Adéla ještě nevečeřela již útočí na Prahu (dvoj recenze muzikálu)
Po premiéře „Adély“ ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti se v pátek 24.10.2008 premiérově představila i pražskému publiku. My jsme samozřejmě u toho nechyběli a přinášíme vám obsáhlou recenzi pražského nastudování ze dvou veřejných generálek a premiéry.
Pavel Košatka: Originální, šílené a nápadité dílo dobylo Divadlo Broadway
Adéla ještě nevečeřela, známý film Oldřicha Lipského, který neunikl téměř nikomu. Radek Balaš (režie, divadelní adaptace a písňové texty) s Ondřejem Brouskem (hudba) se rozhodli tuto bláznivou komedii zhudebnit a převést na divadelní prkna. Nejdříve však tento muzikál zamířil na jeviště Slováckého divadla v Uherském Hradišti, kde měl premiéru 6.9.2008. Teprve poté se začala naplno připravovat pražská adaptace.
O hudbě Ondřeje Brouska jsme si mohli udělat obraz už v naší recenzi CD „Adély“, ale rádi to zopakujeme. Hudebně toto dílo nelze zařadit do jedné škatulky, pro fanoušky předchozích popových muzikálů Divadla Broadway to bude nejspíš docela šok. Ale určitě příjemný. Hudba je velice originální, byť přejímá některé motivy z jiných děl – nejvíce jsou slyšet variace „Ty jsi ta nejkrásnější…“ z Dobře placené procházky. Někdy také jiná díla paroduje, například krátkým předělaným úryvkem „Teď manželkou jsem já„, původně z muzikálu „Kleopatra“. Někdy je hudba tajuplná, jindy zase popová až téměř kabaretní a leckdy působí trochu „retro“ dojmem. Tak je ostatně koncipována v celém rozsahu. Faktem však je, že je velice chytlavá a lehce zapamatovatelná, což je pro celé dílo rozhodně plus.
Stejně nápadité jsou i texty Radka Balaše, které lze označit jako kvalitní a zvyšují komediálnost celého díla.
Děj muzikálu se točí okolo tajemné masožravé kytky Adély, jejíž případ naplno zaměstnává nejslavnějšího amerického detektiva Nicka Cartera. Celý případ začíná zmizením psa Gerta, který, jak se později ukáže, byl sežrán právě Adélou. Šílený kriminálník Zahradník však má ještě ďábelštější plány…
Bohužel v první půli se neubráníte lehké nudě, a to hlavně díky pár zdlouhavým scénám a téměř nulovému posouvání děje. Druhá půle už to vše plně vynahrazuje. Nebylo by tak od věci rozprostřít vtipnost a svižnost druhé půle i do té první. Někdy se také ve snaze co největší vtipnosti dočkáme pár laciných vtípků, jako například prasknutí papírového sáčku plného zvratků (diváci v první řadě se nemusí bát, je to zpracováno především zvukově). Celkově však dílo pobaví a to je pro nás směrodatné.
Co nás dále zaujalo je choreografie Kristiny Kloubkové Bastienové a Radka Balaše, která je opravdu nápaditá (ostatně stejně jako celé dílo).
„Adéla“ sice není žádný velkovýpravný muzikál, ale vše dokonale vynahrazuje obří plyšová loutka Adély (z dílny mistra oboru Jaroslava Milfajta) a pár povedených kulis Šimona Cabana. Větší pozornost na sebe však strhávají kostýmy, které jsou místy opravdu jedinečné. Obleček „výhonků Adély“ je skutečný kostýmní skvost.
Dostáváme se k samotným interpretům – v hlavní roli Nicka Cartera jsme měli možnost vidět oba představitele Aleše Hámu i Petra Vondráčka. Petr Vondráček se na roli hodí více typově, už od pohledu je gentlemanský detektiv, ale bohužel nedosahuje vtipnosti Aleše Hámy a některé scény tak vyzní poněkud méně vtipně. Aleš Háma dokonce svou mimikou a pohyby odbourává i kolegy na jevišti (snad si časem zvyknou). Navíc i jeho předtočené projekce jsou mnohem vtipnější.
Zahradník alias Rupert Von Kratzmar v podání pánů herců Martina Dejdara a Jiřího Langmajera: Oba podávají opravdu vynikající výkon, každý ho však ztvárňuje poněkud jinak. Martin Dejdar více sází na mluvené slovo, Jiří Langmajer zase baví svými dokonale úchylnými pohyby. Oba jsou v roli šíleného herce stejně excelentní! Martin Dejdar zase o trochu lépe zvládá pěvecké party.
Lucie Molnárová. Ta se opravdu na roli mladé naivní a hloupé blondýnky hodí, i pěvecky rozhodně nestrádá, trochu nám vadil pouze velice zřetelný slovenský přízvuk. Její podání písně „Láska je akrobat“ v kombinaci s Alešem Hámou patří k vrcholům inscenace.
Komisař Josef Ledvina v podání Vlastimila Zavřela byl taktéž skvělý, až na občasný ne příliš uchu lahodící zpěv.
Rozdíl mezi alternacemi jsme spatřili také v roli komorníka von Kratzmara. Zdeněk Dušek zdaleka nedosáhl kvalit svého kolegy Jakuba Wehrenberga, který je úchylný už od pohledu. Na roli se tak skvěle hodí a plně toho využívá ve svůj prospěch.
Další rozdílné podání jsme viděli v roli Biancy Nery (alias jedné členky dívčího tria), a to především v pěveckém podání. Vanda Konečná, o které jsme dlouho neslyšeli, nás opravdu překvapila. Šárka Vaňková nás bohužel zklamala. Po překvapivě dobře zazpívané role Constance ve Třech mušketýrech, se vrátila do svého standartu a pěvecky příliš neohromila.
Pozastavili bychom se také nad playbackem některých nezpěváků, konkrétně hraběnky Naďy Konvalinkové. Tento fakt nám přijde poněkud neprofesionální.
Nakonec ještě zmíníme výkon, který také neuslyšíme v představení živě. Jde o nazpívané party kytky Adély. Těch se ujala Monika Absolonová a opět pěvecky kraluje.
Závěr? Originální, nové, zábavné, chytlavé dílo, které nám v Praze chybělo a zdejší scénu oživilo. Škoda jen nudnější první půle, lacinějších fórků. Také někteří interpreti příliš neoslnili, ale jejich kolegové to naštěstí vynahrazují. Adélu vřele doporučujeme – strávíte opravdu pohodový večer (případně odpoledne).
Ondřej Doubrava: Dodatek z premiéry aneb Od Suchého po Sondheima až ke Gershwinovi
Ve většině věcí se naprosto shodnu s kolegou Pavlem, takže přidám jen pár detailů, které vidím trochu jinak či nově, díky jiné alternaci:
Celý děj se věrně drží scénáře Jiřího Brdečky, ale i přesto si převod na jeviště vyžádal pár úprav takového rázu, že vám zbytečně neevokují filmová okénka. I díky tomu vnáší „Adéla“ na pražskou scénu skutečně svěží vánek, za což vděčí jednoznačné stylizaci do klasického broadwayského muzikálu. Záleží však také na tom, jak vám choreografický a režijní styl Radka Balaše „sedne“. Někdy je totiž choreografie natolik výrazná, že nemáte šanci vnímat naplno ostatní složky a pokud už druhá scéna příběhu působí jako hromadné finále první poloviny, vypadá to sice velkolepě, ale zároveň poněkud chaoticky.
Na druhou stranu, další scény jsou často vyvážené velmi dobře a snad se dá předpokládat, že schopnosti Radka Balaše nebyly na této scéně využity naposled, i přes výtky totiž tento počin rozhodně není jen „písničkálem“ (jak ošklivé slovo!) a Broadwayi jeho styl sluší. I proto zamrzí pár nejprve slibně vypadajících momentů, co se nakonec uchýlí k absurditám, mezi které patří například konec Květuščiny písně „Láska je akrobat“ – skutečně je nutné kazit dobrou zábavu promítanými létajícími Amorky a ohňostrojem? I loutku létajícího Nicka Cartera by možná lépe nahradila videoprojekce, když už jsou používány v celkem hojné míře a často skvěle. Vzpomeňme například parodii na znělku jedné slavné filmové společnosti se lvem ve znaku…
Vtipné situace jsou v počinu hned dvojího druhu, pokud někomu nesedne lacinější aktualizovaný humor slovní, pobaví se právě u humoru hudebního, jelikož tato složka se Ondřejovi Brouskovi povedla náramně. Uslyšíte nejen česká díla, nýbrž i úryvek skladby „I Got Rhythm“ George Gershwina a jako naprostý vrchol těchto parodií se nebojíme označit doslova Sondheimovské finále prvního aktu. Až se chce položit otázka, jestli skladatel Sondheimova „Sweeneyho Todda“ vůbec kdy slyšel a zda se nejedná jen o vtipnou náhodu. Bohužel více diváků asi ocení vtipy povrchnější a odborníky zase zamrzí nepřítomnost živého orchestru, právě kvůli těmto bonbónkům, i když jsou aranžmá s nahrávkou parádní.
K výkonům: Detektivové Nickové Carterové jsou i přes drobné rozdíly v pojetí opravdu vyrovnanými alternanty. Však si také spravedlivě premiéru rozdělili. První polovinu si zahrál Petr Vondráček, druhou logicky Aleš Háma.
Jiří Langmajer by mohl více přitlačit na „záporáckou“ strunu své postavy, jeho usměrněné pitvoření po čase sice stále funguje, ale už začíná působit příliš obyčejně a nenápaditě. Což mu ale nebrání v tom, stát se naprostým miláčkem publika.
Podobně na tom je i Zuzana Norisová jako naivka Květuška, do které se Nick Carter zamiluje. Ta navíc ze šlágru o lásce – aktobatovi udělá naprostý klenot!
Playback zpěvných partů u role hraběnky se dá skutečně považovat za naprosto zbytečný. Domníváme se, že dámy (v premiérovém případě Květa Fialová) by svoje zpívané větičky jistě elegantním způsobem zvládly. Jejich role ale narozdíl od filmové verze není příliš výrazná. Více prostoru soutředěným výkonem získal Stanislav Zindulka v roli Květuščina dědečka.
Poslední zmínka ke scénografii. Ta kolísá, některá prostředí jsou půvabná, jinde se zase vryje do hlavy úsloví „Kýč jak bič“, lze ale říct, že byl možná záměrný. Nicméně loutka Adély dá bez problémů na nedostatky zapomenout, jelikož se z ní skutečně stala naprostá dominanta.
Ve výsledku máme tu čest s dost možná zatím nejlepší inscenací Divadla Broadway. Do budoucna chystáme i návštěvu verze ve Slováckém divadle. A mimochodem, znalci snadno vysledují i inspiraci v americkém muzikálu „Little Shop Of Horrors (Malý krámek hrůz)“, pomocí několika malinkých skrytých odkazů.
Video
Video sestřih je pořízen z následujících repríz muzikálu.
Zpívají a hrají Aleš Háma, Jitka Čvančarová, Jiří Langmajer, Oldřich Navrátil, Vanda Konečná, Markéta Procházková, Zuzana Ďurdinová a Vladimír Brabec.
Exkluzivně pro Musical.cz natočil a sestříhal Pavel Košatka. Natáčení a publikování povolila produkce Divadla Broadway.
Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!
Komentáře
Jiří
AutorViděl jsem Adélu a můžu říci,že na pobavení dobrý!Dejdar se mi líbil více než Langmajer a Háma byl suprovej!Kdo mě hodně zklamal byla Nada Konvalinková,která zpívala na playback(za ní zpívala Jana Švandová jest-li se nepletu).
Jiří Kůdela
AutorJeště jsem neměl možnost adélu vidět, ale to si vynahradím už teď v sobotu. Pokud bude časem i recenze ze Slováckého divadla, jedině dobře. Docela mě zarazilo, že zpěv hraběnek je na playback. Když už není živý orchestr, což je u takovéhoto díla škoda, a i zpěv Adély je nahrán dopředu, to by se také dalo pochopit, ale aby jedna z rolí, která na jevišti vystupuje, jen otevírala ústa, tak s tím tedy nesouhlasím a přijde mi to velmi neprofesionální. Všechny 3 dámy by to dokázaly naživo.
U recenze bych chtěl pochválit fotografie, které jsou nadmíru uspokojivé (slintám u nich:) a ještě víc mě nutí, abych se do divadla těšil ještě více.
Z Adély jsem měl možnost slyšet hudbu, která mi přijde zajímavá a pestrá. Je hodně originální, i když místy čerpající z jiných slavných děl. To ale není vůbec , Při každém dalším poslechu objevuji další a další věci, kterých jsem si předtím nevšiml.
S tím samozřejmě souvisí i texty R.Balaše, které jsou také velmi rozmanité a do detailu propracované. Rýmy jsou většinou hodně překvapivé. Trochu něco jiného než co známe z pera L.F.Hagena.
V Adéle nelze nevidět Audrey II z Malého krámku hrůz. více mi ji asi připomíná Adéla z Uh.Hradiště, protože tu, stejně jako Audreey II mluví (zpívá) chlap. Slyšel jsem obě dvě Adély, každá má něco do sebe, trochu mě zamrzelo, že v broadwayské verzi nezpívá Adéla na konci písně Láska je akrobat,je to tam takové zajímavé zpestření.
Na jednu stranumi líto je , že se zatím u nás tento muzikál hrát nebude, ale zase nadruhou stranu, kdyby tu byl, Adéla by se asi nezrodila.
Ondřej Doubrava
AutorJiří Kůdela: Díky za milý vzkaz. Ano, „Malý krámek hrůz“ evokuje jak finální stádium Adély, tak hlavně i pár detailů. které běžnému divákovi nic neřeknou, ale já byl doslova „mrtvý“ smíchy, stejně tak i z těch hudebních odkazů, které tam jsou naprosto samozřejmě schválně. Jinak díky za pochvalu fotografií, jsme velmi rádi, že Tomáš patří do našeho týmu, pochvalu mu ukážeme nebo vyřídíme.
Pavel
AutorDíky za recenzi! moc hezký fotky!
AlaWa
AutorDíky za recenzi a za parádní fotky!
Rozhodně souhlasím spíš s Ondrou, že oba hlavní představitelé jsou rovnocení-Vondráček i Háma, každý to hraje jinak, ale oba jsou moc dobří . Stejně tak Dejdar a Langmajer v roli padoucha.
Co mně osobně nevadí , spíš naopak, jsou ty kouzelné projekce ! Jsou povedené a i ohňostroj a Amorci na konci „Láska je akrobat“ tam dotvářejí tu správnou atmosféru a oživý některé scény. Pro mně rušivě nepůsobí . Asi první muzikál,kde se na projekce člověk těší :-)
Playback hraběnek opravdu překvapí,určitě by to všechny tři zkušené herečky zvládly i naživo,ale je fakt že ten úryvek ukolébavky je tak krátký, že playback diváka ani tolik „nebolí“…
A ono tvrzení „kýč jak bič“ bych snad ani nepoužila, spíš slovo parodie, ale tu asi člověk,který zná film , jednoznačně očekává .
Co se týká hudby, tak jestli se nepletu, identifikovala jsem tam i maličký úryvek Vltavy z Mé vlasti a taky Jamese Bonda…. je to tak ? Sondheimovské finále prvního dějství jsem nezaznamenala, jelikož Sweeney Todd mně zatím obešel obloukem, film jsem zatím neviděla .
Adéla mi přirostla k srdci hned napoprvé , napodruhé ještě víc a teď už se mi z hlavy ne a ne dostat především podmanivá “ Láska je zakletá,on je mou nadějí ……“ (ano, kýč jak bič,ale jistě záměrný :-))))
Ondřej Doubrava
AutorAlaWa: Díky, jen pro příště, ten kýč platí jen pro scénografii, ale u „Akrobata“ jsem se opravdu výborně bavil celou dobu a jen jsem si přál, aby ta scéna nesklouzla do absurdna a ona ano! ._(Ale jinak ty projekce mohu taky pochválit, nevadí mi tam, protože fungují (i ta s Nickem a srdíčky, ale Amorkové s ohňostrojem a tou divnou choreografií už byly na mě moc, záleží ale na osobních limitech, uznávám). A ano, je tam toho v té hudbě hodně, právě proto jsem použil u svého dodatku tento nadpis. Pro mě byly nejvýraznější spíš ty cizí (ty Tvé jsem tam zaznamenal také, zasmál jsem se ale teď mi došlo, že jsem na ně okamžitě zapomněl :-) )) a stejně úplného Sweeneyho tam neuslyšíš, ale ta inspirace tam je, což znalce potěší, je to prostě v Sondheimovském stylu, což ale v ČR opravdu ocení málokdo, ale pro tu většinu je tam ta Vltava, Kleopatra a mnohé další. V „Adéle“ si každý něco najde, což je moc dobře…
Jiří Kůdela
AutorV hudbě prostě od každého trochu…Člověk zavzpomíná, popláče si…:)
Jakub
AutorMě teď nějak napadlo, není ten playback Hraběnek také svým způsobem parodie na některé jiné muzikály? Třeba na Muzikály na ledě, které jsou většinou na playback úplně celé? Taky tam ten playback může být z technických důvodů (třeba mají Hraběnky nějaký laciný mikroport, který nedokáže kvalitně přenést zpěv) Je otázka jestli by to vůbec vyzpívali…. Ona ta písnička není úplně nejjednodušší… Nevíte někdo jak je to se zpěvem hraběnek v Hradišti??
Ondřej Doubrava
AutorJakub: Parodie to rozhodně není, protože parodie musí vyznít v rámci celku přirozeně..tady těch pár vteřin vyznívá hodně divně. Nikdo by po představitelkách Hraběnek nechtěl, aby to vyintonovali, ale je to chronicky známá skladba a když nic jiného, bylo by to milé, kdyby to zazpívaly live, navíc se ke zpěvu prakticky okamžitě přidává Nick Carter, takže k playbacku opravdu není sebemenšího důvodu.
Sám se osobně na návštěvu verze z Hradiště moc těším, máme to předběžně domluvené, ale nevychází nám to termínově.
Jiří Kůdela
AutorCo já vím, tak tam zpívají naživo všichni, myslím, že i Adéla je zpívaná živě. Petr Čagánek, co ji zpívá, totiž vystupuje ještě v několika dalších rolích (Fantomas, Mrtvola, Štamgast,…).
A navíc, hraběnka je v UH jen jedna:)
Ondřej Doubrava: Že on je v Adéle i kus z West Side Story;)
Ondřej Doubrava
AutorJiří Kůdela: Ano, pár notiček určitě, je fakt, že ty slavnější parodie vyznívají poměrně nenápadně na můj vkus. :-)
Jiří Kůdela
AutorJeště když už jsme nakousli Krámek hrůz….Domnívám se správně, že existují 2 různé verze ,,konců,,?
V té jedné totiž, co mám doma, Audrey II začne žvýkat Audrey, přiběhne Seymour, Audrey vytáhne, pak s ní mluví ona spadne na zem, S. ji zvedne…no a nakonec odcázejí do ,,vysněného domova,, a je tam záběr na záhon s květinami, kde se uculuje malá masožravka…
No a druhý příběh se začne lišit v momentě, kdy se Audrey sklátí na zem, S. ji chce zvednout, následuje Somewhere that’s green 2, Audrey umře, a Seymour jde, nese ji v náručí a dá ji A.II do tlamy, aby ji sežrala…
Ondra mi určitě poradí:)
Jiří Kůdela
AutorOndřej Doubrava: To je pravda, ale když člověk zná…
Teď jsem se díval na nějaké video z premiéry a tam mluvila paní Fialová a říkala, že teda jen otevírá pusu, že ona neumí zpívat, že vždycky zpíval někdo za ní…asi jsem ůplně nevzdělaný, ale až do dneška jsem se domníval, že v Limonádovém Joovi to je zpěv paní Květy…:/
AlaWa
AutorOndro, s tím „kýčem “ jsem se nějak překoukla, máš to psané ke scéně…aha…..
Co jsem ale zapomněla pochválit je : ZVUK Ani při jedné generálce, kterou jsem navštívila, jsem nezaznamenala žádnou chybu , výpadek portů ….takže to jde ,když se chce, i při generálkách (víš na co narážím :-)) ač jsme na možné chybičky byli před představením řádně upozorněni panem režisérem …
Jirka
AutorNechápu kritiku Šárky Vaňkové..Ta nemálo diváku ohromila a hodně překvapila jak zvládla taneční čísla a zpěv také velice dobře..No divné zase podávate kritiku na ty , kteří se většině diváků líbí.;-)
Ondřej Doubrava
AutorJiří kůdela: Nevím, jak je to v divadelní verzi, ale filmová má skutečně dva, jeden oficiální „happyendový“, který popisuješ (ten film je SKVĚLEJ!) a pak prý jeden doslova katastrofický, ale o něm jsem jen četl. Je možné, že něco podobného je i u divadelní verze, i když tam bych sázel jen na „ha. To se v našich podmínkách asi jen tak nedozvíme, protože ve světě je teď Krámek po letech zase nesmírně populární, hraje se prakticky všude možně po světě (asi dorostla generace) a tak asi stoupla cena práv. Jo, víte, že hned po revoluci se Malý krámek hrůz hrál pod poměrně diskutabilním názvem „Kvítek z hororu“ v Divadle bratří Mrštíků, dnes Městském divadle Brno?? Pokud by o tom něco měli v archivu (kam díky jednomu mému projektu asi budu mít přístup), zkusil bych o tom něco „vyhrabat“, hrozně mě zajímá, jak to vypadalo. A jsem Jiří zvědav, jestli v představení objevíš ty malé inspirační pocty. :-)
Ondřej Doubrava
AutorV předchozím příspěvku samozřejmě mělo být „happyendový konec“, omlouvám se..
Jiří Kůdela
AutorOndřej Doubrava: to si u zase dělá někdo srandu?! Proč jsem se nenarodill o pár let dřív!!! (dneska bych krásně chodila, se Štefanem co říká si…:) Tak to mě zajímá…
Já ten tragičtější konec taky viděl jen na youtube, a nevím, proč je to černobílý…
Co jsem tak koukal na různé divadelní verze, tak jsem si všiml, že v rámci závěrečné písni Dont feed the plants! je ještě nazačátku této skladby ten motiv, co je na začátku muzikálu, jak mluví ten chlap a trochu nás uvádí do děje (hrajou tam varhany), přicházej tam ty 3, držej svíce,…no, vše nasvědčuje tomu, že Audrey II nejdřív zblajzne i A.I a nakonec i Seymoura…
Jiří Kůdela
AutorV MKH jsou pořece také 3 dívky, které nás provázejí dějem, hlavní ženská hrdinka si tam představuje svou ,,krásnou budoucnost,,…ale tak snad obstojím a objevím další inspirace Krámkem:)
Pokud se to hrálo i u nás, muselo to mít český texty…některý by mě móc zajímaly…
Pavel Košatka
AutorJirka: Asi známe každý jiné diváky, neznám nikoho, komu by se v té roli nějak výrazně líbila, rozhodně při porovnání s Vandou to je horší. O tanci jsem nepsal, psal jsem o zpěvu. Třeba byla zrovna na generálce nastydlá, na to opravdu čmuch nemam, ale nelíbila se mi, pokud mě na některém dalším představením překvapí, samozřejmě to sem do diskuze napíšu.
Ondřej Doubrava
AutorJinak pokud by se ve velmi silném (ale více než vhodném) podtématu této diskuze „Little Shop Of Horrors (Malý krámek hrůz)“ někdo neorientoval, článek k tématu je třeba zde: http://www.horror.cz/hororove-filmy/clanek_little-shop-of-horrors-1986_1198/
Jiří Kůdela
AutorJo jo:)
Jakub
AutorNevíte někdo jak je to s kostýmama Květušky? Já byl na představení 15. 11. 2008 celkem překvapen, protože Jitka Čvančarová v žádné scéně neměla jeden z kostýmů (ten který má Zuzka na poslední fotce v téhle recenzi)… Má nějak omezené převleky kvůli svému zranění?? (všiml jsem si že v některých scénách kvůli zranění byla trošku opatrnější, třeba když má Květuška zmizet tím „kanálem“ v přední části jeviště). Mě to naštvalo, protože to je můj nejoblíbenější kostým =D =D Mimochodem, měli jsme Vaňkovou a v Úvodní písni jí to zpočátku dost ujíždělo, ale potom už byla OK, hodně mě překvapila tancem a herectvím, celkem si u mě napravila reputaci z Angeliky. Rozhodně ve mě zanechala lepší dojem než její spoluhráčka z tria: L. Kuralová, ta nějak nezvládla své solo v Očích kočičích (ale mimo tenhle úlet, byla také dobrá).
tom2410
AutorTak dneska jsem byl poprvý na Adélce :-(.A byla skvělá.Snad jediná menší vada byla že Alešovi nešel port ale to bych pominul.