Čtenáři Musical.cz by v ČR přivítali uvedení “The Phantom of the Opera”
Tým Musical.cz zažívá zcela neplánovaně poněkud volnější týden. Jednak příval novinkových zpráv minulých dní tak nějak ustal a například Ondra v těchto mrazivých dnech nemůže vyjíždět mimo domov. A tak alespoň zbyl čas na zahlazení menšího restíku a to vyhlášení výsledků čtenářské ankety, jaký světový muzikál vám na muzikálové scéně v ČR chybí, jistě už jste na výsledky pozapomněli, ačkoli vítěz byl jasný od samého počátku.
Výsledky jsou nyní o to zajímavější, neboť se podle oficiálních i neoficiálních zpráv ukazuje, že minimálně příští sezóna by mohla být zejména v Praze naplněna světovými tituly víc než jsme zvyklí a producenti se jistě budou opět ptát “co dál”. Inu, zde je divácký návod.
Konečné výsledky ankety “V ČR neuvedené muzikálové legendy”:
1. “The Phantom of the Opera (Fantom opery)” (Andrew Lloyd Webber, Richard Stilgoe, Charles Hart)
– 169 hlasů
2. “Notre Dame de Paris” (Richard Cocciante, Luc Plamondon) – 68 hlasů
3. “Tanz der Vampire (Ples upírů)” (Jim Steinman, Michael Kunze) – 59 hlasů
4. “Elisabeth” (Sylvester Levay, Michael Kunze) – 43 hlasů
5. “Mamma Mia” (jukebox muzikál – ABBA) – 38 hlasů
6. “Sweeney Todd” (Stephen Sondheim) – 36 hlasů
7. “Romeo et Juliette” (Gérard Prescurvic) – 35 hlasů
8. “RENT” (Jonathan Larson) – 33 hlasů
9. “The Beauty and the Beast (Kráska a zvíře)” (Alan Menken, Howard Ashman, Tim Rice) – 26 hlasů
10. “Hairspray” (Marc Shaiman, Scott Wittman) – 18 hlasů
11. “We Will Rock You” (jukebox muzikál – Queen + Ben Elton) – 13 hlasů
12. “Chess (Šach)” (Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Tim Rice) – 10 hlasů
Ankety se zúčastnilo celkem 293 hlasujících, mnohokrát děkujeme! Připomeňme, že kvůli zachování plné objektivity jste mohli zaškrtnout více svých oblíbených děl.
O vítězství Lloyd Webberova “The Phantom of the Opera” nebylo nejmenších pochyb, nárokoval si jej způsobem “start – cíl” a jelikož pro něj hlasovala více než polovina účastníků, je zcela evidentní, že je tím největším producentským “restem” posledních let a bylo by jej hodno brzy splatit.
Také se ukázalo, že by asi bylo moudré navázat na inscenační úspěch brněnského “Mozarta” a uvést některou další legendu z pera Michaela Kunzeho. Určitě překvapí sympatické umístění Sondheimova “Sweeneyho Todda”. Z druhé strany překvapí poměrně nízké umístění legendární rockové opery “RENT” až ve druhé polovině žebříčku, skupina příznivců u ní vždy byla poměrně silná, což se tentokrát neprojevilo. Stejně tak asi mohl více zabodovat jukebox muzikál “We Will Rock You”, ale předpokládejme, že fanoušci skupiny Queen mají jiné zájmy, než klikat u nás na anketu. Ostatní umístění byla námi poměrně předpokládána.
Těšíme se na diskuzi!
Komentáře
milanzitka
AutorDovoluji si odkázat na článek o Bídnících, kde Dr. Janeček zmiňuje:
“Ale mohu prozradit, že připravuju Fantoma opery a tam jednání probíhá už déle než dva roky.”
Zdroj: http://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/69994/muzikal-bidnici-frantisek-janecek-tahle-krasa-me-stala-35-milionu.html
Ondřej Doubrava
AutorRozhodně zajímavé a poutavé, ale mějme na paměti, že stejně tak už se tady Phantom připravoval minimálně jednou (měl původně před lety otevírat dnešní Hybernii) a v novinách to několikrát bylo taky. A evidentně se ještě jedná.
Jiří K.
AutorA k Fantomovi – dovolím si upozornit na právě vyšlý filmový záznam australského Love Never Dies. Ač jsem měl z LND v Londýně smíšené pocity, celková koncepce se mi moc nelíbila, stejně tak režie nestála za mnoho atd., tato revidovaná verze je hodně povedená, už je to úplně jiné představení. A samozřejmě výkony dokonalé…
http://www.youtube.com/watch?v=IaMI12jjyU8
janule
Autortak ono je to se znamymi tvaremi tezke – producenti potrebuji zaplnit divadlo, protoze uprimne, z lasky k umeni sem drahy muzikal nikdo nepriveze… a na to, aby se jezdilo jen na nezname tvare kvuli kvalite muzikalu, je tu malo nadsencu… takze oni proste nejake zname tvare nasadit musi, aby lidi prijeli… idealni je samozrejme znama tvar, ktera to zvladne skvele zahrat i zazpivat, ale kolik takovych tu je? a tak se musi kombinovat… horsi je, kdyz se za zname tvare povazuji i ti protekcni…
Zdeněk
AutorTo by mě zajímalo, jestli je to rozhovor vskutku s Janečkem…
nějak se nemůžu dopočítat těch 300 umělců… s alternacemi jsem stále u čísla 60 (tedy 5x méně)… jestli takto pan Janeček počítá běžně, tak to tedy potěš… v tom případě by jej vyšel celý projekt nikoliv na 35, ale 7 miliónů – a to jsou jen selské počty :D
brrr
AutorUpřímně si myslím, že Fantoma u nás nikdo dělat nebude, protože výdaje na licenci a nastudování by byly tak obrovské, že by se nealo počítat s návratností – a i divadlo je bohužel obchod, jako každý jiný, ikdyž se to některým nemusí zamlouvat…
Já osobně si nedokážu ani to obsazení představit (a to ne proto, že by u nás bylo málo talentovaných umělců, kteří by neměli potenciál to zvládnout, ale proto, že by to prostě bylo klasicky obsazené “hvězdami”, které mají nalákat diváky)…muzikál má vytvořit hvězdu – a ne naopak – jakmile se muzikál staví na tom, že když se do něj obsadí relativně známý ksicht, bude to terno, tak je to prostě špatně – MŮJ NÁZOR…
Nic to nemění na tom, že i já bych rád Fantoma v nějakém českém divadle rád zkouknul, ale jsem nahoma na zemi, a když si představím jak by to tu nějakej “pseudoumělec” dokázal zprznit, tak si možná raději nechám zajít chuť :-/ až tu bude kvalitní konkurence v umělecké sféře a lidé přestanou jak tupé ovečky chodit na jména z televize a bulvárních plátků nevalné kvality, ale právě jen za kvalitou, pak tu je šance, ale to bude asi až za hodně dlouho…chyba je prostě v divácích, ne v produkci – až lidé přestanou chodit na laciné pozlátko prvoplánových děl s mizerným obsazením, pak se budou i producenti muset zamyslet, kde je chyba…do té doby nemáme šanci doufat v něco víc…bohužel
Olynka
AutorFantoma a ReJ. Doufám, že se toho někdy dožiju.
Ondřej Doubrava
AutorPrávě mám v ruce Dokořán březen 2012 Městského divadla Brno, kde Stanislav Moša v rozhovoru prozrazuje, že práva na Phantoma stojí zhruba 15 milionů Eur + je potřeba specifický prostor. Takže držím panu Janečkovi palce, samozřejmě je možné, že jedná o naprosto jiných podmínkách, takové případy už tu byly, nicméně bez koprodukce to opravdu asi nepůjde. Pan ředitel Moša také sní o uvedení Notre Dame De Paris…
Až bude rozhovor na webu MdB v PDF, rád na něj dám odkaz.
Honza
AutorJá bych rád uvítal, kdyby se u nás nastudoval muzikál RENT. Má aktuální námět a myslím si, že by na něj chodili víc, než na Fantoma opery… Fantom opery v ČR nemá cenu dělat, jelikož nemáme na něj dost umělců…
Tom2410
AutorUmělci, jsou myslim to jediný s čím by nebyl problém ;-)
Honza
AutorTom2410: Jestli myslíš ty “umělce” jenž jsou k vidění v polovině pražských muzikálů… :-D
Je škoda, že v ČR se dělají muzikály na jména. Až na pár výjímek….
Honza
AutorTak tohle zní velice zajímavě: http://www.zakulturou.cz/divadlo/muzikal-ples-upiru-romana-polanskeho-miri-do-hybernie.html
Ondřej Doubrava
AutorZní, ale článek zároveň jasně říká, že práva rozhodně nejsou přiklepnuta, těch “pár týdnů” může být taky dost relativních, nicméně dá se téměř s jistotou pokud se něco nezašmodrchá, podle mých informací říct, že Tanz der Vampire výhledově opravdu někde a někdy bude, na dané předběžné termíny se radši neupínám. Ale docela to nechápu, ten článek už to zase začíná připomínat situaci z 90. let: “Práva ještě tak úplně nemáme, ale pilně ohlašujeme…”, přitom se podle mě dá počkat (viz. CATS ve Spirále, Phantom coby otvíračka Hybernie, atd., jo, tohle všechno si z médií coby děcko pamatuju!!!).
Honza
AutorOndřej Doubrava: Tak je jasné, že to nebude hned, ale je to potěšující správa, že se o něčem takovém uvažuje. Zvlášť se mi líbí, že chtějí živý orchestr.
Ondřej Doubrava
AutorHonza: Živý orchestr je u novějších světových děl už zcela základní podmínkou a ke cti našim producentům slouží, že pokud to jen trochu jde, nesnaží se tu podmínku změnit na half-playback, protože asi vědí, že by se jim snížili šance na získání práv, protože někdo další ten orchestr mít může.
Tom
AutorNemyslim, “ty” umělce :-P Myslím tím, že když někdo bude chtít najít ty “správná muzikálová monstra” jak říká pan Ďurovčík, tak je u nás prostě najde ;-)
Honza
AutorTom: Ale to by museli chtít… Stačí se jen podívat do Brna, Plzně… a najdou tam lidi, kteři by polovinu těch pražských “umělců” strčili do kapsy.
Jana
AutorNa officiálním facebooku Franka Wildhorna (https://www.facebook.com/pages/Frank-Wildhorn/26157902921) se píše :CYRANO is coming to Prague in Fall 2013!!!
že by se příští rok jeho muzikál Cyrano objevil v Praze ?? myslím si,že kdyby ano,že by to asi bylo v HDK…
Jana
Autorjsem zvědavá,jestli to vyjde..
fiona1310
AutorUpozornění pro ty, kdo by chtěli vidět Fantoma opery v Las Vegas. Bohužel po 6 letech uvádění v hotelu Venetian se blíží konec. Poslední představení se koná 2.9.2012.
Měla jsem štěstí vidět to tam 2x, tak vřele doporučuji, pokud budete do 2.9. v Las Vegas, zajděte, je to zase něco jiného, než v NY nebo v Londýně.Představení trvá 90 minut, hraje se bez přestávky. Vstupenky na pěkná místa kolem 70 USD.
http://www.phantomlasvegas.com/
Jana
AutorPodle mě,až sem Fantom dostane, Patricie vyroste a mohla by hrát Christine :) http://www.youtube.com/watch?v=rRvYch0FWzA&feature=related
Zdeněk
Autorproč čekat až vyroste Patricie když tu máme Hedviku Tůmovou
Jana
Autorto je taky pravda :)
Tereska
AutorAjo, Hedvika Tůmová,to je vlastně pravda. Zdeňku, ty máš pod čepicí. To by mohla být ONA!!!!
Karolína
AutorTeď jde jen o to, aby se Fantom opravdu u nás uváděl.
Nick
AutorTrochu bych se toho uvádění tady bál -hlavně potenciálního obsazení…
candie254
AutorVzhledem k tomu (co Stanislav Moša v rozhovoru zmínil), že práva stojí 15 milionů eur, nemám pocit, že by se tohle skvělé dílo k nám v blízké době dostalo. Navíc zde není i odpovídající divadlo, které by dalo muzikálu určitou autenticitu a bylo zároveň kvalitně moderně vybaveno. Každopádně jsem zvědavá s čím pan Janeček ještě přijde ;)
milanzitka
AutorKonečně se dočkáme RENTu!!
https://www.facebook.com/events/120070718191013/