Editorial

Nová sezóna je tady! Na co se nejvíce těšíme?


Dnes máme první září a formálně tak začíná nová divadelní sezóna 2014/15. Sezóna, ve které uvidíme mnoho světových (a dlouho opomíjených) titulů. Fantom opery, Mamma Mia, Sunset Boulevard, Duch, Horečka sobotní noci… Na co se nejvíce těšíme my, redaktoři Musical.cz, se dozvíte v dnešním článku. Vybrali jsme každý pro vás naše tři osobní favority…

Ondřej Doubrava

1. Sunset Boulevard (Národní divadlo moravskoslezské  – Divadlo Jiřího Myrona)

První místo mám naprosto bez debat. Jistě, nadcházející sezóna bude v mnohém Lloyd Webberovská, ale jelikož se tu na webu české premiéře Fantoma Opery hodláme věnovat intenzivně v několika částech (brzy to vypukne!) a moje slabost pro CATS, které se chystají v Plzni, je všeobecně známá, byla by hloupost tvrdit, že se se na obě klasiky (a tak trochu už žánrové “povinné jízdy”) netěším, prožil jsem s nimi svá fanouškovská léta. Čistě pocitově tedy do třetice volím tento méně známý skvost, který bude mít v Ostravě svou českou premiéru, navíc v přebásnění skoro dvorního textaře Michaela Prostějovského, i proto, že jsem ho ještě neměl možnost vidět nikde naživo, nepatří totiž úplně k trvalkám, což je škoda.O to více mu rád budu věnovat pozornost. Pokud znáte původní film Billyho Wildera (vřele ho před návštěvou Ostravy doporučuji ke zhlédnutí), jistě mi dáte za pravdu, že po hudební stránce Andrew Lloyd Webber jeho “noir” atmosféru lépe už ani vycítit nemohl. Příběh stárnoucí bývalé hvězdy němého filmu Normy Desmondové a mladého scénáristy Joea je strhující i pro dnešní dobu plnou pomíjivé slávy celebrit. Mám pocit, že nám ostravský soubor jasně potvrdí, že je suverénní scénou s evropskými ambicemi.

Snímek z filmu Sunset Boulevard (1950), na jehož základě vznikla muzikálová adaptace s hudbou Andrew Lloyd Webbera

Snímek z filmu Sunset Boulevard (1950), na jehož základě vznikla muzikálová adaptace s hudbou Andrew Lloyd Webbera (premiéra 1993 na West Endu)

2. Sweeney Todd – Ďábelský holič z Fleet Street (Divadlo na Orlí) (+ obecné splácení dramaturgického dluhu Stephenu Sondheimovi)

Brněnská studentská laboratoř JAMU v Divadle Na Orlí mě vždy umí překvapit sympatickými výzvami v repertoáru a Sweeney Todd jako po všech stránkách vybroušený diamant černé muzikálové komedie mezi ně určitě patří. Coby bonus vás tato scéna přímo nutí jít do divadla už jen tím, že každý titul má díky absolvujícímu ročníku jen velmi omezený počet repríz během jediné sezóny a vy ho přece nechcete propásnout. Navíc Sweeney Todd zazní poprvé v českém překladu, na který jsem hodně zvědavý (i když mě mrzí, že jméno přebásníka doposud nebylo odhaleno). Pokud vyjde též brzké pražské uvedení další Sondheimovy klasiky Into The Woods, budu velmi šťastný a snad se Sondheimovo jméno konečně v České republice, po letech téměř naprosté ignorace, začne skloňovat více. Je to, myslím, pro další rozvoj muzikálu u nás dost podstatné. Klidně taková díla hrajme v menších prostorech, nedělejme z nich tedy mainstream, ale hrajme je. Děkuji předem! (Poznámka na závěr: Pokud bych měl vybrat svou nejoblíbenější inscenaci minulé sezóny, vítězem se stává právě Divadlo na Orlí a Jerry Springer: Opera minulého absolventského ročníku muzikálového herectví.)

3. Duch (Městské divadlo Brno)

Ducha jsem zhlédl nedlouho po začátku jeho uvedení na West Endu v roce 2011 a ačkoliv jsem poměrně velkým ctitelem popové tvorby Davea Stewarta, na CDčku jsem si zcela oblíbil  jen pár skladeb. Ale na jevišti vše zapadlo do sebe, úžasně nápaditou adaptaci slavného filmu Jerryho Zuckera jsem si neskutečně užil a žasl jsem jako malé děcko nad možnostmi moderního divadla. Těším se, jak bude pojatá česká non-replica a na české verše Jiřího Joska. Minimálně po technologické stránce je tento titul obrovskou výzvou a ty já mám rád.

Pavel Košatka

1. Romeo a Julie (Divadlo Hybernia)

Nejslavnější francouzský a jeden z mých osobně nejoblíbenějších muzikálů konečně v ČR. Po skvělé inscenaci Jána Ďurovčíka v Bratislavě v minulé sezóně se režijních otěží ujme Libor Vaculík. Tento muzikál je vždy synonymem velké show s mnoha hity a především skvělými choreografiemi. Doufáme, že se tento titul podaří Liborovi Vaculíkovi podobně jako jeho vlastní „muzikálové balety“ a nepůjde ve šlépějích komerční tvorby v Divadle Broadway. Pokud se podaří obsadit věkově vhodné a talentované umělce, tak se jistě bude jednat o muzikálovou bombu. Snad jen nejsou čeští diváci přesycení divadelními adaptacemi Romea a Julie…

Fotografie z loňského uvedení Romea & Julie v Bratislavě v režii Jána Ďurovčíka (foto Ctibor Bachratý)

Fotografie z loňského uvedení Romea & Julie v Bratislavě v režii Jána Ďurovčíka (foto Ctibor Bachratý)

2. Horečka sobotní noci (Divadlo Kalich)

Titul, u kterého bych si mohl předepsat recenzi dopředu, protože přesně tuším, jaký bude. Efektní světelná show, energické choreografie (kterých zde má být ještě více než v Pomádě), výkony známých umělců, kteří jsou v Kalichu jako doma, závěrečná medley… Horečka sobotní noci v režii a choreografii Jána Ďurovčíka je sázkou na jistotu.

3. Fantom Opery (GoJa Music Hall)

Více než „těšení“ v tomto případě převládá nutkavá zvědavost, která roste s každým blížícím se dnem do premiéry. Je tu tolik věcí, které mě již dopředu odrazují: bulvární prezentace muzikálu, Radim Schwab pózující nahý na Karlově mostě s maskou Fantoma v rozkroku, věkově zcela neodpovídající Bohuš Matuš, poslední nepodařené uvedení Bídníků stejné produkce… Ale přeci jen, je to TEN Fantom Opery, který si po více než čtvrt století našel cestu i k nám. Snad nezůstane nic dlužen londýnskému originálu. I když bych se rád vyhnul srovnávání, ale viděl jsem originál třikrát a těžko se dokáži zcela oprostit od tří neuvěřitelných večerů. Snad pan František Janeček tentokrát nezklame a režisér Petr Novotný zvládne udržet všechny složky tohoto náročného titulu ve správných kolejích.

Andrea Ulagová

1. Horečka sobotní noci (Divadlo Kalich)

Pro mě jasné číslo jedna, nejen proto, že miluji skupinu Bee Gees. Kdo mě zná, tak ví, že se hodně soustředím v muzikálech na tanec a tady dostanu choreografie vrchovatě a nebojím se, že nebude kvalitní. Když bylo oznámeno, že se bude uvádět Horečka sobotní noci, měla jsem představu i o jménech, která bych ráda viděla v hlavních rolích a tato představa se mi splnila na 99%, takže jsem zvědavá, jestli si interpreti povedou tak, jak od nich očekávám. Ač se mi líbila Pomáda, tak příběh byl na mě až příliš jednoduchý a rozjuchaný, o Horečce vím, že nás čekají trochu vážnější a bolestivější témata. Pokud vás původní film nijak neuchvátil, tak nemusíte mít obavy, muzikál je úplně jiný. Navíc pochybuji, že by režisér Ján Ďurovčík zklamal.

Fotografie z finálních zkoušek Horečky sobotní noci v Divadle Kalich (v popředí Jan Kříž a Michaela Doubravová)

Fotografie z finálních zkoušek Horečky sobotní noci v Divadle Kalich (v popředí Jan Kříž a Michaela Doubravová)

2. Romeo a Julie (Divadlo Hybernia)

Tento muzikál je pro Libora Vaculíka velkou výzvou a já věřím, že se s ní porve se ctí. A navíc zase ten tanec! Inscenaci v Bratislavě jsem nestihla, takže doufám, že ta v Hybernii bude mít stejně nadšené ohlasy jako ta na Slovensku. Shakespeara mohu v jakékoliv formě a tento světový muzikál je v záplavě muzikálových děl podle tohoto dramatika tím nejlepším.

3. Cats (Divadlo J. K. Tyla Plzeň – Nové divadlo)

Třetí volba byla hodně těžká. Mohla jsem napsat Fantom opery, ale tam panuje spíše směsice obav, než nadšení. Stejně jako kolegu Pavla mě odrazuje sdílení informací přes bulvár, na druhou stranu to chápu jako velmi účinnou marketingovou strategii. Ovšem bylo nutné si kvůli propagaci situovat symbol světového muzikálu mezi nohy? Cats jsou po Fantomovi můj nejoblíbenější muzikál od sira Andrewa Lloyd Webbera, takže volba padla na ně. Navíc jsem konzervativní. Nemám nic proti inovativním pojetím, ale přece jen, pokud půjde o klasické kočky v chlupatých kostýmech, budu šťastná.

A na jaké tituly se nejvíce těšíte vy? Napište nám do komentářů…

Kompletní seznam premiér muzikálů naleznete v našem přehledu.


Editorial
Musical.cz má za sebou první sezónu
Editorial
Muzikálové PF 2013
Editorial
Na co se v sezóně 2017/18 nejvíce těšíme
  • Tonik

    1.Funny Girl – Národní divadlo moravskoslezské – Divadlo Jiřího Myrona .
    Těším se na Moniku Absolonovou.

    2.Horečka sobotní noci- Divadlo Kalich .
    Určitě to bude super zážitek…

    3.Mamma Mia – Kongresové centrum.
    Abbu mám moc rád tak jsem zvědav jak se povede představení.


  • Mirka

    1) Horečka sobotní noci
    2) Sněhová královna
    3) Romeo a Julie


  • niki

    Fantom opery!


  • VašekM

    1) Horečka sobotní noci – Divadlo Kalich
    Muzikály v tomto divadle a ještě pod režií pana Ďurovčíka jsou vždy jistotou, těším se i na perfektní obsazení, kde se objeví jak již okoukané (ale stále skvělé) tváře divadla, tak i nováčci, nebo stálice, které ještě nedostaly nikdy větší roli.

    2) Sněhová královna – Divadlo Hybernia
    Skvělý producentský tým, skvělí autoři a režisér. Pánové Olšovský, Barták a k tomu Pixovi, jsou zárukou kvality.

    3) Fantom Opery – GoJa Music Hall
    Nejznámější dílo, jsem spíše zvědavý, jak se s tím naši čeští skvělí umělci poperou.


  • Holoubek

    Těšil jsem se na The Addams Family a Mamma Mia! Po zjištění cenové relace v Kongresovém centru jsem si musel nechat zajít chuť, ale možná je to dobře, aspoň si nezkazím iluze. :D
    Na Addams Family už lístky mám, hudbu znám (a je krásná), ale trochu se bojím, aby z toho tvůrci neudělali frašku, Lucie Bílá sice vypadá jako Morticia úchvatně, ale její styl hraní a humoru mi k charakteru Morticie vůbec nesedí… No budu doufat v příjemné překvapení.
    A Fantoma bych jistě také rád viděl, ale obávám se, že na něj bych rodiče už vůbec nedotáhl. :D


  • Jarda

    Musím souhlasit, že ta bulvární prezentace Fantoma je něco strašnýho. Mít na oficiálních webových stránkách pouze články z bulváru je pro mě trošku úlet. A některé ty články už jsou opravu za hranicí vkusu. Už jen díky tomu to bude mít fantom u kritiky hodně těžký. Pořád si ale říkám, že se takové skvostné dílo nedá úplně pokazit. Takže když to nebude fantastické představení, tak to určitě bude přinejhorším velice dobré.


  • Bidnik

    1) Fantom GoJa
    2) Cats Plzen
    3) Horecka Kalich


  • Eva

    Těším se na Horečku sobotní noci v Divadle KALICH Praha! Bude to jistě díky panu Ďurovřčíkovi a jeho teamu,výbornému obsazení opět skvělý zážitek. Hodně štěstí ve finiši přeji… :-)


  • Zdeněk

    1) Probuzení jara
    2) Fantom
    3) Duch


  • Alena

    Já si tři světovky nevyberu, protože se vlastně chystám akorát na dvě a jestli se nakonec rozhodnu ještě pro návštěvu nějaké další, to se uvidí časem. Ale alespoň dva světové tituly tedy v plánu mám:
    1. Fantom opery (GoJa) – jako mnozí jiní jsem spíš zvědavá, než že bych se vysloveně těšila. Mediální masáž prakticky výhradně z bulvárních médií si tohle dílo nezasloužilo, ale jak to Dr. Janeček chce, tak to má. Ještě víceméně před zahájením nebo na úplném začátku zkoušení o Fantomovi dost psalo i Právo, alespoň tedy v sobotním magazínu, který čtu pravidelně, byl velký rozhovor s Radimem Schwabem a Míšou Gemrotovou, které tam ovšem v té době zcela paradoxně prezentovali jako velké hvězdy něčeho, co ještě ani neměli zdaleka nazkoušené, natož aby je v tom viděli diváci. A pak tam vyšel taky rozhovor s Danielem Dvořákem. Ale od té doby jako když utne, s blížící se premiérou se už asi veškerá mediální prezentace přesunula čistě do bulváru.
    2. Romeo a Julie (Hybernia) – Osobně jsem hlavně zvědavá, jestli se budou množit vtipné ohlasy typu, že Les Rois Du Monde je vykradená melodie ze Tří mušketýrů.;-)
    3. Poslední titul, na který jsem hodně zvědavá, je česká Balada pro banditu (Divadlo A.D. Příbram). Na skle malované (i spoustu činoher) téhož souboru jsem si užila moc, ale zatím vůbec netuším, kdo se v Baladě představí. Nicméně Příbram pravidelně hostuje v pražském Divadle Járy Cimrmana, takže se určitě budu snažit ji nepromeškat.


  • Honzy

    1. ROMEO A JULIE (Divadlo Hybernia)
    2. FANTOM OPERY (Goja Music Hall)
    3. THE ADDAMS FAMILY (Hudební divadlo v Karlíně)


  • Tomáš

    1/ Horečka sobotní noci – jistě naplní mé očekávání, plno vynikajících mladých umělců, kteří umí!!!

    2/ Fantom opery – jsem zvědav, jak jsem s tím pan Janeček popere!!!

    3/ Mamma Mia – zvědavost, ale zároveň obavy z některých jmen v obsazení, kteří se na roli vůbec nehodi!!!


  • Líba

    1. Ghost
    2. Cats
    3. Romeo a Julie


  • Zuzana

    1) Horečka sobotní noci – Divadlo Kalich

    2) Balada pro banditu – Městské divadlo
    Mladá Boleslav

    3) Romeo a Julie – Divadlo Hybernia


  • Lenka H.

    1) Fantom opery
    Tento muzikál patří mezi mé nejoblíbenější vůbec, takže se velmi těším vidět ho konečně i u nás. Zároveň mám jako mnoho ostatních fanoušků obavy, jak Češi takovýhle náročný titul zvládnou. Taky mně mrzí, že devadesát procent článků o FO zajišťuje bulvár. Já nemusím vědět, kdo má nejhezčí nohy nebo největší výstřih. Chtěla bych znát víc informací o probíhajících zkouškách, přestavbě divadla, já nevím, co si herci myslí o svých postavách, atd.

    2) Romeo a Julie
    Udělalo mi velkou radost, že i tento známý světový titul se bude hrát u nás. Z trojice muzikálů Notre Dame de Paris, Le Roi Soleil a Romeo a Julie jsem v tento doufala nejvíc.

    3) Duch


  • Fíla

    1) Fantom opery – určitě nejlepší muzikál, jaký svět hudebního divadla spatřil. Obavy z nového a českého nastudování samozřejmě, ale stejně tak věřím, že není možné, aby si troufli to odfláknout, no už za pár dní uvidím a strašně se těším.

    2) Addams family – příběh Addamsovců mám rád v jakékoliv podobě, v té filmové zatím nejvíce, ale muzikál jsem viděl na záznamu z Broadwaye a je to stejně tak pecka. Velká muzikálová komedie.

    3) Duch – mě konečně přiměl naplánovat si po hooodně dlouhé době výlet do Brna.


  • Marta

    1) Addams familly
    2)Horečka sobotní noci
    3)Funny girl – Ostrava


  • Charlie

    Fantom
    Horečka
    Romeo a Julie


  • veny

    Fantom, Sněhová Královna, Let snů (Horečka)


  • Bidnik

    Charlie: Jojojo.


  • Adam cisař

    1 Sněhová Královna nebo .2 Mamma Mia – Kongresové centrum. To chci vidět já .JÁ bych moc jsi přál uvedeni cisařovni Sisi NEBOLÍ muzikálu Elisabeth.NIC UŽ ANI NECHCI


  • Abigail

    Já si zas nevyberu tři světovky, protože mě jich prostě láká víc…
    1.) Jednoznačně vede Duch. – Protože očekávám, že se to v Brně povede, jak co se týče inscenace samé, tak co se týče překladu/přebásnění pana Joska. (A budu asi hodně zklamaná, pokud ne…)
    2.) Romeo a Julie – jediné v Praze, na co jsem vážně zvědavá – toho všeho ostatního se z mnoha důvodů obávám. Tohle se v Bratislavě povedlo, mohlo by i v Praze, pokud si režisér vybere vhodné obsazení… (A že jsem na ně zvědavá.)
    3.) Sweeney Todd – je prostě srdcovka, tak snad mu to i česky vydrží.
    A dál mě taky lákají Kočky v Plzni a Prodaný smích v Brně…


  • candie254

    Za mne jednoznačně:
    1) Sweeney Todd – naprostý souhlas s Ondrou. Srdcovka, a navíc po provedení Jerryho Springera, velké očekávání, jak se povede Sweeney.
    2) Mamma Mia – skvělá oddechovka. Věřím, že nezklamou.
    3) Duch – sice bych si přála, aby MdB uvedlo i nějaké vážnější tituly, které nebudou tak komerční, ale co si budeme nalhávat – je to sázka na jistotu a kvalitně udělané to bude taky :)

    Dále mě zajímá Sunset Boulevard a Prodaný smích, o Fantomovi budu uvažovat až podle recenzí, zatím u mě budí spíše obavy.


  • Jarda

    Hodně lidí tady píše, že mají z fantoma obavy. Můžu se zeptat z čeho konkrétně pramení? Mě se třeba nelíbí mediální prezentace, ale to není důvod, abych představení dopředu degradoval. Mám z toho takový pocit, že to hodně lidí dopředu shazuje, protože je to u Janečka v Goje. Podle mě neexistuje objektivní důvod proč by to nemělo být skvělý představení (jedno z nejlepších co u nás kdy bylo). Chtěl bych slyšet konkrétně z čeho pramení ty obavy.


  • Samu

    1) ROMEO A JULIE
    2) THE ADDAMS FAMILY
    3) FANTOM


  • Fíla

    Jarda: Ty obavy jsou skutečně spíš založené na tom, jakou mediální cestou se Fantom, resp. prod. Janeček, dal. Je to laciná (nemyslím ovšem levná) prezentace, a to může budit obavu z laciného zpracování. Osobně si ale myslím, že jsou to obavy úplně zcestné. S inscenací to nemá vůbec nic společného, vím, že ta sama podléhá kompletně i londýnskému schválení a tak prostě není možné, aby Goja vypustila něco nepovedeného. Navíc jsem slyšel, a dávalo by to smysl, že to mám být vrchol Janečkovi kariéry, no prosím vás, myslíte si, že by si sám, a s ním zbytek umělců, kteří na tom z různých stránek pracují, jen na chvíli pomysleli, že to můžou někde odfláknout. Fantoma opery? Nevěřím!
    Těším se na to! Tak už se zbavte té typické české vlastnosti odsuzovat vše předem.
    Kdo ví, jak dopadne ten slavný Romeo a Julie, Duch, nebo Mamma Mia, z toho nikdo strach nemá? Čím to je? Já třeba i v Brně viděl dost průměrné muzikály, ne vždy se mi vše líbilo, ať už pojetím, nebo výkony umělců. Ale že bych měl z Ducha obavy? Ne… protože jsem to neviděl, tak si netroufám ani pomyslet.


  • Ondřej Doubrava

    Já jakožto divadelní optimista (a právě proto mu rád pomáhám) vidím v tomto u Phantoma jeden handicap. Z hlediska pražské inscenace, bohužel se k nám dostal tak pozdě, že kdo opravdu chtěl, Phantoma v nějakém provedení dávno viděl, třeba i několikrát (cesta do Londýna nebo Německa není zase tak náročná, sám jsem to zvládnul za 10 let čtyřikrát, naposledy teď v létě). A to srovnání s nestárnoucím originálem tu prostě vždy je a sám jsem zvědav, jak moc a na jakých místech budu srovnávat (pokusím se ale co nejméně), i když jako občasný dramaturg mám rád vlastní přístup k věci, logicky tudíž neuznávám takové věci, že převod toho a toho muzikálu do češtiny není možný, je to nesmysl, jsou pouze tituly, kde to je velmi obtížná výzva a popravdě tady větší kalibr představují spíš tituly typu SPAMalot, které jsou opravdu postavené na specifickém humoru a jazyku. Takže obavy v uvozovkách “viděl/a jsem originál, líbil se mi, laťku vnímám hodně vysoko” v tomto případě i chápu, to srovnání tady bude mít docela dost lidí, ale stejně je očividné, že 90% lidí majících obavy, tu vstupenku má a přesně o tom by to mělo být.. Sám chystám k Phantomovi ještě před premiérovou recenzí jeden přípravný článek, brzy se ho dočkáte. Ale celkově se upřímně těším, protože je to Phantom. A také se netajím tím, že bez těchto “povinných jízd”, pokud se jich budeme bát (často trochu zbytečně, tyhle megatituly jsou fakt hlídané, pro první uvedení obzvlášť) se prostě dál v muzikálech nepohneme. Co mě trochu mrzí, je to, že právě ti, co už Phantoma někdy viděli, mají díky mnoha fotografickým spoilerům představu, jak bude vypadat ta a ta scéna, přitom ten muzikál je založený na tom, že některé věci mají být doslova šokem až v divadle.


  • Alena

    K “hlídaným inscenacím”….Bídníky si taky Londýn údajně hlídal…a přesto se tam povedlo Janečkovi protlačit Pavla Vítka, který pak drtivě vyhrál v kategorii hrůzovýkon v anketě i-divadla. Přiznávám, i ode mě dostal jeden bodík, protože to se skutečně nedalo.
    U Fantoma jsem si původně říkala, že podobný gól bude v podobě obsazení Bohuše Matuše, ale zatím je aspoň z nových fotek vidět, že ten na sobě úžasně zapracoval, aby alespoň vizuálně v roli nebyl jako pěst na oko.
    O tom, jak kdo danou roli zvládne herecky a hlasově spekulovat nebudu, to opravdu netuším a ráda se nechám překvapit, mnohé účinkující ani neznám a ráda poznám. U mě je třeba to ne až tak obrovské těšení, ale spíš zvědavost, dáno hlavně tím, že Fantom mi na rozdíl od milionů lidí na světě jako dílo k srdci tolik nepřirostl, takže ho sice chci určitě vidět, ale spíš ve snaze pochopit, co na něm kdo vlastně vidí tak úžasného, když u filmu jsem se málem nedočkala titulků. Předpokládám, že síla tohohle díla se prostě projeví jen při živém představení.


  • Míša

    Aleno, vystihla jste to přesně… Fantom je vlastně hrozný nesmysl, který když uvidíte na živo, tak vás převálcuje. A jen jedna drzá poznámka… do divadla se chodíme bavit a odreagovat se. Ne hledat chyby…. Takže pokud jít na Fantoma… tak si jít užít krásné představení…. Fantoma v Londýně jsem samozřejmě viděla… a těch chyb tam bylo tolik, že kdybych si to připouštěla, tak z toho nemám takový zážitek, jaký mám doteď.


  • Nick

    Míšo, Váše poznámka “do divadla se chodíme bavit a odreagovat se. Ne hledat chyby…. ” mě docela zarazila. Ano, do divadla opravdu chodíme za zábavou a odreagováním, nutno však podotknout, že poměrně drahou zábavou. A pokud už dám za něco poměrně značnou finanční sumu, očekávám, že to bude perfektní. A pokud to perfektní (nebo alespoň hodně dobré) není, rozhodně tam nějaké chyby jsou a já je přece nemůžu ignorovat a říct si, že to vlastně bylo hezké. Pokud na jeviště přijde někdo, kdo je o 20 let starší, než má být, nebo pokud tam přijde árií odzpívat slečna, jejíž rozsah dané roli vůbec neodpovídá nebo se v neposlední řadě dočkám textů (či překladu), který mě donutí málem vyskočit z kůže, nemůžu to přece jen tak přejít…


  • Míša

    Já myslím, že divadlo je živý organismu, a nikdy jsem neviděla představení, které by bylo naprosto perfektní… a bez chyby.. a to ani v Londýně a ani nikde jinde… tím právě divadlo dostává ono kouzlo, a žádně představení není stejné. A pokud nejsem spokojená s obsazením nebo z jakoukoliv jinou složkou, tak přece za to nebudu dávat žádné peníze a nepůjdu na to, ne? :-D To je přesně to co říkám, předem si udělat úsudek a jít se jen přesvědčit o tom, že jsem měla pravdu jak je to strašné. :-)


  • janča

    Trochu odbočím..našla jsem na internetu (a jsou i plakáty po Praze) tuto stránku…www.nemam-rad-muzikaly.cz/#videa
    Chtěla jsem si přečíst o tom,co lidem vadí…ale stránka mě velmi překvapila..chtěla bych vás poprosit,abyste se koukli a napsali svůj názor..mně osobně to přijde dost šílený…


  • Fíla

    Janča: Nic víc, než reklama na muzikál Lucie. Pánové se dušují, jak pohrdají muzikály, přičemž jeden z nich ale vyprodukovali, a ten má být mezi tím vším bahnem, zářným klenotem. Sprosté, co k tomu říct. O to troufalejší, že Lucie je vlastně docela velká slátanina.


  • niki

    No, tak to je pěkně trapný…


  • Abigail

    Jardo, jednak jeho aktuální mediální prezentace je skutečně dost děsivá; dále se mi nelíbila ani poslední světovka, kterou jsem v GoJe viděla, takže mám strach, že stejně jako byl utlumen zážitek z Bídníků, bude i z Fantoma; navíc mám posledních pár sezón pravidelně obavy z “překladů” a v tomto případě i z některých článků obsazení.
    Nicméně fakt, že se bojím, pro mě pořád neznamená, že se nepůjdu podívat a nenechám se překvapit. Půjdu, uvidím, a pokud mě to překvapí příjemně, tak tam pravděpodobně nepůjdu jen jednou… Ale holt už se nedopracuji k tomu, že bych Fantoma nacpala do tří nejočekávanějších inscenací v sezóně. (Ovšem z mé strany to rozhodně není jen obava z Fantoma…)


  • Jarda

    No to obsazení u Bídníků už byĺo myslím za hranou. Marius – Vítek?????, Cosette – Mátlová?????
    Bohuš Matuš jako Raul už je taky myslím na hraně, ale tím, že i obě Christiny jsou starší, tak to snad nebude vypadat tak blbě. Věkový rozdíl 20 let mezi Raulem a Christine by celkovému dojmu asi moc nepomohl.


  • Ondřej Doubrava

    Nemám rád muzikály: Michalovi Dvořákovi coby známému hudebnímu chameleonovi a propagátorovi mnoha hudebních stylů ten postoj tak úplně nevěřím, ale chápu, že propaguje slogan. Davidovi Kollerovi i jo, i když na RENT na Prádle se podívat byl! :-)


  • Bidnik

    Zaujalo me,ze hodne lidi se nedokaze smirit s tim,ze Maria hral Pavel Vitek a Cosettu Tereza Matlova,ale obsazeni Davida Ulicnika,ktery je vekove od sve role vzdalen snad jeste vic,nikomu nevadi. Proc to?


  • Jiří K.

    Bidnik: Je pravda, že David Uličník začal hrát Jeana Valjeana ve 31 letech. Ale třeba takový Ramin Karimloo hrál Valjeana ve 34 letech (ve svých 24 začínal jako Marius a Enjolras). Nebo londýnská star Killian Donelly. Když mu bylo 24, začínal v Bídnících jako swing, vypracoval se na Enjolrase a o rok později už byl understudy pro Jeana Valjeana. A když se podíváme na jiné role – Hadley Fraser (Raoul z výročního Fantoma), ve 22 letech na West Endu hrál Maria, ale už ve 31 letech se tamtéž představil v roli Javerta…. Je tu zkrátka trend Maria/Enjolrase (studenty) dávat “klukům” kolem dvaceti a naopak do role Valejeana/Javerta obsazovat třicátníky…Proto pak vyznívá vtipně, když u nás hraje studenta padesátník :D
    K Pavlovi Vítkovi se vyjadřovat nebudu, ale Tereza Mátlová je opravdu skvělá zpěvačka a moc hodný člověk, Carlotta ji neskutečně sedí…. ale je pro mě taky těžké pochopit a představit si (bohužel jsme obnovené Bídníky neviděl), jak ještě před rokem mohla alternovat dívenku Cosettu s “křehkou” Terezou Vágnerovou…


  • Briseis

    Bidník – protože mladého člověka snadno namaskuješ jako starce, ale ze staršího člověka uděláš mladého jen velmi těžko :))


  • Bidnik

    Briseis : s tim si dovolim nesouhlasit. Pokud se podivame do sveta opery,kde se na tohle tolik nehraje,muzeme byt svedky zazraku. Treba takova Renee Fleming v roli Thais – pevkyne cca padesatileta vypada jako dvacitka. Naopak jednatricetilety Ulicnik,ac to zpival i hral famozne,tak ma proste hlas,ze ktereho je poznat,ze je interpret mlady clovek.


  • HONZY

    HONZY
    Slavný muzikál A. L. Webbera FANTOM OPERY dorazil skutečně poprvé do Prahy a podle prvních předpremiér bude mít zasloužený, mega úspěch!Je to zásluhou technických i uměleckých složek, které do sebe správně zapadají.Překrásné, výpravné kostýmy, nápaditá choreografie, funkční, zajímavá scéna včetně padajícího obřího lustru, jízda loďkou po laguně a další efektní triky.Živý orchestr, výborný zvuk i povedený překlad do češtiny.Z pěveckých výkonů si zaslouží pochvalu všichni protagonisté (Schwab, Sommerová, Matuš….) včetně sezpívaného sboru.Pečlivá příprava se vyplatila a divák si odnáší silný divadelní zážitek, u nás v tomto žánru dosud nevídaný!Psáno z druhé předpremiéry 10.9.14 Hodnocení 100%.


  • KAMilHas

    1/ Fantom opery – ať je to jak chce, tak to bude zajímavé vidět a dokud to neuvidím nemám co soudit
    2/ Sněhová královna – zajímavé, autoři, tým, obsazení … uvidíme a autorských a plně českých muzikálů nebude moc
    3/ Adams Familly – Karlín bývá velkolepý