“Mam’zelle Nitouche” Gustava Skály se stěhuje z Brna do Prahy a odhaluje obsazení
Hudební divadlo Karlín chystá pro sezónu 2012/2013 po delší době dvě hudební premiéry, čímž jistě potěší své náročné publikum. Tentokrát se bude jednat o naprostou operetní klasiku, která nestárne, ba naopak můžeme říci, že se v nových nastudováních bez nutnosti drastických zásahů stala vcelku plnohodnotným muzikálem, což se ne každé operetě podaří a je třeba před “Mam’zelle Nitouche” Florimonda Hervého, Henriho Meilhaca a Alberta Millauda z roku 1883 jen smeknout.
Vyplnila se naše domněnka z prvního vizuálu inscenace a nové karlínské nastudování vznikne z rozverné muzikálové “Saint Tropez” koncepce Gustava Skály, úspěšně vyzkoušené již v roce 2008 v Městském divadle Brno. Ostatně, v obsazení najdeme i brněnskou Denisu Radku Coufalovou. Úprava je to velmi milá, nenásilně atualizovaná, vhodná i pro mladé publikum, s ansámblem, který v několika případech má zkušenosti již s několikerým nastudováním “Nitušky”. Pojďme se tedy podívat na skoro kompletní obsazení (o některých rolích se ještě uvažuje), které sice občas, dle našeho skromného názoru věkově v některých úlohách nesedí, nicméně tipujeme, že koncepci experimentování vůbec neuškodí.
Premiéra je stanovena na 31. ledna 2013.
Obsazení a tvůrčí tým inscenace
Celestin/Floridor: Bronislav Kotiš
Denisa de Flavigny: Zuzana Benešová/Radka Coufalová
Fernand de Champlatreux: Marián Vojtko
Loriot: Tomáš Trapl
Major: Vladislav Beneš
Matka představená: Pavla Břínková/Zdena Herfortová
Corina: Pavla Břínková/Dita Hořínková
Režisér: Václav Noid Bárta
Ředitel divadla: Vladimír BrabecRežie: Gustav Skála
České texty: Oldřich Nový
Scénografie: Eva Brodská
Kostýmy: Roman Šolc
Hudební nastudování: Kryštof Marek
Sound-design:Petr Ackermann
Vstupenky zakoupíte v síti TICKET ART.
Komentáře
Tom
AutorNo nevim,nevim-nesedí mi tam spousta lidí do obsazených rolí!
Lavera
AutorTom: souhlasím !!!
Věra Urbanová
AutorNoid Bárta v operetě???? Jako opravdu????
Ondřej Doubrava
AutorJá osobně jsem zvědavý, tu koncepci z Brna znám, tam to bylo opravdu velmi milé (také jsem to viděl několikrát a Gustav Skála tohle prostě umí) a vím, že určité i věkové a typové experimentování rozhodně snese, byť mírnému údivu ohledně věkových rozdílů jsem se taky neubránil. Mimochodem, Lavero, budu po premiéře nesmírně čekat na váš názor, protože v téhle verzi je Nituška naprosto plnohodnotným muzikálem, aniž by ztratila cokoliv ze svého kouzla a bylo tam cokoliv vloženo násilně a aranže nejsou nikterak modernizované, což mi přijde úžasné.
Jinak pokud si pamatuji, tak Ředitel a Režisér jsou víceméně role mluvené, takže proč ne…já sám se těším, že tuhle Nitušku zase uvidím, však on ten ansámbl do toho nějak vklouzne, jsou tam různé fígle a fungovat by to mohlo a mělo.
Bidnik
Autorna operety moc nejsem,ale teda kvuli Noidovi zajdu,v operete si ho taky neumim predstavit:)
Věra Urbanová
AutorTak to je výzva!!! :))
luděk
Autorco tam děla noid a Marian Votko ten je všedu .Trapl klidně FLORIDORA CELESTENA.
Ivana
AutorSuper, moc se těším, Marián je v operetách skvělý, Pavla Břinková taky, těším se na Zuzku a Vašek určitě překvapí ;-)))
Ifča
AutorRadka, hurá!
Tom Kranich
AutorFernand de Champlatreux je role pro Mariána v operetách září buď roli by mohl uchopit Robert Jícha nebo Jan Urban a do hlavní role Celestin/Floridor Lumír Olšovský
Sukie
AutorAť Marian táhne na Slovensko… vždyť přece nemusí hrát neustále ve všem!!!
Linda
AutorSukie: Když hraje Marian “ve všem”, tak je asi nejlepší. Jinak by ho neobsadili. Čiší z Vás závist nebo zloba?
aja
AutorSukie: Musím částečně souhlasit s Lindou…rozhodně si sice nemyslím, že by Marián byl nejlepší, ale mám pcit, že slova o tom, ať táhne jsou trochu přehnaná.
Tom
AutorSouhlasím na Celesténa Lumír Olšovský,Corinnu Katka Brožová,majora Petr Štěpánek
Tom
AutorMíša Nosková by mi seděla na Denisu a Jan Urban na Fernanda
Sukie
AutorJá to nemyslela zle… já jen,že mě příjde poněkud přeMariánováno.
Proti Marošovi nic nemám, dokonce jsem jednoho času jezdila jen na něj do Pražských divadel, jen si myslím,že na Slovensku by byl víc potřeba a trochu by snad oživil jejich scény… Jinak nic proti němu, zpívá krásně a dokonce se mi líbil i v rolích, kde jsem ho nechtěla, protože ty role patřili, podle mě, někomu jinému (např Athos nebo Jean Valjean)
Lavera
AutorOndřej Doubrava: po premiéře to hned tak nebude, ale to víte, že to jednou “risknu” a pak se budu snažit napsat svůj názor na tuto inscenaci. Jenže “Nituška” je klasická opereta, tak mně poněkud “uniká”, proč z ní dělat “muzikál”. Obsazení jednou také přežiji; je mně jasné, že ve svém věku už nemám šanci se ještě dočkat ( alespoň v Praze ) normálního nastudování klasické operety se skutečnými “opereťáky”, které muzikáloví zpěváci a činoherci nikdy nemohou plně nahradit. ( Ovšem v dnešní době – kde je v dostatečném počtu vzít a nekrást ??? ). Je mně jasné, že se dnes dělá všechno pro mladé diváky a aby byli přilákáni, často dochází k takovým “podbízivým” úpravám, že je štěstí, že už to autor nemůže vidět; jistým způsobem se tak trochu “upravovalo” i dříve, ale z vlastní zkušenosti vím, že tehdy to v HDK dokázali tak dobře, že to bez problémů “vyhovovalo” mladým, jejich rodičům i prarodičům…
Ale nechci dělat žádné předčasné závěry, nechám se překvapit…, no a uvidíme.
Ondřej Doubrava
AutorLavero, nechte, zrovna tahle Nituška je oproti třeba té hodně adaptované v Semaforu skutečně hodně tradiční, jen stylizovaná a to přesně tak, o čem mluvíte, je totiž naprosto multigenerační a právě bez větších podbízivých úprav, což kvituji, v Brně bylo pár aktualizovaných vtípků, ale poěmrně vhodných, přesně na tělo souboru, tak právě doufám, že totéž se povede i zde, měl jsem tuhle Nitušku v Brně opravdu rád, škoda, že jsem jí stihnul jen dvakrát, ale Gustav Skála tohle jak v komediích, tak v operetě umí.. a skutečně, co jsem pak poslouchal tu rozhlasovou Nitušku z CD, tak vysloveně upravených míst tam je skutečně velmi málo.
thenardier
Autora viděli jste někdo svého času nitušku v divadle abc?
Lavera
AutorOndřeji, opravdu se nechám “překvapit”… Do Semaforu bych na Nitušku nešla ani náhodou, styl tohoto divadla je mně poněkud “vzdálený”… Na “aktualizace” a různé “dobové narážky” jsem bývala z Karlína zvyklá, ale tenkrát nebyly narežírované, ale vznikaly přímo “na place”, takže každé představení té samé hry bylo trochu jiné. Vzhledem k tomu, že je mezi námi věkový rozdíl tak zhruba jedné generace, je samozřejmě i pohled na to, co je či není “klasické”, poněkud odlišný. ( Do Karlína chodím od r. 1967, / na většinu věcí “mockrát”,/ takže jsem toho viděla už poměrně dost. ) Ale znovu opakuji – nechám se překvapit !
thenardier: kdy byla hrána Nituška v ABC ? Chodím tam od r. 1978, ( poslední léta tedy už jen na hudební hry ), pro jistotu jsem prohlédla svůj “archiv” a nic jsem nenašla… Nitušku bych si tam určitě nenechala ujít. Z operet jsem tam viděla jen Cikánského barona.
Tom
AutorNevíte někdo ,proč HDK stáhlo z repertoáru Čardášovou princeznu bez derniéry?
Tom
AutorMamzelle Nitouche se hrála v divadle ABC s L.Pernetovou v roli Denisy a J.Medunou v roli Celestina.Dále hráli Z.Hruška,V.Žehrová,K.Fixová,M.Písařík,J.Szymik,S.Schuller a jiní.Premiéra 14.5.2004.
Lavera
AutorNevím; měla bych jedno “vysvětlení”, ale nechci tady používat vulgární slova a slušně se to vyjádřit nedá… I kdyby končila nějaká “autorská práva” na tuto inscenaci, není žádný logický důvod, aby nemohla být ohlášená derniéra. Ovšem v současném HDK je možné všechno…
Lavera
AutorTom: díky za informaci, vůbec nechápu, jak mně to mohlo uniknout…
Tom
AutorDokonce se hrála MAMZELLE NITOUCHE i Na Fidlovačce,premiéra 25.1.2001. Denisu hrála Z.Vejdová,Celestina T.Töpfer a M.Spurná,L.Malkina,Z.Maryška,O.Brousek,D.Rous,B.Slováček a jiní.
Anonym
AutorČardášovou princeznu stáhli jen proto že ji budou hrát v Ostravě a v karlíně ji nahradí právě nituškou snad v hlavních rolí Lumír Olšovský,Jan Urban,Petr Štěpánek,Václav Vostarek,Kateřina Brožová atd.
terka
AutorA to už ji stáhli definitivně?
Anonym
AutorMožná po čase snad ji spádky nahodí
Tom
AutorJeště bych pochopil,že by Čardášku nehráli celou sezonu a nasadili ji v příští.Ale proč na stránkách HDK je v rubrice “uváděli jsme” právě Čard.princezna. a nebyla její derniéra!!
Lavera
AutorTom: ještě jednou díky za připomenutí Nitušky v ABC. Když jsem četla datum uvedení a jména interpretů a dala to do souvislosti, že v té době jsem v ABC ještě viděla opravdu všechno, “ponořila” jsem se znova do svého “archivu” do složky – souhrnný seznam operet, muzikálů a hudebních her. A skutečně je tam v odpovídající době jedna “nezařazená Nituška s otazníkem”; aspoň jsem si mohla – díky Vám – ten otazník “vyřešit”.
Na Fidlovačce jsem ji neviděla, to vím jistě; nějak mě v té době tohle divadlo “nelákalo”…
Anonymní: teď mě zase dost “vyděsilo” předpokládané obsazení některých rolí v budoucí Čardášce v Ostravě, ale tam se stejně nedostanu, takže mně to může být naprosto jedno !
Lavera
AutorTak tu “Ostravu” jsem asi špatně pochopila…, tudíž beru svá slova zpět.
Tom
AutorNa stránkách NDO je kompletní obsazení Čardášky – režie L.Olšovský!
Tom
AutorV březnu jsou obě představení Nitušky zrušené!
Tom
AutorViděl jste někdo už nové nastudování v HDK ?
Radek Janda
AutorAno, ale počkejte si na recenzi ze zítřejší premiéry :-)
Ondřej Doubrava
AutorBudeme na ni pracovat během víkendu. :-)
Lavera
AutorTak jsem včera odpoledne viděla “Nitušku”. Co k tomu říci – nelíbily se mi ty “tanečky” při předehře, přílišné “hraní rukama” u ženských interpretek ( hlavně v prvním jednání ), prakticky vůbec nebyly v té notoricky známé písni Celestina – Floridora hlasově odlišeny obě “postavy”, jak jsem bývala zvyklá ze všech předešlých nastudování ( i z provedení našeho nejslavnějšího “Celestina” O. Nového, které ovšem znám už jen z rozhlasu ); dost rozpačitě na mě působila P. Břínková v roli Coriny, ( hrála i matku představenou ).
Jinak to ale bylo představení celkem pěkné, veselé, dobře zazpívané i zahrané.
Z osobního hlediska jsem měla štěstí – za zřejmě indisponovaného M. Vojtka zaskakoval v roli Fernanda de Champlatreux A. Slanina – ten mně do operety “sednul” velice dobře…
Ondřej Doubrava
AutorLavera: Tento koncept v tom odlišení “dvou postav v jedné” při vstupní árii využívá hlavně světlo a kostýmy, což je podle mě prima, ale souhlasím s vámi, zatímco v MdB to bylo nasvícené perfektně, v HdK to příliš nefunguje, to mě také rozmrzelo.
pepik
AutorTak jak jste daleko s tou recenzí? A proč se to vlastně hraje tak málo? Vzdyť je to prý komedie a lidi by se měli v této době smát, když holt máme burana za prezidenta…
Ondřej Doubrava
AutorBohužel zrovna tento týden musím Musical.cz kloubit s jedním menším divadelním závazkem a času moc není, ale příští týden se dočkáte, navíc další reprízy jsou až v dubnu, také mě takové skromné uvádění mrzí, s HdK Nituškou jsem totiž přes jisté výhrady spokojený, ta koncepce je prostě super.
Lavera
AutorTak už i sem se tahá politika ???
Vilda
AutorLidi,jděte se na to podívat,skvěle se pobavíte,uvolníte,je to opravdu super kus.A opravdu je škoda,že se dává tak málo…
Honzy
AutorHONZY
Jedna z nejúžasnějších operetek,slavná Hervého Mam´zelle Nitouche,patří k tomu nejlepšímu,co nabízí současný operetní repertoár.V HdK vlastně Nitouche přenesli z brněnského Městského divadla,kde byla na repertoáru.Z původního obsazení hraje hlavní roli držitelka Thálie,výborná Radka Coufalová-Vidlák i v pražské inscenaci.Pochválit lze herecké výkony Z.Herfortové,T.Trapla.Hlavní mužskou roli ztvárnil “plzeňský” B.Kotiš a ne každému se jeho herecké přehrávání může líbit.Jinak první polovina předst.se zdá být poněkud těžkopádná,ale po pauze se diváci chytli a byli zcela spokojeni.Hodnocení60%.
Adam
Autorto Honzy :
Pokud B Kotiš přehrává, tak co potom Radka Coufalová ?? Parodie na filmové veselohry 30.a 40.let ?