Recenze a reportáže

“Robin Hood” – Velký muzikál na malé scéně (obsáhlá recenze muzikálu)


Dlouho očekávaný muzikál Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové “Robin Hood” v režii Jána Ďurovčíka se již představil prvním divákům. Divadlu Kalich se podařilo na malém jevišti vytvořit velkou efektní show, která nabízí plnohodnotný muzikálový zážitek, který v současnosti patří k české špičce. Byli jsme pozváni na všechna tři premiérová představení a máme pro vás komplexní recenzi a srovnání všech alternací (kromě jedné výjimky).

Jan Kříz a Martina Bártová

Nikdy na to odpoledne nezapomenu. Seděli jsme s Gábinou a Ondrou u nás v divadle a nezávazně jsme hovořili na téma, jakým novým projektem navážeme na Johanku z Arku,” popisuje vznik prvotního nápadu na muzikál “Robin Hood” producent Michal Kocourek. Ve spolupráci s Televizí Prima pak vznikl ambiciózní projekt tzv. “castingové show”, ve kterém dle zahraničního modelu vybírají diváci v přímém přenosu představitele hlavní role z přihlášených amatérů či poloprofesionálů, kteří se chtějí uplatnit na české scéně. Castingová show “Robin Hood – Cesta ke slávě” sice dle sledovanosti příliš neuspěla, ale objevila mnoho talentů, které se také objevují v muzikálu. Vítězi se stali Jan Kříž (Robin) a Martina Bártová (Mariana).

I tímto projektem ještě více vzrostlo očekávání samotného muzikálu. 31.8.2010 se dočkali první diváci na slavnostní předpremiéře a následující dva dny 1. a 2.9.2010 se pak muzikál představil hostům na oficiálních premiérách.”Robin Hood” není přímou adaptací žádné knižní ani filmové předlohy, autoři scénáře Gabriela Osvaldová a Miroslav D. Mirčev skládali děj z různých zdrojů a zapojili i vlastní fantazii tak, aby byla známá (a různě interpretovaná) legenda co nejlépe adaptována pro hudební divadlo.

Nela Pocisková

Robin z Loxley se vrací z válečného tažení krále Richarda Lví srdce zpět domů, kam ho doprovází jeho exotický společník Li. Zjistí, že přišel přičiněním proradného šerifa z Nottighamu (který se spolčil nejen s biskupem, ale také s ohavnou zlou čarodějnicí) o rodinu i veškerý majetek. Uchyluje se tedy do nedalekých sherwoodských hvozdů a s dalšími uprchlíky chystá pomstu. Setkává se také s lady Marianou, která nejdříve nerada přijímá Robinovu nabídku na ochranu, protože si jí chce šerif za každou cenu vzít za ženu. Poté se však do sebe bláznivě zamilují. Jak dopadne pomsta zbojníků a podaří se šerifovi získat Marianu pomocí nápoje lásky od čarodějnice? A co je vlastně ta čarodějnice zač? Na tyto otázky vám odpoví již samotné představení.

Ačkoliv je základní kostra příběhu napínavá a poutavá, tak scénář společně s dramaturgií celého představení je asi největším problémem muzikálu. Osvaldová s Mirčevem ve snaze zlehčení dramatického děje připsali několik komických postav, kterým kraluje komické skřetí duo a směle je doplňuje opilecký mnich Tuck. Asi není nutné zmiňovat, že tyto postavy jsou v muzikálu zcela zbytečně a jejich výstupy jsou ve většině případů trapné. Zatímco se většina autorů snaží konec co nejvíce vygradovat a v závěru zakončit finálovou písní, tak “Robin Hood” pokračuje téměř 20 minut po uzavření hlavního děje. Zcela nesmyslně pak přichází skřetí píseň i přeplácaná veselka s příchodem krále a dalším výstupem skřetů. Písně jsou v muzikálu dosti nerovnoměrně rozloženy, většina hitů je obsažená v první půli a v té druhé jsou spíše instrumentálky, bojové scény a činoherní výstupy až ke konci opět přicházejí hity. Navíc Marianě nějak autoři zapomněli napsat pořádnou muzikálovou árii. Muzikál trvá přes tři hodiny a efektními škrty ve scénáři by se dal velice dobře zkrátit a poupravit. Jistě by jeho umělecká hodnota bez skřetů nijak neklesla, spíše naopak.

Zdeněk Podhůrský

Pokud se Osvaldové (ve spolupráci s Mirčevem) nepovedl scénář, tak o to více se jí podařily texty písní, které opět oplývají originalitou, možná někdy až tak velkou, že diváci žasnou. V muzikálu bezostyšně zazní i odvážné verše jako “Jste prostě trošku zhulená, podlamují se kolena. A svěrač správně nesvírá, služka tu ráno vytírá” nebo “Řeknu to, budu decentní, potomky nechci dementní.” Všechny podobné fráze však nepůsobí vulgárně a jsou zcela v rámci představení. Píseň “Ten javor” je pak zase ukázkovým příkladem lyričnosti. Vynikající částí je duet šerifa a biskupa, který kombinuje klasický dialog s jejich vnitřními myšlenkami, které jsou pouštěny z playbacku. Osvaldová tedy opět předvedla svůj mistrovský um a precizně si pohrála se slovíčky. O to více zamrzí, že je podepsána pod průměrným scénářem.

Jedním z největších kladů muzikálu je bezpochyby hudba Ondřeje Soukupa. Dalo by se říci, že co jedna píseň z muzikálu, to jeden hudební skvost. Díky použití rozličných instrumentů (např. keltská harfa) zní hudba dobově a zaručeně vás vtáhne do děje. Písně jsou rytmické a melodie snadno zapamatovatelné. Ať již dynamická ústřední píseň zbojníků “Hu ha” (známá jako znělka castingové show), dramatická Robinova árie “Bla, bla a tak dál“, nebo duet “Pravda je vřed“, vše zaujme na první poslech, donutí vás zakoupit CD a ihned po návratu z divadla ho vložit do přehrávače. Nejlepší píseň dle našeho názoru je Robinova závěrečná píseň “Poprat se s tmou” (tedy především v podání Václava Noida Bárty), zamrazí také při rockově laděné písni “Pomsta bude sladká“. Naopak nejméně se nám líbila Tuckova píseň “Jsem tichý jak myška” a árie Mariany “Ten javor” je příliš dlouhý a lehce uspávající. Celkově však Soukup napsal jednu z nejlepších českých muzikálových hudeb, kterou překonává i svou dřívější “Johanku z Arku” (jistě by se však našly pasáže, které dosti “Johanku” hudebně připomínají). Hudbě pomáhá také skvělý zvuk, který však možná bude vadit lidem, kteří mají raději méně hlasité produkce.

Video: píseň Až se blázním

Video z press show muzikálu, zpívají všichni tři Robinové a Mariany.
Pro Musical.cz natočil Radek Janda.

Více videí z Robina Hooda naleznete na našem YouTube kanálu.

Martin Pošta a Radka Pavlovčinová

Režie, choreografie i světelného designu se ujal slovenský režisér
Ján Ďurovčík
, který je známý svými vysokými nároky, ale také jsou jeho díla považována za velice kvalitní a profesionální. V pražských muzikálech jsme často zvyklí na nulovou režii typu “jdi támhle a tvař se smutně”, což pak dopadá na celkovou kvalitu muzikálu. To, co se podařilo Ďurovčíkovi na malém jevišti Divadla Kalich s českými hvězdami šoubyznysu je neuvěřitelné. Téměř všichni získali dobrý herecký výraz, při zpívání skutečně vyjadřují emoce a navíc ještě roztančil i takové umělce, jako je Jiří Zonyga nebo Václav Noid Bárta, od kterých bychom to rozhodně nečekali. Nadprůměrná je práce s prostorem a především pak se světly. Nasvícení je skutečně excelentní a efektní. Dokonale sladěné choreografie jsou jistě výsledkem úmorné práce plné potu, ale ten výsledek za to stojí. A i mě jako diváka dokáže dojmout několika minutový obrovský potlesk po velice náročné taneční scéně “Mary a Ann”, která je vrcholem první půlky. Ďurovčík své pověsti dostál a vytáhl ze všech účinkujících to nejlepší a jednoznačně je režijně i tanečně “Robin Hood” nejlepším pražským muzikálem.

Výtvarně se “Hood” také povedl, scéna Martina Černého poskytuje jak prostor pro velká taneční čísla, tak dostatek různých vyvýšenin pro skotačení zbojníků. Skutečně si připadáte jak uprostřed hustého lesa nebo na popravišti nebo zase v hodovní síni šerifa, a to jen díky drobným změnám. Někdy však přestavby trvají poněkud déle, především v začátku první půle. Kostýmy Romana Šolce jsou opět kvalitní a vizuálně líbivé, na druhou stranu je znatelný rukopis, například skřeti jsou velice podobní svým skřetím kolegům z “Kladiva na čarodějnice”.

Jan Kříž, Bedřich Lévi

Velká pochvala také musí poputovat na účet Petra Nůska, který je zodpovědný za choreografie bojů a šermy. Bojové scény jsou skutečně vynikající a zápas s Kelty na začátku druhé půle je tou největší a nejpovedenější bojovou scénou, kterou jsem kdy v muzikálu viděl. Vše je dokonale sladěné, meče třískají plnou silou o štíty a je až neuvěřitelné, že se na představení nikdo zatím nezranil (Ján Jackuliak to bohužel “schytal” hned na zkouškách).

Shrňme tedy muzikál “Robin Hood” bez výkonů – excelentní hudba, povedené originální texty, vynikající režie, choreografie, výprava a nasvícení. Scénář však všem lidem z tvůrčího týmu trochu podkopává nohy a přináší do muzikálu “vtipné” výstupy skřetů. Chybí také dramaturgie představení, celé to pak vrcholí nepovedeným koncem. Škoda toho scénáře, škoda skřetů, mohlo to být pak téměř bezchybné.

Porovnání alternací rolí v muzikálu Robin Hood

V druhé části recenze zhodnotíme výkony všech účinkujících, které jsme při prvních třech premiérových představeních viděli.

Václav Noid Bárta

V hlavní roli Robina Hooda exceluje Václav Noid Bárta, který je typově přesný a role mu dokonale sedí přímo na tělo. Jeho barevný hlas dělá z každé písně unikát, zapojil také herectví a rozšířil své výrazové prostředky. Překvapivě skvěle zvládal také taneční části. Nemáme moc co dodat, je vynikající! Vítěz castingové show Jan Kříž ničím nepřekvapil. Jeho největším problémem je, že na jevišti je za herce hrajícího Robina Hooda, kdežto Noid jím na první pohled je. Křížovi se dá uvěřit vzhled, ale jeho zpěv však je příliš jemný na takovou roli a snahy o zdrsnění či chraplák nedopadají dobře. Tanečně je bezchybný, herectví je také precizní, ale zkrátka to není “ono”. Dojem pak ještě kazí píseň “Poprat se s tmou”, která v jeho podání ztrácí své kouzlo a v závěrečných vysokých pasážích se trápí i pěvecky. Možná, že kdyby neexistovalo porovnání s Noidem, tak Kříž uspěje více, ale takto byl jednoznačně převálcován. Třetí Robin Ján Jackuliak kvůli svému zranění nastoupí do muzikálu až v půlce září.

Mariany

Mariany mají nelehký úděl. Nemají žádnou píseň, ve které by se mohly pořádně projevit a celý jejich výkon pak staví spíše na herectví. A to má jednoznačně nejlepší Nela Pocisková, které uvěříte každé slovo a její výraz je výborný. To se projevuje i při zpívání, protože slova mění na skutečné emoce. Vizuálně také vypadá jako nejpřesnější rozmazlená lady, ale když přijde na věc, tak dokáže popadnout meč a řádně se s ním ohánět. Tanečně je přirozená a nejpohyblivější. Jediným záporem je ještě místy znatelný slovenský přízvuk. Pokud bychom vzali měřítko, jak moc jsme byli nadšení z Pociskové a obrátili ho, tak přesně tak nás zklamala Lucia Šoralová. Pěvecky sice byla jistá a je vidět, že part byl psaný pro ni na tělo, ale bohužel na premiéře měla nulový výraz, žádné emoce. Možná to udělala nervozita, ale skutečně jen odříkávala svůj text s tím svým stále stejným výrazem. Ať je to Agnes, Ofélie nebo Martina z Kudykamu, stále vše stejné. Tanečnice z ní také bohužel nebude. Na závěr si záměrně necháváme Martinu Bártovou, vítězku castingové show, které jsme se velice obávali. Na druhé premiéře však přišel šok, protože Bártová byla pěvecky i tanečně naprosto vynikající. Herecky se také velice snažila, oproti výkonům na press show to mělo emoce a šťávu, i když je vidět, že potřebuje ještě nějakou tu praxi a není si na jevišti příliš jistá. Zbavit by se především měla koncertního pokyvování hlavy a místy křečovitého výrazu. Celkově však pokořila svou zkušenější kolegyni Šoralovou a má dobře vykročeno.

Kamil Střihavka a Leona Machálková

Hlavní záporák šerif z Nottinghamu je úžasná role, která skýtá možnost řádně se na jevišti předvést. Kamil Střihavka si svou první čistě zápornou roli náležitě užívá, jeho promluvy k Marianě skutečně působí dosti slizky, chování je nelidské, ale někdy se výrazově snaží tak moc, že je to už trochu úsměvné. Pěvecky je dobrý, ale v nižších polohách občas nezní nejlépe. Martin Pošta se po nepovedeném Garcíovi v “Carmen” předvedl v tom nejlepším světle. Pěvecký part mu sedí mnohem více než Střihavkovi, dokonce se zlepšil i jeho herecký výraz. Ale pořád nepůsobí tak zle jako Střihavka. Tato role je tedy spíš o osobních preferencích každého diváka, nelze jasně určit, který z nich je lepší. Ani jeden však nezklame!

Šerifovou pravou rukou je čarodějnice, kterou si velice užívá Leona Machálková. Je radost vidět, že si i v dnešní komerční době mohou i největší hvězdy svou roli skutečně užít. Pak ty výkony také náležitě vypadají. Machálková skvěle hraje, tančí i zpívá. Bohužel však v rámci čarodějnického pitvoření sklouzne k nepříjemnému vřískání, a to i při zpěvu. Kdyby se jenom trošku krotila, tak by to bylo skvělé. Její alternantkou je objev z castingové show Radka Pavlovčinová, jejíž čarodějnice je opravdu naprosto bez chyby. Je to její první role a hned je to obrovský sukces. Pěvecky suverénní, skvělá tanečně a herecký výraz je naprosto dokonalý. Takto má vypadat herecký výkon od srdce s maximální dávkou profesionality.

Jiří Zonyga, Zdeněk Podhůrský, Lukáš Kantor

Asiat Li je poněkud zvláštní role, která si jistě najde své odpůrce, protože v sherwoodském lese působí jako pěst na oko. Bedřich Lévi ztvárňuje Liho opravdu uvěřitelně, krásně komolí slova a hlavně je pohybově skvělý. Jan Karásek taktéž překvapil, ale především pohybově je o trochu horší než jeho kolega. Pěvecky jsou oba dobří. V této roli také nemůžete narazit na špatnou alternaci.

Malý John v podání Jiřího Zonygy dokáže zaujmout a jeho emoční píseň “Kdopak je rytíř” je skutečně skvělá. Zonyga není žádný velký herec, ale dokáže do zpěvu vložit emoce, navíc typově je role pro něj jako ušitá. Petr Opava se do role nehodí spíše typově, pěvecky i herecky je dobrý, ale takto si vedoucího zbojníků těžko může někdo představovat. Ve své druhé roli Biskupa z Nottinghamu / Herna je však excelentní. Zde se alternuje s Petrem Dopitou, který působil zcela neutrálně. Nenadchne ani neurazí.

Video: píseň Mary a Ann

Video z press show muzikálu, zpívá Jan Kříž, tančí Michaela Doubravová, Lucia Šoralová a company Divadla Kalich. Pro Musical.cz natočil Radek Janda.

Více videí z Robina Hooda naleznete na našem YouTube kanálu.

Václav Noid Bárta a Nela Pocisková

Antotnín Moravec hraje dvojroli Guye z Gisburnu / Nahluchlého skřeta a představuje se ve vynikající herecké kondici. V jeden okamžik dokáže výborně ztvárnit poskoka šerifa a za pár vteřin vchází na jeviště jako infantilní hluchý skřet. Pěvecky je také dobrý, ale jeho role je především o herectví, a v tom je mistrem. Zdeněk Podhůrský se snaží opravdu usilovně, ale stále je to o ničem. Chladný výkon s pokusem zaujmout hereckými kreacemi i civilním projevem na diváky nemůže platit. Nasleplý skřet Petr Pečený je v rámci své role dobrý, v páru s Moravcem jejich výstupy mají alespoň dobrou hereckou úroveň a dá se zasmát jejich výrazovým prostředkům. Richard Tesařík není hercem, nikdy nebude a kdo ví, jestli se jím chce někdy stát. Všechny role jsou stejné a v žádné nehraje. Jako Franta Strouhal v “Touze” je dobrý, protože jeho civilní vystupování se tam přesně hodí, ale Franta Strouhal navlečený ve skřetím oblečku nefunguje. Ivan Vodochodský prakticky to samé, v programu se píše, že se herectví věnuje jako koníčku. Ale ve velkém komerčním titulu? S vařečkou v ruce byl možná prima, ale v muzikálech nám to stále příliš nevoní.

Michaela Doubravová, Lucia Šoralová a Jan Kříž

Jako Komorná Kitty exceluje překvapivě Marie Blahynková, která absolutně bez žádných zkušeností vystřihla skvělý přirozený výkon, který pobaví. Směle jí konkurují Michaela Doubravová a Alžběta Stanková, někdy však mají sklon k lehkému přehrávání či pitvoření. Ano, charakter role to umožňuje, ale preferujeme čistý výkon Blahynkové. Pěvecky jsou na tom všechny stejně dobře. Mnicha Tucka skvěle ztvárňují Henrich Šiška a Michal Pleskot, tam asi není co dodat. Filip Gröger exceluje jako lehce přihřátý zbojník Will, jeho herecké kreace obdivujeme již od “Touhy” a tato role opět dokazuje, že je skvělým komikem i tanečníkem. Lukáš Kantor působí na jevišti více roztomile, ale herecky je lepší Gröger, od kterého také vtipy vyzní více… vtipně. V dalších rolích můžete vidět Petra Šudomu, Oldřicha Smysla, Petra Novotného, Viktora Poláška, Petra Koláře nebo Vojtěcha Vlasáka. V tanečních ženských rolích se alternují Zuzana Pokorná, Zuzana Heréniyová, Linda Huňáčková, Linda Hloušková, Anna Dvořáková a Daniela Lebedová. Všichni členové company jsou bez výjimky skvělí a klaním se před jejich provedením náročných choreografií. Kristián Pokorný je v dětské roli Toma (Zajíce) vynikající.

Petr Opava

Obsazení lze tedy hodnotit celkově kladně, Václav Noid Bárta kraluje celému obsazení, největším zádrhelem je obsazení již scénáristicky zpackaných skřetů, díky za výjimky v podobě Antonína Moravce a Petra Pečeného. Vynikající je company, i všechny alternace záporného dua šerif – čarodějnice.

Celkově lze muzikál rozhodně doporučit, patří k tomu nejlepšímu, co lze v Praze vidět. Ještě jednou vyzdvihujeme práci Ondřeje Soukupa, Jána Ďurovčíka a texty Gabriely Osvaldové. Škoda toho scénáře, kterého se měl ujmout někdo více zkušený a bez snahy pobavit za každou cenu lacinými vtípky typu “Já nic slyším a já zase hovno vidim”. Pokud i nadále bude takto stoupat kvalita komerčních pražských muzikálů, tak se máme na co těšit…

Na představení doporučujeme zakoupit kvalitní CD, jehož recenzi připravujeme. Vstupenky lze zakoupit v síti Ticket Art.

.

.

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Recenze a reportáže
RECENZE: Do Prahy přilétla ČARODĚJKA. Očaruje české publikum stejně jako zahraniční?
Aktuální zprávy
Carmen se rozloučila s Hudebním divadlem Karlín
Praha
Premiérový víkend muzikálu VLASY v Divadle Kalich (4x video)

  • Markéta

    Tak 18. 9. jdu na Robina a koho nebudu mít Nelu jako Marianu a jako šerifa Podhůrskýho to čeho jsem se nejvíc obávala se naplnilo, ale ostatní obsazení je dobrý takže se těšim na Radku a Noida.


  • Zdeněk

    Tak to opravdu nezávidím bych ty lístky radči vyměnil


  • Markéta

    Tak to zas né,ale naštěstí znám obsazení a vim stránky Honzy Kříže tak se to příště nějak pokusim skloubit dohromady a hlavně ta 3 alternace od 31. srpna nehrála tak to někdy přijít muselo a přišlo od pátku do neděle.


  • l.

    l.l.

    Autor Odpovědět

    už se moc těším na CD.. objednával jsem si ho z divadla, ale eště mi vůbec nepřišlo!! Objednával jste si ho někdo taky a přišlo vám??;):(;)


  • Míša

    To Zdeněk: Díky za odkaz. Ten pořad je skvělej, takové dlouhé ukázky – jsem šťastná jak blecha, že existuje alespoň nějaký záznam té nádherné premiéry.:-)


  • Mirka

    cd, jsem taky objednávala a stále nic :-(


  • Katka

    Taky jsem CD objednávala na základě meilu, který přišel z Kalicha, ale taky pořád kde nic tu nic :-(


  • anna

    CD začali posílat v pátek 10.9.2010 – informace z pokladny divadla Kalich., kde jsem se ptala v neděli 12.9.10.


  • Eva

    Tak na Robina Hooda jsem už byla. Jako Marianu jsme měli Nelu Pociskovou a všichni jsme byli absolutně zklamaní. Zpěv se bohužel nelíbíl nikomu a ani její vystupování nebylo dobré. Snad si to užili alespoň jiní, kterým se líbila :-(


  • l.

    l.l.

    Autor Odpovědět

    začali v pátek 10. 9. ?..ahaa..:D..a dneska je 15. 9 a CD nikde??:D..dyt chodí do 2 pracovních dnů přeci ne??..


  • Markéta

    To Eva: Mě čeká Nela v sobotu, holt i 3. alternace musí něco jíst , ale tak pořád si řikám ,že to jistí Radka a Noid a koho jste měla jako Robina??? A taky se těším na Marušku blahynkovou.


  • Zdeněk

    Maruška je naprosto skvělá když začala zpívat tak sem fakt koukal líbyla se my víc než Betka a tu mám strašně rád


  • Briseis

    Tak já byla dnes. Celkově musím říct, že by muzikálu prospělo zkrácení, zvláště berličky v podobě skřetů pro děj nemají velký význam, plus si nejsem jistá, jestli bylo nutné to klišé v podobě zbojníka – gaye. Na druhou stranu – Výborně jsem se bavila, Gábina Osvaldová umí stvořit neskutečně zábavné texty a Soukup je pro mě nejlepší skladatel.
    Honza a Martina mě překvapili. Martina sice možná není tanečně tak dobrá, jako Nela (posuzuji z ukázky), ale poprala se s tou rolí úžasně, je skvělá a věřím, že se bude zlepšovat. Honza sice není žádný drsňák, ale s Martinou prostě tvoří úžasný pár. Trochu mě zamrzelo, že jsem neměla Radku, ale Leona nezklamala.
    Určitě půjdu znovu a ráda bych viděla Noida a Nelu – i přes záporné ohlasy.


  • Pavel

    A dneska už někomu to CD přišlo?


  • Katka

    Nee, mě teda CD nedošlo ani dneska.


  • l.

    l.l.

    Autor Odpovědět

    mě teda taky nepřišlo!! ..já už nevim co s tim je!! A kdy jste si je objednávali?? Já hned druhý den co nám e-mail přišel! ..


  • anna

    Taky mě ještě CD nepřišlo a objednávala jsem si ho hned 19.8 ve 23,00 hod. a nabídku jsem dostala ten stejný den ve 20.00 hod.


  • l.

    l.l.

    Autor Odpovědět

    tak to teda vůbec nechápu proč to jak nepřišlo!!..zejtra to bude už tejden!! :(


  • Zdeněk

    včera sem viděl martinu s Jackem a musím říct že martina je každý představení lepší kdo mě ale naprosto zklamal jak herecky tak pěvecky tak to byl Jacek .


  • Katka

    Hlásí se Ostrava – tak mě už dneska CD přišlo. :-)


  • anna

    Teplice hlásí CD už také mám – bingo


  • Briseis

    Ano, to mě zajímá – jaký je Jacek jako Robin? Kdo všechno ho už viděl? Já viděla nějaký ukázky, když zpíval Jidáše a zdál se mi dobrej.


  • Vera

    Ja som videla Jackuliaka dvakrát v muzikáli Hair v Bratislave a vtedy sa mi veľmi páčil. Som zvedavá, ako hrá Robina.


  • Pavel Košatka

    Já ho viděl dnes na jeho oficiální premiéře, herecky je naprosto dokonalý, pěvecky jde na to úplně jinak než Kříž nebo Noid, je to takové více procítěné, ale i zároveň drsné. Noid jakoby více řve, Jacek to bere více klidně a rozbalí to až v místech, kde se to nejvíce hodí. Poprat se s tmou odzpíval skvěle. Zatím se však šetří kvůli noze, takže vynechává náročné tance a různé prvky (slaňování například), takže se někdy těším na 100% výkon (i když teď do toho dal také 100% svých sil!). Asi to je hodně o vkusu, Jacek je stejně jako Pocisková (dnes jim to skvěle ladilo) více divadelní,sází na herectví a procítěný zpěv, nesnaží se dokazovat, že je lepší než kolegové a zkrátka… je jiný. Samozřejmě bude recenze… ;)


  • Tomík

    Včerejší Robin paráda…


  • Briseis

    Pavel – wow, tak to se taky těším, Jacka chci určitě vidět i Nelu…

    btw – tam se někdo snaží dokazovat, že je lepší než kolegové?!


  • Pavel Košatka

    Nene, to byl dost špatný obrat, ale většinou se méně slavní kolegové snaží divákům dokázat že jsou minimálně tak dobří jako “ta” hvězda, kterou zaskakují, myslím, že to zažil každý divák muzikálů a někdy je lepší jít svou vlastní cestou než jen napodobovat…

    Briseis, možná, že tobě se líbit nebude. Já pak byl v restauraci s několika známými a naopak se jim Nela nelíbila a Jacek je nechal chladnými, ale už jsem si zvykl, že se mi líbí většinou to, co ostatní z nějakého důvodu odsuzují, protože to neni ten “standart který znají”. Takže mě pak nebij, že se ti nelíbili :)). Dle mého názoru je nejlepší dvojka Noid-Pocisková, dohromady jsou skvělí a Noidovi to prostě sedne. Jackuliak je také dobrý, Kříž bohužel u mě zůstává na posledním místě, i když zase netvrdím, že je špatný, ale prostě není typ Robina, kterého si představuji, moc jemný hlas.

    A na závěr musím souhlasit s Tomíkem, že včerejší Robin byl naprosto skvěle obsazený. Pošta a Pavlovčinová byli dokonalí, Blahynková také skvělá, Zonyga, Opava, company taktéž. Jen kdyby byl Filip Gröger a jiní skřeti (Podhůrský+Tesařík nic moc), tak by to bylo naprosto dokonalé.


  • Tomík

    nejlepší byla Radka zpívala a hrála skvěle…jen škoda že čarodejnice má tak malej prostor


  • Aduš

    Zdravím všechny milovníky tohohle muzikálu a chtěla bych poprosit, zda by mi někdo kdo má zakoupené CD napsal v jakých alternacích jsou písničky na CD nazpívané . Předem děkuji :)


  • Briseis

    Pavel – Já jsem “nestandartům” přístupná. :) Nelu zrovna vidět chci, právě díky těm negativním ohlasům. Její hlas mě taky zrovna do nebe nevynáší, ale chci vidět jak hraje a tančí, protože choreografie v Robinovi je prostě super a já to chci prostě vidět zatančené na 110 %. :) Jacka jsem nikde neviděla “live”, proto ho chci vidět. Bít tě nebudu, neboj :D
    Naopak vůbec nejsem zvědavá na Lucii Šoralovou, viděla jsem ji jako Agnes i Ofélii a nikdy mě nezaujala a pochybuju, že se můj názor nějak změní.
    Noida jsem viděla v Carmen a taky mě v nadšení neuvedl, ale tady v těch ukázkách mě překvapil, takže ho chci vidět.


  • Olynka

    Byla jsem na odpoledním představení 11.9. a už dlouho jsem nebyla tak nadšená. Honza Kříž je výborný zpěvák, skvělý herec a fantastický tanečník a vyčítat mu, že není “drsný” je nesmysl – proč by měl být Robin drsňák, to netuším.
    Noida jsem viděla v představení Dáma s Kaméliemi a neudělal na mě žádný dojem ani pěvecky ani herecky. V ukázkách z Robina, které běhají na internetu, působí jako pozér a víc než Robina mi připomíná nařachaného týpka, co právě slezl z motorky.
    Skřeti ve mě budí rozpaky, nejsou moc vtipní a působili na mě spíše rušivě.
    Radka Pavlovčinová je dobrá, ale měla jsem pocit, že jim to s Poštou moc neladilo – v nahrávce na netu to zní líp.
    Rychlé písničky jsou hezky hozené do stylu irských a skotských tanců a ty pomalé mnohdy připomínají Johanku – ale beru to jako autorskou značku, nic negativního bych na tom neviděla.
    Lucia Šoralová není moje oblíbenkyně – viděla jsem ji hrát Ofélii v Hamletovi a bylo to strašné – tady vypadá rozhodně líp, i když žádný zázrak.
    Jan Karásek byl roztomilý Li, akorát je to taková nezpěvná role, takže když konečně otevřel pusu a zazpíval “vzpomínky jsou jak lístky čaje” byla jsem mile překvapená.
    Zonygovi role Malého Johna sedla výborně, líp než La Hire v Johance (tam se mi nehodil hlavně typově).
    Celkově je to parádní šou a i když v podstatě víte, jak to dopadne, je to napínavé a při mnohých písničkách mi krásně “vstávaly vlasy na hlavě” – známka kvality :o)
    Je to pecka, která by si zasloužila větší jeviště!


  • Olynka

    Tak musím opravit svůj názor na pana Bártu. Herecky mě mile překvapil – i když jeho Robin má hodně komediální nádech – ostatně proč ne. S jeho roztančením to ovšem není tak horké – taneček působil spíše úsměvně. Překvapilo mě, jak neznělý až vyšeptalý má hlas, když mluví. Co se zpěvu týče, tam je to pořád stejné – v určitých polohách ohromující, zejména tam, kde to jde “utrhnout” … hlasitostí, chcete-li, ale kde má zpívat potichu, tam mu to opravdu nejde a výšky trochu škrtí.
    Nela Pocisková nemá na živo až tak hrozně ječivé výšky, to se jí musím zastat, ačkoliv nejsem zrovna milovník sopránů. V hloubkách se ale dusí a má opravdu hodně těžký a výrazný přízvuk, což poněkud kazí dojem. Herecky dobré a hýbe se také slušně.
    Skřet v podání pana Moravce výrazně lepší, než Podhůrský, ale stejně by je klidně mohli vyškrtnout a dílu by to prospělo.
    Marie Blahynková – jednička s hvězdičkou.
    Tančící Petr Dopita – roztomilé, takový pouťový méďa.


  • Jenda

    Olynko,Petr Dopita v Robinovi netančí ;-)


  • Jarka

    Včera jsem byla na odpoledním představení a bylo to prostě super a nejvíce se mi líbili lesní skřeti v podání p. Moravce a p. Tesaříka i ostatní obsazení bylo skvělé – klobou dolu!!


  • Markéta

    Tak po návštěve Robina můžu napsat taky recenzi:-), Dost jsem si poupravila názory , když jsem si přečetla,že šerifa bude hrát Podhůrský šla jsme téměř do mdlob ,ale až na jednu písničku byl slušnej. Radka nesklamala spíš naopak byla výborná. Nela jako Marianna mě taky celkem překvapila, když jsme koukala na ukázky z press show myslela jsem, že vrátim lístky,
    když jsem zjistila obsazení:-) Maruška Blahynková a Jan Karásek byly hodně dobrý a zbojníci taky a když byla písnička Kdopak je rytíř málem jsem tahala kapesník:-)
    Určitě půjdu na Robina znovu ,ale tentokrát bych chtěla Martinu.


  • Andrea

    Aduš, na CD se víceméně vystřídaj všechny alternace – Robinové, Mariany, šerifové i čarodějnice. Jen Li a služka je tam jen v jedné alternaci, tím, že maj jedinou písničku – Míša Doubravová a Bedřich Lévi.


  • Aduš

    Andrea : děkuju :)


  • Kikuš

    Ahoj, já jsem byla na Robinovi 12.9. s Honzou a Luckou a byli oba skvělí. To představení je tanečně hodně náročný a když mají tančit a zpívat zároveň…. klobouk dolů. Když Lucka zpívala Ten javor…, tak mě to opravdu dojímalo. No a Mary Anne – úžasný výkony. Moc hezký….


  • Abigail

    Tak jsem se po počátečním nenadšení docela těšila, že tedy bude hrát Robina Ján Jackuliak a já uvidím tu zatím relativně neznámou alternaci, ale tedy nakonec hrál místo něj Noid a já si ani tak nemůžu stěžovat. Role mu padne, a i když bych se nechtěla přenést přes tu spoustu chvály, kterou ho zahrnují, mají pravdu… byl vážně dobrý. A líbila se mi i Nela. Nějak nechápu ty kritiky jejího hlasu, mně její hlas nijak nevadil, v žádných pasážích, byla skvělá. Jasně, má lehký přízvuk, ale vážně minimální, nijak výrazně nevadí a s Noidem jsou dobrá kombinace. Dokonce si nejsem úplně jistá, jak by se mi po téhle Marianě líbily ty druhé dvě, Luciu znám z mnoha jiných představení a většinou působí lehce odtažitě, tahle Mariana sice nebyla nijak podbízivá, ale nebyla ledová královna. Líbilo se mi i celé ostatní obsazení, rozhodně nejvíc asi Šerif v podání Kamila Střihavky, proti Artušovi to je vážně změna, čarodějnice v podání Radky, Petr Opava v roli biskupa a Herna, Míša Doubravová jako Kitty a dál i Jiří Zonyga v Malém Johnovi, taky se odvažuju tvrdit, že se mi tady líbí podstatně víc než v Johance. A hodně příjemně mě překvapil Jan Karásek v roli asijského přítele Li. A dobří byli víceméně všichni, zřejmě jsme chytli vážně povedené obsazení.
    A k celému muzikálu. Jeho největší a mě strašně vytáčející chybou jsou dlouhé, dlouhé, ale strašně dlouhé přestavby, já u té v pořadí asi druhé nebo třetí vážně uvažovala, že se střelím. Jinak výrazná pohybová složka a pěvecké i herecké výkony muzikál táhnou hodně nahoru. Patří k tomu výrazně lepšímu, co tady je.
    Mrzí mě neustálá potřeba tvůrců cpát všude komickou dvojici, nejsou ani zdaleka tak hrozní, jak jsem čekala, ale jsou naprosto zbyteční. Myslela jsem, že posunují v ději, popřípadě kryjí přestavení scény, ale ne, nejdříve vylezou skřeti a následně se neuvěřitelně dlouho přesunuje. Vážně mi to zatím nikdy tak dlouhé nepřišlo.
    A nějak mi do celého kontextu nesedla Marianina píseň. Líbila se mi, což o to, ale nevím kde a proč se vzala… A taky to natahování děje… Robinovo Poprat se s tmou je vážně dokonalá závěrečná píseň, takže je poměrně škoda, že není vážně závěrečná. Na druhou stranu se mi zase líbila scéna s “umírajícím” Li, která následovala.
    Závěrem na muzikál se určitě vyplatí jít, je povedený, já se zcela určitě půjdu podívat znovu, na jiné Robiny a jiné ostatní… jen nevím, jestli i na jiné Mariany, ale asi mi zvědavost nedá a budu chtít vidět i ty.


  • HUGO

    S drtivou většinou toho, co napsala “Abigail”, musím souhlasit.
    Jen na začátek bych chtěl podotknout, že jsem prozatím v hl.rolích neviděl Honzu a Martinu. Zkusím se vyjádřit stručně, i když… :-)
    NOID je pro mě opravdu skvělý a prozatím nepřekonatelný, bál jsem se Jacka (z některých představení MdB, zvláště role Jidáše v Jesusovi), ale musím říct, že mě velmi mile překvapil a rád na něj zajdu znovu. Nela, toliko “propíraná” Nela. Pořád přemýšlím, proč zde více lidem tak “leží v žaludku”. Já jsem z jejího výkonu okouzlen, její herecké a taneční pojetí je naprosto geniální a ano, při zpěvu je slyšitelný slovenský akcent a to je asi ten hlavní důvod, proč tolika lidem zde vadí. Vezmu-li v potaz samotný zpěv, přijde mě, že Nela zpívá s naprostou lehkostí a v jejím hrdle jsou dostatečné rezervy pro náročnější pasáže, které v roli Mariany nemůže projevit. A právě proto možná vizuálně vypadá i lépe, zpívá-li někdo “na doraz” svých možností, než s naprostou lehkostí a tím pádem si divák může myslet….
    Tímto se nechci dotknout Lucčiny Mariany, pěvecky je výborná, ale musím souhlasit s tvrzením “ledová královna”. Zpěvačka je výborná, ale co představení, co jiná role, tak ten samý výraz, to samé (mdlé) pojetí, zkrátka, neustále ta samá Lucka…nevím, jak to jinak nazvat.
    A snad už konečně v rychlosti. Přestavby někdy zbytečně dlouhé, skřeti zcela postradatelní, i když až tak hrozné jako komické dvojice v konkurenčních dílech to není. Zbytečné natahování konce, “Poprat se s tmou” je skutečný vrchol! a dech beroucí píseň. Následující scény svatby jsou malinko laciná pouť. To samé závěr první půle, proč musí být násilně prošpikován skřetím výstupem.
    Rád bych ještě jmenovitě vyzdvihl Radku v roli čarodějnice, ač v “Cestě ke slávě” jsem jí moc nemusel, touto rolí si mě naprosto získala, bravo! Ono ostatně, skoro celá “cast” je na výborné úrovni! Skvělý Martin Pošta jako šerif, Jiří Zonyga jako Malý John a kdo mě neskutečně překvapil, byla Marie Blahynková v roli komorné, wow.
    Ač přes různé “nedostatky” (ono se lépe kritizuje, než chválí), je Robin Hood na předních příčkách současné české muzikálové scény a vřele ho všem doporučuji!


  • Osk@r

    Zdravím,
    i ja přidávám svůj téměř plnej souhlas s tím, co napsala “Abigail”.
    Mile mě překvapila Machálková. Ta Leona, kterou jsem nikdy moc nemusel, tak jako Čarodějnice byla dost dobrá.
    Skřety bych vyhodil. Přijdou mi víc na škodu, než k prospěchu.
    Když při jiných přestavbách může hrát muzika z předchozí písně, tak nevím, proč by to muselo být nutně nahrazeno rádoby vtipnou dvojcí.

    Co mě zklamalo, je z mýho pohledu “odfláknutý” konec.
    Sama o sobě svatba nesvatba.
    Zjevení se prvně po necelých 2,5hod krále Richarda.
    Ti kteří viděli minimálně Johanku nebo Excalibur, tak ví, jak se dá udělat pasování na rytíře.
    Ale ta fraška, co tam Richard jakoby předvádí je vážně zbytečná.

    No a pak mnohokrát zminovaný konec.
    Kdyby muzikál zkončil písní “Poprat se s tnou”, tak by to byl krásný vrcholný koncec.
    Bohužel, ale není :o((
    JInak muzikál je povedenej a rozhodně stojí za to si na něj zajít ;o)


  • Olynka

    Jendo, Petr Dopita tam opravdu trochu tančil a jeho “hopsání” při děkovačce… prostě roztomilé.


  • Olynka

    Ještě si neodpustím pár řádek:
    Nepřišlo mi, že Noidův Robin je drsňák – spíš komik :o)
    Momentálně miluju své bydlení v Praze, které mi dovoluje jen se tak sebrat a z náhlého popudu vyrazit do divadla – nezbylo na mě sice žádné exkluzívní místo, ale to co jsem ušetřila na místě, jsem mohla investovat do CD :o)
    Po prvním poslechu cédéčka mi přišlo, že písničky (až na “Pomsta bude sladká”) nemají žádnou šťávu (oproti představení), ale po páté, šesté, sedmé…. Je to nazpívané lehce a jsem za něj ráda – už aby bylo DVD!!!
    Ačkoliv bych ráda viděla všechny alternace, finančně to nebude možné, takže lístek z benefitů pro zaměstnance si koupím znovu na představení s Honzou Křížem a budu doufat, že uvidím i třetí Marianu v podání Martiny.


  • Jenda

    Olynko,fakt si asi pleteš herce :-):-):-)


  • Olynka

    Jendo – to je samozřejmě možné :o)))
    Takže – vlasy, vousy, hraje Malého Johna – tak to bude ten druhý Petr :o)))))


  • Pavel Košatka

    Petr Opava :))


  • Jenda

    :-):-):-)


  • Olynka

    Se mi popletli – Petrové – ale dobří jsou oba :o)


  • Irena

    Měla jsem možnost vidět představení 17.9.2010 a byla jsem unešena. Byl to můj první muzikál a celou dobu jsem měla husí kůži. Líbila se mi choreografie,kulisy a samozřejmě pěvecké projevy. Všechny dotyčné v muzikálu tak dobře neznám,ale myslím,že v pátečním obsazení se podařilo vystihnout,co autor chtěl říci…….projev Robina Hooda v podání Jackuliaka byl velmi procítěný a s Nelou Pociskovou si velmi sedli.
    Moc děkuji za tento zážitek.


« Starší komentáře Novější komentáře »