Koncerty

„Koncert pro Krtka“ přinesl vánoční náladu a pomohl dobré věci


Ve středu 8. prosince se brněnským kulturním centrem Semilasso se díky Robertovi Jíchovi a jeho přátelům (zejména tedy současným i bývalým, ale stále hostujícím sólistům Městského divadla Brno) rozhostila kulturním centrem Semilasso příjemná předvánoční atmosféra. Účel navození dobré pohody pro ně ale zdaleka nebyl jediným důvodem.

Roberta Jíchu jistě našim pravidelným čtenářům nemusíme moc dlouho představovat. V Městském divadle Brno ztvárňuje (byť už jen jako host) důležité role ve všech zásadních repertoárových kusech („Jesus Christ Superstar“, „Les Misérables – Bídníci, „Sněhurka a sedm trpaslíků“, „Evita“), v Praze září jako José v „Carmen“. Krom hereckých úspěchů ale Robert velmi rád pomáhá – není tedy divu, že pravidelně ve své vlastní režii (byť s vydatnou pomocí sponzorů), tentokrát již potřetí, koncerty právě pro Nadační fond dětské onkologie v Brně, jež letos slaví desáté výročí založení, ale o tom už jsme informovali v pozvánce.

Ač se Robert hned v prvních sekundách koncertu omlouval za možné drobné nedostatky, nebyly na průběhu večera patrné ani náznakem, když už se přihodilo nějaké zaškobrtnutí, jen přispělo k bezvadné atmosféře večera.

Robert Jícha - "Kdo ví" z "West Side Story"

Vlastně jsme byli potěšeni už před samotným koncertem a to setlistem písní, jehož kompletní a přesnou podobu naleznete pod článkem, zde v rámci článku budeme muset trošku přeskakovat a měnit pořadí. Celkem totiž zaznělo hned dvacet šest položek a je tedy prakticky nemožné se zastavit u každé z nich, stejně tak nemá smysl příliš hodnotit jednotlivá provedení, dle očekávání se dělila od stupně „velmi dobré“ až po „vynikající“ a těch byla většina. Celkové shrnutí poskytuje též bohatý obrazový doprovod našeho fotografa Petra.

Šlo převážně o nesmírně pestrý mix slavných muzikálových melodií, starších i těch novějších, občas i s novým českým textem, mezi něž patřila třeba hned úvodní položka „Written In The Stars“ z muzikálu „Aida“ Eltona Johna a Tima Rice, zde Robertem Jíchou a Petrou Jungmannovou představena jako „Ve hvězdách je napsané“.

I na logické odbočky do jiných hudebních žánrů došlo. Jsou tu přece Vánoce a tak je jasné, že došlo i na pár svátečně laděných písní. Například hned při třetí písni „Adeste Fideles“, kterou nádherně přednesl Lukáš Vlček usedla na židle část kapely Broadway Band, byla to malá ochutnávka na zážitek, který nás čekal ve druhé půli. První polovina ale až na tuto výjimku využívala half-playback.

Po téměř vánočním rozjímání se slušelo diváky malinko rozproudit a zároveň trochu odlehčit atmosféru, nu, asi nebylo nic jednoduššího, než aby si Hana Holišová zahrála na soulovou legendu Arethu Franklin a vystřihla její „Respect“ a Lukáš Vlček se téměř vzápětí stal Tomem Jonesem a stal se tak naprostým miláčkem publika. Ostatně vícero tváří předvedli díky různorodosti repertoáru všichni zúčastnění.Například Jitka Čvančarová se dokázala z temperamentní Rady z populárního muzikálu „Cikáni jdou do nebe“ stát citlivou Fantinou („Knížka snů“ z „Bídníků“) a o vrchol koncertu se postarala jako Sukie, když si s Darrylem Lukášem Vlčkem, nevěděla rady, „jak má to říct“.

Hana Holišová coby Aretha Franklin ("Respect")

Dorazil i Tom Jones, tedy, pardon, Lukáš Vlček se svojí "Sexbomb"

...a nutno říci, že publikum šílelo.

Chvilky zklidnění poskytovaly jak jazzové standardy v podání Petra Brychty (ve druhé půlce přidal i árii „Zázrak“ ze „Šumaře na střeše“) i vznosné duety Roberta Jíchy a Martiny Severové.

Martina Severová a Robert Jícha

Petr Brychta

Po přestávce a a-capella intermezzu všech účinkujících, který obstarala skladba „Yesterday“ od Beatles se „na plný úvazek“ vrátil na jeviště Broadway Band Františka Školaře a sálem se rozlila neskutečná hudební energie, jakou half-playback nemůže nikdy poskytnout. A došlo i na opravdové muzikálové klenoty, posuďte sami „Cats“, „West Side Story“, „Les Misérables – Bídníci”, „Mozart!, „Čarodějky z Eastwicku“ a další…

Jitka Čvančarová zahájila svou skladbu z muzikálu "Cikáni jdou do nebe" klidně...

...aby poté logicky popustila uzdu temperamentu.

Lukáš Vlček a Jitka Čvančarová nebo chcete-li Darryl a Sukie v písni "Slova" z "Čarodějek z Eastwicku"

Jak si můžete sami všimnout, příjemným prvkem celého koncertu bylo u části vystupujících zpěváků také využití kostýmů, samozřejmě často pouze asociující ono dílo či interpreta a leckdy i tématická projekce. Největší „chameleonkou“ byla v tomto směru, jak se ostatně můžete přesvědčit na fotografiích Petra Jungmannová, ovšem za pozornost určitě stála též Monika Havlíčková při písni z muzikálu „Hairspray“, kdy jeho postavám jako by z oka vypadla vzhledově i interpretačně. Skvělá třípísňová „směska“ z nové repertoárové bomby MdB „Mozart!“  Hanky Holišové a Aleše Slaniny proběhla pak v kostýmech přímo z brněnské inscenace. Nevěřili byste, jak takový „drobný“ detail zvedne zážitek. Vrchol využití „kostýmového“ prvku pak předvedl zase Lukáš Vlček při populární „Confrontation“ Jekylla a Hyda, jak jinak než z díla Franka Wildhorna a Leslieho Bricusse.

Monika Havlíčková coby Mama Morton ("Chicago")

Petra Jungmannová ("Jen chvíli být star" z muzikálu "Jeptišky")

Monika Havlíčková ve stylu muzikálu "Hairspray"

Petra Jugmannová v převleku za Sally Bowles ("Cabaret")

Hana Holišová jako Konstance s písní "To zas byla dlouhá noc"

Aleš Slanina a Hana Holišová jako Mozart a Konstance - "Jsi víc, než jen anděl"

Mozart Aleš Slanina - "Já doufal jsem"

Lukáš Vlček sám sebe konfrontoval coby Jekyll...

...i Hyde

Publikum také bylo určitě zvědavo na výtěžek celé akce, jež ke Krtkovi poputuje. Jde o nesmírně sympatickou částku, zahrnující jak výtěžek ze vstupného, tak prodej upomínkových předmětů a dobrovolných příspěvků se vybralo téměř 80000,- Kč. Pokud byste i vy chtěli pomoci, můžete například pomocí Dárcovské SMS.

Aleš Slanina "Brány jsou zamčené" ("Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť")

Na závěr trochu tématicky Robert Jícha zvolil píseň z dílny Alana Menkena „Chraň Bůh ty bídné“, kterou v disneyovské adaptaci „Zvoníka od Matky Boží“ zpívá cikánka Esmeralda, ale i v mužské úpravě textu vyzněla působivě.

Jelikož potlesk nebral konce, byl na řadě hromadný přídavek, díky českému textu vánočně laděná předělávka hitu „Mandy“ („Jsou svátky“), původně z repertoáru Barryho Manilowa, částečně za pomoci Robertovy dcerušky Marušky. Ač je tato úprava pro některé posluchače poměrně kontroverzní, jako finále svátečního koncertu funguje bez problémů. Potom už nastala vlna vřelých díků nejen účinkujícím a pracovníkům Krtka, úsměvů a v brněnském pozdním večeru se ještě dlouho rozplýval nádherný a strhující předvánoční zážitek. Robertovi Jíchovi se sluší za uspořádání ještě jednou poděkovat a smeknout alespoň na dálku virtuální klobouk.

Jitka Čvančarová, Robert Jícha a Hana Holišová pózují s Krtkem

Setlist koncertu

1. Ve hvězdách je napsané – (“Aida”) Petra Jungmannová, Robert Jícha

2) When You’re Good To Mama – (“Chicago”) – Monika Havlíčková

3) Adeste Fideles – Lukáš Vlček

4) Respect – Hana Holišová

5) Misty – Petr Brychta

6) Sexbomb – Lukáš Vlček

7) Motlitba – Martina Severová, Robert Jícha

8) Andro Verdan (“Cikáni jdou do nebe”) – Jitka Čvančarová

9) Jenom chvíli být star (“Jeptišky”) – Petra Jungmannová

10) Big Blond And Beautiful (“Hairspray”) – Monika Havlíčková

11) Foggy Day – Petr Brychta

12) Yesterday – všichni

13)  Cabaret – Petra Jungmannová (“Cabaret”)

14) Vzpomínky – Memory (“Cats”) – Martina Severová

15) Kdo ví (“West Side Story) – Robert Jícha

16) To zas byla dlouhá noc (“Mozart!”) – Hana Holišová

17) Jsi víc než jen anděl (“Mozart!”) – Hana Holišová, Aleš Slanina

18) Já doufal jsem (“Mozart!”) – Aleš Slanina

19) Knížka snů (“Les Misérables – Bídníci”) – Jitka Čvančarová

20) Confrontation (“Jekyll & Hyde”) – Lukáš Vlček

21) Zázrak (“Šumař na střeše”) – Petr Brychta

22) Život proudí (“Lví král”) – Monika Havlíčková

23) Brány jsou zamčené (“Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť”) – Aleš Slanina

24) Jak mám to říct (“Čarodějky z Eastwicku”) – Jitka Čvančarová a Lukáš Vlček

25) Chraň Bůh ty bídné (“Zvoník od Matky boží”- Disneyho verze) – Robert Jícha

Přídavek: Jsou svátky – Robert Jícha

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Koncerty
Charitativní koncert “Srdeční záležitosti” vytěžil 150 000 korun
Koncerty
4TET nadchnul Ostravu
Koncerty
Koncert “Srdeční záležitosti” opět podpořil matky v tísni (+ video)
  • tom2410

    To byl určitě skvělej večer…:-)…díky za report


  • Sasie

    Jj musel to být moc zajímavej večer. Celkem by mě zajímal ten Joseph v podání Aleše. Akorát když vidím na tý jedný fotce Petru s očividně celkem dlouhýma vlasama, tak chápu čím dál míň, proč ji při nedávný My fair lady narvali do tý podivný paruky.
    Akorát Ondro mám pocit, že v tom závěrečném seznamu skladeb ti jedna asi vypadla. Usuzuji pouze z toho, že na jedné z fotek je Petra jako Sally a přitom v tom seznamu není žádná písnička z Cabaretu psaná.


  • HUGO

    „Chraň Bůh ty bídné“ bych v podání Robina skutečně rád slyšel, poněvadž v českém přezpívání Zvoníka od Disneyho, neměla tato píseň v podání Leony Machálkové vůbec žádnou chybu :-)


  • Ondřej Doubrava

    Sasie: Jejda, a tolikrát byl článek kontrolován, ano, “Cabaret” byl po “Yesterday”, jdu opravovat. Díky moc.


  • Ondřej Doubrava

    Opraveno…


  • veny

    Určitě to musel být skvělej večer. O to teď mě to víc mrzí, že jsem nebyla. Jinak “Chraň Bůh ty bídné” zpíval Robin na červnovém recitálu a bylo to super.

    Jenom, Ondro:
    “Vlastně jsme byli potěšeni už před samotným koncertem a to setlistem písní, jehož kompletní a přesnou podobu naleznete pod článkem, zde v rámci článku budeme muset trošku přeskakovat a měnit pořadí.”
    .. to nějak nedává smysl:)


  • Ondřej Doubrava

    Veny: Proč ne, já jsem opravdu v článku nějaké položky vynechal a přeházel. Tak nějak mi během psaní přišlo jednotlivé části rozdělit do logických celků. A koho by zajímalo přesné a úplné pořadí, má ho v seznamu pod článkem.


  • veny

    Já jsem myslela, že slovosled té věty nedává smysl.