Koncerty

Na prvního máje Vojtkův zval ku lásce hlas (+ video)


Populární zpěvák Marián Vojtko svůj letošní sólový koncert v Divadle Broadway věnoval zamilovaným. V téměř vyprodaném sále zazněly písně z jeho desky a tradičně několik muzikálových melodií, které si slovenský tenor doplnil o československé hity a skladby svých oblíbených autorů.

Marián Vojtko

Na otevřeném jevišti byly připraveny notové pultíky a bicí souprava, což diváky jistě navnadilo. Při poslední vánočním koncertu byly použity pouze nahrané podklady a to je přece pro hvězdu Vojtkova formátu velmi málo. Když se tedy 1. května ozvaly první tóny Nespravedlivého boha z muzikálu Dracula a pěvec se za potlesku objevil na jevišti, bylo jasné, že nahrávky budou nad živým doprovodem bohužel opět převažovat. Přítomnost velkého orchestru, které dřívější koncerty Mariána Vojtka doprovázely, nahradit nemohly.

Aleš Háma a Marián Vojtko

Jak se později ukázalo, nástroje na jevišti patřily speciálnímu hostu, kapele Hamleti. S frontmanem Alešem Hámou si Marián např. parodicky zavzpomínal na slavný duet Karla Černocha a Petera Dvorského Láska prý, v níž prokázal svůj komický potenciál. Úspěch měla také Reklama na ticho, u které Marián předvedl nečekané pohybové kreace a strhl tak diváky k bouřlivému potlesku

Možná byla škoda, že skupina nebyla přiměřeně přivítána. Vojtko zkrátka není žádný konferenciér a stále platí, že by měl svůj nádherný zvučný hlas na jevišti používat raději jen ke zpěvu nebo se více na proslovy připravovat. Improvizované průpovědi, tolik příznačné pro veškeré Mariánovy koncerty, totiž na prvního máje trošku postrádaly vtip a lehkost. Tolikrát opakované fráze, že v šatně ztratil hlas, už nikoho nepobavily. Stejně jako upozorňování v každém mluveném vstupu, že v sále sedí hudební skladatel Zdeněk Barták. Na druhou stranu pohotově reagoval na projevy diváků nebo na stoupající teplotu v sále. A členové jeho fanklubu to dovedli náležitě ocenit smíchem i potleskem. Snad proto přikročil Marián Vojtko v závěru večera k už tradičnímu vyprávění vtipů. A ty se mu podařily na výbornou.

Video: Marián Vojtko – Najsladší jed

Kromě songů z alba, Slib lásky, Déšť mi tenkrát smáčel tvář a vyžádaný Najsladší jed, jsme slyšeli krásnou píseň Jiřího Škorpíka Ještě chvíli nebo Stín katedrál Karla Svobody. Samozřejmě se koncert neobešel bez hitu z muzikálu Jekyll a Hyde To je ta chvíle. Marián si také zazpíval anglicky, tentokrát Music of the Night ze svého vysněného Fantoma opery a úvodní píseň velkofilmu Trója.

Zvuk však místy nepůsobil úplně příjemně. Vinu na tom měly různé efekty, které působily nadbytečně a zhoršovaly srozumitelnost.

Divákům se přesto nechtělo z divadla odcházet a vytleskali si dva přídavky, Naše životy z muzikálu Aida a italskou klasiku Ernesta de Curtis Non ti scordar di me.

Nerada bych, aby tím, co bylo řečeno o průvodním slově či technické stránce, vznikl dojem, že koncert pro zamilované neměl tu správnou atmosféru. To by rozhodně nebyla pravda. Dobrá nálada, podporovaná vkusně proměnlivým barevným nasvícením a projekcemi na třech panelech, vládla od počátku až do konce koncertu, který trval bez přestávky více než úctyhodných 100 minut.

Marián Vojtko dokázal, že jeho hlas obsáhne hravě všechny hudební žánry a stále posluchače vábí. Snad se jeho příznivci brzy dočkají další sólové desky.

Fotogalerie

Baron Prášil Marián Vojtko

Fantom opery Marián Vojtko

Marián Vojtko

Aleš Háma

Marián Vojtko, Hamleti a Reklama na ticho

Marián Vojtko

Marián po dlouhé době k vidění s rozpuštěnými vlasy

Marián Vojtko

Marián Vojtko

Marián Vojtko

Marián Vojtko

Marián Vojtko

Děkovačka

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, Facebooku apod., ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Praha
“Klíč králů” se představil nejen odpočinkovou zónou (+ video)
Recenze a reportáže
“Mona Lisa” – hudebně pestrý obraz
Aktuální zprávy
Kleopatra oslaví 15 let, Michal David píše pokračování Tří mušketýrů
  • Bidnik

    Mne se driv Marianuv zpev hrozne libil, kdyz zpival Jekylla, byla to parada, nadhera. Ale dneska uz mi to vubec neprijde jako zadne terno, casto zpiva neco, co je na same hranici jeho rozsahu, je znat, ze to dava jen tak tak, o intonaci ani nemluvim. Ty kudrlinky, ktere si vsude mermomoci pridava, taky casto dopadaji tak, ze by bylo lepsi, kdyby tam nebyly. A bohuzel se cim dal casteji objevuji falesne tony. Je to skoda, protoze ma hlas jak zvon, ktery by mohl byt ozdobou nejen muzikalu. Jako byl driv:)