Recenze a reportáže

“Robin Hood” – Velký muzikál na malé scéně (obsáhlá recenze muzikálu)


Dlouho očekávaný muzikál Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové “Robin Hood” v režii Jána Ďurovčíka se již představil prvním divákům. Divadlu Kalich se podařilo na malém jevišti vytvořit velkou efektní show, která nabízí plnohodnotný muzikálový zážitek, který v současnosti patří k české špičce. Byli jsme pozváni na všechna tři premiérová představení a máme pro vás komplexní recenzi a srovnání všech alternací (kromě jedné výjimky).

Jan Kříz a Martina Bártová

Nikdy na to odpoledne nezapomenu. Seděli jsme s Gábinou a Ondrou u nás v divadle a nezávazně jsme hovořili na téma, jakým novým projektem navážeme na Johanku z Arku,” popisuje vznik prvotního nápadu na muzikál “Robin Hood” producent Michal Kocourek. Ve spolupráci s Televizí Prima pak vznikl ambiciózní projekt tzv. “castingové show”, ve kterém dle zahraničního modelu vybírají diváci v přímém přenosu představitele hlavní role z přihlášených amatérů či poloprofesionálů, kteří se chtějí uplatnit na české scéně. Castingová show “Robin Hood – Cesta ke slávě” sice dle sledovanosti příliš neuspěla, ale objevila mnoho talentů, které se také objevují v muzikálu. Vítězi se stali Jan Kříž (Robin) a Martina Bártová (Mariana).

I tímto projektem ještě více vzrostlo očekávání samotného muzikálu. 31.8.2010 se dočkali první diváci na slavnostní předpremiéře a následující dva dny 1. a 2.9.2010 se pak muzikál představil hostům na oficiálních premiérách.”Robin Hood” není přímou adaptací žádné knižní ani filmové předlohy, autoři scénáře Gabriela Osvaldová a Miroslav D. Mirčev skládali děj z různých zdrojů a zapojili i vlastní fantazii tak, aby byla známá (a různě interpretovaná) legenda co nejlépe adaptována pro hudební divadlo.

Nela Pocisková

Robin z Loxley se vrací z válečného tažení krále Richarda Lví srdce zpět domů, kam ho doprovází jeho exotický společník Li. Zjistí, že přišel přičiněním proradného šerifa z Nottighamu (který se spolčil nejen s biskupem, ale také s ohavnou zlou čarodějnicí) o rodinu i veškerý majetek. Uchyluje se tedy do nedalekých sherwoodských hvozdů a s dalšími uprchlíky chystá pomstu. Setkává se také s lady Marianou, která nejdříve nerada přijímá Robinovu nabídku na ochranu, protože si jí chce šerif za každou cenu vzít za ženu. Poté se však do sebe bláznivě zamilují. Jak dopadne pomsta zbojníků a podaří se šerifovi získat Marianu pomocí nápoje lásky od čarodějnice? A co je vlastně ta čarodějnice zač? Na tyto otázky vám odpoví již samotné představení.

Ačkoliv je základní kostra příběhu napínavá a poutavá, tak scénář společně s dramaturgií celého představení je asi největším problémem muzikálu. Osvaldová s Mirčevem ve snaze zlehčení dramatického děje připsali několik komických postav, kterým kraluje komické skřetí duo a směle je doplňuje opilecký mnich Tuck. Asi není nutné zmiňovat, že tyto postavy jsou v muzikálu zcela zbytečně a jejich výstupy jsou ve většině případů trapné. Zatímco se většina autorů snaží konec co nejvíce vygradovat a v závěru zakončit finálovou písní, tak “Robin Hood” pokračuje téměř 20 minut po uzavření hlavního děje. Zcela nesmyslně pak přichází skřetí píseň i přeplácaná veselka s příchodem krále a dalším výstupem skřetů. Písně jsou v muzikálu dosti nerovnoměrně rozloženy, většina hitů je obsažená v první půli a v té druhé jsou spíše instrumentálky, bojové scény a činoherní výstupy až ke konci opět přicházejí hity. Navíc Marianě nějak autoři zapomněli napsat pořádnou muzikálovou árii. Muzikál trvá přes tři hodiny a efektními škrty ve scénáři by se dal velice dobře zkrátit a poupravit. Jistě by jeho umělecká hodnota bez skřetů nijak neklesla, spíše naopak.

Zdeněk Podhůrský

Pokud se Osvaldové (ve spolupráci s Mirčevem) nepovedl scénář, tak o to více se jí podařily texty písní, které opět oplývají originalitou, možná někdy až tak velkou, že diváci žasnou. V muzikálu bezostyšně zazní i odvážné verše jako “Jste prostě trošku zhulená, podlamují se kolena. A svěrač správně nesvírá, služka tu ráno vytírá” nebo “Řeknu to, budu decentní, potomky nechci dementní.” Všechny podobné fráze však nepůsobí vulgárně a jsou zcela v rámci představení. Píseň “Ten javor” je pak zase ukázkovým příkladem lyričnosti. Vynikající částí je duet šerifa a biskupa, který kombinuje klasický dialog s jejich vnitřními myšlenkami, které jsou pouštěny z playbacku. Osvaldová tedy opět předvedla svůj mistrovský um a precizně si pohrála se slovíčky. O to více zamrzí, že je podepsána pod průměrným scénářem.

Jedním z největších kladů muzikálu je bezpochyby hudba Ondřeje Soukupa. Dalo by se říci, že co jedna píseň z muzikálu, to jeden hudební skvost. Díky použití rozličných instrumentů (např. keltská harfa) zní hudba dobově a zaručeně vás vtáhne do děje. Písně jsou rytmické a melodie snadno zapamatovatelné. Ať již dynamická ústřední píseň zbojníků “Hu ha” (známá jako znělka castingové show), dramatická Robinova árie “Bla, bla a tak dál“, nebo duet “Pravda je vřed“, vše zaujme na první poslech, donutí vás zakoupit CD a ihned po návratu z divadla ho vložit do přehrávače. Nejlepší píseň dle našeho názoru je Robinova závěrečná píseň “Poprat se s tmou” (tedy především v podání Václava Noida Bárty), zamrazí také při rockově laděné písni “Pomsta bude sladká“. Naopak nejméně se nám líbila Tuckova píseň “Jsem tichý jak myška” a árie Mariany “Ten javor” je příliš dlouhý a lehce uspávající. Celkově však Soukup napsal jednu z nejlepších českých muzikálových hudeb, kterou překonává i svou dřívější “Johanku z Arku” (jistě by se však našly pasáže, které dosti “Johanku” hudebně připomínají). Hudbě pomáhá také skvělý zvuk, který však možná bude vadit lidem, kteří mají raději méně hlasité produkce.

Video: píseň Až se blázním

Video z press show muzikálu, zpívají všichni tři Robinové a Mariany.
Pro Musical.cz natočil Radek Janda.

Více videí z Robina Hooda naleznete na našem YouTube kanálu.

Martin Pošta a Radka Pavlovčinová

Režie, choreografie i světelného designu se ujal slovenský režisér
Ján Ďurovčík
, který je známý svými vysokými nároky, ale také jsou jeho díla považována za velice kvalitní a profesionální. V pražských muzikálech jsme často zvyklí na nulovou režii typu “jdi támhle a tvař se smutně”, což pak dopadá na celkovou kvalitu muzikálu. To, co se podařilo Ďurovčíkovi na malém jevišti Divadla Kalich s českými hvězdami šoubyznysu je neuvěřitelné. Téměř všichni získali dobrý herecký výraz, při zpívání skutečně vyjadřují emoce a navíc ještě roztančil i takové umělce, jako je Jiří Zonyga nebo Václav Noid Bárta, od kterých bychom to rozhodně nečekali. Nadprůměrná je práce s prostorem a především pak se světly. Nasvícení je skutečně excelentní a efektní. Dokonale sladěné choreografie jsou jistě výsledkem úmorné práce plné potu, ale ten výsledek za to stojí. A i mě jako diváka dokáže dojmout několika minutový obrovský potlesk po velice náročné taneční scéně “Mary a Ann”, která je vrcholem první půlky. Ďurovčík své pověsti dostál a vytáhl ze všech účinkujících to nejlepší a jednoznačně je režijně i tanečně “Robin Hood” nejlepším pražským muzikálem.

Výtvarně se “Hood” také povedl, scéna Martina Černého poskytuje jak prostor pro velká taneční čísla, tak dostatek různých vyvýšenin pro skotačení zbojníků. Skutečně si připadáte jak uprostřed hustého lesa nebo na popravišti nebo zase v hodovní síni šerifa, a to jen díky drobným změnám. Někdy však přestavby trvají poněkud déle, především v začátku první půle. Kostýmy Romana Šolce jsou opět kvalitní a vizuálně líbivé, na druhou stranu je znatelný rukopis, například skřeti jsou velice podobní svým skřetím kolegům z “Kladiva na čarodějnice”.

Jan Kříž, Bedřich Lévi

Velká pochvala také musí poputovat na účet Petra Nůska, který je zodpovědný za choreografie bojů a šermy. Bojové scény jsou skutečně vynikající a zápas s Kelty na začátku druhé půle je tou největší a nejpovedenější bojovou scénou, kterou jsem kdy v muzikálu viděl. Vše je dokonale sladěné, meče třískají plnou silou o štíty a je až neuvěřitelné, že se na představení nikdo zatím nezranil (Ján Jackuliak to bohužel “schytal” hned na zkouškách).

Shrňme tedy muzikál “Robin Hood” bez výkonů – excelentní hudba, povedené originální texty, vynikající režie, choreografie, výprava a nasvícení. Scénář však všem lidem z tvůrčího týmu trochu podkopává nohy a přináší do muzikálu “vtipné” výstupy skřetů. Chybí také dramaturgie představení, celé to pak vrcholí nepovedeným koncem. Škoda toho scénáře, škoda skřetů, mohlo to být pak téměř bezchybné.

Porovnání alternací rolí v muzikálu Robin Hood

V druhé části recenze zhodnotíme výkony všech účinkujících, které jsme při prvních třech premiérových představeních viděli.

Václav Noid Bárta

V hlavní roli Robina Hooda exceluje Václav Noid Bárta, který je typově přesný a role mu dokonale sedí přímo na tělo. Jeho barevný hlas dělá z každé písně unikát, zapojil také herectví a rozšířil své výrazové prostředky. Překvapivě skvěle zvládal také taneční části. Nemáme moc co dodat, je vynikající! Vítěz castingové show Jan Kříž ničím nepřekvapil. Jeho největším problémem je, že na jevišti je za herce hrajícího Robina Hooda, kdežto Noid jím na první pohled je. Křížovi se dá uvěřit vzhled, ale jeho zpěv však je příliš jemný na takovou roli a snahy o zdrsnění či chraplák nedopadají dobře. Tanečně je bezchybný, herectví je také precizní, ale zkrátka to není “ono”. Dojem pak ještě kazí píseň “Poprat se s tmou”, která v jeho podání ztrácí své kouzlo a v závěrečných vysokých pasážích se trápí i pěvecky. Možná, že kdyby neexistovalo porovnání s Noidem, tak Kříž uspěje více, ale takto byl jednoznačně převálcován. Třetí Robin Ján Jackuliak kvůli svému zranění nastoupí do muzikálu až v půlce září.

Mariany

Mariany mají nelehký úděl. Nemají žádnou píseň, ve které by se mohly pořádně projevit a celý jejich výkon pak staví spíše na herectví. A to má jednoznačně nejlepší Nela Pocisková, které uvěříte každé slovo a její výraz je výborný. To se projevuje i při zpívání, protože slova mění na skutečné emoce. Vizuálně také vypadá jako nejpřesnější rozmazlená lady, ale když přijde na věc, tak dokáže popadnout meč a řádně se s ním ohánět. Tanečně je přirozená a nejpohyblivější. Jediným záporem je ještě místy znatelný slovenský přízvuk. Pokud bychom vzali měřítko, jak moc jsme byli nadšení z Pociskové a obrátili ho, tak přesně tak nás zklamala Lucia Šoralová. Pěvecky sice byla jistá a je vidět, že part byl psaný pro ni na tělo, ale bohužel na premiéře měla nulový výraz, žádné emoce. Možná to udělala nervozita, ale skutečně jen odříkávala svůj text s tím svým stále stejným výrazem. Ať je to Agnes, Ofélie nebo Martina z Kudykamu, stále vše stejné. Tanečnice z ní také bohužel nebude. Na závěr si záměrně necháváme Martinu Bártovou, vítězku castingové show, které jsme se velice obávali. Na druhé premiéře však přišel šok, protože Bártová byla pěvecky i tanečně naprosto vynikající. Herecky se také velice snažila, oproti výkonům na press show to mělo emoce a šťávu, i když je vidět, že potřebuje ještě nějakou tu praxi a není si na jevišti příliš jistá. Zbavit by se především měla koncertního pokyvování hlavy a místy křečovitého výrazu. Celkově však pokořila svou zkušenější kolegyni Šoralovou a má dobře vykročeno.

Kamil Střihavka a Leona Machálková

Hlavní záporák šerif z Nottinghamu je úžasná role, která skýtá možnost řádně se na jevišti předvést. Kamil Střihavka si svou první čistě zápornou roli náležitě užívá, jeho promluvy k Marianě skutečně působí dosti slizky, chování je nelidské, ale někdy se výrazově snaží tak moc, že je to už trochu úsměvné. Pěvecky je dobrý, ale v nižších polohách občas nezní nejlépe. Martin Pošta se po nepovedeném Garcíovi v “Carmen” předvedl v tom nejlepším světle. Pěvecký part mu sedí mnohem více než Střihavkovi, dokonce se zlepšil i jeho herecký výraz. Ale pořád nepůsobí tak zle jako Střihavka. Tato role je tedy spíš o osobních preferencích každého diváka, nelze jasně určit, který z nich je lepší. Ani jeden však nezklame!

Šerifovou pravou rukou je čarodějnice, kterou si velice užívá Leona Machálková. Je radost vidět, že si i v dnešní komerční době mohou i největší hvězdy svou roli skutečně užít. Pak ty výkony také náležitě vypadají. Machálková skvěle hraje, tančí i zpívá. Bohužel však v rámci čarodějnického pitvoření sklouzne k nepříjemnému vřískání, a to i při zpěvu. Kdyby se jenom trošku krotila, tak by to bylo skvělé. Její alternantkou je objev z castingové show Radka Pavlovčinová, jejíž čarodějnice je opravdu naprosto bez chyby. Je to její první role a hned je to obrovský sukces. Pěvecky suverénní, skvělá tanečně a herecký výraz je naprosto dokonalý. Takto má vypadat herecký výkon od srdce s maximální dávkou profesionality.

Jiří Zonyga, Zdeněk Podhůrský, Lukáš Kantor

Asiat Li je poněkud zvláštní role, která si jistě najde své odpůrce, protože v sherwoodském lese působí jako pěst na oko. Bedřich Lévi ztvárňuje Liho opravdu uvěřitelně, krásně komolí slova a hlavně je pohybově skvělý. Jan Karásek taktéž překvapil, ale především pohybově je o trochu horší než jeho kolega. Pěvecky jsou oba dobří. V této roli také nemůžete narazit na špatnou alternaci.

Malý John v podání Jiřího Zonygy dokáže zaujmout a jeho emoční píseň “Kdopak je rytíř” je skutečně skvělá. Zonyga není žádný velký herec, ale dokáže do zpěvu vložit emoce, navíc typově je role pro něj jako ušitá. Petr Opava se do role nehodí spíše typově, pěvecky i herecky je dobrý, ale takto si vedoucího zbojníků těžko může někdo představovat. Ve své druhé roli Biskupa z Nottinghamu / Herna je však excelentní. Zde se alternuje s Petrem Dopitou, který působil zcela neutrálně. Nenadchne ani neurazí.

Video: píseň Mary a Ann

Video z press show muzikálu, zpívá Jan Kříž, tančí Michaela Doubravová, Lucia Šoralová a company Divadla Kalich. Pro Musical.cz natočil Radek Janda.

Více videí z Robina Hooda naleznete na našem YouTube kanálu.

Václav Noid Bárta a Nela Pocisková

Antotnín Moravec hraje dvojroli Guye z Gisburnu / Nahluchlého skřeta a představuje se ve vynikající herecké kondici. V jeden okamžik dokáže výborně ztvárnit poskoka šerifa a za pár vteřin vchází na jeviště jako infantilní hluchý skřet. Pěvecky je také dobrý, ale jeho role je především o herectví, a v tom je mistrem. Zdeněk Podhůrský se snaží opravdu usilovně, ale stále je to o ničem. Chladný výkon s pokusem zaujmout hereckými kreacemi i civilním projevem na diváky nemůže platit. Nasleplý skřet Petr Pečený je v rámci své role dobrý, v páru s Moravcem jejich výstupy mají alespoň dobrou hereckou úroveň a dá se zasmát jejich výrazovým prostředkům. Richard Tesařík není hercem, nikdy nebude a kdo ví, jestli se jím chce někdy stát. Všechny role jsou stejné a v žádné nehraje. Jako Franta Strouhal v “Touze” je dobrý, protože jeho civilní vystupování se tam přesně hodí, ale Franta Strouhal navlečený ve skřetím oblečku nefunguje. Ivan Vodochodský prakticky to samé, v programu se píše, že se herectví věnuje jako koníčku. Ale ve velkém komerčním titulu? S vařečkou v ruce byl možná prima, ale v muzikálech nám to stále příliš nevoní.

Michaela Doubravová, Lucia Šoralová a Jan Kříž

Jako Komorná Kitty exceluje překvapivě Marie Blahynková, která absolutně bez žádných zkušeností vystřihla skvělý přirozený výkon, který pobaví. Směle jí konkurují Michaela Doubravová a Alžběta Stanková, někdy však mají sklon k lehkému přehrávání či pitvoření. Ano, charakter role to umožňuje, ale preferujeme čistý výkon Blahynkové. Pěvecky jsou na tom všechny stejně dobře. Mnicha Tucka skvěle ztvárňují Henrich Šiška a Michal Pleskot, tam asi není co dodat. Filip Gröger exceluje jako lehce přihřátý zbojník Will, jeho herecké kreace obdivujeme již od “Touhy” a tato role opět dokazuje, že je skvělým komikem i tanečníkem. Lukáš Kantor působí na jevišti více roztomile, ale herecky je lepší Gröger, od kterého také vtipy vyzní více… vtipně. V dalších rolích můžete vidět Petra Šudomu, Oldřicha Smysla, Petra Novotného, Viktora Poláška, Petra Koláře nebo Vojtěcha Vlasáka. V tanečních ženských rolích se alternují Zuzana Pokorná, Zuzana Heréniyová, Linda Huňáčková, Linda Hloušková, Anna Dvořáková a Daniela Lebedová. Všichni členové company jsou bez výjimky skvělí a klaním se před jejich provedením náročných choreografií. Kristián Pokorný je v dětské roli Toma (Zajíce) vynikající.

Petr Opava

Obsazení lze tedy hodnotit celkově kladně, Václav Noid Bárta kraluje celému obsazení, největším zádrhelem je obsazení již scénáristicky zpackaných skřetů, díky za výjimky v podobě Antonína Moravce a Petra Pečeného. Vynikající je company, i všechny alternace záporného dua šerif – čarodějnice.

Celkově lze muzikál rozhodně doporučit, patří k tomu nejlepšímu, co lze v Praze vidět. Ještě jednou vyzdvihujeme práci Ondřeje Soukupa, Jána Ďurovčíka a texty Gabriely Osvaldové. Škoda toho scénáře, kterého se měl ujmout někdo více zkušený a bez snahy pobavit za každou cenu lacinými vtípky typu “Já nic slyším a já zase hovno vidim”. Pokud i nadále bude takto stoupat kvalita komerčních pražských muzikálů, tak se máme na co těšit…

Na představení doporučujeme zakoupit kvalitní CD, jehož recenzi připravujeme. Vstupenky lze zakoupit v síti Ticket Art.

.

.

Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Tomáš Král. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na e-mail redakce@musical.cz. Publikování bez svolení autora je přísně zakázáno!


Praha
Velkolepá Czech Cabaret Show oslavila premiéru
Plzeň
RECENZE: Muzikál ELISABETH v Plzni. Císařem premiéry se stal Režný
Praha
Oceňovaný muzikál Horečka sobotní noci se vrací do Divadla Kalich
  • Zuza

    Docela mě zarážej tak kladný ohlasy na Jackuliaka. Podle press show mi přišel dost nevýraznej a na cd vyloženě hroznej. Že by byl tak skvělej herec? Sice o tom pochybuju, ale nechci ho odsuzovat, aniž bych ho viděla. Takže po tom, co tu čtu na něj zajdu :-) Ideálně s Nelou…
    Robina jsem viděla 2x- pokaždý s Martinou a Honzou. Martina jako Mariana je dokonalá. Ani jsem nečekala, že bude až tak dobrá. Honza se mi líbí taky, nechápu ty poznámky, že se na Robina typově nehodí, je nejistej a moc romantickej. Je fakt, že ta Poprat se s tmou mu nesedne tak jako Noidovi… Ale to je tak jediný, co bych mu mohla vytknout. Pro mě to na jevišti neni Honza Kříž, ale Robin Hood.
    Jinak Kamil Střihavka s Radkou se mi líbili o něco víc než Pošta s Leonou.
    Celkově je to hodně povedenej muzikál. Nemyslim, že by překonal Johanku, ale povedenej je hodně. Hudba super, choreografie taky, kulisy… Skřety bych vyhodila, i když jsem to čekala horší, tohle je ještě “v mezích”, ale stejně zbytečný….a skřetí písnička na konci neni šťastnej nápad….


  • Andrea

    Poprat se s tmou mi totiž přijde vysloveně psaný Vendovi na tělo… teda na hlas :-). Stejně jako Javor mi přijde psanej pro Lucku Šoralku :-)


  • Abigail

    No, já uznávám, že Javor byl psaný pro Lucii a nepochybovala jsem o tom, že jí perfektně sedne, dokud jsem neviděla Nelu. Neviděla jsem ji nikdy předtím a nijak extra jsem se na ni netěšila, ale teď už se mi Javor na CD až tak nelíbí…


  • Michaela

    no já jsem teda zvědavá na tu vaší recenzi CDčka, zvlášť na píseň Až se zblázním v podání Honzy a Nely. Honza to zazpíval skvěle, ale Nela se mi vůbec nelíbila a až v listopadu pojedu na Robina, doufám, že tam Nela zrovna nebude


  • Elzik

    No jak to tu tak čtu tak to musí být kvalitní muzikál a závidím všem co ho mohli vidět, kdybych mohla taky bych hned jela, ale nemám s kým a Ostrava je trochu z ruky:(


  • Katka

    Elzik: bydlím kousek od Ostravy a na muzikálu už jsem byla. Měla jsem štěstí na Martinu a Honzu. 16.10. jedu znovu, ale se zájezdem a nechám se překvapit jakou “chytnu” alternaci. Jsem zvědavá na všechny. Jinak myslím, že rychlíkem nebo pendolinem do Prahy a pak zpět to není taková hrůza. Jela jsem tak poprvé a v pohodě. Jela jsem sama, ale v Praze mě už čekali známí…..
    Jinak podle mého názoru Javor náááádherně zpívá Martina. Úžasný hlas. Lucie na CD se mi po tom, co jsem Javor slyšela zpívat Martinu zdála… prostě né tak dokonalá…..


  • Monika

    Myslím si,aspoň z ukážok, že muzikál je úspešný a rozhodne ho chcem vidieť. Zárukou je réžia Ďurovčíka. Včetci predstavitelia sú dobrí, ale najviac sa mi pozdáva Noid a Pocisková. Čudujem sa vyjadreniam typu “Pocisková je už všade”, no a čo, je predsa výborná, výborná herečka, tanečníčka a spieva tak, že z toho mrazí, a to nie len v tomto muzikáli. Pri všetkej úcte k češtine, je až také dôležité že nevie to “Ř” až tak úplne správne vysloviť? Podľa mňa umelecký zážitok je o niečom inom. Sme na Nelu na SLovensku právom pyšní a držíme palce jej, ale aj celému tomuto muzikálu.


  • Vera

    Monika, tak dobre mi padlo, že obhajuješ Nelu! Ja som nemala na ňu šťastie, mala som Šoralovú, ktorá sa mi tiež veľmi páčila. Nelu som počula naživo spievať len raz, v predstavení Labuťko /Ďurovčík/, a mala som zimomriavky. Takže nechce sa mi veriť že nie je dobrá! Aj ja som na ňu pyšná, aj na Ďurovčíka.


  • Míša

    Monika a Vera: Ono to opravdu, jak už jsem jednou psala, bude tak, že každý posluchač slyší trochu jinak a má jiné představy o dokonalosti zpěvu. Třeba mně je úplně jedno, o jakou národnost se jedná. Buď se mi ten zpěv líbit bude, tak potom odpustím i výslovnost, kterou bych jinak řádně zkritizovala. S tou výslovností se to týká i českých interpretů, kteří mají pro změnu někdy problémy se sykavkami.
    Jinak pro mě je pořadí Mariann toto: 1. Martina Bártová, 2. Lucia Šoralová, 3. Nela Pocisková
    To se nedá svítit, takhle to slyším já.:-)


  • Líba

    Já třeba netvrdím, že Nela zpívá špatně, ale je mi nepříjemná její barva hlasu.


  • Olynka

    Dnešní představení bylo fantastické a v Poprat se s tmou Honza “přitáhl šrouby”, takže žádný “příliš jemný hlas, kde snahy o zdrsnění nedopadají dobře”. Je to PAN zpěvák.

    Lidičky, kdo jste ještě nebyl, běžte! Na alternaci nehleďte, zklamaní nebudete!!!


  • Joe

    tak včera jsem byl, Noid byl skvělej, Leona taky, vlastně všichni zpívali úžasně, Martina paráda, Betka Stanková strašně vtipná… ale…… přestavby zdlouhavý, první půlka má navnadit na druhou a na tu teda nenavnadila ani náhodou, vlastně tam o nic pořád nejde….. o to, že chce šerif mariannu? Hm, to je blbý, ale co… Čarodejnice by asi ani nemusela být, je sice super, ale neslouží ničemu jen hvězdné Leoně – což není málo, ale ani dost. Humor tedy opravdu trapas na trapas…. takže nevim, super práce lidí na jevišti, ale režie, hudba a texty propadák


  • Markéta

    Joe: Hrála Martina ??Na stránkách divadla je napsaná Nela Pocisková


  • Joe

    Nela nemohla, hrála Martina


  • natálie

    Dobrý den,
    byla jsem na muzikálu již 3 krát a viděla jsem všechny tři alternace. Musím říct, že jako celek muzikál nevypadá tak špatně je celkem ucházející. Pokud si nevšímáte detailů, že některé scény jsou herecky nedotažené, že boje probíhají jen náznakově asi aby se neponičily rekvizity či proč, to tromu trochu bere na autenticitě. Jinak naprosto dokonalá je scéna a kostýmy. Klobouk dolů!!! Nevím zda se alternují i tanečníci protože občas se tak jaksi nesešli v pohybu. Naprosto mě překvapily herecké výkony některých učinkujících viz Kamil Střihavka či Marie Blahynková myslím si, že kvůli nim stojí za to muzikál vidět. Blahynková je velmi vtipná a překvapila mě pěvecky – výborná. Až nyní musím uznat, že jí v soutěži ublížily. Vítězové soutěže robin hood cesta ke sláve no co říct Jan Kříž je dobrý nejlepčí je herecky u zpívání jsem měla občas pocit, že je na jevišti sám a vypadává z role, ale jinak je to šikula. Co se týká Martinky tak ta za ním pokulhává její prkené pohyby a nepřirozené herectví snad vyrovnává její hezká barva hlasu a čistý zpěv nicméně to je tak na koncert a ne do muzikálu. Nejvíce mě zklamala Radka Pavlovčinová – její čarodějnice je šarže jak pr..e. No zpěv to taky není pravý výraz spíše řev ale tanec klobouk dolů. Všem doporučuji alternaci Kříž, Šoralová, Machálková, Střihavka, Blahynková – to zažijete umělecký zážitek. Pokud Vám občas na nervy nepoleze hudba která – no čekala jsem že to bude lepší myslím si, že některé písničky jsou tam zbytečné. Ale jinak bych muzikál hodnotila tak 70% pokud chytnete již zmiňovanou alternaci.


  • Briseis

    Natálie, vy jste někdy viděla, aby se v divadle při soubojích řezali doopravdy? Já ne. Navíc mám pocit, že v Robinovi je to myšleno spíš jako bojový tanec, ne jako skutečný boj.
    Všechno probíhá náznakově, ale není to proto, aby se zničili rekvizity, je to umělecký záměr. Jsme v divadle, ne ve filmu.


  • natálie

    Ano viděla a dokonce zažila na vlastní kůži,
    jsem herečka a hrála jsem v několika historických hrách a nemilosrdně nás režisér tedy mě i mé alternantky nutil k tomu abychom se řezali tak aby to vypadalo jako skutečný souboj. A ne jenom nás jako ženy ale hlavně muže kterých se boje hlavně týkají. Veztě že existuje taková technika, která vás naučí jak bojovat autenticky a přitom se nezabít. Stejně tak jako další techniky jako je technika herecká, pěvecká, taneční atd.
    Omlouvám se zda jsem nepochopila režijní záměr. Chápu, že někdy myšlenkové pochody a záměry režisérů jsou nečitelné.
    Nicméně uznávám je to divadlo, ale mě ten náznak tam prostě neseděl. Je o přece rytírna. To je jak kdyby jen tak v náznaku hráli – ale proč ne že jo, taky by to mohl být jen záměr. Vždyť je to divadlo.:-)


  • Briseis

    Ale vzhledem k tomu, jak je Kalich malý, tak je ta práce odvedená velmi dobře a pro herce už musí být tak náročné se v tak malých prostůrkách nepozabíjet.
    Já tohle třeba nezkoumám. Vnímám to skutečně jako tanec, ne jako souboj.
    Jo, je pravda, že jsem viděla herce do sebe skutečně autenticky řezat – při historických hrách na hradech. Ale v muzikálu Robin Hood jsem neočkávala, že by tam do sebe skutečně bušili. Jsou tam horší věci, než nedotaženost bojů – třeba scénář. A to je větší boj. :))


  • natálie

    tak to je pravda scénař taky dost skřípe, ale s tím bohužel herci nic neudělají, ale jak jsem říkala muzikál je pro mě dobrý tak na 70%. Viděla jsem i několik muzikálů v zahraničí a tohle se s tím fakt nedá srovnat.
    Ale určitě záleží na suběktivním názoru člověka.:-)


  • Pavel Košatka

    Tak třeba souboj s kelty mi přijde co se týče muzikálů jako jednoznačně největší “řežba”, kterou jsem viděl… v jiných muzikálech to je mnohem více náznakové nebo řešené projekcemi, nebo se sotva meče dotknou, tady slyšíte meče dost tvrdě dopadající na štíty. Samozřejmě, je to pojaté více jako tanec, ale na jevišti Kalichu se nedá nic moc víc vykouzlit, tohle je zřejmě maximum. Když si vzpomenu na bitevní scény z Kleopatry nebo Johanky z Arku, tak je Hood nejautentičtější. A nevím, když jdu do divadla tak asi očekávám právě více náznakové boje, něco jiného jsou ty šermy na hradech, ale to podle mě v divadle nemá moc co dělat.

    A já si tedy troufnu tvrdit, že kdyby byl muzikál na větší scéně, předělal se trochu scénář, tak je to naprosto ideální titul pro zahraničí, který by měl jistě úspěch. Nevidím jediný důvod proč ne… Samozřejmě ty zásahy do scénáře by byly nutné!


  • Ondřej Doubrava

    Však jistě budeme moci být svědky toho, jak to, pokud to dopadne, bude vypadat v Soulu.


  • Radek Janda

    Pro mě jednoznačně nejlepší řežba byla v “The Lord of the Rings” – musical, ale to je poněkud jiná liga :-) Nicméně souhlasím s Pavlem, že např. souboj s kelty je skutečný zážitek a na českých jevištích rozhodně jeden z nejlepších “soubojových” počinů.


  • monika

    ahojky, chystám se na Robina a mám zakoupeny lístky do 1. lóže do prvních míst a potřebovala bych poradit od těch co tam někdy seděli, jestli jsou to dobrá místa za tu cenu. Děkuji za odpověď


  • Radek Janda

    Záleží jak u kterého muzikálu, ale Robin by mohl být good. Snad napíše ještě někdo, kdo tam seděl přímo na Robinovi. Nicméně za sebe bych 1.loži přeřadil do nižší cenové kategorie.


  • Briseis

    Tak jsem shlédla dnešní představení a všimla jsem si, že na inspekci přišel Soukup a Kocourek.:)
    Předně musím říct, že mě naprosto uchvátil Vašek Noid – a to po všech stránkách. Je neuvěřitelně sexy a ten jeho chraplák…..ach :) zamilovala jsem se. Poprat se s tmou v jeho podání, to je vážně slast a navíc si hodně užívá tu vtipnější polohu role, žádný přebytečný heroismus.
    Honza Kříž je dobrý, ale u mě ho Noid převálcoval po všech stránkách. Už se nemůžu dočkat, až ho uvidím jako Jidáše.
    Na Nelu jsem byla zvědavá, sama se věnuju tanci, takže mě zajímalo, jak tančí vítězka slovenské StarDance. Zpočátku jsem byla dost zklamaná, u souboje mi přišlo, že rozhodně nejede na sto procent, navíc mi přišlo, že si narozdíl od ukázky z press show s Noidem nějak nesedli, občas jsem měla dojem, že Nela předbíhá hudbu a to i u Mary Ann. Je to ale výborná herečka, každému slovu dává výraz i když v některých scénách bych preferovala více civilnější projev. Moje oblíbená scéna válení se u šerifa na stole se mi ale víc líbila v podání Martiny, nevím proč. A ano, jsem jedna z těch, kterým nesedí Nelina barva hlavu, ale nezdá se mi to nijak nepříjemné. Radši se ale budu dívat, jak tancuje a hraje, ne když zpívá. Přízvuk se sem tam najde, občas má problém se ž a š, ale to je detail.
    Je pravda, že podruhé jsem se nebavila tolik, jako poprvé. Kantor skutečně není Groger, jak psal Pavel, Vodochodský a Podhůrský – naprostá tragédie.
    JInak kdo mě dostal, byl Jirka Zonyga, nikdy jsem ho v muzikálu neviděla, je perfektní, Radka se mi líbila víc než Leona.


  • Kateřina

    Ahoj, tak včera jsem si zajela do Prahy už podruhé na Robina Hooda. Představení mělo úplně jinou atmosféru než jakou na mě působilo při jeho prvním shlédnutí. Poprvé jsem viděla v hlavních rolích Honzu Kříže a Martinu Bártovou, nyní jsem měla štěstí na Vaška Bártu a Lucii Šoralovou a můžu jen konstatovat, že jsem byla naprosto spokojená a mile překvapená výkonem Lucky. Moc se mi líbilo její herectví i zpěv. No a Noid byl naprosto skvělý. Jak napsala výše Briseis – žádný přehnaný heroismus, jak jsem to viděla u Honzy Kříže, ale vkusně zvládnuté provedení role, úžasný hlasový projev, s množstvím poloh, kdy mě až mrazilo nebo naopak jsem měla “husí kůži”. Přikláním se k již zmíněnému názoru že “Kříž Robina hraje, kdežto Noid “Robinem je”. Líbí se mi Noidova přirozenost na jevišti a měla jsem pocit, že i ostatní “zbojníci” si to úplně jinak pod jeho “vedením” užívali a úplně jinak “vyzněli”. Prostě jako by se na podiu sešla parta chlapů, kteří byli úplně v pohodě.
    Také se mi moc líbil Jirka Zonyga – nádhera – palec nahoru.
    Trošku zklamaná jsem byla z Kamila Střihavky a jeho, jak to nazvat “nepřipravenosti” na roli, kdy se mu povedlo pár výpadků v textu nebo chybný nástup v písni. Nemusela bych to tady sice ventilovat, ale nějak mě to prostě zamrzelo, no… Jinak se mi šerif v jeho podání moc líbil. Možná i kapku víc než v podání Pošty, protože “Kamilův ” šerif byl takový víc úlisný a “slizký”….
    Celkově děkuji moc všem za nádherný zážitek.
    P.S. jen kdyby se v divadle tak moc netopilo. Opravdu z nás diváků teklo a to jsme jen seděli a nepodávali výkony jako herci.


  • Olynka

    Byla jsem na představení v neděli a odpoledne místo Honzy hrál Noid. Jo, roli si užívá, jde do toho víc jako komik – drsný je vzhledem a zpěvem, hraním fakt ne. Proti chrapláku nic nemám, ale místy to fakt přeháněl. Občas jsem měla pocit, že ho Mariana vytočila k nepříčetnosti a že se na ni chystá skočit, aby ji zaškrtil a ne, že spolu zpívají milostný duet. Nejvíc mě Noid zaujal v roli Garcii v Carmen – nařachaný magor s nožem mu fakt sedl (netvrdím, že takový je, jen že mu to sedlo :o)).
    Pro mě je Robin trochu víc romantická postava – koneckonců je to synek z lepší rodiny, žádný kmán a zbojníkem se stal z nouze, na chvíli a to jen proto, aby představu zbojníka překoval do úplně nové podoby. Honzův herecký projev mi vyhovuje a pohybově na něj Noid prostě nemá, i když je hodně dobrý.
    Samotné představení je skvělé a myslím, že s těmi rolemi by se popasovali dobře i jiní a představení by bylo opět skvělé.
    Co se týče Vila Scarleta – Kantor je roztomilý a Groger je prostě sladkýýý, oba mají něco do sebe.
    Myslím, že půjdu zase do divadla :o)


  • Romča

    Milá Markéto. Honza neměl ve Slavíkovi ani 100 bodů (cca 33 prvních míst), takže se vůbec nedostal ani do pořadí zveřejňovaného na internetu (není ani do 120. místa…). Upřímně, je to pro mě šok! Neznám v téhle zemi nikoho, kdo by měl tak suverénní a nádherný čistý hlas, jakkoli recenzent tu píše něco jiného – dokonce, že se snad někde trápí… Škoda, nemohu posoudit, Robina jsem zatím neviděl, ale určitě to doženu.


  • Romča

    Tedy abych nekřivdil Tomíkovi Löblovi, myslím, že z něho roste nový Honza Kříž – a na té cestě mu přeju hodně štěstí!
    Teď jsem si poslechl ukázky z Robina (je dobře, že je musical.cz zveřejňuje), no a nevím (sic z ukázek toho vypozorujete málo), odkud Pavel bere, že právě Noid je Robinem, zatímco Honza ho jen hraje. Je pravda, že jsem kdysi podobný příměr užil u Kleopatry Moniky ABS ve srovnání s Radkou Fišarovou či Bárou Basikovou, nicméně ani Pavel, ani já jsme skutečného Robina a skutečnou Kleopatru nezažili… Spíš bych to definoval, že Noid Robina posouvá někam do role zálesáka, zatímco oba Janové (Jackuliak se mi v ukázkách také velmi líbí) do role zastánce ponižovaných a olupovaných. Docela by bylo zajímavé vidět všechny v celém díle. Každopádně v ukázkách všichni 3 OK, jediné zděšení pro mě byl Střihavka jako Šerif.


  • marek.štefan

    Tak jsem byl taky včera 12.12. na robinovi. No, muzika úžasná, výkony také. Jan Kříž byl asi nastydlý, takže mu občas vynechaly výšky, ale šel do toho s nasazením, lucie šoralová standardně dobrý pěvecký výkon, překvapila mě výborným tancem. Střihavka hrál slušne, ale je vidět že do zpěvu dává tak 30% a šetří se na Jesuse. Pavlovčinová asi nejlepší. Při Opavově zpěvu v Kdopak je rytíř mrazilo. Dopita slušný. Skřeti celkem v pohodě, hlavně Moravec. Jen se mi nelíbil kostým Herna, proč proboha musí mít ty parohy??


  • Hlodacek

    Tak nevim proč autor/ka recenze tak nadává na skřety když jsem byl v divadle, tak se jejich “trapným” výstupům smáli skoro všichni mnich tuck byl taky dobrý, a s tím Opavou – mě se teda jeho zpěv líbil (hlavně píseň Kdopak je rytíř) a myslím si že na vůdce zbojníku se hodně hodí.
    P.S: pro marek.štefan a další. Ty parohy měl proto, že je podle mytologické postavy Lovce Herna a ten je měl také


  • Bohuš

    Mně se líbil Zonyga tež ,Machalková i Pvlovčinová jsou skvělé Čarodějnice . Taky dvojce Jan KŘIŽ a M BARTOVÁ,


  • Jan

    Minulý týden jsme s manželkou (pravidelnou divačkou Cesty ke slávě) vyrazili na muzikál Robin Hood. I když jsem od samého muzikálu mnoho neočekával, musím říct, že to co jsem viděl mi opravdu vyrazilo dech.
    Děj je pro každého kdo viděl Robina Hooda s Kevinem Costnerem jasný už od začátku. Jediným dodaným prvkem byl parohatý lovec Hern ze seriálového Robina Hooda z 80tých let. Nic jiného asi tvůrci o Robinu Hoodovi evidentně nikdy neviděli nebo nečetli. Robin nejspíš podle nich nepřijel ze svaté země, ale z bitvy o Tokio (soudě podle jeho exotického přítele), z Willa Scarleta je gay z transvestit show, mnich Tuck učiněný MacGywer (z rozbitého vozíku si vyrobí jízdní kolo) a čarodějnice zjevně vyznavačka hardrocku (její oblíbený netopír Osbourne). Neustále se hádající skřety (nejspíš komické duo pro pobavení dětí) si tvůrci mohli klidně odpustit stejně jako krále Richarda, který spíše vypadá jako Karel IV nebo Mikuláš. Také napodobování asijských bojových umění a bojové scény nebyly efektní, ale spíše nebezpečné pro diváky (seděli jsme ve druhé řadě), i když to že čas od času v muzikálu někdo zemře opravdu není tragédie, když ho za pár minut zvládne oživit čajový květ, nebo Hernův šíp (a pokud ne, je na scéně pojizdný hrob). Text muzikálu mi nepřijde vtipný a už vůbec ne originální. Vkládat do textů slova jako zhulená, nebo dementní děti (ještě ve chvíli kdy se Sherif Marianě dvoří a chce jí omámit nápojem) je dle mého názoru dost pod úroveň a i z názvu písně Bla Bla a tak dál je vidět, že tvůrcům inspirace už opravdu rapidně docházela. Podívaná to tedy byla opravdu za všechny peníze a to doslova.
    Paradoxně to, čeho jsem se na muzikálu bál nejvíc, kvalita vybraných protagonistů z televizní show, byla na muzikálu to nejlepší. Jen mě za ně mrzí, že musí hrát v něčem takovém, jako je muzikál Robin Hood.
    p.s. Neberte tento můj negativní názor jako rozhořčení, nebo nespokojenost, ale spíše jen jako totální zklamání.


  • Karolína

    Dostala jsem lístek od kamarádky, vlastně od ježíška. Mám ráda muzikály, mám ráda duo Osvaldová – Soukup, ale Hooda jsem se bála právě vzhledem k “výběrové reality show”. Alternace byla, řeka bych víc než dobrá (Noid, Šoralová, Stanková, Pošta, Machálková, Zonyga) Celé představení jsem vnímala jako lehkou parodii na RH seriálového i costnerovského. A díky tomu nemám co vytkout. Pokud bych očekávala inscenaci typu Draculy, Ježíše, Krysaře nebo třeba i Johanky, odcházela bych zklamaná. Velmi mě překvapil Noid. Opravdu jsem mu věřila každé slovo i gesto. Prima byl lukostřelecký turnaj a jeho účastník Whirpool z Datartu ( vážně by mě zajímalo, zda je takto jmenová skutečně v textu scénáře, nebo se jednalo o momentální výpadek zbojnické paměti – dle toho jak se začal smát biskup i samotný Robin, tipuji že B je správně) a v neposlední řadě kostýmy, hlavně Marianiny převleky, jsou úžasné od zbojnických po svatební. Takže celkově chválím a jsem mile překvapena.


  • Pavel Košatka

    Dnes jsem byl po dlouhé době na Robinovi a musím říct jen jedno, a to na účet Jana Kříže, kterého jsem v původní recenzi příliš nepochválil, ale musím vážně říci, že od té premiéry udělal v roli obrovský pokrok. Vyzpíval se, našel si svou polohu ai závěrečná píseň zněla dobře. Ano, mám z CD zafixováno skvělé podání Noida, ale tohle bylo jiné a zároveň dobré. I herecky se mi líbil, sice jeho Robin je více romantický než si stále představuju, ale tak to už je hodně subjektivní. Celkově jsem ale opravdu mile překvapen a i když příliš nekomentuju a nepřehodnocuji své názory, tady jsem musel udělat vyjímku ;).


  • Briseis

    Koukám, že jsme byli na stejném představení, Pavle.
    Já se těšila na Noida, ale nakonec jsem byla ráda, že zase vidím Honzu, protože prostě s Martinou k sobě hodně pasují. Honza zhubnul a vážně se vyzpíval. I Kantor se zlepšil, navíc jsem měla poprvé Karáska a myslím, že herecky je o fous lepší ne Lévi, zvláště když Robin vedl plamenné řeči o pomstě a on si zamačkával bouli. :D


  • Pavel Košatka

    Já byl evidentně odpoledne, ale kromě Nely se koukám obsazení moc nezměnilo. Karásek je zábavnější než Lévi, o tom žádná. Já to dlouho neviděl tak se mi to tak nějak líbilo celé :).


  • Briseis

    rozhodně i skřeti jsou v podání Moravce a Vodochodskýho snesitelnější, než v jiné kombinaci. Trochu mě zklamal Pošta, myslím, že Střihavka je lepší. Prostě je to větší slizák. :)


  • Petr

    Ahoj lidi,byly jsme na představení 22.1.2011 odpoledne.Vyborny JAN KŘÍŽ a ostatní lidi.Super zažitek v podaní Machalkovo a Podhurskeho,me se představení určite zamlouvalo a pujdu určite ješte jednou.


  • Monika

    Byla jsem na představení Robin Hood 22.1.2011odpoledne s manželem a byly jsme moc nadšený,nádherný zážitek v podání Jana Kříže,Jana Karáska,paní Machálkové a ostatních lidí.Byl to nejlepší muzikál a s manželem se chystáme určitě ještě jednou.


  • Briseis

    Já jsem byla včera večer. Musím říct, že celé představení naprosto opanoval Kamil Střihavka, už jsem ho viděla po třetí, ale včera naprosto exceloval.
    Vašek Noid byl jako vždy skvělý, ale mohl by si odpustit ty kraviny, co dělá na jevišti s Jirkou Zonygou. Nevadí mi, když se herci odbourají – jako včera -vašej a Lucia, ale když umírá Li a Noid a Zonyga tam do sebe vzadu šťouchají a stěží udržujou smích, tak to mi vadí – pánové, je to vidět až do sedmé řady, že si děláte prdelky – srandičky.
    Luciu jsem viděla poprvé a pro mě dobrý výkon, ale nejslabší alternace Mariany. Lucia skutečně není dobrá tanečnice, její souboj je souboj vyděšeného kuřátka – i když beru, že asi to pojímá jinak, než kolegyně.
    Navíc její výraz se omezuje na vyvalené oči/nevyvalené oči. Ovšem pěvecky to všechno úspěšně dohání.


  • Romča

    Tak já Pavle doufám, že se konečně Honzíka Kříže v Robinovi dočkám 20. února a n. r. od Tebe nebudu překvapen, protože pro mě je Honza nejkomplexnější osobností naší muzikálové branže už dobře 3 roky a rok od roku mě v tom utvrzuje víc a víc. Pravda, poslední dobou ho dobíhá mílovými kroky Tomík Löbl. A co jsem slyšel, jak mu sedne mladý Jessenius v Katu Mydlářovi, tak to může být brzy nový velký adept na Thálii… I když je fakt, že u nás se speciálně ty Thálie dávají hodně podivně…


  • Romča

    Jinak mě velmi zaujal názor Jana ze 3. 1. Jsem zvědav, nakolik se s ním ztotožním. Nechci dopředu dělat závěry, ale jak se říká… Není šprochu…


  • Romča

    Tak dnes jsem se konečně dostal k první návštěvě tohoto díla a na rozdíl od Jana nebudu tak drsný, ačkoli ani já podruhé na Robina nepůjdu. Možná je to i tím, že prostě Kalich jako divadlo mi nesedí, ale tím nechci být nespravedlivý k titulu samému. Robin je hodně zvláštní pro mě. Jsou tam momenty velmi dobré (zejména v 1. dějství), jiné naopak zcela nudné – např. skřety bych vyškrtl úplně, když nemohou improvizovat – zas tak vtipně ty dialogy teda napsané nemají… Taky mi chybí větší množství opravdu náročných árií, které by vyzpívali jen opravdoví mistři. Honza Kříž tam ani zdaleka nemůže rozbalit hlasově vše, na co má (snad jen v první sólovce ano). Velmi pozitivně hodnotím i árii toho lesopána ze začátku druhé půle – v Dopitově podání je to slast. Ale tím – hudebně – pomalu končíme. Duet Robina a Mariany z konce první i druhé půle je slušný, ale žádný zázrak, kvalitativně lepší je spíš textově než hudebně, a tak – odpustím-li si lacinou kritiku antiDavidovců na opakování starých hudebních motivů (viz tady nejednou Johanka z Arku), což mně teda rozhodně nevadí, budu radši už jen chválit…
    Moc se mi líbila scéna a nápady, jak ji využít – a s tím související artistické výkony zejména Honzíka Kříže. Skvělá taneční čísla – smekám před šermy Mariany M. Bártové i před tanečními výkony této vítězky loňské reality show, dvojnásob pak před pohybovými i hereckými kreacemi Míši Doubravové – jsem rád, že jsem narazil právě na ni. Snad jen ta cigareta o pauze v jejích něžných ručkách mě mrzela – byla by škoda, kdyby časem dopadla jako jiná nejmenovaná velmi talentovaná stříbrná dívka (z jiné pěvecké reality show). A líbily se mi i vynikající kostýmy těch tanečníků při scénách čarodějnice + některé další jednotlivosti. Největší radost mi udělal slovní obrat Robina z pera G. Osvaldové “Okrádat ty, co okrádají nás” – právě o tom by měl být Robin, ne o místy násilných komických sekvencích zejména v závěru celého díla, které historický význam postavy Robina pro současnost i budoucnost notně devalvují.
    Takže shrnuto vzato ano, Robin podle Kalichu stojí za vidění, ale ve svém celku to zas takový žádný velký zázrak není. Obávám se, že bez úchvatného Honzy Kříže v titulní roli bych byl možná i otrávený… Přesto dávám známku 2- a vyjadřuji dík tvůrcům, že tohle téma zpracovali. Souhlasím ale s Janem, že to obsahově mohlo být propracovanější a Hood měl vyznít víc jako bojovník za práva chudých než jako Tarzan a skvělý střelec…:)


  • Briseis

    Já se těšila, že se dnes dočkám kombinace Noid+Bártová a doufala jsem marně už podruhé. Martina skutečně nehraje s nikým jiným než s Honzou, nebo je to jen shoda náhod?
    Také jsem se konečně dočkala Marie Blahynkové. Je skvělá, hlavně mě překvapila pěvecky.
    Tesařík cpe do výstupů hodně toho “svýho”, třeba parodování Klause, pobavil mě víc, než minule. Groger je sice naprosto okouzlující, ale ty výkřiky “neboj, my to nějak zmákneme, Robčo a ty vole, král”, to už bylo někdy moc, očividně to odbourává i některé jeho kolegy.
    Musím říct, že tenhle muzikál se mi prostě nemá šanci okoukat ani “oposlouchat”, narozdíl od některých výtvorů pana Davida.


  • Romča

    Jo, tak proti gustu… Já prostě potřebuju v muzikálu aspoň dvě velký árie (viz Kat teď Právo mám a Stárnutí zrádné) – a to splňuje Robin jen tak tak…
    Ale Tesařík právě včera odpoledne působil strašně ploše, nedal si tam svého zcela nic, skoro působil jako by ho to ani nebavilo…


  • Briseis

    Tesaříka jsem měla podruhé a poprvé to bylo ještě horší, proto jsem se teď i pobavila. On totiž neustále hraje “civilně” a působí, že ho to nebaví. Pokud je ale v roli hluchého skřeta Moravec, tak ten tyto v podstatě zbytečné výstupy vždycky zachraňuje, ať už má v dvojici kohokoliv.
    Naopak pokud hraje hluchance Podhůrský, tak ať už má jako spairing-partnera kohokoliv, tak je to naprosto strašlivé a zoufalé. Zažila jsem ho právě ve dvojici s Tesaříkem a to se absolutně nedalo.


  • Jeena

    Briseis: já jsem byla na tomto muzikálu už 3.10. a měla jsem kombinaci právě Noid+Bártová, takže je to zřejmě shoda náhod. Musím říct, že tato kombinace byla naprosto perfektní a jsem hrozně ráda, že jsem tam měla právě tyto dva…


  • Briseis

    Jeena – díky, já bych strašně ráda měla tuto kombinaci. Já si říkala, že si třeba na jevišti nesedí, tak spolu nehrajou, nebo jak Martina v nějakém rozhovoru říkala, že nějaký muzikálový herec jí po vítězství v soutěži řekl, že si přál, aby vyhrál někdo jiný…. Takže netřeba uvažovat “bulvárně” :)


  • Romča

    A Jeeno, viděla jste i ostatní alternace Robina? Třeba Honzu Kříže? Díky


« Starší komentáře Novější komentáře »