Praha

“Antoinetta – královna Francie” zahájila zkoušky, uspořádala ples a zveřejnila obsazení (+ synopse)


Příběh poslední královny Francie ožije v romantickém muzikálovém dramatu scenáristy Jiřího Hubače, textaře Pavla Vrby a skladatele Jiřího Škorpíka 9. dubna 2014 v Divadle Hybernia. V revolučním roce 1789 se dalo do pohybu kolo dějin, které převrátilo životy obyčejných lidí i osudy králů a královen…

Trnitá cesta k uvedení

Na začátku roku 2004  začal Jiří  Hubač připravovat svůj další původní muzikál, jehož tématem si zvolil příběh královny Antoinetty a ke spolupráci na muzikálu si vybral textaře a básníka Pavla Vrbu. Ještě téhož roku byl do týmu přizván hudební skladatel Karel Svoboda. Autoři libreta a veršů práci v termínu dokončili, avšak hudební část díla byla přerušena úmrtím Karla Svobody a práce tvůrčího týmu byla ukončena.

O několik let později oba dva autoři vyzvali hudebního skladatele Jiřího Škorpíka, aby začal na hudbě muzikálu pracovat, a požádali JUDr. Tomáše Hubače, aby se postaral o realizaci díla.

Práce obnoveného tvůrčího týmu byla bohužel opět přerušena v druhé polovině roku 2011, úmrtím Pavla Vrby a následně Jiřího Hubače.

V létě 2012 byla s dědičkami a Jiřím Škorpíkem uzavřena smlouva na realizaci muzikálu Antoinetta – královna Francie s paní Emou Krahulíkovou pro prostory Divadla Hybernia.

Na jaře roku 2013 byli pak ke spolupráci přizváni režisér Radek Balaš, dramaturg Patrick Fridrichovský, kostýmní návrhář Josef Jelínek a scénograf Ondřej Zicha.

Konkurzy na obsazení hlavních rolí a pěvecké a taneční company se konaly dvoukolově během listopadu a prosince roku 2013. Samotné zkoušení pak propuklo korepeticemi v prvním týdnech roku 2014 a zahajovací a první čtená zkouška proběhla v prostorách Divadla Hybernia za účasti autorů, tvůrců a představitelů hlavních i vedlejších rolí a company 16. ledna 2014.

Obsazení muzikálu “Antoinetta  – královna  Francie”

MARIE ANTOINETTA, KRÁLOVNA FRANCIE – Monika Absolonová, Iva Marešová
LUDVÍK XVI., KRÁL Z RODU BOURBOUNŮ – Roman Vojtek, Michal Novotný
AXEL FERSEN, ŠVÉDSKÝ VOJÁK – Peter Strenáčik, Dušan Vitázek
SEKRETÁŘ JEHO VELIČENSTVA – Vladimír Marek, Pavel Soukup
ANTOINE QUENTIN FOUQUIER-TINVILLE, ŽALOBCE – David Uličník, Bohuš Matuš
THÉROIGNE DE MÉRICOURT – Vanda Károlyi, Barbara Chybová
JACQUES-RENÉ HÉBERT, VŮDCE KOMUNY – Dušan Kollár, Oldřich Kříž
HONORÉ DE MIREBEAU, POSLANEC KONVENTU – Tomáš Bartůněk, Petr Dopita
JEAN-BAPTISTE DROUET, POŠMISTR – Peter Pecha, Tomáš Vaněk
ANTOINE SIMON, ŠVEC – Martin Šemík
MARKÝZA DE TOURZEL, GUVERNANTKA – Renata Drössler, Jitka Jackuliak
KOMORNÁ ANTOINETTY – Ilona Maňasová, Kamila Valová
KAMELOT – Petr Macháček, Josef Vágner
HENRI SANSON, KAT – Jaromír Adamec, Michal Smrkovský
ROBERT DESNOT, KUCHAŘ – Jaromír Holub, Vít Bečvář
ÉLISABETH VIGÉE-LEBRUNOVÁ, PORTRÉTISTKA – Lucia Jagerčíková, Věra Vodičková

COMPANY
Jitka Antošíková, Adriana Bajtková, Ivana Fialová, Denisa Grossová, Veronika Hanušová, Andrea Holá, Lucie Horčičková, Hana Kalousková, Klára Kočárková, Denisa Kubášová, Pavlína Matiová, Karolína Neradilová, Michaela Novotná, Petra Slavíková, Andrea Smělíková, Eliška Soukupová, Františka Stropnická, Marie Štěchová, Markéta Švábová, David Bouša, Richard Bučina, Martin Bujárek, Matěj Cichra, Jan Čížek, Radek Fišer, Jiří Hejna, Karel Jinda, Martin Pešek, Robin Puškáš, Petr Ryšavý, Míla Šturc

stav k 21.1.2014

– aktualizace 28.1.2014 – obsazení doplněno o Ivu Marešovou
– aktualizace 5.2.2014 – Davida Deyla nahrazuje Peter Strenáčik
– aktualizace 9.2.2014 – v roli Ševce nebude účinkovat Michal Slaný

Tvůrčí tým muzikálu “Antoinetta  – královna  Francie”

Hudba: Jiří Škorpík
Libreto: Jiří Hubač
Texty písní: Pavel Vrba
Choreografie: Carli Jefferson
Režie: Radek Balaš
Producent: Ema Krahulíková, Musical Production
Scéna: Ondřej Zicha
Kostýmy: Josef Jelínek
Dramaturgie: Patrick Fridrichovský
Pěvecké nastudování: Jana Balašová Trčková
Hudební spolupráce: František Štěrbák
Asistentka režie: Monika Kobrová
Asistentka choreografie: Ivana Fialová

Zahajovací čtená zkouška muzikálu

První čtená zkouška proběhla v prostorách Divadla Hybernia za účasti autorů, tvůrců a představitelů hlavních i vedlejších rolí a company 16. ledna 2014. Od tohoto dne se zkoušení nového muzikálu rozjelo na plné obrátky. Stejně tak, jako v případě zkoušení muzikálu Zorro, využije společnost Musical Production prostory Kulturního centra Novodvorská, které disponuje několika sály a zkušebnami. Na prkna Divadla Hybernia se představitelé muzikálu “Antoinetta – královna Francie” přesunou na začátku března, aby se již v dekoraci, kostýmech a s rekvizitami společně připravili na slavnostní premiéru, která proběhne 9. 4. 2014 od 19.00 hodin.

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

První čtená zkouška

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Monika Absolonová

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Roman Vojtek

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Dušan Vitázek

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

David Deyl

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Vanda Károlyi a Barbara Chybová

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Tvůrci muzikálu

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

David Uličník, Tomáš Bartůněk, Petr Dopita a Pavel Soukup

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Bohuš Matuš

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Renata Drössler

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Režisér Radek Balaš

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Jiří Škorpík

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Josef Vágner

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Vladimír Marek

Dvorní ples královny Antoinetty

U příležitosti zahájení zkoušek se 16. ledna 2014  konal historicky první společenský ples v prostorách Divadla Hybernia. Divadlo se během dvou dnů proměnilo na taneční sál s křišťálovým lustrem, honosnou stolovou úpravou a  tanečním parketem,  aby mohlo přivítat Antoinettu – královnu Francie.

Společenský večer zahájil konferenciér v roli Sekretáře jeho Veličenstva Marek Libert, k tanci a poslechu hrála celý večer Septet Plus Orchestra pod vedením Dalibora Kaprase a choreografka muzikálu Carli Jefferson připravila dobové předtančení. Hosté Dvorního plesu královny Antoinetty byli svědky prvního a exkluzivního uvedení písně “Co zbývá nám” v podání Antoinetty Moniky Absolonové a nepřišli ani o zahajovací tanec celého plesu, ke kterému Moniku vyzval Roman Vojtek, který ztvární roli jejího chotě Ludvíka XVI.

Při příležitosti konání Dvorního plesu královny Antoinetty a jako projev své laskavosti a velkorysosti věnuje Antoinetta – královna Francie svým poddaným 2014 ks vstupenek na stejnojmenný původní český muzikál. S platností od 17. ledna 2014 je tedy možné při koupi vstupenky a uvedení hesla: ANTOINETTA získat druhou vstupenku zdarma. Tato akce platí pouze na pokladně Divadla Hybernia a pouze do vyčerpání limitu 2014 ks vstupenek.

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Divadlo Hybernia jako taneční sál

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Předtančení v podání taneční company muzikálu

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Předtančení v podání taneční company muzikálu

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Zahajovací tanec plesu, Monika Absolonová a Roman Vojtek

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Dušan Vitázek, Monika Absolonová a David Deyl

Antoinetta - královna Francie Divadlo Hybernia

Monika Absolonová a "Co zbývá nám"

Synopse muzikálu “Antoinetta  – královna  Francie”

I. DĚJSTVÍ

Píše se rok 1788. Po čtrnácti letech vlády Ludvíka XVI. spěje monarchie k bankrotu. Papírové peníze jsou den ode dne bezcennější, jídlo stále dražší a daně stále vyšší. V nejúrodnější zemi Evropy, v bohaté Francii, žije lid v bídě a zemi hrozí hlad. Národ se bouří, ptá se, kdo to zavinil. A vůdcové lidu mu dávají odpověď. Je to lehkomyslná a rozmařilá Marie Antoinetta, královna Francie. Okázalý život ve Versailles je ale pouhou náhražkou skutečného štěstí.

Svůj osud si nevybrala, byla k němu předurčena. Její život se měl odehrávat mezi státnickými povinnostmi, ceremoniály a dvorskou etiketou. Jako žena však Marie Antoinetta toužila po lásce. Každý muž byl její krásou fascinován, jen král Ludvík XVI. se více než své ženě věnoval učeným zálibám. Ach ovšem, vladařské povinnosti! Jsou to však jen samé nepříjemnosti, Sekretář předkládá samé účty. Výdaje za šperky a róby královny už státní pokladna nezvládá, lid už nemá z čeho platit. Ovšem z výšky královského majestátu je stále lepší dát starostem i nudě vale.

Noc je jedinou chvílí, kdy se královna dokáže oprostit od starostí. Trianonský zámeček skýtá dostatek příležitostí i přátel. Mezi nimi je i ten nejbližší, švédský hrabě Axel von Fersen. Voják, který ve dne slouží udatně králi, v noci je věrný královně. Hrát o lásku vabank je vzrušující pro oba. Komnaty ve Versailles však mají příliš mnoho očí i úst a zvěsti zaslechne i král.

Rok 1789, v ulicích vládnou jiné starosti než u dvora. Paříží obchází velký strach. Boj o chléb je čím dál nebezpečnější, tisíce nezaměstnaných, každý se bojí o holý život. Mirabeau žádá jménem lidu vyhlášení Deklarace lidských a občanských práv, Desmoullins volá do zbraně.

Co ještě zůstalo u dvora skryto za okázalou garderobou a výstředními účesy? Etiketu je třeba ctít a dodržovat. Pomáhá udržet královský majestát, který Ludvík XVI. stále častěji odkládá ve své kovářské dílně. Milostným avantýrám Marie Antoinetty je však potřeba udělat přítrž. I král se musí chovat občas jako velitel a to samé vyžaduje také od svých vojáků. Do poslední kapky krve.
14. července 1789 se však dává do pohybu kolo dějin. Bastila padla do rukou Pařížanů. To není vzpoura, je to revoluce! Král je však přesvědčen, že jeho lid je dobrý. Jedině Antoinetta si uvědomuje vážnost situace. Snaží se najít útěchu i pomoc ve Fersenově náruči. Končí krásné časy, přátelé i drahocenné poklady se vytrácejí. Mezitím 5. října 1789 pochodují nespokojené davy směrem na Versailles. V jejich čele pak Fouquier-Tinville. Všichni chtějí aby se král vzdal nákladného života a vrátil se do Paříže. Král vychází vůli lidu vstříc. Ten jej za jeho moudré rozhodnutí velebí.

II. DĚJSTVÍ

Když se 6. října 1789 otevřela pozlacená vrata Versailleského paláce, obrovský kočár dovlekl krále i jeho rodinu k zámku, ve kterém sto padesát let žádný panovník nebydlel. Život v novém sídle je jen bledou vzpomínkou na zašlé časy. Antoinetta cítí, že královskou rodinu stihne neblahý osud. Jako čtrnáctiletá přišla do země a všichni ji vítali, teď slyší výkřiky hanby. Jen hrabě Fersen teď stojí králi a královně po boku a snaží se dopomoci k útěku, který by obrátil karty revoluce. Vše je naplánované, stačí jen souhlas. Král stále váhá, ale Fersen dobře ví, že revoluce je oheň, který dokáže sežehnout i ty nejnedotknutelnější. Je horká noc, 21. června 1791. Cesta královské družiny v přestrojení končí ve Varennes, jen na dohled od cíle. Poštmistr Drouet krále poznává. Lokaj není král a tvář ho vždycky prozradí. Hrabě Fersen, nemá sílu bojovat sám proti přesile. Slibuje své královně věrnost, stále doufá v pomoc evropských panovníků.

Nepřátelé lidu, Marie Antoinetta, její děti  i Ludvík XVI jsou odvezeni do vězení v pařížském Templu. Občané žádají vyhlášení republiky a smrt krále. V srpnu 1792 je republika vyhlášena. Občan Ludvík Kapet, bývalý král, je souzen a 21. října 1792 píše poslední řádky v kronice svého života. Na převýchovu je odveden Ludvík Karel, jediný syn a následník bourbonské koruny. Ševcovský verpánek má být jeho nový trůn.

Na místo šlechty přichází občané Simon a Druet. Výbor pro všeobecné blaho je úřadem, jehož jménem si oba hodlají vydobýt nové zásluhy a pokořit padlou královnu. Její osud je zpečetěn. Fouquier-Tinville, obávaný revolucionář, teď namísto chvalozpěvu pronáší poslední žalobu nad Marií Antoinettou. Soud rozhodne. Nenechte na ní ani slzu skanout. Ve vězení Consiérge života už mnoho nezbývá. Naposledy se touží setkat se svým synkem. Kdesi v cizině píše hrabě Fersen dopisy plné lásky k Marii Antoinettě. Vzpomínka nikdy neumírá. 16. října 1793. Nastává poslední chvíle, kat čeká na své vystoupení a lid svou královnu vítá.

.

Autorem fotografií je Martin J. Polák. Děkujeme Kateřině Zittové za jejich laskavé poskytnutí.


Praha
HDK Junior – JAK SE DĚLÁ MUZIKÁL a nově vznikající Nadační fond STOP ŠIKANĚ! Tváří bude Václav NOID Bárta
Pozvánky a konkurzy
Hledá se český Othello a Desdemona
Praha
“Je třeba zabít Davida” se již za měsíc představí v Divadle Broadway (+ video)
  • Fíla

    Tak na tu Moniku pořád nechoďte, když máte pocit, že je všude, já ji viděl hrát na divadle jednou, moc se mi líbila, a těším se na ni někdy příště… Zkuste třeba zajít někdy na nějakou činohru, a udělat si taky obrázek o tom, co se hraje v Praze jiného, ne jenom muzikálem (zdaleka nejenom a někdy skoro vůbec ne) je Praha živa. A nebo jděte do jiného muzikálového divadla, třeba do Kalichu, tam Monika vůbec nehraje a vůbec, co se muzikálu týče, tak je to téměř sázka na jistotu. Jinak se zkuste zamyslet a podívejte se do jakéhokoliv divadla, kde mají stálý soubor, tam také mnoho rolí, často po dlouhá léta, ztvárňují stejní herci… pokud vím, M. Absolonová je přímo zastupována společností musicalproduction, tak je logické, že bude často do jejich inscenací obsazována. A navíc je to jedna z mála původně popových hvězd, která obstojí herecky (!!!), stejně tak se umí pohybovat a zazpívá mnoho. Buďme za ni opravdu rádi, mohlo to dopadnou mnooohem hůř :-)


  • Sukie

    Fíla: V něčem bych s tebou souhlasila, ale v nečem taky ne….
    Jasně, činohry mají často stálý soubor, ale jsou to fakt herci. Ale prostě když má rád někdo muzikály a chce je vidět všechny, nebo má rád divadlo Broadway a Hybernia tak mu občas už ty neustále stejný jmén lezou krkem – hlavně téměř vždy jména hlavní role.
    Není to jen u Moniky, dost podobně je na tom třeba Marián. Jo oba zpívají dobře, ale ty herecký schopnosti? Marián nemá žádné a Monika? No nevím… Někdy si udělej výlet do Brna, tam mají muzikály opravdu lidi takové, kteří herecky obstojí více než dobře a i když se opakují jména stálého brněnského souboru, alespoń nehrájí stále ti stejní hlavní role a nejsou tak jednotvární, jak Monika, která zpívá vše strašně stejně!


  • MdB není středobod vesmíru ani České “muzikálové” republiky

    Předem upozorňuji, že nejsem z Brna ani z Prahy (prostě někde mezi), ale v obou zmíněných městech jsem viděl nespočet produkcí. V čem já zas pro změnu nesouhlasím, je až “fanatické” přeceňování brněnského souboru.
    O tom, že Brno není soukromý sektor a využívá štědře finančních st. dotací, kdežto soukr. produkce si toto nemohou dovolit, radši rozebírat nebudu. Ano, můžete mě hned oponovat, že v Brně je ale “kvalita”. Možná ano, možná ne, ono je teď docela moderní mít rád Brno a když nemáš, tak nejsi “IN”. Ale za mě to je jen uměle vyvolaná PR, která se Brnu, to musím uznat, skutečně povedla. Bavíme-li se zde o stejných jménech, tak mě naopak už tím “lezou krkem” v Brně. Ano, chápu, že tam mají stálý soubor, do kterého si pustí málokoho, ale…. Některá jména, která jsou obsazovány úplně do všeho, na své role prostě někdy nestačí. V některých inscenacích jsou výborní, ale v dalších prostě na to nemají a je to sakra znát! Leč, jak už sem psal, Brno je prostě teď “IN” a nikdo to neřeší a nikdo se nad tím nepozastavuje. Sám jsem hrůzných výkonů v Brně zažil nespočet a to se přitom jednalo o jejich zářná jména. Ale Brno se asi nesmí veřejně “kritizovat”???!!!. Kdyby zazpívala byť jen jediný špatný tón zde zmiňovaní Absolonová či Vojtko, tak je hned oheň na střeše! Zapátrám-li v paměti, tak třeba brněnské hostování před několika lety v pražské Pyramidě dopadlo katastrofálně a třeba výkony některých účinkujících v Jesus Christ Superstar byli přímo alarmující!!! Abych se vrátil do současnosti, co třeba Brno přivezlo do Prahy jako představitele hlavní role Zorra, tak je pražský Zorro válcuje s přehledem. Takže, není všechno zlato co se třpytí a umělci v Brně nejsou středobodem vesmíru, jak se poslední dobou může zdát, jen by o tom chtělo začít mluvit a ve svém názoru nejsem sám.


  • Zdenek

    Rovnou priznam ze jsem fanousek MdB a vcera mi jejich kvalitu opet dokazali ve Frankenstainovi byly vsexhny vykony naprosto bezchybne v hlavnoch rolich se predstavili herci kteri hraji uplne poprve hl. Role at to byl Jakub Zednicek nebo Sara Milfajtova company senzacne sladena proste muzikal s obrovskou kvalitou


  • Sukie

    Asi to tady někdo špatně pochopil…
    Ač z Brna jsem, tak jsem “vyrostla” na muzikálech v Parze – neustále Monika Absolonová, Marián a další jména, ale to ještě bylo v době kdy Marián hrál třeba jen Kardinála a ne Athose, a Monika třeba v Golemovi vůbec nebyla… a podobně!
    Pražské divadla mám i tak ráda a nechci je kritizovat, ač o hereckých schopnostech některých dost pochybuju.
    Ani netvrdím že Brno je IN a že je střed vesmíru – není! Ale je prostě poslední dobou kvalitnější než Praha – ale je to věc názoru.

    A zmiňovaný Zorro – proč asi každý tvrdí, jak Zorro v Praze je lepší – protože je tam Absolonová, Vojtek… prostě jo, oni tam natáhnou na jména a díky nim to vyloží daleko líp.
    A Brněnský Jesus je samozřejmě jiný než pražský, přece jen Střihavka k tomu patří …ale i tak myslím, že Vitázek a Jícha podávají naprosto dokonalé výkony!!!!

    Zdenek: Frankenstein je vynikající dílo, a hlavně “nováčci” v hlavních rolích jsou skvělí! Nezklamali!


  • Luděk

    no třeba často v Brně obsazují známeho herce Petra Štepana .Hanu Holišovou .ALENU ANTALOVOU .ZDENKA JŮNAKA .TŘEBA DOCELA DOST VELKA OSOBNOST MUZIKÁLU PETR GAZDIK .RADKA COUFALOVÁ -TA TŘEBA UŽ HRAJE I V KARLÍNĚ.ZDRAVÍ


  • Luděk

    ZDRAVÍM FANDY MUZIKÁLU


  • Robin Tatarák

    Mám radost že zde hraje Jaromír Adamec, protože tento národní umělec je tahounem každého muzikálu a jeho pěvecký a herecký talent předčí všechny české hvězdy, takže ho nikdy nezapomeňte chválit a nikdy nezapomínejte na nějaký dáreček :)))


  • Radek Janda (Musical.cz)

    OFICIÁLNĚ POTVRZENO! Antoinetta – královna Francie nebude sama. Monika Absolonová bude mít alternaci a to Ivu Marešovou.


  • Andrea

    Jupí! Moc to Ivě a potažmo i muzikálu přeju!


  • ven-da

    Wow! Iva Marešová – skvěléééé!!!


  • Zdeněk

    Super Volba věřím že Iva bude stejně dobrá jako Monika a třeba bude i lepší


  • Karel

    Z obsazeni Maresove jsem nesmirne zklaman!!


  • niki

    proč? Já sice budu ráda chodit na Moniku, ale Iva je dobrá, myslím že to zvládne a bude rovnoprávnou (a pro Moničiny odpůrce určitě tou lepší) alternací.


  • Dominika

    Ač Moniky odpůrkyně, radši půjdu na Moniku než na Marešovou


  • Katka

    Spolu se zveřejněním Ivy se může rozjet nová debata o herectví. Protože pokud pro některé z vás neumí Monika hrát, tak o Ivě to platí dvojnásob, ona nehraje skoro vůbec. Na druhou stranu zpívá fakt skvěle, Lucrezie byla daleko lepší než Bára, ale to herectví pokulhává. Ale stejně produkci neodpustím ten podraz na Vlaďku Skalovou a fakt mě to mrzí, že hrát nebude.


  • Nick

    To Katka: Můžu se zeptat, jaký podraz myslíte? Pokud vím, v médiích pouze proběhlo, že by producentka Vlaďku Skalovou v tomto díle chtěla. Sama Skalová se snad nikdy nevyjádřila tak, že by skutečně v tomto díle hrála.

    Jinak z obsazení Ivy Marešové jsem nadšen, po její Lucrezii se nemohu dočkat :)


  • terez

    A jak sakra můžete vědět že to byl podraz? To jako podle jednoho jediného článku ze Super.cz jste všichni usoudili, že má Vladka slíbenou roli a téměř připravenou smlouvu? To je trošku zcestný, ne? Já neříkám že není dobrá, je, a moc, ale obvinovat produkci z toho, že ji podrazila je taky docela hnusný, když nevíte jak to bylo… Třeba to bylo její rozhodnutí a prostě se na spolupráci nedomluvili, jak už tady někdo psal


  • Katka

    a co když vím, jak to bylo? byl to prostě podraz, ale protože se to ani jedna ze stran rozhodla nezveřejňovat, budu jejich rozhodnutí respektovat, i když je mi z toho blbě…


  • niki

    Každý máme svoje informace, včetně těch interních… Třeba i to, že Vlaďka nebyla jediná, komu to produkce nabízela a následně vzala zpět, ale pořád je to věc jen mezi těmi dvěma stranami, a produkce má právo si rozmyslet koho tam chce a proč.


  • Katka

    Ale jo, já vím, že těch nabídnutých a následně odmítnutých lidí bylo víc, což ale neznamená, že se mi to líbí. Protože když si někdo někoho vybere, asi k tomu má důvod…v činoherních inscenacích se role běžně nabízejí konkretním lidem a nikdo si už pak nedovolí z toho pak vycouvat, pokud se nejedná o dohodu.


  • niki

    Ale tak k tomu může být spousta důvodů. Já neříkám že je to úplně dobře, ale na druhou stranu bych to tolik neodsuzovala, a holt dokud nemá člověk aspon podepsanou smlouvu, tak s ničím počítat nemůže. A v činohře často stačí jen typ a herectví, tady je toho víc, třeba právě ten poměr zpěv:herectví, a v dnešní době bohužel i osobní vztahy… Já jsem ráda že tu roli dostal někdo kvalitní, že nedali nakonec přednost jen mediálně známé hvězdě, a těším se na obě alternace.


  • Tomáš

    Iva Marešová jako královna, další důvod proč na představení jít. Mrzí mě, že jsem ji nezastihl v Lucrezii, tak snad se mi to podaří tentokrát.


  • LUDVÍK XVI.

    Me bavi, jak se zde obcas navazi do komplexniho muzikalove vykonu ruznych umelcu a tak se navezu take. Iva Maresova nesplnuje slozku tanec a hlavne herectvi!!!! Dokonce ani v teto kategorii neprosla konkurzem na Antoinnetu a hle, najednou ji hraje?!. “Mafie”ala E.K.!


  • Zdeněk

    Já teda nevím asi sem divnej, ale já Ivě Lucrezii věřil a herecky byla naprosto senzační od začátku co hrála Ginevru se užasně vyhrála


  • Líba

    Já Ivě taky Lucrezii věřila a pokud jde o herectví, tak Monika má taky do herečky a tanečnice daleko. Co je na Broadwayi samozřejmost (tanec, zpěv, herectví), to je v Praze zázrak, bohužel… Jen když to má jméno, které naláká lidi do divadla….


  • ven-da

    Ono taky záleží na typu role – málokterá herečka-zpěvačka je tak univerzální,aby jí sedlo cokoliv.Lucrezie Ivě sedla,byla v ní dobrá.Uvidíme,jaká bude její Antoinetta.Pěvecky je na tom mnohem líp,než Absolonová,takže minimálně v tomto směru je to dobrá volba.Pokud je ta role psaná Monice na míru,jak se říká,tak tomu bude určitě přizpůsobená i taneční složka,takže i v tomto ohledu si nemyslím,že by to Iva nezvládla (navíc mi nepřijde,že se neumí hýbat).


  • niki

    Ohledně hodnocení zpěvaček sice s Ven-dou úplně nesouhlasím, ale co se týká té taneční složky, tak si myslím že vzhledem k povahu role (královna, navíc v obrovských robách) tam bude mít taneční scény maximálně na plese, musíme brát v úvahu povahu role.


  • Andrea

    A to mě baví taky :-). Iva je moje velká oblíbenkyně už od prvního Excalibru, který jsem viděla, což byl mimochodem zároveň Ivy první veřejný Excalibur :-). Už tenkrát jsem neměla problém jí roli věřit, protože i když v té době opravdu nebyla nějaká extra herečka, prožitek a city tam rozhodně byly. Možná tenkrát hlavně tím, že zpívala nejen dokonale technicky, ale i s tím, že z toho bylo znát, že ví, o čem zpívá… to už nevím, už je to žel sakra dávno. Nicméně co se herectví týče je od té doby Iva už hodně jinde. Že nepředvádí žádné okázalé herectví ještě neznamená, že nehraje nebo že je špatná herečka. Možná že je jen potřeba se na její postavy trošku víc “nacítit” a nejen očekávat, že mu všechno naservíruje “polopatě” :-). Co se tance týče, myslím, že se ho v Lucrezii zhostila velmi slušně. Mám z jejího obsazení velkou radost a myslím, že tím Monika získala více než rovnocennou alternaci. A těším se na to, že Monika sama je natolik kontroverzní, že kolik příznivců, tolik odpůrců a že se díky tomu najdou další lidé, kteří Ivu “objeví” podobně, jako ji spousta lidí “objevila” díky Lucrezii.
    A narážka na to, že by Iva měla snad nějakou protekci je vážně hodně mimo…


  • thenardier

    škoda,že se zapomíná třeba na zuzku durdinovou,kterou si ve větší roli taky dovedu představit


  • Sukie

    Iva??!!?!?!?! …. tak čekala bych kohokoli, ale ji ne!

    Nicméně jsem nadšená, zpívá úchvatně a její Lucrezia a hlavně Ginevra byla vždy skvělá a to jsem ji viděla více než jednou…
    Herectví a pohyb moc nesoudím, ale tak myslím, že na královnu to nebude tolik potřeba, není přece v company…


  • veny

    Mě se teda Iva Marešová na tuhle roli absolutně nehodí. Ale třeba překvapí, ale typově bych v MA viděla někajou jinou zpěvačku.


  • brutus

    Já především nechápu produkci,že jako alternaci k Absolonové nenasadili Nývltovou.Chápu,že Abslonová z ní má kopřivku.Proto že když ji nahradila po jejím neslavném vyhazovu od Davida,v Drákulovi tak ji prostě vymazala a to po všech stránkách.To co předvádí v Karlíně to se nedá kritizovat.Komentáře L.Bílé na její adresu taky ne.Nechápu produkci,jde jim o výsledek,potažmo o peníze a nebo jsou v područí jedné hvězdy,která se bojí přímého srovnání…skutečně nechápu.


  • Karol

    brutusi, váš komentář je stejně brutální, jako vaše přezdívka :-) Kamila Nývltová je, odpusťte mi tu přímost, “šmírák”. Stát za ní můžete, já proti ní nic nemám, neznám ji, může být ten nejlepší člověk na světe, ale na jevišti prostě předvádí jak po pěvecké stránce, tak po herecké jednu opulentní falešnou kreaci za druhou. Když se na to obsazení podíváte, tam je jasné, že jim jde o ten nejlepší možný výsledek. Až na Davida Deyla, kterého bych ale zatím nerada kritizovala, protože ještě nic nepředvedl, jsou tito lidé celkem velkým příslibem pro kvalitní muzikál.


  • David

    Já si myslí, že jestli se někdo bojí srovnání, tak je to právě Bílá, proto nepustí Koru Lang, aby si zahrála Amneris. A když diváci začali chválit Dashu jako Carmen, začala propagace s titulkem výhradně s Lucií Bílou. Marešová se mi sice zdála jako Ginevra herecky nevýrazná, ale její Lucrezie se mi naopak líbila a zpěvačka je to kvalitní.


  • brutus

    Pro karol i když jste žena,jak z vašeho příspěvku vyznívá a nyní k věci.Výborně ,jste skutečná znalkyně.Děkuji ,že jste všechny režiséry a produkce,které obsadili Nývltovou do hlavních rolí nazvala..za šmíráky..Všechny diváky ,kteří její výkon odměnili potleskem ve stoje nekulturními,protože nepoznaly šmíru a dle vašeho vyjádření opulentní faleš.Řeknu Vám milá slečno či paní,jaký bude výsledek, bude to jako všechny představení ,kde vystupuje Absolonová,ve zpěvu bude tlačit na pilu,herecky pořad stejné ( že by opulentní faleš a šmíra) a kdyby jste zavřela milá slečno či paní oči ani nebudete vědět na jakém představení Absolonove vlastně jste.Ale níc ,jen tak dál produkce..asi to nechcete hrát tak dlouho ,jako Aidu a to nesrovnávám velikost divadel.


  • Katie

    Já jsem moc ráda, že hlavní roli bude mít Monika. Dlouho jsem ji v ničem neviděla a vždycky byla výborná. Ať si kdo chce říká co chce, ona se na role tohoto typu hodí. Radši bych k ní jako alternaci brala třeba Kamilu Nývltovou, ale budiž. Ovšem některá pánská jména bych ráda vyškrtala. Muzikál jako takový vypadá slibně, Jirka Škorpík je bezvadnej, tak doufám, že mu to dotyční chlapi-kluci nezkazí… Těším se na Romana Vojtka, Dušana Vitázka, Tomáše Bartůňka, Dušana Kollára a Jaromíra Adamce.


  • Karol

    Brutusi, tak podívejte, Kamila byla v jisté době profláklá jednou televizní pěveckou soutěží, a to už je takový zvyk některých producentů, že tyto “hvězdy” obsadí hned do hlavních rolí v muzikálu. Určitě by jim za to někteří režiséři rádi nafackovali, ale nezmůžou nic. Monika tlačí na pilu, ano, ale Kamila zrovna tak, o tom už jsem psala. Že někoho diváci ohodnotili potleskem ve stoje je podle Vás měřítkem kvality? Už jsem zažila lidi vstávat na opravdových hrůzách. Však se podívejte, jakou mají návštěvnost Babovřesky (nejvyšší za posledních x let, …), nebo kdo nám sedí na Hradě? – většinu tohoto národa tvoří lidé nemyslící a nekulturní. Čímž je nechci urazit, také nikoho nejmenuji, a je to zcela normální jev.


  • brutus

    Milá Karol,je to od tebe zábavné čtení.Ano Nývltová prošla soutěží před šesti lety a zvítězila ve své kategorii tuším snad z tří tisíc soutěžících v její kategorii.I vaše Monika nějak začínala,její rodina se důvěrně znala s Michalem Davidem a ten se postaral.Pasovat sebe sama do té lepší části národa je skurečně odvážný počin.Ještě k té Nývltové ,ty všechny hlavní role ,které měla zvládla dost dobře né?Kde jsou všechny ostatní z těch soutěží?Za Asolonovou do Drákuly nastoupila bez zkoušení a zachránila celý soubor.To jen na okraj.V tomto musicalu by právě k Absolonové byla tou pravou alternací,právě pro rozdílnost projevu.A k té politice, na hradě je to lepší z možného.Lepší jeden občas s virozou,ale s inteligencí ,než kníže jak z fimu “Prstýnek”


  • Karol

    Brutusi, tak jooo, mile jste mi to vrátil a i když bych vám mohla ještě argumentovat a nesouhlasit do alelujá, vy mě jistě také, proto toho nechme ;-) V podstatě jsem jen chtěla reagovat na příliš nelogickou větu: “Já především nechápu produkci,že jako alternaci k Absolonové nenasadili Nývltovou.” – je snad povinností produkce K. Nývltovou obsazovat? :-)

    Mimochodem, podle aktuálního obsazení zmizel David Deyl…


  • ven-da

    Souhlasím s Karol – a je dobře,že šanci dostane taky někdo jiný,jinak by neustále pokračoval ten kolotoč známých hvězd.Je spousta zpěvaček,které jsou víc než dobré pro tyhle účely,je z čeho vybírat,tak proč to nedělat.Fandím všem produkcím,které k tomu mají odvahu a prosadí si to.


  • niki

    Místo Deyla bude v muzikálu hrát Peter Strenáčik


  • Michaela

    Super!
    Těším se na Josefa Vágnera a nově obsazeného Petera Strenáčika!! :)


  • oly

    Souhlas, že na Antoinettu se Marešová nehodí absolutně. Byla to královna ženské krásy a noblesy, to Marešová není. V Lucrezii to byla úplně jiná postava.


  • David

    Ježiš, jak můžete posuzovat, jestli se na tu roli hodí. Viděli jste ji snad už? Nebo aspoň v kostýmu? Já jsem jí sice ještě na živo neviděl, ale co jsem viděl na internetu, třeba i z Lucrezie, tak si myslím, že je to výborná zpěvačka, herecky to snad zvládne.


  • boby

    Ježíš, soudím podle toho, že jsem ji viděl v několika rolích. To, že je někdo zpěvačka znamená, že zpívá – divadlo je od slova dívat a v muzikálu je třeba zpívat i dívat. To není nic osobního – prostě je to úplně jinde.


  • veny

    Z FB:
    Do role švédského vojáka Axela von Fersena v připravovaném muzikálu Antoinetta – královna Francie byl nově obsazen Peter Strenáčik. Nahradí tak Davida Deyla, kterému časově náročné zkoušení výrazně kolidovalo s přípravou nové desky. Coby perfekcionista se musel David rozhodnout jen pro jeden projekt a je nasnadě, že zvolil přípravu nového CD se symfonickým orchestrem.


  • Radek Janda

    Další změna v obsazení: Michala Slaného, v roli ANTOINE SIMON, ŠVEC, vůči pracovním povinnostem, neuvidíme.


  • ERE

    Dnes na derniéře muzikálu Zorro oznámila producentka Ema Krahulíková, že se v prosinci vrátí na prkna divadla Hybernia rodinný muzikál Mary Poppins.



« Starší komentáře Novější komentáře »