Pozvánky a konkurzy

“Les Misérables – Bídníci” se vrací do Prahy, byl vypsán konkurz!


Zákulisní drby byly potvrzeny, jedna z nejvelkolepějších muzikálových světových senzací se vrací do Prahy. Řeč je o klasickém muzikálu “Les Misérables – Bídnici” podle románu Victora Huga od Claude-Michel Schönberga a Alaina Boublila. Hrát se bude opět v GoJa Music Hall a mělo by se jednat o obnovenou premiéru původního uvedení z roku 2003. Premiéra je plánována na příští rok. Více informací zatím není k dispozici, jen pozvánka na konkurz, kterou naleznete v celém článku.

Dr. FRANTIŠEK JANEČEK
ve spolupráci s
CAMERON MACKINTOSH

Vypisuje konkurz
na obsazení sólových, dětských /7 – 12 let/
a sborových rolí pro uvedení světového muzikálu.

Konkursy se konají od 5.6 do 7.6. 2011 10:00 až 18:00
v divadle GOJA MUSIC HALL (Pyramida)
na pražském Výstavišti, Praha 7 – Holešovice.

Přihlášky zasílejte elektronicky do 22. května 2011.

Více informací a přihlášky:
http://www.goja.cz/bidnici/


Pozvánky a konkurzy
Divadlo Na Fidlovačce vyhlašuje konkurz do připravovaného muzikálu KOUŘ
Pozvánky a konkurzy
Konkurz do Czech Cabaret Show
Pozvánky a konkurzy
Městské divadlo Brno hledá nové talenty
  • Zdeněk

    Magda Malá byla oslovena aby se vrátila do své role což je perfektní


  • Ifča

    Magda je úžasná, ale na Eponinu a Cosettu by to chtělo mladé tváře… Magda jistě stejně tak dobře zvládne Fantine, tak jako tomu je u Markéty Sedláčkové v Brně.


  • veny

    určitě by měly dostat šanci mladé tváře. Přece jenom některé role nejde hrát do nekonečna a hold je musí vystřídat mladší herci.


  • Julie

    Bídníky miluju, moc se těším a doufám, že uvidím Magdu Malou jako Eponinu! Dívat se na ni na youtube mi nestačí :D Na druhou stranu, opravdu, Cossette i Éponine byly sedmnáctileté holky, chtělo by to nové tváře, ale nějak mě nenapadá nikdo vhodný. Chci Magdu!


  • Jiří K.

    Julie: Nových a mladých by bylo jistě několik, Magda a spol. jsou pro producenty sázky na jistotu.


  • Míra

    Souhlasim s tom2410! Tom Savka má rád velký zpívání, takže by si za pár let rád střihnul Valjeana, na druhou stranu vím, že se mu líbí i role Enjorlase. A taková Marky Procházková jako Eponine, to bylo teprv něco.

    Ovšem kdo ví jak to bude s odvěkou bitvou ensámblámblů divadel H+B a Goji. Respektive Lichtenberga s Janečkem, víme jak byl persekuovanej Petr Poláček ;-) ani za sebou nestačil zavírat dveře.


  • Julie

    Míra: Kdopak je ta Marky Procházková?? Vůbec neznám.


  • Míra

    Julie: Vážně neznáte? tak to doporučuju recenzi Tří mušketýrů tady na webu a hlavně přiložený videosestřih https://www.musical.cz/recenze-reportaze/tri-musketyri-se-bez-lesku-vratili-na-jeviste-divadla-hybernia-video-sestrih/


  • Terka

    Míra: Jj, souhlasim že Martétka by byla super! A tomáš fakt se chystá na konkurz na Eljonrase?


  • Míra

    Nevím, jestli se chystá, ale vím, že o tý roli jednou básnil :-)


  • Sukie

    Heuréká!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To je po dlouhé době fakt super zpráva, díky za ni :-)


  • Lenka

    Tomuhle se říká vysoká tortura! Je mi o něco výc, než se chce do dětských rolí, ale zahrát si v muzikálu je můj sen. Ach, lidi, lidi! Co takhle konkurz na Jesus Christ Superstar za takovejch šest let?


  • Romča

    Pavlíno, nevadí. Lepší cantilénová melodická muzika, než americké divoké fidlání a vrzání, kde si myslí, že když do toho prsknou trochu jazzu, tak jsou umělecky za vodou, živý orchestr mi opravdu nechybí, stačí mi nahraný symfonický, no a herecké výkony jak kdy. Mohu uvést dost příkladů, kdy herecké výkony v původních českých muzikálech nejenže nechyběly, ale jsou naopak na velmi mimořádné, se světem zcela srovnatelné úrovni. Tohle ponížené sedání si na zadek z New Yorku a Londýna mi fakt vadí. Nikde není psané, že musíme být a priori horší. Ale když jste u toho, co komu vadí, mně zase vadí angličtina (až na výjimky). Aneb jak pravil Paľo Habera, anglicky (“americky”) se u zpívání z něčeho vylhat je už terminus technikus. Anglicky zazpívá kde kdo, ale dát pořádnou Davidovku nebo Svobodovku či Patejdlovku česky/slovensky, na tom si často vylamují zuby i páni zpěváci (resp. paní zpěvačky) s velkým Z! A to opravdu není samo sebou!


  • ivča

    Souhlasím s Mírou. Markéta Procházková jako Eponine by byla super!!!


  • milanzitka

    Romčo, není tak úplně fér srovnávat angličtinu a češtinu (potažmo slovenštinu). Angličtina je krásný zpěvný jazyk který prostě “vleze do huby”, čeština takovou výhodu nemá a textařům dá velkou práci, aby i tento český text zpěvákovi padl. Ačkoliv i této nevýhody se dá využít a někdy z toho vzniknou krásné jazykolamy. Na druhou stranu, zazpívat dobře anglický text taky není zrovna lehké, to říkám za sebe jako aktivní zpěvák co měl štěstí si zazpívat za velkou louží. Dá se v angličtině spousta věcí zaonačit, ale pak vám nikdo nerozumí.

    Když už komentuji váš příspěvek, dovolím si ještě jednu poznámku k živému orchestru. Pro mě tam prostě patří, hudba je základ muzikálu a jakkoliv dobře napsaná a nahraná hudba se nemůže rovnat variabilitě a aktuálnímu vyznění živé hudby. Když bych chtěl stále dokola poslouchat to samé, koupím si CD, ale od hudebního divadla vyžaduji vždy originální pojetí, které bude korespondovat s aktuální náladou a výkonem herců/zpěváků, muzikantů i dirigenta a jejich vzájemným propojením.

    Toť vše a omlouvám se, že jsem vám takto vlezl do diskuze.


  • jana

    Byla jsem v sobotu na Dětech ráje a bylo narváno až po střechu (a taky šílený vedro) Divím se, že končí něco tak úspěšného. Ale na Bídníky se určitě půjdu podívat, naposledy jsem je videla ve Vinohradském divadle:)


  • Pavel Košatka

    Ježiš lidi nepanikařte, viděli jste někde napsaný, že Děti ráje končí? Ne… Bídníci i Naháči mají omezený počet představení, Děti ráje by se zase měli vrátit, jen je teď běžné, že se kusy střídají, dávat X let v kuse jeden titul se prostě nevyplatí. A v sobotu je narváno všude, byla jste se podívat ve všední dny nebo v neděli večer? ;)


  • Romča

    Ve všední dny? Mám dojem, že už se hraje jen PÁ-NE… I tak to vydrželo úžasně dlouho – a je to prostě doklad toho, že to je kromobyčejně dobré představení – nejlepší za hodně dlouhou dobu zpět! Minimálně díky jeho aktérům! Co vím, tak na Silvestra je vypsána oficiální derniéra, nicméně je fakt, že derniéry už dnes naštěstí nejsou derniérami v pravém slova smyslu:)
    A panu Zítkovi. Vůbec se neomlouvejte, děkuji za Váš názor.Plně ho respektuji. Já jen vysvětloval Pavlíně, proč mi nepřijde fér dopředu automaticky snižovat původní české muzikály a sedat si na zadek z amerických jen proto, že mají živý orchestr a jsou z Broadwaye či West Endu… Ale proti gustu…


  • milanzitka

    Romča: S tím pochopitelně souhlasím, v ničem nelze paušalizovat ;-) Na druhou stranu má Broadway pár desetiletí náskok a je to přece jen trochu znát. Navíc z vámi zmiňovaného jazzu to všechno vzešlo a já si klasický broadwayský muzikál bez špetky jazzu představit neumím. Ale přiznávám, že je to asi zčásti proto, že jsem na jazzu vyrostl.

    Když už tu spamuju off-topicem, tam přidám i něco k tématu. Na Bídníky se těším a jsem zvědavý na novou orchestraci. Ono původní Bídníci nejsou nic moc záživnýho (alespoň pro mě), to právě až orchestrace kterou vytvořili v Londýně dala muzikálu ten správný zvuk :-)


  • Ondřej Doubrava

    milanzitka: Fragmenty z nové orchestrace, vytvořené pro výroční tour a kterou začnou vlastně za pár dnů hrát i v Londýně se zvětšeným orchestrem lze slyšet v tomto oficiálním traileru: http://youtu.be/Tgnf_zC8lag Pro běžného posluchače je asi nejmarkantnější “minimalistická” změna v Lovely Ladies. Nemyslím si, že v Goje budou vymýšlet nějakou novou orchestraci, ale že koupí tuhle. CD z tour mám doma a stále jej poslouchám s otevřenou pusou, ta syrovost tomu dle mého názoru moc sluší, ale umím přijmout i opačný názor, je to prostě zase trochu nový pohled na tu hudbu.


  • Pavel Košatka

    Ty nové orchestrace jsou skutečně skvělé, fanoušci ty změny poznají jistě hned, ale zase ty rozdíly nejsou tak velké. Líbí se mi třeba gradace u Konfrontace nebo zmyčce na začátku Co jsem to zač (víc než brněnské beaty :-)). Celkově ale ta hudba zůstává stejná, což je asi nejdůležitější. A já spíš mám pocit, že prostě zůstane v Bídnících stejná orchestrace jako před lety, ale uvidíme… ;)


  • Briseis

    Prý roli Eponiny zřejmě dostane Monika Absolonová… Tak z toho fakt nadšená nejsem.


  • jana marešová

    ráda jsem chodila na Barona. Nevíte,kde teď hraje Eva Burešová? V Hybernii jsem ji neviděla a je určitě z nových,mladých talentů nejzajímavější. Děkuji za informaci.


  • Irena

    Myslím, že Eva Burešová bude hrát v Quasimodovi.


  • jul.

    Absolonová, jo?


  • Julie

    Absolonová? Jen to ne!!!


  • Líba

    Jen to ne!:-( Eponine je moje nejoblíbenější postava!:-(


  • Zdeněk

    No tak to už je totální konec Abs se nacpe všude



  • LUBOŠ

    Jo Absolonová nevim jak se popere ,z tak skvělou rolí .Dofam že nebude jen jako nahrada z LUCIE BILOU .Bidniky navštivím postavy nej 1 Eponie , 2 Javera, Deradier,Marius, COSETA.
    NENECHAM SI UJID.


  • Jana

    to:Irena. V Quasimodovi není, viděla jsem ji na castingu.


  • Romča

    No tak jestli to není jen bulvární blud, ale realita, a Moní ABS bude skutečně Eponinou, tak to je ta nejlepší zpráva, jakou jsme si mohli přát. Protože jestli by v týhle zemi Píseň samotářky dokázal dál někdo líp než Magda Malá, tak je to jedině Monika Absolonová. Možná ještě Míša Nosková, ale ta už je svázána s Fantinou:) A Lucie Bílá? Luboši, to je vtip? Pokud vím, tak Bílá kromě dvou měsíců ve Vinohradském s touto rolí NAŠTĚSTÍ už dávno nemá nic společného!
    Jinak Eva Burešová v Quasimodovi nebude, pokud vím. Ale je k vidění v company Jesuse a je tam opravdu nepřehlédnutelná!


  • Julie

    Romča: Děláte si srandu? Míša Nosková? Výsměch :D


  • Zdeněk

    Romča: zajímalo by mě jestli ste slyšel Hanku Holišovou nebo Kateřinu Halíčkovou které to zpívají ještě lépe než Magda Malá a Monika jim nesahá ani po kotníky


  • Jiří K.

    Zdeněk: Ano, Kateřinu Halíčkovou jsem viděl/slyšel naživo a byla to pro mě nejlepší Eponina co jsem u nás kdy viděl. I taková Leona Černá zazpívala Eponinu famózně…a zrovna obě slečny mají navíc na Eponinu ideální věk.


  • Romča

    Milá Julie, nedělám. Čím déle chodím na Míšiny koncerty, tím víc jsem přesvědčen, že patří mezi zpěvačky s největším rozsahem v zemi. Ona má takové výšky, které by jí polovina zaběhaných zpěvaček v naší branži mohla závidět. A zazpívá jakýkoli žánr!
    Co se týče Moniky, Zdeňku, myslím, že jste příliš zaujatý. Pokud mi pošlete odkazy na Hanku nebo Kateřinu, rád to posoudím. Vím, že Monika už není tak dokonalá ve výškách, jako bývala před lety, ale pořád u nás patří k ABSolutní špičce!


  • Romča

    Leona Černá mi přišla pěvecky dost křečovitá, ale třeba jen tehdy neměla svůj den:)


  • Jiří K.

    Romča: Káťa bohužel nikde, aspoň co já vím, není, Hanku Holišovou možno slyšet na CD Bídníků z MdB.
    Mě Leona velmi mile překvapila, je možné, že opravdu neměla svůj den.


  • thenardier

    no,hlavně,že absolonová je hvězda…mečící stále na stejný brdo…už jí bylo všude víc než dost


  • Jana

    Myslím, že jste někteří z vás k Monice nespravedlivý. Zpívá dobře, to jí nemůžete vzít.To má jako odzpívat tři muzikály a jít do důchodu?


  • Jana Marešová

    Romane, děkuji.


  • Julie

    A taková Brožová tam třeba nebude? Nevíte někdo něco?


  • thenardier

    problém je,že v muzikálu ještě nezpívala žádném…jo v kýčkálech tam at si je jak chce klidně dál


  • Jana Marešová

    Jakto,že ne – v Baronovi – a dobře !!! Co pořád proti někomu máte? Má se pracovat do 70 nlet – takže je normální,že budou hrát 100 let? Ne?


  • Jiří K.

    To se bavíte o Brožové? Ta přece hrála Fantinu v Bídníkách, Emmu v Jekyllovi a Hydovi (ač jí moc nemusím tady mě moc mile překvapila jak byla úžasná, věřil jsem jí úplně všechno), hrála v Noci na Karlštejně…


  • Romča

    Jano, Thenardier nekritizuje Evu, ale Moniku. Ale diskuse s ním je zbytečná, je to prostě zaslepený fanatik, který odmítá vést jakoukoli seriózní polemiku. Dosud nepochopil význam slova tolerance, pak je těžké po něm chtít, aby debatoval na úrovni a věcně…
    Ano, Moničina barva hlasu může někomu ve výškách občas připadat tak trochu mečivě (zejména v posledních dvou, třech letech, do té doby prakticky nikoli), ovšem rozhodně ne víc než třeba u Lucie Bílé, která to korunuje tím, že programově ječí a řve – a to opravdu záměrně, protože to po ní lidi kupodivu chtějí (čistě zpívat samozřejmě umí, to už nejednou předvedla). I Monika má dodnes nějakých 90 % svých výkonů naprosto čistých a úžasně zazpívaných, slovy Karla Gotta z před pár let: Má v hrdle drahokam! A já dodávám, ještě hodně let mít bude! Paradoxně na divadle víc než ve studiu při nahrávání CD. Ale zrovna Samotářku miluje a zpívá jí úžasně. Což není nadbíhání, ale konstatace faktu!


  • Romča

    Pro mě ideální obsazení role Eponiny by bylo: Monika ABS, Magda Malá, Míša Nosková!


  • Briseis

    Romčo, vy jste zase nezaujatý obdivovatel Moniky Absolonové, takže si tu s těmi, kdo jí fanaticky nenávidí, nemáte co vyčítat. :)))

    Mně se Monika nehodí na Eponinu typově. Což je věc názoru.


  • Jana Marešová

    To: Romča. Ale v Baronovi jsem viděla Brožovou a líbila se mi. O ní jsem mluvila


  • LUDĚK

    Ja možna bych Absolonovou rad viděl v Bidnicich jako madam Deradier ,nevim třeba Fantinu .
    Taky určitě bych viděl rad Tomaše Savku .


« Starší komentáře Novější komentáře »