Aktuální zprávy

Musical Production uvede “Mary Poppins”, “Královnu Antoinnetu” či “Zpívání v dešti”


Mary Poppins” a “Královna Antoinneta“, to jsou stěžejní “trháky” nové divadelní sezóny 2012/2013 společnosti Musical Production, která se stala hlavním producentem Divadla Hybernia. Krom těchto titulů, nabídne pro své diváky i muzikály ze své stávající produkce “Quasimodo” a “Lucrezia Borgia” a do Prahy ve formě hostování zavítá i legendární “Funny Girl” nebo “Zpívání v dešti“. Mediální tváří Musical Production se stala Monika Absolonová. Podívejte se s námi na všechny novinky.

.

Mediální tvář – Monika Absolonová

Držitelka ceny Thálie 2011 Monika Absolonová se stala mediální tváří společnosti Musical Production pro divadelní sezónu 2012/2013. V rámci navázané spolupráce s Divadlem Hybernia odehraje hlavní role v muzikálech “Mary Poppins” a “Královna Antoinneta”. Velmi pravděpodobné je i obsazení do dalších, případně připravovaných projektů. Tvář Moniky Absolonové bude součástí vizuálů divadla a bude zobrazena i na vstupenkách.

.

Mary Poppins

Jak jsme nedávno informovali na našem Facebooku, zavítá do Prahy na exkluzivních 30 představení ta nejmilejší a nejoriginálnější chůva všech dob. “SUPERKALIFRADŽILISTIKEXPIJALIDÓZNÍ“ muzikál, který do Prahy přiveze Městské divadlo Brno, se divákům představí v termínu 16. února – 25. května 2013. V hlavní roli Mary Poppins bude ve dvaceti představeních speciálně účinkovat Monika Absolonová.

.

Královna Antoinneta

Původní český muzikál Jiřího Hubače (libreto), Pavla Vrby (texty písní) a Jiřího Škorpíka (autor hudby) bude mít premiéru v říjnu 2013. Již nyní je známo obsazení hlavní role a to Monikou Absolonovou. Rouškou tajemství je zahaleno jméno režiséra, o kterém producentka Ema Krahulíková říká: “Můžete se na něj těšit, není z Prahy a v Praze ještě žádný muzikál nerežíroval“. Pár tipů naše redakce má, ale nebudeme spekulovat a necháme se překvapit.

.

Zpívání v dešti

Na jaře 2013 se představí jeden z neslavnějších filmových muzikálů všech dob, který měl premiéru v roce 1952 a o 33 let později se dočkal i své divadelní podoby – “Zpívání v dešti”. V hostování Libereckého Divadla F.X. Šaldy se můžete těšit např. na Jana Kříže, Jana Révaie, Marii Blahynkovou, Ivanu Jirešovou a další.

.

Funny Girl

“Funny Girl” s Monikou Absolonovou v hlavní roli, která byla za ní oceněna cenou Thálie. Hostování Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem se uskuteční ve dnech 25. a 26. října 2012. Jedním z lákadel je také živý orchestr, který bude umístěn místo první čtyř řad sálu.

.

Další repertoár

V repertoáru zůstávají i díla, která společnost Musical Production uvedla v minulé sezóně, “Quasimodo” a “Lucrezia Borgia“. Nelze opomenout na opětný návrat tanečního muzikálu “Edith – vrabčák z předměstí” či nejoriginálnější multižánrové představení současnosti, kabaret “Lidoskop“, který v Hybenii našel nové působiště. Těmito kroky  se chce Divadlo Hybernia definitivně zařadit mezi repertoárová muzikálová divadla.


Aktuální zprávy
Herci z muzikálu Láska je láska se sešli na první čtené zkoušce
Rozhovory
Rozhovor s Jiřím Joskem
Aktuální zprávy
STARCI NA CHMELU se představí na letní scéně divadla Studio DVA (+ obsazení a fotogalerie)
  • lili

    Vkládám do tohoto produkčního týmu velké naděje. Kéž by se navrátilo umění do tak krásného a váženého prostoru, jakým je divadlo Hybernia. Už částečný důkaz by tu byl – Lucrezia Borgia a Quasimodo. Tak držím palce!


  • milanzitka

    Tak na tu Antoinnetu jsem vážně zvědavý, s čím Škorpík přijde :) Jen mě tak napadá, vychází koncept z nedokončeného muzikálu Karla Svobody, nebo jde o zcela samostatný projekt?


  • Radek Janda

    milanzitka: ano, vychází


  • Briseis

    Supr, Zpívání v dešti s Honzou!!


  • Katka

    Nějak si nedovedu představit Zpívání v dešti v jiném prostoru než v Divadle v Liberci. Ale příjemné překvapení …


  • Abigail

    Já se na Zpívání v dešti těším. Hostování oblastí v Praze beru jako velké plus, jen tak dál…
    Na Antoinettu jsem dost zvědavá, trochu mě fascinuje, jak se některá témata opakují “desetkrát dokola” a tak…
    A Marry Poppins pro mě byla dobrá zpráva, dokud to bylo čistě hostování brněnského divadla. Já nevím, ale nemám potřebu vidět v hostování MDB Moniku Absolonovou. Půjdu se na ni podívat v “její” Funny, na Bídníky, ve Vraždě za oponou apod., ale proč nemohou mít alespoň většinu “svých” představení brněnské herečky? Přeci to určitě nehraje jen Alena Antalová…


  • Edward Hyde

    Abigail, já to taky nechápu. Johana Gazdíková za to byla nominována na Thálii, Radka Coufalová je v tom skvělá… Ale bohužel se osvědčuje to, že v Praze se musí na jména.


  • Ondřej Doubrava

    Abigail: Deset repríz by měla hrát právě Alenka Antalová…

    Jinak ke Královně Antoinettě, v článku skutečně není zmíněno (a je to trochu škoda), že scénář opravdu vznikal pro Karla Svobodu a následně se ho teda ujímali snad Petr Hapka, Varhan Orchestrovič Bauer a kdoví kdo další… ale prostě je to konečně ta “léta zakletá” Marie Antoinetta, takže o nějakém dublování tématu (pokud odhlédneme od světových verzí) nemůže být moc řeč.


  • Abigail

    Jenže já myslela jak psal Edward Hyde – Johanu Gazdíkovou a Radku Coufalovou, ráda bych v Praze viděla i ty.
    A Marii Antoinettu jsem zase myslela spíš tu světovou verzi. Z předchozích komentářů jsem postřehla, že v Čechách jde stále o jedno dílo… Prostě mě jen fascinuje, že jsou postavy (Kleopatra, Drákula, Monte Cristo a další), o kterých jak je vidět prostě vždycky vznikne těch muzikálů víc…


  • Ondřej Doubrava

    Fantomové Opery jsou také nejméně ve čtyřech vydáních, to je prostě asi normální.

    A musíme si uvědomit, že Mary Poppins zde pojede se souběžným plným provozem v MdB, takže se prostě asi už teď ví, proč se to takhle udělalo, i když faktor návštěvnosti zde bude taky hrát určitou roli. Stejně tak je možné, že si ten zbytek opravdu rozdělí i jiné alternantky, však je to ještě daleko.


  • Ifča

    Dobrý den, mohlo by být nějak zavčasu zřejmé, která představení bude hrát Monika Absolonová a která ne? Protože když jdu na hostující představení, tak s prominutím nejsem na Moniku vůbec zvědavá, těším se na brněnské herečky a ani trochu nevěřím, že by paní Absolonová mohla být lepší.


  • Honza

    Ifčo, nevím, co vám Monika udělala, ale nerozumím, proč ji odsuzujete? Viděla jste ji už někdy v něčem naživo? Tak skromného a nadaného člověka musí být radost vidět a slyšet, nemyslíte?
    Ostatně, já jsem v MdB byl 2x a s Prahou se to nedá srovnat. V jednom ohledu nádherná scéna, herecké výkony, moderní – to je príma. Na druhou stranu co do pěveckých kvalit se týče, je na tom Praha mnohem lépe. Ostatně, srovnejte si třeba aktuální Funny Girl…


  • Edward Hyde

    Honzo, to myslíte vážně? Pěvecké výkony v Brně se s Prahou opravdu nedají srovnávat… A z toho, že jste v Brně byl jen 2x usuzujete, že v Praze sou lepší zpěváci? Protože se jim muzikály píší na tělo, ale chtěl bych vidět kohokoliv v Praze, jak by se popral s nesmírně náročnými party jako má Jana v Papežce, Fanny ve Funny Girl, Paní Johnstonová v Pokrevních bratrech… Moc by se jich nejspíš nenašlo. Brněnská Funny je s Hankou Holišovou naprosto úchvatná. A v neposlední řadě… Slyšel sem např. Mariána Vojtka jako Valjeana a takhle prznit nejlepší mužskou muzikálovou roli? to se nedělá!


  • Nina

    Edward Hyde: Viděla jsem Bídníky několikrát, se všemi alternacemi a Marian Vojtko je bezkonkurenčně nejlepší. Jak pěvecky, tak herecky. Podívejte se na herectví Davida Uličníka. Nijaké, žádné emoce, neprojeví rozčilení, ani cit. Marianovi věřím všechny jeho pocity. A Marianův hlas, krásné pohlazení po duši.


  • Abigail

    Nino, tohle je dost osobní – upřímně řečeno jsem taky viděla s výjimkou pana Černocha kdysi (případně dalších alternací, které mi zůstaly utajeny) všechny alternace a Marián Vojtko mě celkem překvapil, ale tak nějak “sterilně” – nenadchl, neurazil (překvapilo mě to, že neurazil). Naopak mě nadchli pánové Josef Štágr (ačkoli jako Javerta ho mám radši) a především Petr Gazdík – jejich výkony jsou tak nějak úplné – herectví a zpěv. Na druhou stranu, kdybych někdy šla na koncertní verzi, chtěla bych, aby Valjeana zpíval David Uličník a nikdo jiný. Marián Vojtko z toho vychází tak nějak “nejslabším” dojmem, takže s tvrzením, že je bezkonkurenčně nejlepší, bych byla opatrnější… (Valjean nemá zůstat “sterilní”…)


  • Nina

    Abigail, přesně jak říkáte, je to osobní. Každý má právo na svůj (jiný) názor. Asi jsem měla napsat “pro mě bezkonkurenčně nejlepší”.


  • Edward Hyde

    Osobně si myslím, že pan Vojtko si part Valjeana dost upravil a už dlouho sem nikoho neslyšel zpívat na krátkou notu dlouhou slabiku a naopak. Ono to pak vyznívá dost divně. A myslím, že je to způsobeno také tím, že se zpívá s orchestrem, na který v Praze nejsou zpěváci zvyklí.


  • Serpentard

    @ Edward Hyde
    A zrovinka pan Vojtko zpívá v Karlíně ve 2 operetách a v Aidě se živým orchestrem, takže zkušenosti opravdu (narozdíl od jiných má) :-) A pane Hyde, je zbytečné zase vyvolávat spory Praha vs. Brno, nemyslíte? Kašlete na to…Já jsem Pražák, mám ráda Prahu, ale proti brněnskému divadlu (dala jsem si tu práci a navštívila ho) neřeknu nikdy křivého slova. Máte pravdu, pan Vojtko předvádí na divadelních prknech občas “odlišné výkony”, ale zrovna role JV patří určitě k těm vydařenějším, ale pokud jste výhradním příznivcem pana Gazdíka, tak se Vám nikdy ani líbit nemůže…


  • Edward Hyde

    Mě se nelíbí ani pan Gazdík. Jedinými Valjeany pro mne jsou pánové Černoch a Ježek. A proti panu Vojtkovi nemám nic. Jen se mi prostě jeho interpretace Bídníků nelíbí. Příjde mi syrový, bez emocí a nevěřím mu ani nos mezi očima. Bohužel.


  • Nick

    Ač je to Off Topic, musím se zastat Davida Uličníka :) Jeho výkon se mi, zejména po pěvecké stránce, velmi líbil :) Herecky má, pravda, ještě určité rezervy. Ovšem po minulém výkonu mistra Mariána byl David naprosto perfektním Valjeanem :))


  • Ifča

    No, pokud se můžu vrátit příspěvku Honzy, tedy i k tématu Monika, tak samozřejmě platí staré dobré “co člověk, to názor”. A na svou obranu, ano, viděla jsem Moniku naživo a nelíbila se mi. Viděla jsem taky hodně muzikálů z Broadwaye a Hybernie, ale hostování brněnského souboru mi vždy otevře oči. Zdejší herci jsou ve většině případů mistry ve svém oboru, herectví, reps. muzikálové herectví studovali a je to znát. A když tedy mají své hotové představení, které bych skutečně moc ráda viděla, skutečně nestojím o to, vidět v něm v hlavní roli Moniku Absolonovou. A že je skromná a nadaná nic nemění na tom, že já jsem jí doposud skoro žádnou roli (vyjma Kleopatry) nevěřila. Nemyslím si, že je špatné chtít vidět Mary Poppins tak, jak se tady v ČR narodila. A v hlavní roli třeba s Johanou Gazdíkovou, která za ni byla nominována na Thálii.


  • thenardier

    souhlas


  • Ondřej Doubrava

    Dnes jsem při projíždění kolem Hybernie viděl nový plakát a mimo Moniky Absolonové jsou na něm uvedeny i všechny tři brněnské alternantky, dá se tedy předpokládat, že se nějakým způsobem prostřídají a zřejmě si vybere každý. :-)


  • Jirka k.

    Mila Ifco, mate moznost videt i brnensky osaz! Monika urcite nebude hrat vsechny predstaveni a jeji terminy najdete na jejich strankach, takze nebude problem se ji vyhnout. Ja se na ni naopak tesim!


  • Katka

    Netuší tu někdo, kdy budou nějaké informace k Antoinnetě?


  • Brůno

    Tak dobře,prostě divadlo Hybernia přejmenujem na Absolonov,proč né.Ve všech budoucích představeních bude stejně hrát hlavní role ona,bude je hrát úplně stejně,tak ono je to vlastně jedno na co půjdete.Žádnou konkurenci stejně nepřipustí,Stejně bude ve výškách působit nepříjemně,herecky stejně afektovaně ,jako při přenosu z Tý Tý,když seděla v prvé řadě vedle Gotta.No vždyť si představte,že by jako alternaci měla třeba Nývltovou,která ji zastoupila po vyhazovu v Drákulovi,tak famozně ,že produkce neplánovaně dala dalších několik představení ,aby uspokojila okamžíítý zájem atd.A mimochodem tu Kleopatru po ní hráli jiné zpěvačky podstatně lépe a přesvědčijeji.TAK tu máme ABSOLONOV ať žije umění.


  • mickey mouse

    Mě se Absolonová v Mary Poppins líbila, ale když ji chce divadlo obsazovat do každýho muzikálu, tak ať aspoň vybírá tituly, do kterých se chodí.