Recenze a reportáže

Muzikál “Romeo a Julie” v romantickém prostředí zámku Hluboká nad Vltavou


Již dávno není pravdou, že v době divadelních prázdnin je absolutní stopka všem divadelním, potažmo muzikálovým produkcím. Po celé republice se koná mnoho koncertů, doprovodných akcí, ale i regulérních venkovních produkcí. Jednou z nich je světově úspěšný muzikál Zdeňka Bartáka “Romeo a Julie“, který se hraje na nádvoří zámku Hluboká nad Vltavou. A tam jsme se hned dvakrát vydali a máme pro vás reportáž, včetně exkluzivního video sestřihu.

Lukáš Randák a Zuzana Benešová

Sobota 17. července 2010, po dvou týdnech plných slunce a letních radovánek začíná období letních bouřek a neustávajících dešťů. A právě v tomto nepříznivém počasí přijíždíme na zámek Hluboká nad Vltavou. Stalo se to, čeho jsme se obávali. Představení je z důvodu trvalého prudkého deště zrušeno. Alespoň nám herci před vstupem na nádvoří zpívají bez portů a hudby ústřední píseň “Ty jsi můj tajný sen”. Jedinou naší trofejí z Hluboké je video záznam tohoto milého dárečku od herců a produkce.

My se však nevzdáváme a ve středu 28. července 2010 se vydáváme na zámek znovu. Opět začíná pršet, ale již to není ten prudký nezřízený tok vody. Společně s herci a producenty se schovaní pod střechou modlíme, aby se představení uskutečnilo. I když se nezdá, že by déšť měl ustupovat, dostáváme pokyn usednout do lavic a zhlédnout tento krásný muzikál. Nakonec se to tedy podařilo!  Během první půle sice ustavičně pršelo, ale diváci i herci byli stateční a mohli jsme si vychutnat celé představení bez přerušování.

Bonusové video: Když na Hluboké prší…

Jako malý dárek ke klasickému video sestřihu, který naleznete níže, Vám přinášíme také závěrečnou část vystoupení, které po diváky narychlo připravili zpěváci muzikálu “Romeo a Julie”. Bez hudby a portů můžete slyšet úryvek písně “Ty jsi můj tajný sen”. V hlavních rolích Lukáš Randák a Zuzana Benešová.

Kamera – Josef Boška

Omluvte krátký “deníčkový” úvod, teď již pro vás máme regulérní recenzi představení.

Slavná balkónová scéna

Muzikál “Romeo a Julie” je z dílny skladatele Zdeňka Bartáka, který je se svou muzikálovou tvorbou paradoxně známější více v zahraničí než u nás. To se však již postupně mění, letos měl v Divadle Hybernia premiéru jeho nový rodinný výpravný muzikál “Baron Prášil” a v Divadle J. K. Tyla v Plzni zase dobrodružný muzikál “Cesta kolem světa za 80 dní”. Velký úspěch však sklidil Zdeněk Barták v jihokorejském Soulu. Pro tamější scénu napsal na objednávku muzikály “Vánoční koleda” (adaptace Dickensova románu), “Bouře” (adaptace Shakespearovy hry) a právě “Romeo a Julie”. Ten v roce 2002 získal nejvyšší ocenění Grand Prix za muzikálovou hudbu asijského kontinentu. Toto oceňované dílo se dočkalo své české premiéry až 15. července 2009, právě na nádvoří zámku Hluboká nad Vltavou. Následovalo 17 vyprodaných repríz a velký divácký ohlas, který přiměl producenty uvést tento muzikál i v létě 2010.

Zpracovat dílo jako “Romeo a Julie” je velice obtížné. Diváci přesně vědí, co mají čekat a místa pro inovace moc není. Ani Zdeněk Barták se nesnažil experimentoval a vytvořil věrnou adaptaci, kterou ještě umocňují originální verše ve známém překladu Jiřího Joska. Libreto do češtiny převedl Eduard Krečmar (napsal české texty například k muzikálům “Miss Saigon” nebo “Pomáda”) a nedopustil se žádných výrazných chyb ani na první poslech primitivních rýmů, které sužují českou muzikálovou scénu již pěknou řádku let. Snad jen v písni “Královna Mab” se na její délku příliš dokola opakuje stejný text. Romantické texty se povedly na jedničku, aniž by byly zbytečně kýčovité.

Působivé finále, mrtví milenci odchází do nebe

Především písně jsou to, co dělá tento muzikál zapamatování hodným. Vzpomene si někdo na adaptaci od Jiřího Bareše? Ne, protože si pustíte CD a neutkvěje vám v paměti vůbec nic. Stačí však jeden poslech CD nebo jedna návštěva Bartákovy adaptace a budete si notovat “Ty jsi můj tajný sen“, což je společně s písní “Chci tvou dlaň” největší hit představení, a jak si lze domyslet, jedná se o píseň slavné balkónové scény. Kombinace těchto dvou písní pak uzavírá i celé představení a tím se vryje do paměti všem divákům (při odchodu z divadla doporučujeme zakoupit poměrně povedené CD, i když živý zážitek nenahradí). Problémem by však mohlo být, že takových hitů nemá představení více, snad jen na tento titul aspiruje ještě “Ráno je zrádné”. Některé dějové písně neurazí, ale zároveň nenadchnou (“Vem si Parise” nebo “Vévodův soud“). Zcela postradatelná píseň je “Jsem hloupej“, stejně tak i samotná role sluhy je více ke škodě než užitku a do kontextu představení se zcela nehodí. Píseň lékárníka v závěru představení nenadchne ani pochybným textem ani podáním (viz. níže při hodnocení interpretů).

Lukáš Randák

Hudba Zdeňka Bartáka je opravdu povedená. Dramatická předehra nebo bitevní pasáže evokují filmové soundtracky a již výše zmiňované milostné duety nutí divačky vytahovat kapesníčky. Zcela oslňující je závěrečná trojice písní “Dobře je tvé Julii“, “Musím za tebou” a “Naposled tě políbím…“, která dává muzikálu správný dramatický konec, který snad nenechá v klidu ani největšího tvrďáka, kterého násilím partnerka donutila jít do divadla. Hudba je hrána ze záznamu ve vynikajících aranžích Daniela Bartáka a Ivana Zelenky, na představení je přítomen dirigent pro vedení zpěváků a sbory jsou zpívané živě.

Kdyby ani hudba nestačila, tak má “Romeo a Julie” jednu tajnou zbraň. A to je atmosféra zámeckého nádvoří. S nasvícením krásného balkonu a štítu vzniká skutečně jedinečná atmosféra, kterou nelze nahradit žádným divadelním sálem. Bohužel je zde to riziko špatného počasí, ale vstupné se samozřejmě v případě zrušení vrací, takže to není taková katastrofa (horší to je s cestou, tu vám bohužel nikdo neproplatí a je jen na vás, zda podniknete další pokus). Výhradu můžeme mít snad jedině k jevišti, které by mělo být trochu vyvýšené, protože i přes velkou elevaci hlediště jsou herci vidět sotva od pasu nahoru a závěrečná scéna v hrobce je zhoršeným výhledem trochu zkažená. Lehké zvednutí by tedy neuškodilo, zážitek by tak byl ještě o něco větší.

Exkluzivní video sestřih nejlepších momentů z muzikálu

Kamera a střih – Radek Janda
Druhá kamera –
Josef Boška

Lukáš Randák a Zuzana Benešová

Režie se ujal David Cody, který má s prostorem nádvoří Hluboké již zkoušenosti z předchozího muzikálu “Jedna noc na Karlštejně” (Bartákova adaptace známého příběhu, psaná původně pro Hudební divadlo Karlín). Podařilo se mu využít celou plochu určenou pro hraní, včetně historického balkonu. Dočkáme se i šermířských scén, které vypadají velice dobře (oproti strojeným šermům pražských muzikálů). Sbor divadla je dosti rozsáhlý a davové scény tak mají své kouzlo. Režijně jsme nepostřehli žádné velké nápady či zajímavosti, ale na druhou stranu je zase inscenace čistá a plynulá, vše hezky navazuje a obsahuje minimum hluchých míst. Bohužel však nezůstal velký prostor pro taneční scény a ty, které zůstaly nepůsobí zrovna nejlepším dojmem. Company není příliš sladěná a hlavní taneční role nedokáží zaujmout.

Naposled tě políbím...

Sbor Divadla Hluboká nad Vltavou je složený ze sólistů z celé České republiky i z amatérů, celkově však působí uceleným dojmem a jen těžko byste rozeznávali profesionála od amatéra. Hlavní role hráli dané představení Zuzana Benešová a Lukáš Randák. Zuzanu Benešovou můžete znát jako Patricii z muzikálu “Baron Prášil“, kde jí pěvecký part příliš nesedí a působí spíše nejistě. Úplně přesný opak lze vidět v roli Julie, která jí sedne naprosto dokonale a pěvecky je famózní. O Lukáše Randáka jsme zpočátku měli trochu obavy, protože nevypadá jako typický Romeo, ale díky jeho herectví i skvělému zpěvu nebylo pochyb, že byl správnou volbou pro tuto roli. Nejvíce mu sedl dramatický závěr a píseň “Musím za tebou” v rockovější poloze. Důležité však bylo, že mezi oběma představiteli hlavních rolí byla znatelná chemie, což je pro toto představení velice důležité a tito zpěváci spolu tvořili naprosto perfektní herecký pár.

V roli Merkuzia, blízkého přítele Romea se představil Ladislav Korbel, kterého můžete znát z castingové show “Robin Hood – Cesta ke slávě“, kde si ho producenti představení všimli a nabídli mu tuto roli. Ta mu opravdu sedí, jak pěvecky, tak pohybově i herecky. Zvládl i šermy a byl nepřehlédnutelný i při velké davové scéně “Královna Mab“. Jeho divadelní debut v profesionální produkci tak dopadl na jedničku. Velice dobrý výkon podal také Lorenzo Dalibor Tolaš a dramatickým projevem obdařil Vévodu Václav Soubusta (kterého mimochodem alternuje Petr Dopita). Výrazná byla taktéž Chůva v podání Věry Paškové. Našel se však i špatný výkon, který v maličké roli Lékárníka předvedl Eduard Váňa, jehož zpěv i výrazové prostředky zcela neodpovídaly nárokům na hudební divadlo a silně zůstával za svými kolegy (částečně za to ale může i role a její píseň, která je zcela nelogická a rušící). Nezaujal ani Sluha Petr v podání Michala Kopeckého, což je zcela jistě určeno nezajímavostí jeho role, kterou bych ihned vyškrtl.

Svatební chorál

V dalších rolích jsme viděli veskrze dobré výkony, jmenovitě Jiří Cejpek (Benvolio), Iva Hošpesová (Capuletová), Zdeněk Říha (Capulet), Zdeněk Klusák (Tybalt) nebo Luděk Šindelář (Paris). Taneční role Život (Petra Doktorová) a Smrt (Kristýna Lhotková) nezaujaly a spíše svou přítomností rušily od děje. Proč v každém muzikálu musí nutně být taneční role typu Smrt?! Velice dobrý byl sbor tří andělů, který zpíval z již zmíněného historického balkonu zámku, bohužel jejich jména vyvěšena nebyla, a tak jim alespoň anonymně posíláme pozdrav.

Věříme, že naše nadšení, úžasná hudba Zdeňka Bartáka, krásné texty Eduarda Krečmara a pohádkové prostředí zámku Hluboká ve vás zanechají nezapomenutelné zážitky z tohoto krásného a nesmrtelného díla,” píše závěrem producent Zdeněk Pikl v brožurce k představení. A nutno říci, že jsme si nezapomenutelný zážitek odnesli. Sice nevíme na jak dlouho, ale při odchodu ze zámku jsme již plánovali další cestu a CD nám doma hraje téměř denně. Najdou se i chyby, jako celá role Sluhy Petra, podivná role lékárníka nebo špatná až nulová choreografie. Ale celkově je muzikál “Romeo a Julie” vynikajícím dílem, které stojí za návštěvu. Nutno říci, že v klasickém divadle by byl zážitek asi menší, protože samotné prostředí zámku Hluboká nad Vltavou dělá unikátní atmosféru, takže neváhejte a vyrazte v srpnu na některou z jedenácti posledních repríz tohoto léta, vstupenek již příliš nezbývá!

Fotografie byly převzaty z oficiálního webu muzikálu.

Více informací, fotografií, ukázek a předprodej vstupenek naleznete na
www.romeoajulie-muzikal.cz

 


Recenze a reportáže
Recenze: “Les Misérables – Bídníci” se vrátili do Prahy
Recenze a reportáže
Premiéra Radky Špáňové v hlavní roli muzikálu “Johanka z Arku”
Recenze a reportáže
Michaela Nosková: Silvestr v Ráji (+ video)
  • Lucci

    úžasnej muzikál !


  • Lucci

    ale musím s vámi nesouhlasit, protože mě se naopak Smrt a Život velmi líbí, ale nemůžete od toho čekat propracovanou choreografii, dyt to není žádné pražské divadlo, jsou tami jen dobrovolníci. A Michal Kopecký mi přišel taky dost dobrý. Myslím, že každý, kdo tam má nějakou roli jí má poprávu. Byla jsem na tom dvakrát a pokaždé to bylo nádherné. Podle mě jediný kdo neumí zpívat je Aleš Chrt, ale ten to neuvěřitelně podá herecky, takže je to přesto nádherný. :) PS: a ještě na to půjdu dvakrát


  • Kačka Z.

    Taky s Vámi musím nesouhlasit! Život a Smrt k tomu prostě patří! O tom to je. Myslím si, že i když to není světová choreografie, nějaká tam přeci jenom je a to působivá. Ten začátek (úplný začátek, Romeo a Julie beze slova) si nedovedu představit bez Života a Smrti.
    Sluha : Nemyslím si že je zbytečný a písnička “Jsem hloupej” to tak jakoby nadlehčuje. A lékárník je nutný, už kvůli originálu, tam si taky šel Romeo pro jed. Písnička(úryvek)”Na to je můj první jed….” Je trochu kulhavá, ale myslím že tam taky patří a dodává tomu.. (To nedokážu popsat..)
    Jinak máte pravdu je to úžasný muzikál a herci jsou neuvěřitelní.
    PS: už jsem na tom byla dvakrát a doufám že ještě zajdu.. A nám hraje CD doma pořád..


  • Kačka Z.

    Váš názor je Váš názor… Neberu Vám ho, ale myslím si že ten muzikál je bezchybný.. :-)


  • Kačka Z.

    Jo, jinak dobrá recenze :-)


  • Lucci

    Kačka: to jsme dvě.. narozdíl od pražských divadel je to bezchybný

    a ještě: kdyby tam dali nějaký výběžek tak by to stoprocentně zničilo onu atmosféru zámku :(


  • HUGO

    Zkusím shrnout své postřehy na reakce “Kačka Z.” a “Lucci” hromadně, snad se v
    tom každá najdete :-)

    – Život a Smrt: ano, patří tam a zároveň ruší, přebývají … smyslem “kritiky” dle mého názoru ovšem bylo, že trendem poslední doby, je “cpát” tyto role do každého muzikálu a i v tomto, bych se bez nich zcela obešel. Choreo stránku komentovat nebudu, ale i vy jste v tom tak trochu rozpolcené ;)
    – Sluha: píseň “Jsem hloupej” je rytmická píseň, která muzikál opravdu nadlehčuje, ale nedává žádný smysl, jak dějový, tak kontextový… Má po této písni Sluha jakýkoliv prostor, projevení, promluvení do dějové linky příběhu? Dle mě ne.
    – Lékárník: ten tam musí opravdu být, o tom žádných pochyb! Ovšem v podání zmíněného interpreta…. :-( a i textově se autor zrovna moc neprojevil “…aby rychle pronik do žil, na to je můj první jed, aby někdo náhle dožil, na to je můj druhý jed, aby vedlo k jisté smrti, na to je můj třetí jed, nejlepší je ale čtvrtý, který umí zabíjet…” — nepřijdou vám účinky třech nabízených jedů totožné?
    – Výběžek/vyvýšení hlediště: myslím, že by to na 100% atmosféru nezničilo. Stačí jen zmínit příklad “Jedné noci na Karlštejně”, která se rovněž na Hluboké hrála a fotografie jsou např. k nahlédnutí na stránkách Dana Bartáka. Nepřijde mě, že by bylo patrné jakékoliv rušení atmosféry. Samozřejmě se můžeme ptát, proč režisér David Cody nepoužil vyvýšení i v R a J? :-)

    I přes tyto komentáře (které jsou spíše takové fanouškovské detaily :-), nic nemění na tom, že toto dílo vřele všem doporučuji, jelikož se jedná o ojedinělý zážitek! Což ostatně říká i renze…


  • Kačka Z.

    -No možná malinko řuší, ale neřekla bych že přebívají. Ale v každém muzikálu nejsou! Co třeba Děti ráje, Jack Rozparovač, Jedna noc na karlštejně(Která se také hrála na Hluboké, a na které jsem rovněž byla a taky byla moooc hezká!! V mém přehrávači nechybí CD Jedné noci na Karlštejně ani DVD.) a další muzikály kde Smrt není… Není ani ve Třech mušketýrech…
    – Dává tomu maličký smysl, kdyby přece sluha nebyl “hloupej” neřekl by Romeovi aby seznam přečetl a on by se tam jinak nedostal. Kdyby jenom řekl ” No jsem hloupej tak mi ten seznam přečti” nebylo by to přeci ono, no ne?
    – Písnička lekárníka a lekáník samotný mi nepříjdou špatní. Lekárník není špatný ani dobrý.. Tak něco mezi, možná by se našel někdo trochu lepší, ale je to přeci jenom malá role.. Máte pravdu že písnička říká že jsou všechny jedy stejné, ale některý může působit dýl… A myslím že taky není úplně špatná.. Když už nic jiného tak se aspon rýmuje :-)
    – Výběžek je dylema.. Já jsem seděla v 7. řadě a je pravda že jsem viděla jenom půlku herců. Nevím(nedovedu si představit) jestli by to atmosféru zničilo nebo ne…

    A je veeeeelká pravda, že jsem si otamtat odnesla oooooobrovský zážitek, který jen tak na jiném muzikálu nenajdu( a to muzikály miluju), je to možná prostředím, nebo herci(měla jsem velké štěstí na Ivanu Lesnou a Lukáše Randáka), a nebo tou láskou která nikdy nezmírá, nebo možná hudbou(která je úžasná jako v Jedné noci na Karlštejně- je od stejného a vynikajcího autora..) a texty, nebo možná kostými, atmosférou, ale myslím, že všechno dohromady. Podle mě je to bezchybný muzikál(jenom občas za prší)… Fakt ho doporučuju
    :-))


  • Kačka Z.

    Lucci Ty se ale máš! Taky bych na to ještě chtěla, ale čas (hlavně mích rodičů) už není :-( … Tak možná příští léto… Užij si to! :-)


  • Kačka Z.

    Jinak tam sluha vystupuje ještě jednou, a to na plese, kde zázračně přečetl nebo si zapamatoval jména… Ale i sluha tam být prostě musí! Jak jinak by se Rome dostal na ples. Jedině že by to vyčetl z hvězd. :-)


  • Sasie

    Já muzikál neviděla, tudíž ho nechci nijak hodnotit ale když tak pročítám ty komentáře apod., tak mě napadly jenom dva takové poznatky:
    1. Nevidím důvod, proč by postava lekárníka byla tak důležitá. To, že je v původní Shakespearově verzi, neznamená, že musí být všude, zvlášt pokud se jedná o muzikálové přepracování. Například v tom velice povedeném francouzském muzikálovém provedení ta postava vůbec není a nemyslím si, že by to nějak vadilo:-) Pokud je dílo kvalitní a herci umí ztrhnout, tak je myslím celkem jedno, kde vzal Romeo jed.

    2. Když se někteří obávají vyvýšeného jeviště, tak co vyvýšené hlediště? To by zcela jistě atmosferu nenarušilo.


  • Kačka Z.

    No s tím hledištěm si nejsem tak jistá. Přeci jenom dlažba na Hluboké je podobná jako ve Veroně, hrobce a možná i u Kapuletů. V Jedné noci na Karlštejně to bylo jiné tam je přeci jenom hrad, ale tady je předměstí, ples a spoustu dalších scén… Nedokážu si ten děj představit na vyvýšeném hledišti, možná že by to zničilo, možná ne, nevim…


  • Kačka Z.

    S tím lekárníkem si myslím, že ten je tam nutnej!


  • Pavel Košatka

    Sasie, vyvýšení hlediště nic moc neřeší, protože kdyby se vyvýšilo, tak zadní řady nevidí už vůbec nic. Problém prostě je, že první řada začíná hned na zemi. Stupňované je to dobře, ale ty řady před tebou vždy půlku herců skryjí. A teda, vyvýšení jeviště rozhodně nemůže atmosféru zkazit, protože si nedovedu představit, proč by mi to mělo kazit, když uvidim celé herce a výborně uvidím konec, který bohužel trávíte natažený a stále hledáte skulinku, abyste viděli. Co se týče dlažby, tak dlažbu vidí jen první řady, takže nemyslím, že by to byl ten nejdůležitější prvek :).

    Nechci říkat, že tam je ten výhled hrozný, to vůbec ne, ale jak bylo psáno v recenzi, kdyby se to zvýšilo, tak je ten zážitek o něco větší… A o to víc mě štve, když ty prostředky na to maj a nedaj to tam.

    PS: V tom slavném francouzském muzikálovém zpracování není ani ten příšerný sluha. Jinak postava Sluhy mi nevadí tolik jako jeho hrůzostrašná píseň, která prostě zcela nekoresponduje se zbytkem muzikálu.

    PS2: Lékárník by mi ani nevadil, vadí mi jeho představitel a text písně. Kombinace těchto dvou věcí pak z toho dělá dost rušivý element, který opět nějak zaostává za zbytkem představení.


  • Kačka Z.

    A jakého jste měl představitele? Podle mě to všichni představitelé které jsem měla nebyli špatní. K písni Sluhy se nějak nechci vyjadřovat, protože mě nějak neohromila, ale myslím že tam zbytečná není, protože když byl ten konec vzpomněla jsem si na Sluhu a ten to nadlehčil… Je pravda že jsem skulinku hledala, ale dlažbu vidí i ostatní tak nějak do té 6.-7. řady, myslím..


  • Lucci

    Mě teda sluha úděsný nepřišel, přesně naopak a ta písnička k němu sedí. Opravdu nechápu, proč to furt kritizujete.. Ale s tím lékárníkem máte pravdu, je to docela podobné, ale jde tam hlavně kdo to zpívá. Já viděla všechny a v podání Rychtaříka to bylo pěkný ;)


  • Pavel Košatka

    Jenom odpovídáme na vaše příspěvky, abychom vám osvětlili, proč v recenzi zaznělo to, co zaznělo. Samozřejmě, je to subjektivní, ale viděl jsem toho již opravdu hodně, abych poznal, jaká píseň se do kontextu díla nehodí. No já měl štěstí na pana Váňu, jehož Lékárník byl takový jaký byl.

    A kritizujeme proto, že recenze nemá vyzdvihovat pouze dobré části představení, ale dávat je do kontrastu se špatnými částmi a zhodnotit jestli převažovaly ty dobré nad špatnými. A pokud se nepletu, o tomto muzikálu kromě těchto rozebíraných drobností jsem psal jen a jen v dobrém.

    Jak jste sami uznaly, bez vyvýšení je špatně vidět a ten text písně lékarníka je vyloženě špatný a nesmyslný. Ostatní je již věc názoru, proto bych toto dohadování uzavřel, každý máme evidentně jiný názor a již jsme své argumenty vyčerpali ;).


  • Kačka Z.

    Jo to jo, každý jsme jiný… :-)
    Jo a můžu se zeptat? Vypadáte jako odborník, už se Vám někdy stalo, že se Vám muzikál absolutně líbil?? Byl bezchybný?


  • Pavel Košatka

    Vždycky se něco najde, i v těch svých nejoblíbenějších muzikálech mám momenty, které bych nejraději vyškrtl a nudí mě, ale tak to asi musí být. Ale absolutně líbil, některé muzikály se mi opravdu velice líbí, ale vím, že tam ty chyby jsou. A spíš než odborník bych řekl nadšený fanoušek s velkým rozhledem :).


  • Kačka Z.

    :-)


  • Lucci

    Pravda, pan Vána jako Lékárník moc dobrej neni :(


  • Petra

    Absolutně nesouhlasím s narážkami na špatnou choreografii, zřejmě “pan kritik” neví o čem tanec je. Já naopak uvítala zejména taneční role Smrt a Život. Velmi zajímavým způsobem posouvali děj. Každopádně co člověk to názor. Je mi jasné, že je jste tam šel proto, abyste našel něco co je “špatně”. Od toho přece “kritici” jsou:-)


  • Pavel Košatka

    Toto není kritika, ale recenze…


  • Hanka

    Myslim,že každý si něco najde co se mu v tom bude či nebude líbit.Viděla jsem to a mě osobně se to velice líbilo a tim,že jsme měli první řadu nebyli jsme ochuzeni o nic,ba naopak.Jediný kdo mě osobně opravdu nenadchl zpěvem byl Montec “Jiří Hruška”.Zuzka je v tom opravdu výborná a Láďovi Korbelovi to opravdu sedlo nejen po pěvecké stránce,s tím naprosto s Pavlem souhlasim.A na druhou stranu myslim,že Pavel je v psaní recenzí velice dobrý a věrohodný :-))


  • Lucci

    Hanka: no ona role Monteca ani pěvecká role neni.. Je to součást company, která tam později ještě někde chodí.


  • Lucci

    A k tý choreografii, mě se osobně moc líbí a nějaký špičkovější balet na těch kostkách co tam jsou ani moc nejde :(


  • Hanka

    Lucci:Tak to měl snad raději odříkat,ale podle mě ten kousek,co zazpíval,doslova rval uši.


  • Kačka Z.

    Hani, ta recenze je fakt dobrá, ale možná by chtělo udělat i recenzy s druhou dvojicí(Ivana Lesná a Jan Kopečný). Ráda bych znala názor recenze i na ty dva.. A i ostatní účinkující(Protože někde je i troje provedení)…
    A co se týče Moneteka, myslíte tuhle písničku : “Monteku, Kapulete!…” ? Nevím, nepřijde mi to špatné, je pravda že to není úplně spěvná role…


  • Kačka Z.

    Rval uši, se nedá říct..


  • Veva

    To Kačka Z.: A jaký je tvůj pohled na tu druhou dvojici?Já je bohužel neviděla…Zuzce a Lukášovi prostě ale člověk věří každý mrknutí okem,ti dva to snad ani nehrajou,ale žijou…Ty jejich postavy mají takový vývoj – od naivních puberťáků až po vyzrálé a dospělé lidi,je to neuvěřitelný,podat klasický text s takovou přirozeností…Je fakt,že je tam spousta alternací,který jsou vynikající – např.otec Lorenzo v podání p.Chrta (i když třeba není takový dobrý zpěvák,tak herecky je to úžasný),nebo Merkuzio – p. Mrkvička – ten je herecky úplně geniální.


  • Veva

    Ještě Kačka Z :) – loni vyšla recenze na obsazení,kde hrála druhá dvojice, na stránkách Muzikál-opereta.A taky dobrý :)


  • Kačka Z.

    Já viděla pouze Jana Kopečého a Lukáše Randáka s Ivanou Lesnou.. Zuzku sem bohužel neviděla a asi ani neuvidím.. Můj názor na Ivanku a Honzu je ten samý jako Tvůj na Zuzku a Lukáše… Je to neuvěřitelný!! Ale je pravda že se mi Lukáš líbil daleko víc než Honza.. U nich to slovo neuvěřitelný platí dvojnásob..

    PS : Tu recenzi jsem četla, ale tahle recenze se mi líbí víc, protože je doplněna videem… A to bych taky mooc ráda viděla v podání druhý dvojice..


  • Veva

    No,máš pravdu,Honza chvílema docela přehrává,Lukáš je opravdovější.


  • Abigail

    Předně děkuji, že jste se vypravili na tenhle muzikál a namáhali se s recenzí. Jsem totiž moc ráda, že jsem se nakonec odhodlala a na Hlubokou dojela. Uvažovala jsem o tom už dlouho, ale opět mě nakopla až recenze, jako v případě Excaliburu.
    Představení se mi líbilo a na tom trvám přes všechny další připomínky.
    Prostředí zámeckého nádvoří dodává krásnou atmosféru, jenom mě chvílemi mrzelo, že se ho zřejmě nedá využít víc. Kulisy stěn mě totiž v několika okamžicích rušily, ale to se prostě nedá nic dělat. A podobné to bude asi i v případě vyvýšeného jeviště. Chybí tam, o tom není pochyb, herců jsou vidět poloviny a v závěrečných scénách se i na ty poloviny musíte snažit… ale bohužel jsem asi objevila i pár scén, kde by možná překáželo… nicméně tolik k technickým připomínkám.
    Ohledně muzikálu samotného: Mám s ním jeden problém. Dost scén mi tak nějak splynulo, scény, ve kterých se tak nějak nic moc opravdu zásadního neděje, v díle jsou a jsou leckdy i důležité (úvodní boj), ale nevyzněly tak. Bojové scény na začátku, scéna se sluhou… působily tak nějak lehce nedotaženě. Stejné připomínky mám i k tanečním rolím Smrti a Životu, taneční role jako takové jsou ohrané, což o to, ale tady by se mi bývaly i líbily, jenže byly tak nějak málo výrazné na můj vkus. Sem tam se mihly, já ani pořádně nevím kde a kdy všude, ale myslím, že mohly být mnohem výraznější, když už. A asi bych se obešla bez Andělů, přišlo mi, že jim je špatně rozumět.
    Ale dost k připomínkám, líbily se mi scény s otcem/bratrem (nejsem si jistá) Lorenzem alias Daliborem Tolašem, chůvou – Věrou Zabilkovou, přesvědčili i Capuletová – Kateřina Hájovská a Benvolio – Jiří Cejpek. Překvapil mě Ladislav Korbel v roli Mercuzia, velmi příjemně, mám jedinou připomínku, poprvé po všech shlédnutích a přečteních Romea a Julie mi Mercuzio jako postava v jeho podání nevadil, a teď zpětně nevím, jestli je to úplně dobře…
    Nicméně jednoznačně nejvíc plusových bodů patří hlavním hrdinům. Romeo a Julie, alias Lukáš Randák a Zuzana Benešová, to představení vážně táhli. Byli skvělí. Za jednoznačně nejlepší scény z muzikálu považuji „Ráno je zrádné“, scénu na plese a potom obě „umírací“ včetně předchozí „Musím za Tebou“. Musím říct, že se mi jejich hlasy v některých polohách, zvlášť v ukázkách, příliš nelíbily, ale v představení mi to už nepřišlo tak strašné a herectvím to oba dotáhli. Je škoda, že slavnou balkónovou scénu nemůžu moc hodnotit, trochu nám ji zkazil ohňostroj, nicméně klaním se, že nikoho nevyhodil z role.
    Takže závěrem: mám z muzikálu moc dobrý pocit, rozhodně bych ho doporučila a byl by to jeden z těch, které bych ráda viděla napodruhé a třeba i víckrát, ale za prvé už to nestihnu a za druhé to mám ďábelsky daleko, což je vážně škoda. Nebývá než počkat, zda se bude uvádět ještě i další rok, nebo zda ho vystřídá jiné dílo. Třeba se mi to napodruhé ještě povede.
    (Pozn. nakonec – viděla jsem představení 14.8.)


  • ÁJA

    prostě něco nádherného!!!kdo má srdce,ten to nemůže jen tak minout!každý den po práci si pouštím videoukázky a nechám se unášet tou láskou!!!děkuji za tento muzikál všem jeho tvůrcům,hercům-zkrátka všem,kteří to pro další lidi dokázali vytvořit-smekám před nimi!!! děkuji


  • jehy

    Poradíte mi, prosím? Sháním CD tohoto muzikálu, nevíte, jak ho sehnat? Děkuji


  • HUGO

    Bohužel asi jenom přímo na Hluboké


  • Veva

    Tak si dovolím ještě jeden přízpěvek :) – muzikál mě opravdu vzal za srdce,hudba nádherná a příběh…prostě krása,o tom se nemusí polemizovat.Muzikál jsem viděla několikrát,naposled v úterý 24.8. – což byla myslím první derniera.Naprosto perfektní Merkuzio (p.Mrkvička) – ten člověk je pokaždé jiný a pokaždé jinak skvělý.Jeho herecký výkon naprosto překryje chybičky ve zpěvu.Úžasná chůva (p.Pašková) – takovou chůvičku bych jako dítě určitě chtěla mít.Romeo (J.Kopečný) – typově perfektní,krásný Romeo,i když jsem se trcohu moc musela nutit do pocitu,že je mu nějakých 14-15 let,ale zpíval moc krásně a řekla bych,že od loňska se hodně zlepšil herecky,jakoby mu role víc zalezla pod kůži.Zklamala mě Julie (Ivana Lesná).Hlas krásný,zjev jako anděl,ale herecky…možná jsem to dobře nepochopila,ale vždycky jsem měla dojem,že Julie má být tak trochu v kontrastu s Rosalinou,která je upejpavá,stydlivá,mdlá a tak trochu studená kráska.Vždycky jsem si Julii představovala jako živou,živočišnou,emocionální bytost,tak trochu divokou a impulsivní a zároveň něžnou,ne jako druhou Rosalinu…Snad až v konci,v posledních scénách,se to trochu rozjelo,ale ty poslední scény svou silou musí probudit i mrtvolu…Nicméně – i tak jsem si odnesla skvělý pocit a ještě jednou a naposledy vyrazím v neděli 29.8. :)


  • Lili

    Muzikál Romeo a Julie jsem v létě viděl několikrát.-)
    A nemohu s Vámi souhlasit. V zásadě se jedná o to, že příběh Romea a Julie, tak jak nám jej přednášejí učebnice a různá zpracování (vývtarná, dramatická, filmová, knižní, adaptace s vypůjčenou tématikou) se dopouštějí hrubé chyby – všichni totiž Romea a Julii považují za milostný příběh s balkónem.. chyba lávky. Není toto dílo spíše kritikou společnosti? Dovolte mi citovat: “…pochmurný mír přináší dnešní den, ze žalu nevychází slunce… nám zbývá určit kdo je nevinen a po právu potrestat provinilce…ať smutnou výstrahou nám pro vždy je ten příběh Romea a Julie..” Romeo a Julie jsou v základním pojetí hlavně příběhem nesváru dvou rodů. MAjí ukazovat co vše lze lidskou nenvistí zmařit – od prkotiny až po lidský život.

    A vezmeme-li v úvahu, kolik z hlavních postav zemře (4!), nutně toto dílo potřebuje představu Života a Smrti. To ony na začátku přivádějí Capulety i Monteky. To ony doprovázejí každého mrtvého – za povšimnutí stojí závěr druhého dějství, kdy má “na vrch” Smrt v okamžiku kdy umírá R a J. V závěru celého díla ale ve stejné choreografii zvítězí Život… krásný symbol nesmrtelnosti tohoto příběhu, o němž budete přemýšlet ještě dlouho po tom co opustíte hlubocké zámecké nádvoří…

    A kdo ví… možná se tam za rok potkáme.-)


  • Kačka Z.

    CD se dá koupit tady : http://zivotnadlani.cz/new/nahravky.php :)


  • jehy

    Prosím, nemáte někdo texty k tomuto muzikálu? Přivítám všechny, ale hlavně sháním text ke skladbě “Tajemství zrození”. Děkuji.


  • Lili to Jehy

    Jehy, text mám. K čemupak ho potřebuješ? :o)


  • jehy

    Jsem maniak do muzikálových libret :o) a i přes veškerou snahu nerozumím v té skladbě jedné větě, (což mě dost štve) a to ve sloce, kde se zpívá

    Přestože přemýšlí
    Náladám a citům podléhá
    ?????

    A dál nerozumím, stačilo by mi jen tento verš. Děkuji moc předem.


  • jehy

    Prosím o pomoc. Už jsem si sepsala texty k tomu hezkému muzikálu, bohužel nerozumím na 3 místech a potřebovala bych pomoct.

    1) viz příspěvek výše
    2) ve skladbě “Dobře je Tvé Julii” Romeo říká “… A vím jak na to. V hlavách zoufalců se – a tady nerozumím – velmi lehce.
    3) skladba “Naposled tě políbím, Julie” – 1. verš sboru, neboli – nerozumím, a pak je “ze štěstí se zoufalství stává”

    Děkuji předem všem, kdo budou tak hodní, a pomůžou mi. Díky.


  • Lili to Jehy

    :-)
    Nu, tvé dotazy zodpovím pozdě, ale přece :-)

    Takže 1) Náladám citům podléhá, krásným i nízkým a ubohým :-)
    2) ..a vím jak na to, v hlavách zoufalců se nekalosti líhnou velmi lehce :-)
    3) (maličko jsem tápal, v tomto kuse totiž sbor není. Pak mi došlo, že jsi asi myslela pasáž, kterou zpívají Andělé :-) ) Osud rád podivné hry hrává, ze štěstí zoufalství se stává, žije dál….

    Není zač a doufám, že se v létě uvidíme na Hluboké…? ;-)


  • jehy

    Lili,

    děkuji moc.