1000 představením? Mám pocit, že to mělo být některý z těch dnešních? I když potom co nehrál ty včerejší mu teoreticky na tu 1000 dneska ještě asi nevyšlo ne?
HUGO
AutorJá bych ty počty asi neřešil :-)
Každopádně dneska, tedy už včera, se odehrálo Danovo 1000. představení ;)
a mohu říci, že to bylo opravdu více než super! :-)
Lily
AutorBylo tam něco navíc, gratulace atd?
HUGO
AutorLily: 2 Lorraine v jednom představení a pak na konci spousta gratulací, toť ve zkratce ;)
Bet
AutorVčera jsem Dráculu konečně viděla a musím říct, že ten pocit prázdnoty, co mě zachvátil při návratu domů je tady pořád. To bylo úžasný! Hlavně při výkonu Radky Fišarové. Měla jsem na těle takovou husinu, že moje oblečení bylo 2cm daleko od kůže. Chvílema jsem ani nedýchala. Bylo to opravdu fantastický! Moc děkuju.
HUGO
Autorjj, Radka tam opravdu exceluje a její včerejší Lorraine v podzemí „dala“ snad nejlíp, co jsem jí kdy viděl :-)
thenardier
Autoruž aby bylo dvd
Daniel Krejčík
AutorTak koho si přejete na DVD?
Mě by se to líbilo takto:
Dracula – Dan Hůlka
Lorraine – Radka Fišarová/Leona Machálková
Adriana/Sandra – Šárka Vaňková
Sluha, profesor,šašek – Jiří Langmajer
…a ty ostatní jsou už skvělí všichni – v morku kostí ale cítím, že tam zase strčí Absolonovou, ách jooo…..
Ondřej Doubrava
AutorMimochodem, DVD už je venku minimálně od tohoto týdne, minimálně v Bontonlandu už ho měli
veny
AutorNemá už ho někdo, příp. jaký je?
tom2410
AutorJak koho si přejeme??…vzdyt já už ho mám doma aspon 14 dní
tom2410
AutorA je na něm Dan, Kamila, Monika, Tom Trapl a Aleš Háma, Tom Savka a Jarda Holub, v bonusech je Pepa ,Marián, Radka a Leona
Jakub
AutorJe škoda, že na něm není Jirka Langmajer, dneska byl super, je na něm vidět že si to užívá a baví ho to.
veny
Autor„Starej“ Dracula je prostě „starej“ Dracula. Jsou věci, které se mě na novém nastudování nelíbí – některé scény, celkově scéna, kostýmy (Šaška, Draculy – ten hnědofialový, Adriany, maskáče…). Poprvé jsem viděla v muzikálu Kamilu. Je vidět, že je stále poměrně na jevišti nováčkem. Ale myslela jsem, že bude horší. Podle mě jí více sedne Adriana než Sandra. Při choreografiích v druhé půli je poměrně tvrdá. Ale hlás má krásnej, ikdyž mě vadí (vím, že za to nemůže) její šlapání na jazyk. Monika je v každé roli stejná – ať je to Angelika nebo Lorraine. Dan je Dan, ikdyž pěvecky je o něco horší než před léty.
Lenka
AutorTak jsem konečně shlédla novou verzi muzikálu Drácula.Musím ale říci,že první Drácula,z roku1996 se s tímto vůbec nedá srovnat.Byl mnohem lepší,procítěnější.Na novém zpracování muzikálu je příšerná scéna a kulisy,které vůbec nezapadávají do doby,ve které se děj odehrává.Vše je v údajném 15.století kovové,hrozné jsou i obrovské svíčky,které se tam vůbec nehodí.A co teprve obsazení rolí!Daniel Hůlka zpívá,jako by se mu nechtělo,Adrianu nahradila zpěvačka,která se nemůže vyrovnat Leoně Machálkové.Totéž platí o postavě Lorraine,kde Monika Absolonová je v porovnání s Lucií Bílou ubohá.Chybí tam prostě znatelné city.Danieli,vlož do svého zpěvu procítěnost,kterou jsi dokázal vložit v prvním zpracování….Mám oba dva muzikály nahrané,ale v prvním si vždycky trochu popláču.
Snaž se,Ty to dokážeš!!!
Romča
AutorAž teď jsem si díky reklamě všiml komentáře slečny/paní Lenky z loňského května a musím se bavit… Konzervatismus českého národa je někdy opravdu až za hranu rozumu jdoucí… Jestli něco Monika ABSolonová má naprosto promakané, tak je to právě citová složka jejích výkonů. Čili s tou ubohostí bych to viděl právě naopak. Cílem není přehrávání a póza (o nesrozumitelném neestetickém řevu Lorraine v podzemí v podání Bílé na původním CD ani nemluvě), ale právě přirozenost! To, s jakou něžností a zároveň zdrženlivostí v první půli, a naopak úměrnou naštvaností ve druhé dokáže Monika (ale v říjnu i Kamila) podat svou Lorraine, to je na smeknutí!