Praha

“Antoinetta – královna Francie” zahájila zkoušky, uspořádala ples a zveřejnila obsazení (+ synopse)


Příběh poslední královny Francie ožije v romantickém muzikálovém dramatu scenáristy Jiřího Hubače, textaře Pavla Vrby a skladatele Jiřího Škorpíka 9. dubna 2014 v Divadle Hybernia. V revolučním roce 1789 se dalo do pohybu kolo dějin, které převrátilo životy obyčejných lidí i osudy králů a královen…

Trnitá cesta k uvedení

Na začátku roku 2004  začal Jiří  Hubač připravovat svůj další původní muzikál, jehož tématem si zvolil příběh královny Antoinetty a ke spolupráci na muzikálu si vybral textaře a básníka Pavla Vrbu. Ještě téhož roku byl do týmu přizván hudební skladatel Karel Svoboda. Autoři libreta a veršů práci v termínu dokončili, avšak hudební část díla byla přerušena úmrtím Karla Svobody a práce tvůrčího týmu byla ukončena.

O několik let později oba dva autoři vyzvali hudebního skladatele Jiřího Škorpíka, aby začal na hudbě muzikálu pracovat, a požádali JUDr. Tomáše Hubače, aby se postaral o realizaci díla.

Práce obnoveného tvůrčího týmu byla bohužel opět přerušena v druhé polovině roku 2011, úmrtím Pavla Vrby a následně Jiřího Hubače.

V létě 2012 byla s dědičkami a Jiřím Škorpíkem uzavřena smlouva na realizaci muzikálu Antoinetta – královna Francie s paní Emou Krahulíkovou pro prostory Divadla Hybernia.

Na jaře roku 2013 byli pak ke spolupráci přizváni režisér Radek Balaš, dramaturg Patrick Fridrichovský, kostýmní návrhář Josef Jelínek a scénograf Ondřej Zicha.

Konkurzy na obsazení hlavních rolí a pěvecké a taneční company se konaly dvoukolově během listopadu a prosince roku 2013. Samotné zkoušení pak propuklo korepeticemi v prvním týdnech roku 2014 a zahajovací a první čtená zkouška proběhla v prostorách Divadla Hybernia za účasti autorů, tvůrců a představitelů hlavních i vedlejších rolí a company 16. ledna 2014.

Obsazení muzikálu “Antoinetta  – královna  Francie”

MARIE ANTOINETTA, KRÁLOVNA FRANCIE – Monika Absolonová, Iva Marešová
LUDVÍK XVI., KRÁL Z RODU BOURBOUNŮ – Roman Vojtek, Michal Novotný
AXEL FERSEN, ŠVÉDSKÝ VOJÁK – Peter Strenáčik, Dušan Vitázek
SEKRETÁŘ JEHO VELIČENSTVA – Vladimír Marek, Pavel Soukup
ANTOINE QUENTIN FOUQUIER-TINVILLE, ŽALOBCE – David Uličník, Bohuš Matuš
THÉROIGNE DE MÉRICOURT – Vanda Károlyi, Barbara Chybová
JACQUES-RENÉ HÉBERT, VŮDCE KOMUNY – Dušan Kollár, Oldřich Kříž
HONORÉ DE MIREBEAU, POSLANEC KONVENTU – Tomáš Bartůněk, Petr Dopita
JEAN-BAPTISTE DROUET, POŠMISTR – Peter Pecha, Tomáš Vaněk
ANTOINE SIMON, ŠVEC – Martin Šemík
MARKÝZA DE TOURZEL, GUVERNANTKA – Renata Drössler, Jitka Jackuliak
KOMORNÁ ANTOINETTY – Ilona Maňasová, Kamila Valová
KAMELOT – Petr Macháček, Josef Vágner
HENRI SANSON, KAT – Jaromír Adamec, Michal Smrkovský
ROBERT DESNOT, KUCHAŘ – Jaromír Holub, Vít Bečvář
ÉLISABETH VIGÉE-LEBRUNOVÁ, PORTRÉTISTKA – Lucia Jagerčíková, Věra Vodičková

COMPANY
Jitka Antošíková, Adriana Bajtková, Ivana Fialová, Denisa Grossová, Veronika Hanušová, Andrea Holá, Lucie Horčičková, Hana Kalousková, Klára Kočárková, Denisa Kubášová, Pavlína Matiová, Karolína Neradilová, Michaela Novotná, Petra Slavíková, Andrea Smělíková, Eliška Soukupová, Františka Stropnická, Marie Štěchová, Markéta Švábová, David Bouša, Richard Bučina, Martin Bujárek, Matěj Cichra, Jan Čížek, Radek Fišer, Jiří Hejna, Karel Jinda, Martin Pešek, Robin Puškáš, Petr Ryšavý, Míla Šturc

stav k 21.1.2014

– aktualizace 28.1.2014 – obsazení doplněno o Ivu Marešovou
– aktualizace 5.2.2014 – Davida Deyla nahrazuje Peter Strenáčik
– aktualizace 9.2.2014 – v roli Ševce nebude účinkovat Michal Slaný

Tvůrčí tým muzikálu “Antoinetta  – královna  Francie”

Hudba: Jiří Škorpík
Libreto: Jiří Hubač
Texty písní: Pavel Vrba
Choreografie: Carli Jefferson
Režie: Radek Balaš
Producent: Ema Krahulíková, Musical Production
Scéna: Ondřej Zicha
Kostýmy: Josef Jelínek
Dramaturgie: Patrick Fridrichovský
Pěvecké nastudování: Jana Balašová Trčková
Hudební spolupráce: František Štěrbák
Asistentka režie: Monika Kobrová
Asistentka choreografie: Ivana Fialová

Zahajovací čtená zkouška muzikálu

První čtená zkouška proběhla v prostorách Divadla Hybernia za účasti autorů, tvůrců a představitelů hlavních i vedlejších rolí a company 16. ledna 2014. Od tohoto dne se zkoušení nového muzikálu rozjelo na plné obrátky. Stejně tak, jako v případě zkoušení muzikálu Zorro, využije společnost Musical Production prostory Kulturního centra Novodvorská, které disponuje několika sály a zkušebnami. Na prkna Divadla Hybernia se představitelé muzikálu “Antoinetta – královna Francie” přesunou na začátku března, aby se již v dekoraci, kostýmech a s rekvizitami společně připravili na slavnostní premiéru, která proběhne 9. 4. 2014 od 19.00 hodin.

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

První čtená zkouška

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Monika Absolonová

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Roman Vojtek

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Dušan Vitázek

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

David Deyl

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Vanda Károlyi a Barbara Chybová

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Tvůrci muzikálu

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

David Uličník, Tomáš Bartůněk, Petr Dopita a Pavel Soukup

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Bohuš Matuš

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Renata Drössler

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Režisér Radek Balaš

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Jiří Škorpík

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Josef Vágner

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Vladimír Marek

Dvorní ples královny Antoinetty

U příležitosti zahájení zkoušek se 16. ledna 2014  konal historicky první společenský ples v prostorách Divadla Hybernia. Divadlo se během dvou dnů proměnilo na taneční sál s křišťálovým lustrem, honosnou stolovou úpravou a  tanečním parketem,  aby mohlo přivítat Antoinettu – královnu Francie.

Společenský večer zahájil konferenciér v roli Sekretáře jeho Veličenstva Marek Libert, k tanci a poslechu hrála celý večer Septet Plus Orchestra pod vedením Dalibora Kaprase a choreografka muzikálu Carli Jefferson připravila dobové předtančení. Hosté Dvorního plesu královny Antoinetty byli svědky prvního a exkluzivního uvedení písně “Co zbývá nám” v podání Antoinetty Moniky Absolonové a nepřišli ani o zahajovací tanec celého plesu, ke kterému Moniku vyzval Roman Vojtek, který ztvární roli jejího chotě Ludvíka XVI.

Při příležitosti konání Dvorního plesu královny Antoinetty a jako projev své laskavosti a velkorysosti věnuje Antoinetta – královna Francie svým poddaným 2014 ks vstupenek na stejnojmenný původní český muzikál. S platností od 17. ledna 2014 je tedy možné při koupi vstupenky a uvedení hesla: ANTOINETTA získat druhou vstupenku zdarma. Tato akce platí pouze na pokladně Divadla Hybernia a pouze do vyčerpání limitu 2014 ks vstupenek.

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Divadlo Hybernia jako taneční sál

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Předtančení v podání taneční company muzikálu

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Předtančení v podání taneční company muzikálu

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Zahajovací tanec plesu, Monika Absolonová a Roman Vojtek

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Dušan Vitázek, Monika Absolonová a David Deyl

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Monika Absolonová a "Co zbývá nám"

Synopse muzikálu “Antoinetta  – královna  Francie”

I. DĚJSTVÍ

Píše se rok 1788. Po čtrnácti letech vlády Ludvíka XVI. spěje monarchie k bankrotu. Papírové peníze jsou den ode dne bezcennější, jídlo stále dražší a daně stále vyšší. V nejúrodnější zemi Evropy, v bohaté Francii, žije lid v bídě a zemi hrozí hlad. Národ se bouří, ptá se, kdo to zavinil. A vůdcové lidu mu dávají odpověď. Je to lehkomyslná a rozmařilá Marie Antoinetta, královna Francie. Okázalý život ve Versailles je ale pouhou náhražkou skutečného štěstí.

Svůj osud si nevybrala, byla k němu předurčena. Její život se měl odehrávat mezi státnickými povinnostmi, ceremoniály a dvorskou etiketou. Jako žena však Marie Antoinetta toužila po lásce. Každý muž byl její krásou fascinován, jen král Ludvík XVI. se více než své ženě věnoval učeným zálibám. Ach ovšem, vladařské povinnosti! Jsou to však jen samé nepříjemnosti, Sekretář předkládá samé účty. Výdaje za šperky a róby královny už státní pokladna nezvládá, lid už nemá z čeho platit. Ovšem z výšky královského majestátu je stále lepší dát starostem i nudě vale.

Noc je jedinou chvílí, kdy se královna dokáže oprostit od starostí. Trianonský zámeček skýtá dostatek příležitostí i přátel. Mezi nimi je i ten nejbližší, švédský hrabě Axel von Fersen. Voják, který ve dne slouží udatně králi, v noci je věrný královně. Hrát o lásku vabank je vzrušující pro oba. Komnaty ve Versailles však mají příliš mnoho očí i úst a zvěsti zaslechne i král.

Rok 1789, v ulicích vládnou jiné starosti než u dvora. Paříží obchází velký strach. Boj o chléb je čím dál nebezpečnější, tisíce nezaměstnaných, každý se bojí o holý život. Mirabeau žádá jménem lidu vyhlášení Deklarace lidských a občanských práv, Desmoullins volá do zbraně.

Co ještě zůstalo u dvora skryto za okázalou garderobou a výstředními účesy? Etiketu je třeba ctít a dodržovat. Pomáhá udržet královský majestát, který Ludvík XVI. stále častěji odkládá ve své kovářské dílně. Milostným avantýrám Marie Antoinetty je však potřeba udělat přítrž. I král se musí chovat občas jako velitel a to samé vyžaduje také od svých vojáků. Do poslední kapky krve.
14. července 1789 se však dává do pohybu kolo dějin. Bastila padla do rukou Pařížanů. To není vzpoura, je to revoluce! Král je však přesvědčen, že jeho lid je dobrý. Jedině Antoinetta si uvědomuje vážnost situace. Snaží se najít útěchu i pomoc ve Fersenově náruči. Končí krásné časy, přátelé i drahocenné poklady se vytrácejí. Mezitím 5. října 1789 pochodují nespokojené davy směrem na Versailles. V jejich čele pak Fouquier-Tinville. Všichni chtějí aby se král vzdal nákladného života a vrátil se do Paříže. Král vychází vůli lidu vstříc. Ten jej za jeho moudré rozhodnutí velebí.

II. DĚJSTVÍ

Když se 6. října 1789 otevřela pozlacená vrata Versailleského paláce, obrovský kočár dovlekl krále i jeho rodinu k zámku, ve kterém sto padesát let žádný panovník nebydlel. Život v novém sídle je jen bledou vzpomínkou na zašlé časy. Antoinetta cítí, že královskou rodinu stihne neblahý osud. Jako čtrnáctiletá přišla do země a všichni ji vítali, teď slyší výkřiky hanby. Jen hrabě Fersen teď stojí králi a královně po boku a snaží se dopomoci k útěku, který by obrátil karty revoluce. Vše je naplánované, stačí jen souhlas. Král stále váhá, ale Fersen dobře ví, že revoluce je oheň, který dokáže sežehnout i ty nejnedotknutelnější. Je horká noc, 21. června 1791. Cesta královské družiny v přestrojení končí ve Varennes, jen na dohled od cíle. Poštmistr Drouet krále poznává. Lokaj není král a tvář ho vždycky prozradí. Hrabě Fersen, nemá sílu bojovat sám proti přesile. Slibuje své královně věrnost, stále doufá v pomoc evropských panovníků.

Nepřátelé lidu, Marie Antoinetta, její děti  i Ludvík XVI jsou odvezeni do vězení v pařížském Templu. Občané žádají vyhlášení republiky a smrt krále. V srpnu 1792 je republika vyhlášena. Občan Ludvík Kapet, bývalý král, je souzen a 21. října 1792 píše poslední řádky v kronice svého života. Na převýchovu je odveden Ludvík Karel, jediný syn a následník bourbonské koruny. Ševcovský verpánek má být jeho nový trůn.

Na místo šlechty přichází občané Simon a Druet. Výbor pro všeobecné blaho je úřadem, jehož jménem si oba hodlají vydobýt nové zásluhy a pokořit padlou královnu. Její osud je zpečetěn. Fouquier-Tinville, obávaný revolucionář, teď namísto chvalozpěvu pronáší poslední žalobu nad Marií Antoinettou. Soud rozhodne. Nenechte na ní ani slzu skanout. Ve vězení Consiérge života už mnoho nezbývá. Naposledy se touží setkat se svým synkem. Kdesi v cizině píše hrabě Fersen dopisy plné lásky k Marii Antoinettě. Vzpomínka nikdy neumírá. 16. října 1793. Nastává poslední chvíle, kat čeká na své vystoupení a lid svou královnu vítá.

.

Autorem fotografií je Martin J. Polák. Děkujeme Kateřině Zittové za jejich laskavé poskytnutí.


Praha
Hudební divadlo Karlín vypisuje konkurz do muzikálu “Curtains”
Praha
Muzikál “Tajemství” přivede zpět na jeviště Lucii Vondráčkovou i Michaelu Kuklovou
Aktuální zprávy
Muzikál TARZAN se představil s kompletními kostýmy a dekoracemi (+ video ukázky)
  • Ondra

    Ševce Simona v muzikál Antoinetta královna Francie, bude hrát Lukáš Pečenka.


  • Vašek

    Tak konečně to sem někdo napsal, Ondro… snažil jsem se i na FB Antoinetty napsat dotaz, kdo bude alternovat s Martinem Šemíkem, aby konečně oznámili, že Lukáš bude hrát místo Michala Slaného a bohužel se tak nestalo… No jo, alternaci Moniky oznámí, i to, že jedna z hl. hvězd Deyl hrát nebude, ale ti, co nemají ještě tak velké jméno, tak o těch se nic nedozvíme. Ach jo… ale myslím si, že se máme opravdu na co těšit, až uvidíme Lukáše v této roli.


  • Jakub

    Další změna v obsazení: Místo Michala Smrkovského bude hrát Tomáš Bohm.


  • Jana

    dojmy po včerejší premiéře – naprosto úžasný, krásný dokonalý. Monika byla senzační a největší překvapení byl Michal Novotný.. fakt super..


  • Adéla

    Monika se mi zatím vždycky líbila, ale taky mám pocit, že je jí nějak moc. Iva Marešová zpívá krásně, ale v Excaliburu byla dost prkenná. Ale co, nechme se překvapit.
    Ale jestli je gilotina vážně nebezpečná jak říkali v TV, tak možná měli vybrat víc alternací :D :D
    Jinak ostatní obsazení pro mě fajn a režisér Balaš je pro mě záruka kvality. Ještě mě nezklamal.
    A na Dušana Vitázka se podívat půjdu. Zatím se mi líbil nejvíc tady:-D :-D : http://www.mdb.cz/galerie-4/?galerie=125 Rejpálek:-D :-D


  • Mila

    Já to viděla na premiéře i včera a jsem nadšená. Trochu mi to připomnělo muzikál Notre dame de Paris. Vůbec bych neodhadla, že je to původní český muzikál. Je tam několik opravdu velký muzikálových árií, skvělá Monika ve své životní roli. Bohuš Matuš tam zpívá jak nikdy nikde a děj vás citově vyždímá až do úplného konce.


  • Reviewer

    Z muzikálu Antoinetta jsem nadšený, hudba pana Škorpíka je v každém ohledu dokonalá. Je mírně rockově laděná a myslím si že je v českých muzikálech téměř nadčasová. Marie Antoinetta v podání M. Absolonové a stejně tak I. Marešová předvedli velmi dobré herecké i pěvecké výkony. Podle mého názoru, kdo však nejvíce vynikl je David Uličník v roli žalobce. Nádherný sytý, čistý hlas v obou áriích, které jsou v Uličníkově podání rozhodně silným momentem celého představení. Nelze přehlédnout ani herecký výkon M. Novotného jako krále i s jeho zavalitější postavou, která tam patří. Výborný je také D. Kollár, hraje i zpívá výborně. Pochvalu si jistě zaslouží i celá kompačka. Jsou úžasně pohybliví a na scéně vytváří humorná místa, která rozesmívají diváky. Vynikající je zpěvačka (jméno nevím), která zpívá Marseillaisu ve francouštině, fakt dobrá. Kostýmy jsou nádherné a propracované, prostě je to nádherné dílo.


  • Šárka

    Muzikál Antoinetta pro mě byl jedním z nejlepších kulturních zážitků za několik posledních let, stále dojmy z něj vstřebávám a jistě nejen já, neboť skvělí učinkující si na dnešním odpoledním představení vysloužili zcela zaslouženě dlouhý potlesk ve stoje. Ačkoliv ke zpěvu Moniky Absolonové jsem v některých předchozích muzikálech měla určité výhrady, v této roli je po všech stránkách naprosto skvělá – dojemná scéna loučení se synem před její popravou mě úplně dostala, i slzičky ukáply. Výborně zvládala všechny pěvecké i herecké polohy včetně lehce frivolní a laškovné s Axelem v ložnici. Davidu Vitázkovi byla tato role psána snad na tělo a dodejme, že velmi pěkné tělo – nejedna divačka při pohledu na něj jistě zaplesá a nezbývá než Antoinettě i jeho ženě Pavle závidět :-). Stejně tak vynikající je David Uličník v roli žalobce, jehož zpěv člověka přiková k sedadlu. Přiznám se, že mě trochu překvapilo obsazení Michala Novotného jakožto krále Ludvíka XVI., ale své role se zhostil opravdu se ctí. Vynikající je hudba, texty, choreografie, scéna i kostýmy. Tvůrci i učinkující, zasloužíte si velký obdiv!!! Všem, kteří váhají, zda muzikál navštívit, vzkazuji: “Určitě jděte! Velmi pochybuji, že budete odcházet zklamaní!”


  • Martin

    Přidávám se ke všem pochvalným komentářům. Skvělý muzikál s velice pěknou hudbou. Perfektní choreografie. Monika Absolonová dnes opravdu skvělá. Na všech účinkujících byla vidět čistá radost z hraní. Pro mě po dlouhé době opravdu povedený muzikál.


  • Sasie

    Šárka: Řekla bych, že půjde možná jen o přepis v souvislosti s Davidem Uličníkem, ale Vitázek je křestním Dušan :)


  • P@vel

    Předem podotýkám, že zde uveřejňuji SVŮJ názor. Včera (25. 5.) jsme byli na představení Antoinetta. Musím souhlasit s autorem recenze – nenadchne a ani neurazí.
    Předem mě zarazily úvodní titulky – všichni víme na co jdeme. Z úvodního výstupu Company jsem rozuměl akorát “no tak jezte koláče”…bohužel, mrzí mě to. Na druhou stranu jsem byl unešen z počtu členů Company. Tím se dostáváme k choreografiím – konečně něco nového!!! Rušily mě zatmívačky,
    bylo to celkově podivně poskládané, vím, že přestavby jsou náročné, ale jestli by nešlo více využít propadel – nevím… Týká se to i Sekretářových zápisů – pan Vladimír Marek, výkon se mi líbil, snažil se
    situace decentně odlehčit, př. věznice, při odvodu krále, který jde z důvody etikety první. Některé výstupy bych uvítal i delší – př. “Na místo vivat, hanba jí” – hrála paní Absolonová – zpívala, gradace a pak to celé uvadlo v klid, ona zabořila hlavu do sofa a hotovo, čekal jsem, že píseň bude zakončena určitou gradací, ale nepřišla… Leč se tleskalo a včera se tleskalo tedy lecčemu a každou chvíli – díky zatmívačkám – aha, tak proto tam jsou…
    Ludvíka představoval pan Michal Novotný – herec je úžasný – nemám, co vytknout, zpěv se dal, což mě mile překvapilo. Postava má vývoj – od panovníka, který se o svou ženu nestará, spoléhá a věří svému lidu, přiznání, že neví jak dál a nakonec jej jeho “milovaný” lid zavraždí. Akorát se ptám jestli v porovnání s ním není Antoinetta odstrčena na druhou kolej? I když její místo přijde v závěru druhé půle, kdy se rozčílená panovnice dokáže ještě vzpouzet… Scéna ve věznici, “Co zbývá nám”, odtržení Ludvíka Karla, Moniččino naštvání – no jedno oko nezůstalo suché – což je fajn, že nakonec emoce z jeviště přešly do hlediště. Během děkovačky vypadala Monika vyřízeně!!! Monika byla úžasná, když čekala na
    Fersena v ložnici – jak nakukovala přes postel… V první půli působila bezstarostně – takže určitý vývoj tu můžeme také nalézt.
    Axela Fersena odzpíval pan Vitázek, skvěle podaný výkon. Jak už někdo psal, v druhé půli, kdy se objeví tanečnice při Axelově zpěvu – musím s tou osobou souhlasit, tanečnice byla zcela zbytečná. Možná mě napadá, líbilo by se mi, kdyby se za již stažené promítací plátno opět umístila postel s královnou a alter-ega Axela – když už na ni myslí… Vitázkova interpretace nepotřebovala zaměřit pozornost jinam. V souvislosti s ním si také vybavím projekce – ano, viděli jsme i horší, ale ta klišé asi musí být. Vítám projekce po stranách divadla, ale zároveň se bojím, kam až to zajde, přeci jenom to je divadlo. Dávám přednost kulisám a minimu až žádným projekcím, ale vím, že se doba mění, budiž.
    V druhé půli jsem moc nepochopil vjezd na vozíku Kamelota pana Josefa Vágnera – něco “piště, piště, podepište” a vzápětí mizí, zatmívačka a jedeme dál… Marseillaisu vítám – jasné a výstižné sdělení vyhlášení republiky. Jsem rád, že se k Pařížance přidala i zbylá company.
    Velmi spokojen jsem byl s výkonem pana Davida Uličníka, žalobce, jeho hlas výborně naplnil prostory divadla. Ostatní sólisté tak nějak splývali s Company, což se mi líbí. Dámy Vanda Károlyi, Pavlína Matiová, pánové Dušan Kollár, Tomáš Bartůněk, Tomáš Vaněk, Lukáš Pečenka. Děti – Jan Říha a Natálie Grossová. Dvojice působila přesvědčivě. Oceňuji vstupy company do sálu z foyer divadla.
    Shrnuto – první půle na mě působila roztříštěně, druhá polovina to napravila. Vizuálně nádherné představení, s pěkně vytvořenou choreografií, skupinové výstupy company, kvalitním obsazením, po dlouhé době kvalitním tištěným programem a emotivní závěr.
    P.S.: děkovačka – myslím si, že hudba byla celkem dost nahlas a zasloužený potlesk tolik nevyzněl…


  • niki

    P@vel – myslím, že váš názor je sepsaný pomalu lépe než celá recenze :) mám jen trochu lepší zkušenost s rozuměním company (i když rozhodně ne 100%), ale jinak je to podle mě výborné zhodnocení.


« Starší komentáře