Ostatní města

Národní divadlo v Ostravě vypsalo konkurz na uvedení světového muzikálu “Marguerite” od autorů úspěšných “Bídníků”


Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě překvapilo všechny příznivce světových muzikálů. Vyspalo totiž konkurz na obsazení hlavních i vedlejších rolí do české premiéry muzikálu “Marguerite”, který napsali autoři světově nejúspěšnějšího muzikálu “Bídníci”. Více informací o konkurzu a “Margueritě” naleznete v našem článku.

Alain Boublil a Claude-Michel Schönberg, francouzští autoři, kteří napsali světoznámý a velice úspěšný muzikál “Les Misérables”, česky známé pod názvem “Bídníci”. Jejich dalším společným a úspěšným muzikálem byl “Miss Saigon”, který se taktéž realizoval v České republice a stále se o něm mluví jako o nejdražším muzikálovém projektu u nás.

Muzikál “Marguerite” vychází z románu Alexanda Dumase “Dáma s kaméliemi” a Schönberg se ho tentokrát zúčastnil jen jako autor libreta a námětu a producent. Hudbu přenechal francouzskému skladateli Michel Legrandovi, pro něhož “Marguerita” byla muzikálovým debutem. Texty napsal Alain Boublil a Herbert Kretzmer, který překládá Boublilovy texty do Angličtiny již od “Bídníků”.

“Marguerita” měla světovou premiéru na West Endu v roce 2008 a k překvapení všech se tam uváděla jen několik měsíců. U kritiků sklidil muzikál kladné ohlasy. K londýnskému uvádění také vyšla nahrávka písní na CD, která měla paradoxně větší prodejní úspěch než samotné představení. V roce 2009 se pak muzikál uváděl v Japonsku.

Nové grafické logo muzikálu Marguerite - Aleš Valášek

I proto je šokující, že Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě informací o konkurzu právě na tento světový kus. Překvapivé je i to, že ostravské divadlo nemá s muzikálovým žánrem příliš zkušeností. Přesto je to velice dobrá zpráva, protože vidíme, že nejen Městské divadlo Brno je schopné přinést na česká jeviště světový muzikál.

Konkurz proběhne 13. a 14. února 2010 a nároky na uchazeče o role jsou opravdu na vysoké světové úrovni. Hlavní role musí zazpívat tři písně (jedna přímo z “Marguerity”, jednu libovolnou muzikálovou árii a jednu zcela vlastního výběru). Hledá se opravdu kompletní obsazení, takže také vedlejší role a company. Uchazeči samozřejmě musí zvládnout taneční i hereckou zkoušku, protože tyto složky světovým muzikálovým umělcům chybět rozhodně nemůžou.

Veškeré další informace a přihlášky naleznete na oficiálních stránkách Národního divadla moravskoslezského. Přihlášky je možné podávat do 7. února 2010. Přejeme všem uchazečům hodně štěstí.

Našim čtenářům můžete přislíbit, že tuto významnou premiéru budeme dále sledovat a přinášet další informace. Přijede se podívat do Ostravy na “Margueritu”? Jste zvědaví na další dílo známých autorů? Nebojíte se, že by to pro ostravské divadlo mohlo být velké sousto? Diskutujte v komentářích!


Pozvánky a konkurzy
Jesus Christ Superstar – konkurz na hlavní a vedlejší role
Ostatní města
Lukáš Randák zve na svůj narozeninový koncert do Českých Budějovic
Aktuální zprávy
Jubilejní 10. ročník ČESKO ZPÍVÁ za účasti mnoha známých tváří zná své vítěze
  • pavel novy

    Dobrý den, jsem Ostravák a nevím, proč by to mělo být pro Národní divadlo v Ostravě velké sousto, když muzikály v Čechách dělá kde kdo a často velmi pochybné kvality režijní a pěvecké o čemž svědčí přemuzikálovaná Praha. Mnohá divadla s většími zkušenostmi naopak působí jako školní produkce! Naopak uvedení v instituci jako NDM zaručuje, že cílem je vysoká umělecká kvalita a ne pouze finanční zisk! Velmi se na tuto premiéru těším a přeji NDM vše nejlepší! Myslím si, že Marguerite je muzikál, jaký Ostrava potřebuje! Sám jsem Marguerite viděl v Londýně a musím uznat že za poslední roky je to jeden z mála muzikálů s vynikajícím příběhem, nefalšovaně vroucí hudbou a melodickými písněmi, jaké umí skládat málo kdo! Naštěstí to není jen jeden další písničkál s bezcharakterními postavami! Bravo Ostraváci!!!


  • Pavel Košatka

    My se také velice těšíme… teda především já, protože dílo Boublila a Schönberga obdivuji již od Bídníků. Praha je bohužel přemuzikálovaná a z větší části přemuzikálovaná průměrnými českými kusy, i činoherní soubory zvládají po celé republice mnohem lepší realizaci než Praha (například Liberec nebo Pardubice), tak doufám, že Ostrava se svým prvním velkým muzikálovým projektem nezklame.


  • Ondřej Doubrava

    Pavle, můžeš přidat množné číslo, HURÁÁÁ MARGUERITE.. Nicméně v Ostravě mě toho láká více, například po “Singoalle” Zvoník od Matky Boží Daniela Fikejze, jelikož ten člověk je hudební mág. A vůbec, doufám, že plánovaný celorepublikový záběr tentokrát vyjde už naplno…


  • Vítězslav

    Milí kolegové, to jste objevili Ameriku!

    viz. http://www.musical-opereta.cz/ostravska-opereta-chysta-muzikal-marguerite-jako-treti-na-svete

    Pozitivní je, že některé věty již neopisujete celé, ale snažíte se je alespoň minimálně upravit :)


  • Pavel Košatka

    Ano, přiznávám, zkopíroval jsem celý článek, některé věty upravil a podepsal se pod to. Bude vám tohle stačit pane Sladký? Pokud byste byl skutečný “kolega”, nikdy byste nemohl šířit takovéto lži, stejně jako vaši “kolegové” z MusicalNetu. Toť asi vše, co k tomu mohu říct, snad najdete smysluplnější činnost, než se snažit degradovat náš server a mou osobu. Dobrou noc. A ano, objevili jsme to dnes na stránkách NDM a nestydíme se za to. Vivat Amerika! PS: Více v emailu, opravdu nemám zájem tu veřejně rozebírat nějaké vaše přeludy o opisování…


  • Vítězslav

    Kolego Košatko, já váš server nedegraduji a vás neznám, ale je to tento měsíc již podruhé, co jste obviněn z plagiátorství. Náhoda? Možná byste se mohl ucházet, pokud se Vám již podařilo dokončit SŠ, o studium na jedné vyhlášené právnické fakultě (nápověda – Harvard to není). Můj komentář není lživý, což opírám těmito argumenty:
    1) Nebyla vám zaslána tisková zpráva z NDM
    2) Informace o japonské produkci není ani na Wikipedii a my ji získali od našeho spolupracovníka, který momentálně působí v Londýně
    3) Odkud máte informace o úspěšnosti nahrávky? My přímo od vydavatelství.

    Takže tolik naše “přeludy”. Je rozdíl mezi využíváním tiskových zpráv a opisováním celých souvislostí. Když tak prosím uvádějte zdroj. Děkuji.

    Odpověď pro Vás:
    1) Nebyla, dnes jsme oficiálně požádali NDM o spolupráci a zasílání TZ. Kompletní informace o konkurzu visí na oficiálních stránkách.
    2) Vy znáte jen Wikipedii? Já například čerpám z jednoho z nejlepších divadelních serverů Playbill.com, kde je o japonském uvedení dokonce celý článek. A jelikož je v prodeji i nahrávka z této produkce, je “těžké” se o tom dozvědět.
    3) Přímo z vydavatelství nikoliv, nicméně stejně jako vy pravidelně navštěvuji obchod Soundofmusic.de, kde se nahrávka objevovala v TOP produktech celkem dlouho, s přihlédnutím k prodávání na všech světových eshopech, ohlasech kupujících a kritik se dá usoudit, že nahrávka je úspěšná, dokonce úspěšnější než nenavštěvované dílo.

    Uspokojen? Vinen? Nevinen? Samozřejmě, že vinen… Mimochodem, se svými kamarády vás mohu obvinit z plagiátorství kolikrát budu chtít a nedokazuje to vůbec nic…


  • Vítězslav

    Já bych byl zticha jako myška, kdyby šlo o první případ, viz výše. Ale máte pravdu, nechme toho. Jen malá poznámka na okraj – škoda, že jste se začal o ostravskou operetu zajímat až dnes a ne v jejích těžkých chvílích, kdy se psalo o jejím event. zrušení.
    Přeji krásné dny a ještě krásnější noci.


  • Ondřej Doubrava

    Myslm, že každý čtenář našeho serveru si udělá názor velmi rychle sám, neboť ví a může si snadno ověřit, že nám autorská práva nejsou jedno (já sám jsem na ně jako ras) a když si umíme zařídit spoustu autorskoprávně složitých (a následně velmi oceňovaných nejen u našich čtenářů ale i u lidí z branže) věcí, že v tom asi umíme trochu chodit a k ničemu tak ohavnému a jednoduchému, jako je opisování bychom se nesnížili, sám bych to nedovolil, však by to v tuto chvíli byla naše smrt a ukázalo by na to víc čtenářů než jen dotčení autoři, kteří mají sami desítky neuváděných zdrojů. Své poměrně vysoké prestiže a snad i úspěchu (děkujem za něj) jsme si vědomi. My však žijeme a ono už se ukáže, co si čtenář zvolí jako profesionálnější a lákavější cestu.


  • peggy.kaja

    …tak si říkám, proč si těch pár muzikálových serverů v čr nemůže podat ruce, místo aby si šly po krku(z mého pohledu je to jen útočení na musical.cz, ale jelikož ostatní servery mě upřímně nezaujaly, tak samozřejmě uznávám, že nejsem objektivní….)… jinak kluci, nenechte si zkazit náladu, pokud vím tak nikdo kdo musical.cz čte nevěří, že byste opisovali… :-)


  • Pavel Nový

    Kdo si myslíte, že by měl být první českou Marguerite? Pojďme udělat nějakou diskuzi!!! a fiktivní obsazení! Kdo by měl být Armand, Anette, Lucien, Otto? Jsme zvědavý, jaká jména vzejdou z konkurzů! Takovou příežitost si sand nemůže nikdo z českých muzikálovách herců nechat ujít!!!

    Mrkněte na článek, který jsem našel. Zní to skvěle!

    http://moravskoslezsky.denik.cz/kratce_region/629785.html