Pozvánky a konkurzy

“Les Misérables – Bídníci” se vrací do Prahy, byl vypsán konkurz!


Zákulisní drby byly potvrzeny, jedna z nejvelkolepějších muzikálových světových senzací se vrací do Prahy. Řeč je o klasickém muzikálu “Les Misérables – Bídnici” podle románu Victora Huga od Claude-Michel Schönberga a Alaina Boublila. Hrát se bude opět v GoJa Music Hall a mělo by se jednat o obnovenou premiéru původního uvedení z roku 2003. Premiéra je plánována na příští rok. Více informací zatím není k dispozici, jen pozvánka na konkurz, kterou naleznete v celém článku.

Dr. FRANTIŠEK JANEČEK
ve spolupráci s
CAMERON MACKINTOSH

Vypisuje konkurz
na obsazení sólových, dětských /7 – 12 let/
a sborových rolí pro uvedení světového muzikálu.

Konkursy se konají od 5.6 do 7.6. 2011 10:00 až 18:00
v divadle GOJA MUSIC HALL (Pyramida)
na pražském Výstavišti, Praha 7 – Holešovice.

Přihlášky zasílejte elektronicky do 22. května 2011.

Více informací a přihlášky:
http://www.goja.cz/bidnici/


Pozvánky a konkurzy
Konkurz na pěvecko-taneční company muzikálu “Zorro”
Recenze a reportáže
Muzikálová show „Náš život s muzikálem“ má za sebou úspěšnou premiéru (+ video sestřih)
Pozvánky a konkurzy
“Mary Poppins” – konkurz na doobsazení vedlejších rolí pražského uvedení muzikálu
  • Romča

    Co se Bídníků týče, je to moc dobrá zpráva, jen bych ještě nějaký pátek počkal, bude škoda, skončí-li kvůli tomu Děti Ráje dřív, než by nevyhnutelně musely… Pan doktor Janeček by si měl přiznat, že nebýt Dětí, měl by býval divadlo prázdné o dva roky déle!


  • Abigail

    Tak já nemůžu říct, že by mi ztráta Dětí ráje vadila, na tenhle muzikál jsem nikdy nešla a nepůjdu, vím že se s mým hudebním vkusem lehce pře, a Bídníky mám vážně ráda, pořád je považuji za jedno z nejlepších, ne-li nejlepší muzikálové dílo, které jsem osobně a živě viděla, ale i tak: nejsem si jistá, jestli je to dobrý tah, přijde mi že tady máme lehce “přebídníkováno”.
    Řekla bych, že by se mi daleko víc líbilo uvedení něčeho, co jsme tu ještě neměli, je toho dost a žiju v domnění, že Goja má na poměrně dost věcí dost velké jeviště… Pro mě dobrá zpráva, Bídníky uvidím ráda, ale současně i trochu smutná.
    A k Naháčům se zatím nevyjadřuju. Za a moc není k čemu a za b z toho mám přesně takový trochu zvláštní – všelijaký, lehce nedůvěryhodný dojem. Jinak to pojmenovat nedokážu.


  • Zdeněk

    Souhlasím Gaja má jako divadlo obrovský potenciál na velké světové kusy a je mi docela líto, že nenasaděj kus, který tu ještě nebyl ale na druhou stranu sem rád protože mám Bídníky strašně rád jak Pražskou verzi tak Brněnskou zajímalo by mě jestli v Brně zustanou a nebo jestli kvuli tomu bude derniera


  • Jiří K.

    Zdeněk: No tak, známe MdB, tam to může sice zůstat na repertoáru, ale pak se to bude hrát jen párkrát za sezonu. Ale taky mě to už napadlo, přece jen, mám dojem, že v roli J.V. bude v Praze vystupovat opět p. Ježek (a nepochybně i Uličník). Jestli vyberou i někoho třetíto, za p. Černocha, kdoví.
    Moje pocity jsou víceméně stejné jako u ostaních, za Bídníky jsem rád, ale když ono je ještě tolik jiných muzikálů, buď u nís neuvedených nebo uvedených třeba jen jednou…Bylo by fajn, kdyby návrat Bídníků do Prahy znamenal návrat Miss Saigon.
    Je taky pravda, že tohle není jen problém Bídníků, ale poslední dobou tady u nás máme/budeme mít všechno double, 2x Evitu, 2x Bídníky, 2x Jesuse, 2x Zpívání v dešti, 2x Chicago atd…To, že se tady hraje vždy v několika divadlech současně My Fair Lady a Hello, Dolly, už ani komentář nepotřebuje.


  • Romča

    Kdo ještě bude hrát Evitu?
    Jj, taky bych uvítal Fantoma opery, jenže kdo by to tu vyzpíval – tedy ženský part? Kromě Míši Noskový a snad nejvyspělejší z rodu Mátlových mě už dnes bohužel nikdo nenapadá. Možná Betka Bartošová? Jasně, ono by se i pár dam našlo, ale zas by nesplňovaly podmínky estetické či věkové…, však to známe.
    U Bídníků mi dělá radost šance, že by roli prcka moh dostat Filípek Antonio – to by byl zážitek jako hrom. A bylo by fajn, kdyby se vrátil Tomáš Bartůněk. Ale nejsem si jist Ježkem – přece jen už má svůj věk…


  • Jiří K.

    Romča:
    1. Evitu má v následující sezoně nastudovávat Plzeň.
    2. Fantom – Myslím, že zrovna v tomhle případě, stejně jako jinde ve světě, by se do role Christine obsadila některá mladá operní zpěvačka/studentka klas. zpěvu. Je to přece jen hl. role v muzikálu-opeře. Takže třeba Mátlová by připadala v úvahu. Ale nevím nevím, zatím se tu Fantom stejně nechystá a Tereze už není 20, bohužel…
    3. Ježkem si já osobně jist docela jsem, když byl schopen nastudovat tu roli před 2 lety v Brně, proč by neměl být teď. Navíc, jak tomu vše napovídá, se má jednat o obnovenou premiéru. A je to prostě Bídníkovská legenda.


  • Jakub

    Je to sice trochu mimo téma, ale co se týče té Christine ve Fantomovi, myslím že by to rozhodně nebyl problém. Stačí se podívat kolik mladých sopranistek má v souboru třeba Národní Divadlo. Taková Kateřina Kněžíková nebo Marie Fajtová by byly perfektní Christine (vřele doporučuji obě dvě vygooglit…). A o vizáž nebo herectví bych se doopravdy nebál. Myslím že doba těžkotunážních operních pěvkyň staticky odzpívávajících svou roli naštěstí dávno pominula. :) Mezi námi, ono na tu Christinu taky bůhvíjaké herectví potřeba není, stačí se jen podívat na některé představitelky z Broadwaye. Spíš si myslím že co se Phantoma obecně týče bude spíš problém třeba s výpravou,… Nemyslím si že by to byl kus, který by se dal uvést v repertoárovém divadle, přece jen padající lustr a jeho pojezd není asi věc, kterou se vyplatí opětovně ukotvovat před Fantomem a demontovat při každém nasazení jiného představení… :DD


  • Ondřej Doubrava

    Ještě by bylo fajn zjistit, zdali novou hudební aranží myslí novou londýnskou instrumentaci použitou na výročním turné, to bych se těšil hodně, jelikož dává té hudbě zase nový rozměr, ale díky syrovosti a trochu minimalističtějšímu pojetí se asi nebude líbit každému, úplní laici asi rozdíly řešit nebudou.


  • Veronika

    Je to pro mě skvělá zpráva, já osobně jsem Bídníky stihla vidět v Praze pouze dvakrát (stále ovšem lepší než vůbec), v Brně ani jednou. Už jsem ani nedoufala v to, že se v dohledné době vrátí.
    Romča: Tomáš Bartůněk by mě také velmi potěšil a myslím si, že jak Bartůněk, tak i pan Ježek by měl v Bídnících určitě vystoupit.


  • veny

    No mám smíšené pocity. To v Praze musí být opět již poněkolikáté obnovená premiéra titulu. Bídníky miluji, ale proč se nenazkouší nějaký nový muzikál. Jsem zvědavá, jak je budou hrát dlouho. Aby to zas nebylo pár představení a opět konec.


  • Pavel Košatka

    Ona to jistě taky bude otázka financí, přece jen oprava (renovace) kulis bude stát méně než kdyby se měly vyrábět úplně nové pro nový muzikál, a tak to bude se vším. Za zkoušky se ušetří, když obsazení bude zčásti to staré, kostýmy stejně tak a již je to osvědčený divácký titul. Je pravda, že nové (rozuměj u nás neuvedené) světové muzikály se v Praze prakticky nehrají, jedinou výjimkou poslední doby je Curtains – Vražda za oponou, což zase ale není takové terno.

    Ale v dnešní přesycené době, kdy je nota bene nejprodávanějším titulem Kat Mydlář, bych se z pohledu producenta do nějakých experimentů se světovými tituly nepouštěl, pokud bych nevěděl, že to diváky bude zajímat a hodně jich na to půjde. A to snad splňuje jen Fantom opery, když se ohlédnete, tak i světové trháky jako Cats nebo Miss Saigon tady pohořely.

    Ad Fantom – Je zajímavé, že tyto stejné debaty se objevují 10 let stále dokola, ale prostě je to nesmírně finančně náročné dílo, navíc v Praze je jedinou možností k uvedení Hudební divadlo Karlín, a nějak pochybuji, že by se současnému vedení chtělo natolik finančně riskovat, navíc si myslím, že by se ceny vstupenek musely opět zvednout, a to by byla další nevýhoda před konkurečními muzikály. Je to začarovaný kruh, pokud chcete Fantoma opravdu vidět, tak si chvíli šetřete a jeďte do toho Londýna, stojí to za to. Protože čekat až se objeví v ČR… to se taky nemusíte nikdy dočkat :).

    A ještě na závěr k Bídníkům, když už jsme tak odbočili, já se na ně těším, ale spíše z hlediska, že to byl můj první velký muzikál, který mě naprosto ohromil a kvůli němu to vlastně pro mě celé začalo, takže si myslím, že mě v GoJe uvidí dostkrát :).


  • veny

    Pavel: to je pravda, že je lehčí něco již poněkolikáté uvést než se pustit do nového titulu. Ale i tak…
    No uvidíme, jsem zvědavá na další informace. Snad tam budou zajímavá jména (a ne že to vesměs zůstane při “starém) a donutí mě to do Prahy zavívat.


  • Pavel Košatka

    Mně naprosto stačí když tam zůstane David Uličník a Jan Ježek, ostatní bude fajn když zůstanou, třeba Štágr a Bartůněk, Trapl, Černíková, Magda Malá, ale hlavně ti dva…


  • Romča

    Do Londýna opravdu nepojedu. Fantoma bych viděl rád, ale ne v angličtině. Snad ta Varšava? Tam je/bylo to v polštině? I ruštinu bych dal, ale Moskva by vyšla finančně dráž než Londýn zase…
    Co se týče sopranistek Národního divadla, no zas tolik skvělých jich tam právě není – určitě ne Češky, snad s jedinou výjimkou? Pravda, méně náročnému divákovi jich bude stačit víc, ale kdo si v Pucciniovkách zvykl na hlas Anny Netrebko, ten potřebuje prostě cosi víc… A Fantom je hudebně taky dost náročnej… Zajímavá by byla Zuzka Benešová (Romeo a Julie, Baron Prášil), jenže když má občas problém být hlasově dokonalá i u lodiček, pak by to pro ni asi taky byla kláda…


  • Pavel Košatka

    Ve Varšavě se už Fantom od této sezóny nehraje, jsou tam právě Bídníci.


  • Petr Maršálek

    Jiří K: Myslím, že u nás je nyní takový zájem o divadlo a muzikály, že vůbec nevadí, že stejné muzikály se hrají i ve více divadlech. Navíc každé divadlo je jiné a tak se i ukáže, jak umí kde dobře v rámci toho, jak jim to povolují autorská práva, jinak nastudovat tak či jinak určitý muzikál, prezentovat se originální scénou, choreografií atd.


  • Pavlína

    Stačí přečíst že tomu bude šéfovat pan František Janeček a hned je jasné že půjde pouze o zprznění úžasného díla… Viz třeba Miss Saigon, která se tu jednu dobu též uváděla a v níž vytvořili hlavní role odpadlíci ze Superstar společně s Ivetou Bartošovou.
    K Fantomovi: Toto dílo ponechme raději v Londýně. Viděla jsem ho 4x v New Yorku, je to nejlepší muzikál všech dob a aby ho taky někdo zprznil, toho bych se vážně dožít nechtěla.


  • Sasie

    Mě by popravdě zajímalo, hlavně, co to znamená pro to Brno? Já měla totiž za to, že v ČR nesmí být více než jedna Bídníkovská inscenace, aspoň sem o tom něco zaslechla v době brněnské premiéry. Jako já vím, že i tak se Bídníci hrajou v MdB třeba jen jednou za sezonu ale bylo by škoda o ně přijít úplně.


  • Jiří K.

    Pavlína: Bohužel, byl to nejlepší muzikál všech dob. Ale to už pár let vážně neplatí ;)


  • Pavlína

    Jiří K.: Který je nejlepší podle vás?


  • Romča

    Nevím, proč by musel být český Fanton zprzněný…?! Je sice pravda, že třeba naše Saigonka byla pro mě dost krize, ale ani ne tak vinou českého zpracování, jako trapné závěrečné scény – parodie na Americký sen. Nevím, jak je pojatá v originále, ale cpát na pódium v jednu chvíli zástupce vyvražděného původního obyvatelstva s hot dogy a Mickey Mousem, to je neetické a primitivně vulgární!
    Naopak… České Cats v Miléniu patřily i podle supervizorů mezi nejlepší světové verze vůbec, to, že se hrály jen 3/4 roku, byla chyba amatérské produkce, ne nekvality provedení. I Jekyll v HDK měl všechny světové parametry, prostě nebuďme tak připosr… – když můžeme mít až nezdravé nacionalistické sebevědomí díky hokeji, tak proč ne díky muzikálové tvorbě?!


  • Pavlína

    Romča: Cats byly skvělé, stejně jako obě verze Jesus Christ Superstar. A ještě pár dalších by se našlo, např. Producenti a Jekyll and Hyde (všechno v Karlínském divadle je povedené). Ale pod žádnou z těchto produkcí není podepsán pan Janeček. První verzi Bídníků ve Vinohradském divadle jsem neviděla, o té druhé verzi mi vyprávěl kamarád, který je před tím viděl v San Franciscu. Naše uvedení bylo prý zoufale chudé, davová scéna na barikádách v provedení 4 lidí velmi úsměvná….Pan Janeček byl podepsán pod Miss Saigon a sama píšete, byla to krize. K Fantomovi by se pan Janeček nedostal, muzikály Sira Webbera by nikdo zprznit nenechal – viz Jesus, Evita i Cats, všechny tu měly dobrou úroveň, vlastníci autorských práv si to pohlídají. Pořád ale doufám, že tady jednou zakotví britská produkce Fantoma Opery na hostování – stejně jako tu už dvakrát hostoval muzikál Mamma Mia!. Fantom má též jeden soubor, který je na světovém turné. Nevím ale v jakých prostorách by se tady mohl hrát – vzhledem k značné náročnosti scény. Asi by to tady nikdo nezaplatil.
    Celkově ale na muzikálovou tvorbu v ČR hrdá nejsem – hlavně co se týče původních českých “muzikálů” – to je brak vedle braku. Světu tím nesaháme ani po kotníky.


  • Jiří K.

    Pavlína: Viděl jsem jako původního Fantoma v Londýně, tak non-repicu ve Varšavě a musím konstatovat, že scénicky to určitě u nás není neproveditelné. Ale opravdu, Karlín by byl jediný možný prostor (nepředpokládám, že by kdy kdo “pustil” Fantoma do SO nebo Vinohradského divadla). Otázka peněz je ale samozřejmě další otázka, práva k Fantomovi s epohybují ve velmi vysokých číslech, otázkou druhou je to, že kdyby se chtělo, Fantom už tu dávno mohl být.


  • Pavel Košatka

    Pavlíno, nevím na čem byl váš kamarád a opravdu velice nemám rád prosazování názoru na představení, které jste sama neviděla, ale na žádné davové scéně na barikádách nebyli lidé, vždyť jen tři tvoří Enjolras, Marius a Valjean a company měli Bídníci velkou (a talentovanou). Bylo to vynikající nastudování se skvělými lidmi, neuvěřitelnou atmosférou a na tu dobu opravdu velkou výpravou. Nejsem si vědom, že by se v našich podmínkách dali Bídníci udělat lépe. Druhá věc je pak natahované ostudné uvádění s technickými problémy, odřenými kulisami a obnošenými kostýmy. I přesto si to naštěstí udrželo uměleckou úroveň a atmosféru. Je vidět, že na pana Janečka máte docela spadeno.

    Miss Saigon je zase jiná kapitola, rozhodně gratuluji Janečkovi k odvaze vrazit do toho tak velké peníze, ale ono v základu je problém, že téma muzikálu není pro českého diváka. Je to americký hrdinský muzikál o válce ve vietnamu, což se nás příliš nedotýká. Byla to velkolepá podívaná s pochybnými alternacemi a zkaženým Americkým snem, ale jinak se jednalo inscenačně o solidní podívanou, ten muzikál má krásné melodie a texty (ty se také u nás moc nepovedly), jen to není pro nás a někteří lidé a nápady to fakt zazdili.


  • Ondřej Doubrava

    Vyjádřím se k pár věcem: Za zkoušky Bídníků se asi moc neušetří, jednak bude nová orchestrace, což bude žádat nové vypilování a nafrázování zpěvu a už uplynula moc dlouhá doba na to, aby si to někdo z navrátilců pamatoval komplet, navíc jsou ty konkurzy rozsáhlé, takže já sám to beru jakoobnovené nastudování s asi hodně novým obsazením. Možná něco málo ušetří za scénu, třeba ale také udělají novou repliku té staré, to těžko odhadnout. Pro Brno to nemusí znamenat nic, Bídníci už se hrají méně a zdá se, že u starších velkých titulů se od zavedeného pravidla jedné inscenace v zemi začíná ustupovat, je to logické.

    S Fantomem – v Praze jedině koprodukce několika produkcí, pak by se to snad zaplatilo (to je dle všeho primární problém, co mám možnost pochytávat informace, technicky už Phantom problém opravdu není a troufám si říct, že v některých muzikálech můžeme vidět náročnější iluze. Jenže to by prostě chtělo mít světovější srdíčko a říct si: “Hele, odpustíme si dvě původní věci, náměty už stejně došly a pojďme si jako výzvu udělat Phantoma, myslím, že se to bohatě vrátí risknem to…” Jistě, je to naivní, ale prvotní myšlenka, člověka, co by ho chtěl hrát, opravdu musí.
    znít nějak takhle. A mimochodem, v současnosti se hraje HLAVNĚ v repertoárových divadlech. A myslím, že už jsme Phantoma spíše prošvihli, protože všelijaké novinky už přivézt dokãžeme, mnoho muzikálových “povinných jízd” ještě ne a že v tomhle máme restů mraky, nejen Phantoma. Jestli chcete, můžeme si tu přes léto udělat anketu nerealizovaných klasických titulů, myslím, že už by se tím mohl někdo inspirovat. Ale kdyby někdo teď sedl a chtěl přivézt Phantoma, má na to naprosto reálně tak 5 let, aby se ještě dalo říct: “Jo, trvalo to dlouho, slibů bylo mraky, ale je tady…” Později už to opravdu bude víc než zvláštní a už by nemusel táhnout (v mém okruhu lidí, kdo opravdu chtěl, tak ho viděl.

    International tour Mamma Mia! se nějakým zázrakem (no, dobře nastavenými podmínkami spíš…) prodává přes koncertní agentury, což Phantom určitě ne, takže je to zatím nereálné …


  • Markéta

    Z trochu jiného soudku – jak to prosím vypadá se soutěží o CD brněnských Bídníků? Byli už výherci vylosování, nebo ne?


  • Pavel Košatka

    Vidíte, byli samozřejmě k uzávěrce a všichni by CD už měli mít doma, jen nejsou zveřejnění, napravím k původnímu článku.


  • Terka

    Nechtěla bych aby skončil muzikál Děti Ráje má dost fanoušků a lidi na něj chodí ,když se podíváte na vstupenky je obsazeno.Kdyby Bídníci se nekryly s muzikálem Děti Ráje bylo by to super byly by spokojeny všechny strany,ty co májí rádi Děti Ráje i ti co Bídníky. :-)


  • Pavelo

    A co muzikál Imagine This! Také zážitek, jen není u nás tolik známý,spíše vůbec, ale hudba je to krásná!


  • Pavel Košatka

    Otázka kdy v roce 2012 se budou Bídníci uvádět a jak dlouho, já bych to viděl jen na limitovaný blok představení. A Děti ráje už také nejsou takový prodejní hit, jaký bývaly, vstupenky teď seženete naprosto v pohodě.


  • Jiří K.

    Ondřej: Ano, těch nerealizovaných titulů je u nás víc než dost. Za mě třeba Fantom, Wicked (tady jsem stále ještě schopen akceptovat, že může být zatím těžké sehnat práva atd., ale jak víme třeba z finské nebo dánské verze, scénicky to v normálním repertoárovém divadle není problém), Kráska a zvíře (myšleno KaZ od Walta Disneye s hudebou A. Menkena), Hairspray, Mamma Mia, Sweeney Todd, Romeo a Julie (francouzský) a Ples upírů.
    A z těch málo hraných např. Jižní Pacifik/South Pacific, Za zvuků hudby/The Sound of Music, The Music Man, Blázen do tebe/Crazy for you, Sweet Charity…A pak jsou tu ještě muzikály, které se zde hrály pouze v několika reprízách, sestudenty, polo-amatéry atd. jako třeba Šachy/Chess a Godspel, ty by si taky zasloužily normálního divadelního uvedení.


  • Bídník

    Bidnici se vraceji, hura!!:) bylo mi lito, kdyz po Bidnicich a Missce (mne se velmi libila, i kdyz mela sve mouchy) se do GoJi nastehovaly Deti raje. Nic proti nim, ale mne se proste to predstaveni nelibi, myslim ze se s Bidniky neda srovnavat. Koneckoncu jde o neco uplne jineho. Kazdopadne jsem nadsen, ze zas budou!:)


  • Lavera

    Že bych se dočkala “čtvrté” inscenace mých milovaných Bídníků ??? Tomu snad ani nemohu uvěřit… Tvrdě šetřit na lístky začnu ale až potom, co bude zveřejněno obsazení.


  • Petr Maršálek

    Jiří: Jak asi víš, Krásku a zvíře (i když v Německé verzi, v “Disney – verzi”, kterou by sis přál, nevím, nevím, jestli tu někdy uvidíme) uvede v září brněnské Městské divadlo.


  • Ifča

    To je moc dobrá zpráva, že se Bídníci vracejí. Ale Evita už má taky nárok a ráda bych viděla i Čarodějky z Eastwicku. A co na tom, že se oba dva muzikály hrají v Brně. Do Prahy takové muzikály patří a když se mohl vrátit Ježíš i opět Bídníci, proč nedat příležitost i dalším světovým esům?


  • PK

    PKPK

    Autor Odpovědět

    Jestli máte pocit, že ty kostýmy nebudou ty staré obnošené, ale že se budou šít nové, tak to pana doktora asi moc neznáte… :-)


  • Romča

    Tak to se Pavlíno opravdu neshodneme. Mně se původní české muzikály povětšinou líbí a vůbec si nemyslím, že jsou z hlediska srovnávání se světem nekonkurenceschopné. Prosadily se (mimo SR) Davidovy muzikály Kleopatra a Tři mušketýři, Ledeckého Hamlet, Svobodův Dracula + projekty MDB (což příliš nechápu, ale nešť, asi na tom něco taky bude) a Ondra mě jistě doplní, že těch titulů bylo víc. A jistě by se prosadily i další – kdyby nešlo o převážně česká témata jako Golem či Kat Mydlář, které světu obsahově příliš neřeknou…


  • Bídník

    A nevite, z jakeho duvodu bude nova orchestrace? Mimochodem zivy orchestr doufam bude? Bez nej by to snad u Camerona Mackintoshe neproslo:D


  • Jiří K.

    Bídník: Tak to prostě je. Už v Brně byly nové orchestrace.


  • Ondřej Doubrava

    Bídník: V Brně zní něco málo jinak, to je normální, ale pořád se vychází z té staré orchestrace, pro výroční turné vznikla ale orchestrace nová (pro mě osobně malinko lepší, je krásně syrová a je fakt, že minimalismus mám taky rád), byť pro menší orchestr, což myslím ale v Goje spíš uvítají, zdá se, ale samozřejmě to může být něco na způsob Brna, tipuju ale tu 25th Anniversary orchestraci, kterou šoupli i do Londýna nedávno…


  • Pavlína

    Romčo, absence živého orchestru, hereckých výkonů a unylá kolovrátková hudba (viz Michal David) vám nevadí? Asi nejste milovnicí muzikálů, nebo možná spíš nemáte možnost srovnání. Viděla jsem Barona Prášila a Tři Mušketýry a nebýt doprovodu, který mě pozval, odešla bych v polovině. Že se prosadily někde v Koreji nebo podobně, na tom nic nemění… V muzikálové zemi – Spojených státech – by si ani neškrtly. Věc názoru, každý máme svůj.


  • Bídník

    Tak tak. Je to o názoru. Muzikaly Michala Davida (ktere vlastne nemaji s muzikalem jako takovym temer nic spolecneho – coz tedy neni o nazoru, to je proste fakt) taky povazuju za nekvalitni, odbyte, nevkusne a kazici vkus ceskeho publika, ale kdyz se to nekomu libi, at si na to chodi. My muzeme jen doufat, ze tyto “muzikaly” neprevalcuji muzikaly:) Tramtadada ja uz se tesim na LesMis, uz aby to bylo.)


  • Pavel Košatka

    Prosím i když jsme stejně už hodně off-topic, neřešme tu muzikály Michala Davida, tyhle debaty k ničemu nevedou, jen k nekonečné diskuzi plné napadání, držme se tématu – Les Misérables se vrací, případně proč a zda by neměli producenti uvést nové dílo.


  • Andrea

    Mě tahle zpráva potěšila. Ale než se začnu radovat naplno, tak si raději počkám na zprávy o obsazení :-). Líbilo by se mi zase vidět jako Fantinu Čvanču a jako Eponinu Markétu Sedláčkovou…


  • LUBOŠ

    Ja taky bych rád viděl ČVANČAROVOU-NEBO BROŽOVOU. TŘEBA EPONINU MAGDU MALOU.Určotě Korna,moch by se vrátit TOMAŠ SAVKA do role Maria.


  • tom2410

    Trošku anketka: Tom Savka, Valjean? Myslim si že je škoda že se Les Mis nevrátili třeba až za 5 let, to by byla role pro Toma.


  • Veronika

    Máte vysněné nebo pro vás nejlepší obsazení? A koho byste do muzikálu nově obsadili?


  • Bídník

    Ja byl s obsazenim spokojen, jen bych vyhodil Polaka, protoze zpiva falesne. a mozna bych zkusil udelat nejakej pokus, treba obsadit do role Javerta nejakyho chraplaka, to by tomu dodalo novej rozmer, i kdyz se to tam na prvni pohled nehodi. Napada me treba Kolar, vim ze by to bylo hodne zvlastni a netradicni, ale jako jedna z alternaci proc nezkusit:) A taky Marian Vojtko by byl dobrej Javert, proc ho nikdy nedelal?


  • Jiří K.

    Ne, že bych některé herce/zpěváky v rolích, které hrály dřív vidět nechtěl, ale přece jen, všichni stárneme. Takže třeba ač Magda Malá, Markéta Sedláčková nebo Leona Machálková jsou hlasově výjimečné, teď jako Eponinu už nevidím ani jednu z nich. Stejně tak např. Trapla si dokážu mnohem lépe představit jako Thénardiéra než jako Enjolrase…


  • Ondřej Doubrava

    Pavlíno, pro upřesnění, Jižní Korea resp. Soul je jedním z největších muzikálových trhů na světě, na druhou stranu se mi zdá, jestli tam toho nechrlí moc, ale oni musí, těch muzikálových divadel je tam přehršel, smutné je, že český divák nemá možnost často svá domácí dílka vidět v týž podmínkách jako v tom Soulu (viz. živý orchestr, v Soulu ho samozřejmě mají i česká díla, halfplayback by nikoho nenapadl ani v duchu…)


Novější komentáře »