Recenze a reportáže

“Kleopatra” se loučí, s Gabrielou Gunčíkovou coby královnou (+ video sestřih)


Jeden z nejznámějších původních počinů, první muzikál Divadla Broadway, letos společně s touto scénou slaví krásné desáté výročí a zároveň se údajně už s českými diváky opravdu rozloučí. Samozřejmě vyvstává otázka, na jak dlouho a zdali jen v této podobě. Na oficiální rozlučku, s obnovenou premiérou 13. ledna 2012, v podobě několika posledních desítek repríz byli přizváni, jak jistě víte, nové posily v obsazení.

(psáno z obnovené premiéry 13. ledna 2012, s malým přihlédnutím k veřejné generálce 11. ledna v 15:00)

Michal David

Před zahájením představení předstoupil před obecenstvo autor hudby Michal David, poděkoval za příjemnou zaplněnost divadla a znovu ubezpečil publikum, že se jedná skutečně o poslední obnovenou premiéru a poslední sérii představení v ČR, Kleopatřiny kroky by následně měly vést například do Číny. A následně ještě pro jistotu přečetl večerní obsazení, načež každý ze zatím nepřítomných účinkujících, sklidil jakousi „zálohu na potlesk“, největší asi pánové Josef Vojtek a Tomáš Trapl. Při jaké další repríze se tento luxus divákům poštěstí?

Jelikož už jsme „Kleopatru“ za roky naší obnovené existence, úspěšných repríz a několik obnovených premiér hodnotili několikrát (např. zde), pojďme se zaměřit víceméně jen na nováčky v obsazení.

Gabriela Gunčíková

Jistě už jste netrpěliví, jak ve svém velkém divadelním debutu obstála stříbrná finalistka Československé Superstar Gabriela Gunčíková. Ačkoli, jak jsme mohli vidět na fotografiích  a v televizních reportážích, neprošla standardním zkušebním procesem (pro naprostého nováčka na divadelních prknech se jedná o značný handicap),  poprala se s příležitostí se ctí, její výkon je sympatický a rozhodně získává na jistotě.

Naopak malou výhodu měla Gabriela jistě v tom, že je „Kleopatra“ coby „popová opera“, přiznejme si, zejména u hlavních postav velice jednoduše režijně naaranžovaná, čili je herecky relativně vhodná i pro naprostého začátečníka, může si třeba pomáhat jednotlivými gesty.  U Gabrielina výkonu tudíž není příliš rozlišen Kleopatřin kariérní vzestup,je spíše celou dobu sebevědomou dívkou.  Příliš jí asi nepomáhá ani kalup libreta, které musí dovysvětlovat postavy bohů. Primární je zde tedy zpěv. Je zde sice ještě nejistota v samém úvodu – árie „Chci královnou se stát“, ale ta může v průběhu repríz snadno vymizet. Naopak velmi suverénní je přednes asi nejsilnější písně muzikálu „Velké písně o Nilu“. Dá se předpokládat, že její ztvárnění nebude mít mnoho odpůrců, zároveň se ale do hlav jistě vkrádá myšlenka, že v případě příznivějších podmínek mohla z producentského hlediska hlavní star dosáhnout ještě větší zářivosti. Potlesk ale byl bouřlivý a doufejme, že novou slibnou představitelku povzbudí k dalšímu zdokonalování, byť zhruba dvě desítky repríz na druhou stranu nejsou příliš velkým manévrovacím prostorem.

Video sestřih

Exkluzivní sestřih z představení muzikálu s Gabrielou Gunčíkovou v hlavní roli. Ve videu můžete dále vidět Mariana Vojtka, Zbyňka Frice, Ladislava Spilku, Alžbetu Bartošovou, Sylvu Schneiderovou nebo Bohouše Josefa.


Exkluzivně pro Musical.cz z veřejné generálky natočil a sestříhal Radek Janda.

Dovolte malou odbočku, když už jsme u aranží, co chybí u režie, to je dodáno v hudbě, dechová sekce, smyčcový orchestr, možná i proto si „Kleopatra“ udržuje přední místo v Davidově tvorbě, nese sice jeho jasný rukopis, přesto však dobrá instrumentace umí jeho hudbu pozvednout o notný kus nahoru. Když už Divadlo Broadway musí využívat half-playback, možná by nebylo od věci, vrátit se k tomuto poctivému „živějšímu“ přístupu, než k poněkud unifikovanému elektronickému zvuku známého z posledních let.

Alžbeta Bartošová a Tomáš Trapl

Další zářící hvězdou premiéry se stala Alžbeta Bartošová v roli manželky Marca Antonia Fulvii  (zdařile alternuje též Octaviánovu sestru) a bůh Jupiter Zdeňka Duška se vlastně svým scénářem předepsaným „přeřekem“ moc nemýlil, Fulvie je v Alžbetině podání pěkná fúrie a málokdo z mužů by s ní asi vlezl do svazku manželského. Netřeba dodávat, že s Tomášem Traplem coby Octaviánem vytvořili bravurní dvojici intrikánů.

Na veřejných generálkách jsme měli možnost vidět též nového Rufia, Ladislava Spilku, který oproti premiérovému Alanu Basienovi působí jako trochu odhodlanější a razantnější bojovník.

Tolik tedy malé ohlédnutí za obnovenou premiérou. Určitě je většina z vás na nové posily zvědava a je tedy potěšitelné, že zvláště u hlavní představitelky se může jednat o dost příjemné překvapení. Nebo jste snad zvědavější na to, zdali se po datu derniéry 26. únoru 2012 „Kleopatra“ ještě někdy za českým divákem vrátí?

Marian Vojtko a Gabriela Gunčíková

Juraj Bernáth a Lešek Semelka

Dušan Kollár

Gabriela Gunčíková

Josef Vojtek

Alan Bastien

Tomáš Trapl v senátu - Daniel Bič, Roman Řehák, Václav Procházka a Mario Čermák

Gabriela Gunčíková a Marian Vojtko

Jana Sochůrková, Gabriela Gunčíková a Libuše Vojtková

Zdenka Trvalcová a Josef Vojtek

Alžbeta Bartošová

Gabriela Gunčíková a Kateřina Matyášová

Děkovačka

Finále přídavku

"Velká píseň o Nilu"

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Recenze a reportáže
Muzikál “Mata Hari” nafotil program (+ postřehy umělců a režisérská synopse)
Aktuální zprávy
“Kleopatra” se opět vrací do Divadla Broadway (+ hrací plán druhé poloviny roku)
Recenze a reportáže
Montekové a Kapuleti spolu opět bojují na Hluboké
  • Briseis

    Tak co jsem si tak poslechla ty ukázky….nevím, jak to říct – Gábina má takový “hlas nehodící se do muzikálu”… nebo možná hlas “nehodící se do muzikálu tohoto typu”.


  • Pajule

    Gunčíková se do tohoto muzikálu a podle mě ani do jiného nehodí … nemá na to hlas ani není herečka …


  • Alea

    Nemůžu si pomoct, ale hlasové experimenty Mariana Vojtka mě přivádějí k šílenství, i když jeho hlasový fond zaslouží obdiv. Gábině přeji uplatnění někde jinde – dovedu si ji představit jako alternaci Machálkové nebo Pavlovčinové v Robinovi, ale sem se mi hlasově nehodí. Samozřejmě, že zvládnout roli hlavně herecky za tak krátkou dobu je nadlidský úkol, ale…


  • Zdeněk

    Jak sem psal Gábina je uplně jiná Kleopatra než jsme zvyklí a já jí dávám palec nahoru mě se její první veřejná líbila. Jen mě mrzí vychvalujete tu Velkou písen o Nilu a ve videu není není to škoda


  • Denisa

    Souhlasím s názorem, Gábina má krásný hlas, ale vůbec mi to tam nesedlo… ani herecký výkon nebyl zrovna ohromující, ale na to, že na to měla jen 5 dní to bylo dobré.


  • Dejv

    Ten sestřih je ‘zavádějící’, naživo to zní o HODNĚ lépe, navíc s Gábina pořád lepší, tohle musí být jedna z prvních generálek. Pro mě to je nejlepší Kleopatra (viděl jsem všechny kromě Basikový) – přirozená, důrazná, s notným vladařským tónem… a hlavně nekopíruje Absolonovou. Což ji pochopitelně před diváky uškodí nejvíc. Ale gratuluju, na debut je fakt vynikající!

    Jinak co je opravdová KATASTROFA je pan Vojtko, již jen z té krátké ukázky. Není mu rozumět, křečovitý výraz-nevýraz a hlavně!!! Ta písnička je jednou nějak napsaná. A tak se má zpívat. Tohle není první představení, kde si Vojtko upravuje party jak se mu zlíbí. Když chce zpívat operně, ať jde do opery a necpe to tam, kam to nepatří….


  • Ifča

    Nečekala jsem to, ale je výborná, mám z jejího zpěvu husí kůži. Ovšem, raději ať zůstane věrná koncertním pódiím, na ty patří prvořadě! Ale ten Marian mi tedy rve uši taky. S láskou vzpomínám na Martina Poštu, ten měl šmrnc jako Caesar!


  • Zdeněk

    Ikdyž se mi Gábina líbí pro mě zustává nejlepší Kleopatrou Kamila, která předvedla na první veřejné užasný výkon.


  • Zdeněk

    S názerem na Mariana souhlasím bylo to šílené


  • Briseis

    Marian zpívá dobře, jen mu prostě nesedí ta role. Je to pan zpěvák, patří na prkna Karlína, klidně i na zahraniční scény, ne do Kelopatry, Angeliky, apod. .

    To samé říkám o Gábině, jen to myslím jinak – nepatří do muzikálu, je to rocková zpěvačka, vidím jí na podiu na mega koncertě. Ať točí CDčka, pozvedne naší upadající a jednotvárnou hudební scénu, ale ať není “zneužívána” v komerčních muzikálech tohoto typu.


  • Pavlína

    Něco jiného než rozkládat rukama by slečna neuměla? Třeba předvést nějaké herecké umění, když se jedná o “muzikál”? No, to by to musela být herečka – takový drobný detail, který ale v případě českých muzikálů nevadí.


  • Kiky

    Byla jsem na prvních dvou generálkách.. první Kamča, druhá byla Gábi…
    Ať jsem dělala, co jsem dělala, Kamča v ten den předčila sama sebe a na jevišti zanechala svou duši… Podala výkon, který mi podlamoval kolena ač jsem seděla…
    Proto mám trochu zkreslený pohled na Gábi, kterou jsem shlédla po Kamče. Gábi mám ráda, je to skvělá zpěvačka, proto neříkám, že to bylo nejhorší, ale prostě takové nemastné, neslané. Trošku výraz nevýraz. Někdy se mi zdálo jak kdyby ten hlas byl kovový, jak kdyby mi žiletkami o sebe dřeli u uších. Někdy když chtěla přejít do falzetu, tak z ní nevyšel ani hlásek, jak se snažila krotit svůj chraplák… Ale říkám, nebyla nejhorší, na scéně máme i horší lidi. Ale po výkonu Kamči mi to nedá a nedokáži se od toho odprostit!


  • Ondřej Doubrava

    Zdeněk: Sestřihy a články vznikají od začátku NEZÁVISLE na sobě, takže se občas může stát, že nějaká zmiňovaná pasáž chybí, ale tak, obsažená reprise je v podstatě totožná.

    Malý souhlas i s Dejvem: Je to první generálka, takže sestřih je mírně neodpovídající současné situaci a naživo skutečně zní lépe, výkon Gabriely opravdu získal na jistotě a v článku je logicky hodnocen jen z premiéry. Ale jistě pochopíte, že musíme pracovat s tím, co máme k dispozici a co je nám umožněno.


  • Renata

    Gábina to na to, že to bylo nazkoušené za tak krátkou dobu a že je to její první muzikálová zkušenost, dala celkem dobře. Mariana jsem viděla jako Marca Antonia a byl vynikající. Jeho “Síla vůle bohů” byla nádherná a duet “Já Ti přísahám” také. Že zpívá operně se mi právě líbí. V Draculovi např. nemá konkurenci ani v Danovi. Jeho hlasový fond a barva hlasu jsou u nás ojedinělé.


  • Anna

    Tak musim rici, ze me Gabina v te ukazce vubec neslnila. Urcite ma silny hlas vhodny na rockove koncerty, ale do muzikalu se nehodi. Byla to takova nemastna, neslana Kleopatra. Ale nejak mi tam nesedel ani Marian jako Ceasar
    , a to patrim mezi jeho obdivovatelky. Byla jsem na generalce s Kamilou a ta byla uzasna. Dokonala Kleopatra! A i Marian jako Antonius byl mnohem lepsi nez v teto ukazce.


  • Jitka

    M.Vojtko má cenu Thálie, ikdyž za jinou roli, ale za to, co tady předvádí bych mu jí hned vzala!! Na generálce jsem ho měla jako M. Antonia a už tam byl hroznej, přitom zpěvák je vynikající, ale jen to odříkával a působil na mě jak když ho to vůbec nebaví. Na první generálce jsem poprvé jako Kleopatru viděla Kamilu a ač jsem vůči ní byla vždy skeptická, mám alergii na její již tisíckrát zmiňované šlapání na jazyk, musím říct že mi vehnala slzy do očí abyla vynikající. U Gábiny se mi toto asi nestane, ale na to, že nemá žádné zkušenosti s divadlem a měla na nazkoušení 5 dní – klobouk dolů.


  • Petra

    Videl jsem 2 generalky s Gabinou a 2 generalky s Kamilou. Trochu jsem od Gabiny cekal malinko prusvih, ale ten se nedokal a mile prekvapila. Rezervy tam sice jsou, ale na jeji prvni roli :-) A ke Kamile, tak to me spadla brada a to doslava, naprosto fantasticky vykon, ani nevim, co bych k tomu dodal, byla uzasna!


  • Sukie

    I když jsem odpůrce Gabči Gunčíkové coby Kleopatry není to zas tak hrozné. Dokážu si ji představit a myslím, že bych z představení s ní neodešla. Je jiná než ostatní Kleopatry, ale má určitý šmrnc, nicméně muzikál pro ni není to pravé.
    Video je parádní a nejlepšeji zní asi “Dámy vládnou” a tedy musím souhlasit s ostatními názory – co to tam ten Marian předvádí?????? To je strašný, Marian je sice skvělý zpěvák, ale tohle už je přehnané… prostě Ceasar je Martin Pošta!!!


  • Alea

    Bohužel to, co tady vidíme od Mariana, jsem měla i vloni na Kleopatře, když dělal Caesara a pak na dalším představení, kdy hrál Antonia. Třetí jeho hru na nervy s předváděním hlasových možností jsem zažila na Katovi a od té doby už nikdy více!!! Kdyby se vrátil k tomu poctivému využívání skvělého hlasu a doplnil ho alespoň částečně vcítěním se do dané postavy, pak bych asi změnila názor.


  • Anna

    Ja videla Mariana jako Draculu a byla to bomba! Libil se mi vic nez Dan. Jako Antonius to taky nebylo spatny, hlavne Sila vule bohu byla pekna. Ale jako Ceasar se mi nelibil, prislo mi, ze se predvadi. Zlaty Jiri Helekal! Sice jsem se presem bala, ze bude s Kamcou vypadat jako deda s vnuckou, ale pak mi to tak ani neprislo. Navic ma pan Helekal velice prijemny hlas a i herecky to bylo pekne.


  • Danny

    Kleopatru jsem viděl 12.1.2012 od 15:00. Předtím jsem ji viděl 2.2.2002 od 19:00.
    Mezitím několikrát na DVD a několikrát na různých ukázkách na internetu.

    Ma tu první Kleopatru mám báječné vzpomínky – bylo mi osm, byl to první muzikál, který jsem kdy v životě naživo viděl. Tenkrát mi nepřipadala kýčovitá, nýbrž velkolepá a možná tehdy začala má láska k hudebnímu divadlu (i když stále spíš převažuje kvalitní činohra nebo alterna). Po deseti letech to byl zvláštní pocit být na tom samém představení a chtít stejný zážitek. Bohužel se nedostavil.

    Gabriela Gunčíková hrála to představení Kleu podruhé v životě. Nelíbí se mi ten trend “naučit se chodit roli za týden?!? Wau!”, role se má nastudovat, o to pečlivěji, když jde o zpěvačku s nulovými zkušenostmi na jevišti.
    Přistupoval jsem k ní zcela objektivně, soutěž jsem nesledoval, nějaké písně od ní jsem ale slyšel a přijde mi jako velmi talentované a rozumné děvče. Řeknu to tak, že mě překvapila. A chválu si zaslouží. Vím co to je zpívat popové sračičky (mezi které ještě Kleopatra úplně nepatří a David v ní ještě nevykrádá sám sebe) pro rockerku tělem i duší, ale zvládla to s úctou a v pěveckém projevu s notnou dávkou emocí v hlase. Líbila se mi její “Chci královnou se stát”, “Vykutálená”, “Dámy vládnou” a “Velká píseň o Nilu”. Má v hlase potřebnou sílu a smysl pro vtisknutí emocí do zpěvu. Pěvecky se všem na této generálce dostal právem obdivovaný výkon.
    Jsem spíš herec, proto k té druhé složce budu mít co říct víc. Gábina není herečka a jsou muzikálové “hvězdy”, které jsou na tom s hraním mnohem hůř po mnoha letech praxe. Jako druhé vystoupení na jevišti – smekám, Gábino! Zasloužíš si pochvalu a jsem rád, že tě můžu pochválit bez pochlebování a s čistým svědomím. Seděl jsem ve čtvrté řadě, viděl ti téměř do krku a vyvolávalo mi úsměv na tváři, jak se ti při každém rituálním egyptském zkřížení rukou ruce třásly a jakou jsi určitě měla trému.
    Gábinina Kleopatra není herecky vyždímaná do dna, ale pro nenáročného diváka podá průměrný herecký výkon v muzikálu – zavzdychne si, když trpí, šibalsky se usměje, když balí Caesara a dokáže probodnout pohledem Antonia, který ji zradil – o tom ale herectví není. Není o tom “teď se budu tvářit tak a pak tak, mezitím mám jít sem a ukázat nohu”, byť se to nezdá, herectví je taky běda. Na práci a sžití s postavou si ale neměla čas (ikdyž pořád nechápu, proč musela nacvičovat v tak šibeničním termínu, ale budiž). Nemusíš se za svůj výkon stydět, jistě se to zlepší, když ne, podáváš neurážející průměrné herectví, které do muzikálu stačí a máš cit pro postavu.
    Budu rád, když tě někdy v nějakém muzikále zase uvidím, schvaluju ti, že se chceš věnovat i jiným věcem, alespoň budeš v muzikálu vzácnější (podívej se třeba na Lucku Bílou, jak umí kloubit svou muziku s tou muzikálovou :-))

    Gábinu doplňoval Martin Pošta, který je stejně dobrý jako před 10ti lety,a Antonia neskutečně trapně pitvořil Josef Vojtek, který svou sólovku před smrtí podal tak, že kdyby neumřel, ukamenovali by ho ti, kteří mají hudební sluch.
    Bohouš Josef se do své role už moc nehodí, mladého kluka bych uvítal víc, ale překvapil mě čistým nadprůměrným herectvím (což je v takovém libretu – jako má Kleopatra – výkon) a výborným zpěvem.
    Octavie Betka Bartošová se mi moc nelíbila, slovenština a změkčování mi vadila (oproti komerciálu Kat Mydlář, kde jsem si málem nevšiml, že je Slovenka, jen mě udivil její roztomilý akcent) a co se herectví týče, v této postavě se spíše herectví Octavie netýče, ale to málo, co být mělo, tak bylo.
    Fulvie Lindy Finkové třikrát zkazila text (“Vojsko chce žold / k Egyptu hold/ k Egyptu přímo teď plout a Ženy velké budou vládnout”), u své herecky nejnáročnější scény v domě Antonia se tak prapodivně motala a nevěděla, co by.Pěvecky stejně suverénní jako před 10ti lety. Radka Fišarová se mi v této roli ale líbí víc.
    Fóry Bohů znám nazpaměť, jejich podání nebylo nikterak nové, ani nikterak špatné – prostě kdo je neznal, smál se, kdo ano (těch byla většina), zdržovaly ho od děje.

    Nové kostýmy pana Šolce u Kleopatry jsou neforemné a jistě nepohodlné – na mě působili až vulgárně – mám-li to říct lidově, proč musím u každého kostýmu koukat na to, jak Gábině prsa vymáčkly až z paty? Takhle krásná holka takovouhle podbízenost nepotřebuje….pan Kocman ty původní udělal nádherné, je mi líto, že nezůstaly, pan Šolc nám podsouvá čím dál tím lacinější tvorbu. Kocmanovy kostýmy se daly nazvat divadelními.

    Kdybych měl hodnotit procentuelně, budeme na 60% s tím, že přec 10ti lety to byla stovka. Vymizely z toho vztahy, divadlo a nahradila je lacinost, nenáročnost a jména. Gábině však děkuji za příjemný výkon a přeju jí štěstí, jak na muzikálových prknech, tak na rock-koncertech :-)

    S pozdravem,
    DK


  • Briseis

    Já jsem viděla Kamilu jako Kleopatru asi dva dny po její premiéře a byla příšerná. Věřím, že teď podává stoprocentní výkony a radši bych viděla její Kleopatru. Ale už tehdy mi bylo jasné, že do muzikálu patří a bude se zlepšovat.

    U Gábiny mám prostě pocit, že muzikál není její šálek čaje a vůbec nechápu, proč tu roli přijala, když krotí ten svůj úžasný chraplák – jestli chtěla do muzikálu, tak si neměla vybírat zrovna tenhle.


  • Iva

    Nejsem odborník na tento muzikál – viděla jsem ho jen jednou – s Kamilou a zpívala to i na začátečnici dost falešně, navíc se snažila tak křičet, že jsem měla po celou dobu strach, že nevydrží do konce, takže jsem si to moc neužila. U Gábiny oceňuju, že zpívá normálně – ne ala Absolonová a Nývltová – nedolaďuje každý druhý tón a nepomáhá si žádnými prapodivnými, mnohdy i falešnými mezitóny – jako tyto dvě zpěvačky – to mě opravdu zvedá ze židle, ale ne v kladném slova smyslu. Gábině držím palce, SS jsem nesledovala, takže ani nevím co a jak zpívá.
    Jinak když jsem na tom tehdy byla, tak mě to nějak po herecký stránce nenadchlo – nikdo, musím říct, že jsem od toho čekala víc, jinak hudba se mi líbí.


  • Zuziky

    Neví někdo, která z představitelek Kleopatry bude hrát derniéru?


  • Tereza

    Mám pocit, že v Broadwayi (a nejen tam) si z muzikálů dělají frašku. Potřebujeme nalákat do divadla nové lidi, tak využijeme jednu vycházející hvězdu, uděláme z ní přes noc muzikálovou herečku, odehraje nám pár představení, kde bude díky ní víceméně plno a pak ať si dělá co chce… Nemyslím si, že by se Gábina zapsala do muzikálové historie zrovna za roli Kleopatry, ale to musí producenti a další lidé v tomto zodpovědní přece vědět, ale proč by se nad takovými věcmi starali, že?


  • kattka

    Vypadá dobře, zpívá dobře, obdivuji jí za to že do toho šla ikdyž věděla jak málo času bude mít na zkoušení a že bude srovnávána a za to bod k dobru, ale přesto všechno upřednostňuji jiné představitelky. Škoda že bude mít tak málo možností k tomu aby se mohla zlepšit a když k tomu dojde tak jí to vlastně co se této konkrétní role týká bude k ničemu. Napadá mě jestli jí nebylo lepší obsadit do jiného, nového nebo alespoň v budoucnosti déle hrajícího muzikálu, kde by se její píle a schopnosti měly čas nejen vyvinout, ale i blýsknout. Obzvlášť když zrovna Kleopatra patří mezi ty muzikály, které mají své věrné fanoušky a přitáhl by pozornost i bez této nové a bezpochyb talentované zpěvačky. Takto mi přijde že zklamali některé fanoušky jak Kleopatry tak i Gábiny. Ne všichni fanoušci jsou ochotni (obzvlášť když mají jednu z posledních možností užít si Kleopatru naživo) “tolerovat” jisté nedostatky, které se “přece časem vychytají”. Myslím že hodně z nich si chce užít perfektní představení což se taky od posledních představení očekává. Chápu že tvůrci asi chtěli poskytnout něco nového, ale nemyslím si že je to zrovna ideální nápad u díla, které končí.


  • Renča

    Kleopatru jsem viděla poprvé až v sobotu a viděla jsem obě alternace Kleopatry. Pravda je, že Gábině jsem skoro nerozuměla, Kamila byla lepší. Celkově bych řekla, že tento muzikál není věc, na kterou bych šla ještě jednou. Ale Marian dal tomuto dílku “šmrnc”. Krásně odzpíváno i odehráno, ať už hrál Marca Antonia nebo Caesara. Jeho hlas je nádherný a zvládá výborně i herecky. Cena Thalie mu patří právem…


  • Danny

    a končí? Si pište, že nekončí, známe Oldu a Broadway….v listopadu 2012 tu máme posledních 60 představení muzikálu Kleopatra :D


  • Irena

    Taky jsem byla v sobotu odpoledne a musím souhlasit, že Marian byl z celého ansámblu muzikálu nejlepší. Jeho hlavní sólovka byla parádní. Patří mezi naše nejlepší muzikálové zpěváky.Jinak Gábina docela obstojná, ale Kamila je pěvecky už jinde.


  • Radek Janda

    Zuziky: derniéru si zahrají obě představitelky


  • Aleš

    Byl jsem na generálkách 12.1. Dopolední představení Kamily bylo excelentní, vlastně přesně takové, jaké jsem očekával. Kamila se velmi vypracovala a vždy od ní čekám jen solidní výkon. Odpolední představení s Gábinou se mi také velmi líbilo, Gábina hrála prostě po svém, byla zde vidět jakási čistota a nezkaženost… Některá gesta byla sice jaksi až moc umělá, ale některá naopak velmi profesionální. Zpěv nadprůměrný, občas byl slyšet jakýsi třes hlasu, ale není se čemu divit. Celkově musím říci, že ta hrůza (ukázka z tiskové konference), která zde byla uveřejněna, se naštěstí nekonala a Gábině to dokonce velmi slušelo. Ke kritice M. Vojtka v roli Caesara se jen přikláním, k přeřekům Lindy Finkové též. Tento muzikál znám nazpamět, vždy při představení si dopředu vybavuji každé slovo. Každopádně muzikál doporučuji všem ke shlédnutí.


  • kattka

    danny: no pravda takových konců tu bylo víc:D mimochodem souhlasím s názorem co se týká kostýmů.Původní od J.Kocmana se mi líbily víc. Roman Šolc bohužel většinou sází na velkolepost a produkce ho v tom jen podporují.Ne vždy je to k však k dobru. Navíc mi už někdy jeho kostýmy z různých děl splývají. Nic nového a v poslední době přezdobené kýče.


  • Martin K.

    Aleo, sice jste mi jednou vynadala, že jsem dal svůj komentář jinam, než měl být, :-) ale jinak s Vámi téměř ve všem souhlasím – co napíšete a víceméně mi berete slova z úst… :-) Zamilovaný Caeesar – v Marianovo pojetí – to je prostě parodie!!! Maroš si ale celkově téměř vše upravuje, ale zde mě to fakt trhá uši. Pro mě jednoznačně jediný Caesar – je Martin Pošta. Apropo, ještě rozdíl mezi těmito pány: Maroš si při “Vykutálené” vždy rád sáhne Kleopatře do výstřihu; zatímco Martin jde pouze na boky… :-) Hrozně by mě zajímalo, co na to dámy Kleopatry říkají? :-) Bohužel – ve spojení Marianova pěveckého podání, už se mi před lety s tímto zprotivil – přitom jeho hlasové kvality, jsou více – než ohromující! Z Betky Bartošové bohužel dobré pocity nemám; poprvé jsem ji viděl v Katovi, kde nebyla špatná; pak na Vánočním zázraku, kde při tanečcích byla fakt sexy, ale její zpěv mě nepřesvědčil a slovenský akcent mi prostě vadil a stejně tomu bylo zde – na Kleopatře. Gábině držím pěsti; pokud má skutečně zájem zpívat muzikálové role, tak aby svoji šanci nezahodila a své kvality ukázala (i když někde jsem četl, že se muzikálu věnovat nechce – tak nevím)!?


  • Martin K.

    Ale jedno ještě musím říct a na tom se asi shodne většina, kdo Kleopatru dříve viděli – třeba i vícekrát: nějak se vytratil takový ten duch, atmosféra; já se přistihl, že poslouchám, zpívám si – pro mě všechny známe písně, ale kde je ten tlak, který kdysi byl? Kleopatra byl můj první, shlédnutý muzikál a tudíž srdcová záležitost, ale nějak to na mě tentokráte působilo jinak… Je to asi na delší zamyšlení…


  • Zuzkaa

    Generálky úžasný, Gabča fakt dobrá, ale Kamča úplně nejvíc skvělá, strašně mě dojala a dostala, musím na ní ještě jednou :-))


  • Alea

    Martin K.: Tak to si už nepamatuju, že jsem Vám vynadala, jestli neoprávněně, tak se kaju. :-) Ale jsem ráda, že máme na Mariana podobné názory, dokonce s většinou v této diskuzi. Co se týče atmosféry, tak já jsem zvědavá na 27.1., kdy ale budu mít víceméně jistotu v podobě Kamily (i když pro mě je jen jedna K. a tou je Monika), Zbyňka, Zdeničky a Tomáše Trapla. Ti všichni mě určitě nezklamou. Ale fakt je, že tu neskutečnou atmosféru z 16. prosince 2010, kdy ji hrála Monika, už, bohužel, zřejmě nikdy nezažiju…


  • Pavel

    Tak jsem se odhodlal a pustil si ukázku… proč mám stále více pocit, že úroveň titulů v Divadle Broadway klesá níž a níž… je to smutné. Gábina je dobrá, ale myslím si, že působení v tomto muzikálu jí moc štěstí nepřinese. Tento titul opravdu není nic pro ni. Můj názor.


  • Abigtail

    Bohužel tahle končící Kleopatra mě mine. Byla jsem na ní už, když končila minule a předminule a teď prostě nemám čas, takže možná počkám, až bude končit někdy příště, ale musím taky říct, že ta úroveň, už podle těch ukázek podle mého názoru fakt klesá.
    Danny, mám stejný pocit jako vy. Už jsem ji viděla dvakrát – živě. Ani když jsem ji viděla prvně, to nebyl můj první muzikál, nebylo to první, ale až její druhé uvedení a přesto jsem ji zařadila k tomu, co je pěkné, dá se vidět. Kleopatra Csáková mě nadchla. Kleopatra na DVD nebyla špatná, ale nějak to nebylo ono. No a napodruhé žoivě… To nebylo špatné, ale už to nebylo ani tak dobré jako na tom DVD. To bylo tuším teď minule, když se to uvádělo. A obávám se, že potřetí už asi radši nevyrazím.
    A hlavně musím říct, že pokud na Kleopatru ještě někdy vyrazím, pohlídám si takové obsazení, v kterém nebude Marián Vojtko ani v jedné roli. Viděla jsem ho, když jsem byla podruhé a musím říct, že už nikdy víc. Jako Caesara (zkušenost) ani jako Antonia (v té roli snesu klidně Pepu Vojtka, zpívá špatně, ale aspoň se snaží udržet ty písně, jak byly napsané) ho vidět nehodlám, protože prostě předvádí stejnou hrůzu jako tady na tom videu, tedy když já jsem byla, tak předváděl, a zdokumentované už je to taky víckrát… A přitom v operetách v Karlíně jsem s ním neměla nejmenší problém, kdo mu tohle poradil…
    Ale to hlavní, co jsem chtěla říct, že na základě těch ukázek bych slečnu Gunčíkovou ráda viděla v něčem, co by jí hlasově víc sedělo, pokud se ještě někdy hodlá věnovat nějakému dalšímu muzikálu… Tohle… je prostě marketingový tah. Ona možná není špatná, ale divadlo se za týden nenazkouší, herečka se z ní za týden nestane, takže… Klidně do toho, někde jinde a s někým jiným a třeba to půjde…


  • Petr

    Tak tohle se vskutku nepovedlo, takový amatérský výkon. 13.1. v 11 hod. jsem viděl Nývltovou a měl jsem husinu jak to dala. Neuvěřitelný výkon. Na Gunčíkovou jsem byl moc zvědavý, ale zde co vidím a slyším tak již nemám zájem se jít podívat, tohle mi úplně pro srovnání stačí.


  • Sabina

    Strašný !!!!!!!! Gabrielo, muzikály opravdu NE


  • Kája

    Kamila je prostě někde jinde, má to v sobě, cit,jemnost a pěvecký um. Gabina je jasná hrubá rokerka, dokazuje to každým gestem. Z upoutávky je to naprosto patrné a já jí viděl dvakrát a vždy to bylo stejný, prostě to tam nemá. O hlasu nemluvím, zpívá jí to, ale k tomuhle to bohužel nestačí, duše je důležitá a ta tam u Gaginy není. Nezáleží na době jak se to dlouho učila-není tam ten cit.


  • Mojmír

    Ač Gábině role pěvecky úplně nesedí, podává krásný výkon. Je zkrátka jiná než všechny její alternantky doposud. Pro mě je, a asi vždy bude, jedinou Kleopatrou Monika… To ale neznamená, že někdo jiný nemůže v té roli podat pěkný výkon. Pro mě přinesla Gábina do role nový pozitivní rozměr, pro který stojí za to na ni jít… :) Je pochopitelně jasné, že když do divadla půjdu s tím, že se mi to líbit nebude prostě proto, že to není “moje Kamča” nebo “moje Monča”, tak se mi to opravdu líbit nebude!! Takže já za sebe návštěvu Gábiny jako Kleopatry rozhodně doporučuji :)


  • Petr

    Hodnotit 2,5 hodinové představení na základě 4 minutového sestřihu považuji přinejmenším za ukvapenost, v cílených případech zjevné závisti (převážně u něžného pohlaví) za dilatanství. Páteční obnovená premiéra Kleopatry byla završena dlouhotrvajícím „standing ovation“. Lidé netleskali muzikálu, lidé tleskali Gabriele! Dokázala totiž nemožné. Byl jsem přesvěčen, že po 10 letech účinkování muzikálu na prknech divadla, už nelze přijít s něčím novým. Mýlil jsem se. Gabriela nekopíruje své předchůdkyně. Je originální, je svá. Skladby, které se opakují během představení vícekrát, neuslyšíte v jejím podání nikdy stejně. Mladá Kleopatra zpívá jemně, nejistě (nezpívá v plné síle, ale přechází do falzetů), Kleopatra na vrcholu moci zní pevně až agesivně, u konce života pak ztrápeně, plna naléhavosti. Je neskutečné kolika hlasovými rejstříky Gabriela roli obohacuje. Věříte jí každou scénu, každé gesto, každý tón. I ve svých 18 letech dokáže být v lásce něžná, ve zlobě drsná a v žalu úpěnlivá. Moje hodnocení je jednoduché: shlédnutí obnovené premiéry Kleopatry v podání Gabriely Gunčíkové rozhodně doporučuji. Je to zážitek.


  • Martin K.

    Gábinu opravdu není třeba hned “zatracovat;” myslím si, že kvality má a že může dostat příležitost k rolím, které ji sednou a kde její silný hlas bude vhodný. Samozřejmě – v Kleopatře máme zafixovanou hlavně Moniku a to byla její role; Kamila se od svých začátků také hodně zlepšila a podává nyní Kleopatru se ctí; Gábina měla na zkoušení málo času a na to – to je opravdový slušný výkon. Bohužel, když vidím ukázku dua Gunčíková – Vojtko; je jasné, že tam nejsou žádné prožitky role, ale prostě odzpívané písně… Na jednu stranu – herectví ani vžití se do role, člověk nezíská hned, ale jak jsem psal – ve svém posledním komentáři; ta atmosféra z Kleopatry, je nyní někde úplně jinde, než byla; to však není vina Gábiny… Jinak – též zmíněný Bohouš Josef mi nevadí – myslím tím, že by se věkově už na roli nehodil; on též ke Kleopatře patří – stejně jako Tomáš Trapl, Zbyněk Fric, Josef Vojtek a kdo mi třeba ještě tady chybí, je Zuzka Norisová… Uvidíme, zda se dočkáme jednou nějakého, doufám pozitivního, překvapení…


  • Vlasta

    Samozřejmě co člověk to jiný názor a pocit z Gábiny. V soutěži se mi moc líbila, ale jako Kleopatra opravdu ne. Není to nějak ono. A asi ani nikdy nebude, nehodí se na Kleopatru. Byla jsem též na premiéře. Asi jsem si od ní slibovala víc.


  • P@vel

    Tak Marián z ukázky mě velmi vyděsil. Myslím si, že tak známé dílo by nemělo být inovováno.
    Teď ke Gabriele, několika minutová ukázka se špatně hodnotí. Gabriela je jiná. Na 18letou, divadlem nepolíbenou dobrý ALE myslet si, že pět dnů na nazkoušení stačí s tím, že: “Na těch pár představení Vám to Gábinu stačí, nám jde o to, zaplácnout díru v představeních a tu vyprodat.”, vážně ně.


  • Martina

    Já teda nevim,ale já sem viděla Kamilu a trhalo mi to uši.Možná neměla svůj den.Hrozně u toho projevu křičela a když na konci přidávala teď královnou jsem já, tak jsem myslela že už to nepřežiju. Byla jsem na Kleopatře několikrát, viděla jsem jí s Monikou ABS nebo ještě hodně dávno s Bárou Basikovou, ale tohle už není prostě ono. A vím jistě, že Kleopatra nebude muzikál, který bych ještě někdy navštivila.


  • Barča

    Gábina nato že to hrala poprve to mela moc dobré… ale MArian, který je už v muzikálech ,,zběhlí” mě sklamal… Tohle je fakt hrůůůůůza a nedá se to poslouchat… Mariana jsem videla v draculovi a prašilovi a byl dokonalýýý ale tohle… byla sem na verejne generalce, ze ktere je sestrih, ale trochu se jim nepovedl zvuk…. kdyz byli nektere duety nebo pisne s vice lidma, tak nekteri nebyli slyset… ja jsem skoro vubec neslysela gabinu v prvni pulce…. nejvic pri chci kralovnou se stat… a pak kdyz spivala s marianem tak slyset nebyla,… kdyz spivala se ZF tak zase nebyl skoro vubec slyset on…. ale jinak je to takovy jeden z nejlepsich na cesky brodwayii….


  • veny

    To se uvidí, jestli se Gábině muzikál zalíbí nebo tuhle roli vzala, jen kvůli penězům. Nemyslím si, že je v téhle roli špatná (soudím dle ukázky), ale typ Kleopatry to není. Ale spíš ji vidím na koncertních pódií než v muzikálech. Toť můj názor.
    Jinak jsem se taky zděsila, co tam Marián vyvádí. Myslím si, že všichni víme, jaký má hlas a rozsah, takže to za každou cenu nemusí předvádět. Zrovna v těhlech písní se to opravdu nehodí.


  • Jirka Rendl

    Tenkrát na tu dobu asi stačilo málo nebo jen zaslepení, páč i ta Gunčíková je x-krát lepší než “věhlasná” Absolonová, s prominutím..


Novější komentáře »