Aktuální zprávy

Muzikálovou Cenu Thálie 2020 získali Stárková a Režný


Přinášíme vám výsledky 27. ročníku Cen Thálie v kategorii Muzikál, opereta a jiné hudebnědramatické žánry.

ŽENY

ERIKA STÁRKOVÁ

Role:  Dívka
Inscenace: Lazarus
Hudba a písňové texty: David Bowie
Libreto: Enda Walsh
Překlad libreta: Michal Zahálka
Hudební nastudování: Jan Aleš
Pohybová spolupráce: Stanislava Vlčeková
Režie: Marián Amsler
Premiéra: 12. října 2019
Městská divadla pražská (Komedie) Praha

Erika Stárková, Ceny Thálie 2020

Erika Stárková (foto Patrik Borecký)

Oficiální odůvodnění Herecké asociace:
Tajemná, dětsky naivní a upřímně bezelstná, s vnímavostí a dojmem bezprostřední iluze kraluje nejen herecky. Přidává i pěvecky velmi vyzrálý projev. Její interpretace a originální pojetí písně „Life on Mars“ se pak stává jedním z vrcholů celého představení.

MUŽI

PAVEL REŽNÝ

Role: Smrt
Inscenace: Elisabeth
Hudba: Sylvester Levay
Libreto a písňové texty: Michael Kunze
Překlad: Michael Prostějovský
Hudební nastudování: Kryštof Marek
Choreografie: Pavel Strouhal, Denisa Komarov Kubášová
Režie: Lumír Olšovský
Premiéra: 30. listopadu 2019
Divadlo J. K. Tyla Plzeň

Pavel Režný, Ceny Thálie 2020

Pavel Režný (foto Radek Janda)

Oficiální odůvodnění Herecké asociace:
Pavel Režný je synonymem pro spojení „komplexní muzikálový výkon“, s každou další velkou rolí „roste“. Postava Smrti klade na své představitele vysoké nároky, Režný nezaváhal ani ve skutečně „smrtících“ výškách. Podmanivě uhrančivé pojetí učinilo z jeho role jednu z nejvýraznějších postav inscenace.

Všechny nominace na muzikálové Ceny Thálie 2020 najdete >>ZDE<<

CENA ZA CELOŽIVOTNÍ MISTROVSTVÍ

HANA TALPOVÁ

Hana Talpová, Ceny Thálie 2020

Hana Talpová

Absolventka pražské konzervatoře a AMU se již od počátku svého profesionálního působení prosazovala jako osobnost širokého uměleckého záběru. První dva roky své kariéry strávila v opeře libereckého Divadla F. X. Šaldy, kde kromě jiných rolí ztvárnila titulní postavu Carmen ve slavné Bizetově opeře. Od roku 1965 patřila čtyřicet let k hlavním osobnostem Hudebního divadla v Karlíně. Uvedla se v sezoně 1965/66 rolí Káči v Divotvorném hrnci, ztvárnila i kloboučnici Irenu Molloyovou v československé premiéře muzikálu Hello, Dolly!, Cirene v Řehtačce. Následovaly další role převážně elegantních a okouzlujících dam, nejrůznějších femme fatale i dominantních a rázných žen, jimž dodávala svůj pověstný osobní temperament. Z mnoha desítek jejích rolí na jevišti karlínského divadla jmenujme Mylady ve Frimlově Třech mušketýrech, Antonii v muzikálu Muž jménem La Mancha, Kateřinu Paarovou v Šachu králi, půvabnou Julii (a později Queenie) v Lodi komediantů, indiánku Wandu ve Frimlově Rose Marie, Momonku v muzikálu Edith Piaf, Veřejné mínění v Offenbachově Orfeovi v podsvětí, zpěvačku Sally Bowlesovou v Kabaretu, energickou Jarmilu Macarátovou ve Zvonokosech, svůdnou Corinu v Mam´zelle Nitouche, ráznou kapelnici Sladkou Sue v Sugar – Někdo to rád horké, Katastrofu v Nebi na zemi, starostlivou Paní Briceovou ve Funny Girl či řádovou sestru Bertu v muzikálu Za zvuků hudby, která její karlínské angažmá zakončila. V průběhu dlouholeté kariéry hostovala mj. v Divadle Semafor (Čarodějky či Člověk z půdy s J. Suchým, Taneční hodiny pro starší a pokročilé s J. Dvořákem) i v soukromých divadelních společnostech (Divadlo F. R. Čecha, Divadlo Háta). Vystupovala také na koncertních pódiích, a to především se šansony. Za jejich gramofonové nahrávky získala Zlatý štít Panthonu. Úspěchu dosáhla v benátském Teatro La Fenice, po němž následovalo italské turné s opusy C. Monteverdiho. Účastnila se hudebních festivalů, pravidelně natáčela v rozhlase i v televizi. Hrála ve filmové komedii Florenc 13:30, později následovala řada dalších rolí v nejrůznějších filmech, inscenacích či seriálech (Šílený kankán, Miláček, Anděl s ďáblem v těle, Hříšní lidé města pražského, Arabela, Náhrdelník atd.). Od 60. let až dodnes spolupracuje s dabingem, kde má na svém kontě neuvěřitelných sedm a půl tisíc filmů, z nichž se patrně nejvíce do povědomí diváků zapsala jako Jessica Fletcherová v seriálu To je vražda, napsala. V roce 2013 obdržela od Herecké asociace Cenu Františka Filipovského za celoživotní mistrovství v dabingu. Letité zkušenosti z jevištní praxe bohatě zužitkovala i během své mnohaleté pedagogické činnosti.


Ceny Thálie vyhlašuje a pořádá od roku 1994 Herecká asociace, nezávislá profesní odborová organizace výkonných umělců s působením na území České republiky.
Záštitu nad Cenami Thálie 2020 převzal Ministr kultury České republiky Lubomír Zaorálek.

Aktuální zprávy
Muzikál MEFISTO nahrává hudbu se symfonickým orchestrem
Aktuální zprávy
Divadlo J. K. Tyla v Plzni ruší program do konce roku 2020 a vrací vstupné
Aktuální zprávy
Premiéra Vymítače již tuto středu v RockOpera Praha
U článku nejsou žádné komentáře. Napište svůj názor jako první!