Desítka finalistů show “Robin Hood” zazpívala v pátém finále duety a předvedla dvě sexy čísla. V muzikálu si nezahrají Gabrišová a Novotný!
Dnes se odehrál již pátý finálový večer castingové show “Robin Hood – Cesta ke slávě“, ve které deset zbývajících finalistů zazpívalo známé muzikálové duety a Robinové i Mariany zvlášť předvedli sexy muzikálová čísla. A Robinové šli dokonce donaha, tedy téměř! V dramatickém závěru pak Michal Kocourek ze soutěže vyřadil Petra Novotného a Andreu Gabrišovou, která již potřetí u diváků nezabodovala. Společně s nimi se v rozhodnutí ocitli Martina Bártová a Laco Hudec. Opět jako první médium vám přinášíme souhrn a především pak hodnocení výkonů celého večera. Těšíme se i na vaše názory a již brzy článek doplníme našimi originálními fotografiemi. Zůstaňte dále s námi!
Večer zahájily děvčata číslem “All That Jazz” z muzikálu “Chicago”. Doprovodily ho povedenou sladěnou choreografií s židlemi a mužská část publika jistě žasla nad sexy kostýmy. Dnes poprvé zazpívali muži i ženy v jednom večeru. Porotci dali dohromady pět párů a zároveň jim vybrali duet, který spolu zazpívali. Porotci vybírali podle intuice i dalších faktorů. Po úvodním čísle se rozpoutala diskuze mezi Ondřejem Soukupem a Jánem Ďurovčíkem o údělu jejich práce. Zatímco Ján nacvičuje se spoře oděnými dívkami sexy čísla, Ondřej sedí zavřený ve studiu a skládá hudbu. Jak lze vycítit, o opravdovou zábavu se starají pouze porotci, moderátoři Martina Kociánová a Petr Vondráček svými vtipy stále příliš nebaví (i když se v závěru Petr Vondráček poněkud odvázal a zaimprovizoval).
Jaké byly finálové soutěžní duety si můžete přečíst v detailním hodnocení níže. Globálně by se však dalo pouze postesknout nad faktem, že při castingu do českého muzikálu by mohli soutěžící zpívat česky. Po odzpívání všech pěti duetů nás čekalo druhé sexy číslo, tentokrát určené spíše pro dámy. Robinové předvedli závěrečné číslo “Let It Go” z muzikálu “Donaha“, při kterém stejně jako v divadelní podobě předvedli striptýz! A dámy v sále šílely! K jejich smůle však nešli pánové zcela donaha. Po čísle se opět strhla celkem vtipná diskuze, při které jsme se dozvěděli například, že Robin Hood chodil naostro. Inu, zajímavé zakončení první soutěžní části!
Diváci hlasovali zvlášť pro každého finalistu, ne pro páry. Po získání výsledků nechali moderátoři na jevišti čtyři finalisty – dva Robiny a dvě Mariany. Ano, dnes měli vypadnout dva finalisté. Nejméně hlasů od diváků získali Andrea Gabrišová (už potřetí!) i její pěvecký partner Petr Novotný, dále Martina Bártová a Laco Hudec. Tentokrát se nekonaly žádné opravné pokusy nebo pěvecké duely. Místo toho probíhal rozhovor s porotci. To se smrsklo na jeden rozhovor Ondřeje Soukupa a Martiny Bártové, poté čas vypršel. Ján Ďurovčík se Martiny zeptal jasně: “Chceš to robit?” a ona nejistě odpověděla, že ano. Rozhodování bylo velice těžké. Ze soutěže nakonec vypadli Andrea Gabrišová a Petr Novotný.
.
Andrea Gabrišová a Petr Novotný
Zajímavá dvojice tvořená nejmladší soutěžící Andreou Gabrišovou a naopak nejstarším Petrem Novotným zazpívala slavnou píseň “Day Of My Life” z “Hříšného tance“. Jak jsme psali již v reportáži z prvního finále, Petru Novotnému romantické písně typově nesednou, Andrea Gabrišová předvedla svůj nejlepší výkon v soutěži (po předchozích dvou katastrofách). Celkově nás provedení duetu nezaujalo. Pěvecky finalisté k sobě příliš neladili a postrádali jsme takovou tu sexy jiskru. “Jak tak to šlo,” zhodnotil celkově výkon Ján Ďurovčík. Ondřej Soukup byl potěšen, že oproti generálce nastal velký kvalitativní posun. Soukup nakonec řekl Novotnému, že je pěvecky plochý a Gabrišové, že bývá místy falešná. Laťka tedy byla nastavena nízko a následující páry ji snadno překonali, musíme tedy konstatovat, že tento pár předvedl nejhorší výkon.
Eliška Ochmanová a Viktor Polášek
Ústřední duet muzikálu “Miss Saigon” – “Last Night Of The World“, bravurně odzpíval druhý vybraný pár Eliška Ochmanová a Viktor Polášek. Oproti prvnímu páru skvěle hlasově ladili a Viktor Polášek konečně všem kritikům dokázal, že zpívat umí (a ne jen se pitvořit, jak mu bylo po minulém výkonu vytýkáno). Eliška Ochmanová opět nezklamala a stále ji řadíme mezi favoritky na vítězství. Výrazově byl výkon taktéž velice povedený a ve srovnání s prvním duetem jsme nepostrádali city a milostnou jiskřičku. Ondřej Soukup také pár velice pochválil a vyjádřil se, že netušil, že Viktor Polášek umí tak dobře zpívat. Stejně jako porotci nemáme téměř co vytknout a tento výkon po zhlédnutí celé soutěžní části hodnotíme jako nejlepší.
Michaela Doubravová a David Weingartner
David Weingartner dostal do páru nejvýraznější účastnici soutěže Michaelu Doubravovou a společně zazpívali “Suddenly, Seymour” z muzikálu “Malý krámek hrůz” (“Little Shop of Horrors”). Michaela Doubravová konečně předvedla svůj hlas ve vyšších tónech a také se představila v jiné herecké poloze, než rozpustilá teenagerka. Hned nám byl její výkon sympatičtější, opět se předvedla i jako skvělá herečka. David Weingartner nebyl špatný, ale v porovnání s Michaelou neměl moc co navíc nabídnout, ale ze všech večerů se nám líbil nejvíce . Celkový pozitivní dojem umocnil fakt, že se David s Michaelou k sobě hodili. Porotci taktéž až na drobné chyby výkony pochválili, jen Michaele vytkli, že se občas nechala unést emocemi a herectvím na úkor zpěvu.
Martina Bártová a Jan Kříž
Filmový muzikál “Moulin Rouge” se stal velice oblíbeným a duet “Come What May” je jedinou originální písní, která ve filmu zazní (i když nebyla psána přímo pro tento film, ale poprvé v něm zazněla). Na spojení svérázné Martiny Bártové a nejzkušenějšího favorizovaného Jana Kříže jsme byli velice zvědaví. Velice těžkou vysokou píseň zvládl bohužel zcela uzpívat pouze Jan Kříž, i když Martina Bártová ze sebe vydala maximum (klopýtnutí byla slyšet především v jejích sólových pasážích) a s Křížem velice dobře ladila a bylo zábavné se na ně dívat nebo jen poslouchat. Shodujeme se i s Jánem Ďurovčíkem, který Martinu pochválil za herecký výkon a vypuštěné emoce, i když to stále nebylo “ono”. Vzhledem k náročnosti písně byl tento duet velice dobrý.
Radka Pavlovčinová a Laco Hudec
Posledním duetem byl notoricky známý “You’re The One That I Want” z muzikálu “Pomáda“. Radka Pavlovčinová a Laco Hudec předvedli nejenergičtější a nejživější duet večera (za což vděčí i písni samotné) a zúročili své pohybové vlohy. Zpěv bohužel velice často tahal za uši, především Laco Hudec se pravděpodobně snažil zaujmout, ale jeho výšky nepatřily k těm nejčistším. Radka Pavlovčinová předvedla standardní výkon, pěvecky opět měla rezervy, ale jak Ján Ďurovčík dodal, Radka strhává pozornost především pohybově a celkovým výkonem. Bylo by zajímavé ji slyšet ve statické muzikálové árii.
Opět se v průběhu příštího týdne můžete těšit na originální fotografie přímo ze studia!
Komentáře
Briseis
AutorMíša v jiné roli? O tom by se dalo polemizovat, Audrey je trošičku kikinka, takže zas tak výrazný posun od diblíků z předchozích kol to nebyl. Kdyby zpívala Miss Saigon, tak by to byla jiná.
David se mi líbil daleko víc, co mohl taky dělat jiného v roli Seymoura?
RAdka a Laco opět zbytečně přechváleni.
U Martiny mi přijde, že se v té soutěži trápí a že snad ani o tu roli nestojí.
Můžu tiše doufat, že vyletí Laco, ale s jeho fanouškovskou základnou to je jen zbožné přání. :/
Jiří K.
AutorJo, trochu češtiny by neškodilo. Víceméně všechny zazpívané věci mají podařené české texty.
Briseis
AutorJiří, souhlasím, zvláště když soutěžícím ta angličtina moc nejde – ale o tom to není, stejně nebudou zpívat česky.
Briseis
AutorPřemýšlím, co pak ďurovčík hulí. Laco je typologicky vhodnější???
Kejkej
AutorNějak mi nedochází, proč soutěžící převážně zpívají v anglickém jazyce, copak je český jazyk tolik nevyhovující? A co se týče Davida, ten podle mě předvedl svůj nejlepší výkon a Petr podle mě vypadnout neměl.
Briseis
AutorMoc se v tom nevyznám, ale neplatí se náhodou autorská práva i za překlad písničky? Protože too by pak bylo pochopitelné, že radši zaplatí jen za originální píseň, než ještě navíc za překlad.
Jiří K.
AutorBriseis: Docela bych i řekl, že platí. zase na druhou stranu až na výjimky se jednalo o písně, u kterých je přeložená verze známější. Já si třeba nemohl vybavit, odkud znám You’re The One That I Want, až pak mi došlo, že to zpívají Jen a jedině ty. Ale možná je to tím, že mám radši češtinu, líp si pamatuju písničky (o to víc muzikálové) v češtině atd.
Ale myslím si, že večer to byl vcelku podařený.
Pavel Košatka
AutorZa překlady se taky platí… ale není to snad zase tak drahé, aby si nemohli dopřát ten luxus zpívat ve svém rodném jazyce (Slováci prominout, tak alespoň v požadovaném jazyce pro obsazovaný muzikál). Zvláště jak podotkl Jirka, všechny ty písně mají překlady. A s tím typem taky nevím, jak na to Ján přišel, ale raději dále v soutěži vidím Laca, i když mě dnes těmi svými vysokými tóny moc nepřesvědčil. Petr byl typově nejpřesnější z týhle pětky, ale nebavil mě…
Pavel Košatka
AutorJinak ještě jak psala Briseis, mám rád angličtinu, raději poslouchám světové originály než české verze, ale někomu ta výslovnost dělá problémy. U některého předchozího večera jsem to psal, ale pak jsem zjistil, že to stejně nemá cenu a pro většinu to je nepodstatný argument, ale když musí v angličtině, tak alespoň v angličtině, ne v “angličtině” :). Ale zase, kdyby ten výkon byl jinak bezchybný, tak je to to nejmenší…
Alena
AutorJá si myslím, že by soutěžící speciálně v tomto pořadu měli zpívat převážně česky, jelikož jejich role nepochybně v češtině budou a jen na češtině se pořádně ukáže, kdo s tím bude a kdo nebude mít problém. Např. Radka Pavlovčinová má, bohužel, velmi špatné sykavky. Pravda, týž problém se týká i již jisté alternace Mariany Lucky Šoralové, ale ta zas na muzikálovém poli u nás patří k naprosté špičce díky jiným přednostem, takže se to šišlání dá jakž takž překousnout, (i když alespoň pro mé uši nikoli přeslechnout). David Weingartner mě pro změnu “zaujal” v prvním finále dost odfláknutou výslovností a i sám říkal, že nikdy česky nezpíval. Teď soutěžící tráví spoustu času nácvikem písniček, tak by bylo prima rovnou zapracovat i na češtině, aby se ve výsledku dala poslouchat. Místo toho ale dřou texty v angličtině, popř. “angličtině”, jak zmínil Pavel.
Sasie
AutorJá se Jánovi až tak nedivím, pokud bych měla typově porovnat Laca s Petrem, tak se mi na Robina taky hodí víc Laco, alespon tedy z těchle dvou.
Sice je to možná to nejmenší ale u mě někdy ta angličtina celkem ten výkon sráží a to se přiznám, že nejsem kdo ví jakej angličtinář ale pokud vím, že moje výslovnost není kdoví jaká, tak o to víc bych dávala přednost češtině. Ale ono často se zmiňuje to, že zpívat v angličtině je prý snažší.
Briseis
AutorJe pravda, že je dost českých muzikálů, kde je taky dost duetů, ale zřejmě je nemožné, aby zazněly písně z konkurenčních divadel. Škoda, třeba na Vím, že jsi se mnou by si možná hodně soutěžících vylámalo zuby :)
Myslím, že se vybírají hlavně divácky přitažlivé písničky.
Jinak dneska jsem celkem chápala ty otázky za Martinu, ona je bezpochyby nejzvláštnější postavička celé soutěže, má vlastní hlavu, což znamená, že bude málo tvárná a to se tvůrcům zřejmě nelíbí. A ta její osobnost se zase nelíbí divákům. Na druhou stranu bylo zarážející, nad čím vlastně porotci uvažovali, když Andrea prostě zpívá falešně.
Z Laca prostě čiší kalkul, je mi nesympatický už od začátku, ale jak vím, má hodně fanoušků (bohužel většina z nich jsou moji známí, příště jim zabavím telefony)
JInak úvodní číslo – to byl trochu ráj pro pedály. :)
Ondřej Doubrava
AutorProsím, kdyby si někdo z vás v nejmenované tiskovině přečetl dnešní článek o mé osobě (to je něco, co jsem přesně nechtěl a bál jsem se toho jak čert kříže, to mám za to, že chodím na přenosy), tak pár věcí na ujasněnou:
V článku se píše, že jsem divadelní kritik (no, dobrá tedy, uznávám, už mi to asi nikdo jen tak snadno neodpáře) a že jsem měl na muzikálu Robin Hood dokonce spolupracovat. To už je samozřejmě nehorázný nesmysl (ač bych někdy do inscenací mluvil rád, nepopírám, ale třeba s Ondřejem Soukupem se osobně neznáme, ač jsme se na nějaké tiskovce už jistě viděli). Bylo buďto překrouceno mé vyjádření zde o tom, že nemohu psát rekapitulace, nebo to má sestřička špatně formulovala. Co se dá dělat…
S díky za pochopení
Ondra
Briseis
AutorOndřej: četla jsem, typická “bleskovka”, spíš by mě zajímalo, jestli to ségra s tím miminkem myslí vážně, zrovna teď, když má rozjetou kariéru. :)
btw – hezké fotky, jsi sympaťák.
Ondřej Doubrava
AutorBriseis: Miminko se neplánuje :-D Musím říct, že z toho opravdu nejsem nadšený, ano, ono to za pár dnů opadne ale pro dnešek minimálně mi to vadí, samozřejmě jsem s lítostivým článkem počítal, je to vděčná story, pro bulvár jak vyšitá (i když bylo by fajn, kdyby to prostě lidi a novináři nechali být, ale asi jsme my vozíčkáři stále přírodní úkaz).
A když už jsme u toho, na vozík jsem se definitivně dostal až na rozmezí 14. a 15. roku, po nepovedené operaci nohou, dřív jsem chodil sice blbě, ale slušně, s dětskou mozkovou obrnou to je pravda.
Za vyjádření sympatií děkuji, škoda, že v osobním životě štěstí nemám (když už jsem se tady tak otevřel, tak ať to stojí za to. :-)…
krista
AutorV ne jsem se dívala na tento pořad.
Byla jsem opravdu šokovaná velmi špatnou úrovní většiny účinkujících. Vzhledem ke castingům které probíhaly mi to příjde velmi slabé a to jsem všem držela zarytě palce, ale každý výstup byl pro mne jen dalším zklamáním. Už se dívat asi nebudu. Těch opravdu dobrých je tam opravdu strašně málo.
Andrea
AutorByla jsem se tentokrát podívat naživo a musím uznat, že Radka je výborná tanečnice a že umí strhnout diváky, ale přesně jak říkala porota, strhne tím tancem až tak, že si ani nevšimnete, že mírně řečeno pěvecká složka je velmi nevyvážená. Toho, jak chvílema opravdu s prominutím příšerně zpívala, jsem si všimla až v rekapitulaci…
A ač souhlasím s tím, že v muzikálu byl měl být zpěv, tanec i hraní rovnocenný, tak u hlavní role, pokud si můžu vybrat mezi dobrým zpěvem a horším tancem a špatným zpěvem a výborným tancem, tak volím první možnost. Takže pro mě Radka rozhodně kandidátka na hlavní roli není…
Briseis
AutorAndrea – máš pravdu, ale těžko může být zpěv-tanec-hraní na stejné úrovni – zvláště mezi českými umělci. Většinou jsou to spíš zpěváci nebo herci.
Samozřejmě, že by to tak být mělo, ale aby někdo v muzikál zvládal výborně hrát, zpívat a ještě tancovat, jsem zažila jen v Londýně, ne tady.
Navíc trochu nechápu, proč se zrovna v týhle soutěži klade důraz na všechny tři složky, když české muzikály jsou většinou dělané tak, že postavy nemusí umět všechno najednou. Nějak jsem si nevšimla, že by třeba v Johance hlavní postavy nějak náročně tančily. Lucii Šoralovou jsem nikdy neviděla pořádně a hodně tančit a Noida dobře hrát. (což neznamená, že to neumí, ale já to nevím)
thenardier
Autorno noid neumí ani dobře zpívat
MM
AutorNavíc v téhle soutěži se zatím pořád klade důraz jen na dvě složky. Herectví asi není v divadle důležité. A neuvěřitelně mi vadí anglické texty písniček, které navíc majívšechny (jak bylo výše řečeno) české verze. To je ostuda a výsměch – při poslechu pak vůbec nejde o celkové vyznění písně, které spousta lidí nerozumí, ale zase jen a jen o melodii.
Kalich hledá SuperStar, nebo jak se to vlastně jmenuje, je prostě šlápnutím vedle. A nebo spíš sázkou na jistotu, která bohužel nevyšla.
Andrea
AutorBriseis – jojo právě, tak, jak se tu muzikály hrají je pro mě hlavní, aby ta hlavní postava uměla zpívat. A Ďurovčík klidně řekne, že mu na Andree vadila jen jedna maličkost, že falešně zpívá. Ďurovčík je sympaťák, ale některý jeho výroky jsou nějak mimo moje chápání ;-). Stejně jako ten, že se Laco na Robina hodí víc typově než Petr. Když budu mluvit čistě o typu, jako alternace Noida a Jackuliaka mi přišel Petr ze všech finalistů úplně jasně nejvhodnější. A jak chce z Laca Ďurovčík udělat Robina, na to jsem měla chuť se ho tam jít zeptat :-). A to já osobně proti Lacovi nic nemám, jen si prostě myslím, že na Robina typ není.
No, takže pro mě je uvažování poroty čím dál větší záhada…
Briseis
AutorAndrea- myslím, že porota se tu už řešila. Podle mě už mají dávno jasno, koho chtějí obsadit. Už jen ten systém hlasování je pofidérní. Při superstar se hlasovalo den a příšlo asi 10 tisíc sms. Kolik jich může přijít tady, za těch 20 minut? Tisíc? To není žádný měřítko.
Andrea
AutorJojo, já vím, že se to tu už řešilo a ač se mi nechtělo tomu věřit, tak mám taky čímdál větší pocit, že je dávno rozhodnuto… záhada je pro mě zatím přijatelnější vysvětlení, ale obávám se, že máš pravdu.