Muzikál “Ať žije rokenrol!” představil dvě plnohodnotné ukázky (+ video)
Ve středu 13. října 2010, týden před slavnostní premiérou, se novinářům naposledy ve stádiu příprav, představil novinkový titul Divadla Broadway „Ať žije rokenrol!“ s hudbou Petra Jandy a libretem Karla Šípa, v režii renomovaného televizního tvůrce Viktora Polesného.
Akcí nás provedli dva uvědomělí příslušníci v podání Petra Šudomy a Juraje Bernátha. Poté, co nás regulérně soudružsky pozdravili, bylo jasné, že hlavní těžiště tiskové konference bude ve dvou plnohodnotných krátkých ukázkách. Zkrátka žádné velké zdržování.
Jeviště se zaplnilo rudými prapory, objevily se fotografie Marxe a Lenina a spoustu uvědomělých rudě oděných lidí – zkrátka přelom 50. a 60. let minulého století v Československu jako vyšitý! I přesto se mládež zdá být již mírně v područí solitéra v kožené bundě a s americkou vlajkou – Rudolfa Konopáska, pardon, stylově raději Ronnyho (zde Tomáš Beroun), který má rád rokenrol a vůbec vše ze “zlého Západu”.
Byli jsme potěšeni, že píseň „Právě vlít k nám rokenrol“ už nezní tak diskutabilně jako v demoverzích, které byly veřejně přístupné v dobách konkurzu, aranže se striktně držely žánru v obsazení – elektrická kytara, bicí, basová kytara a trochu kláves – a drive to kupodivu příliš nepostrádalo. Zajímavostí bylo, že Lucie Vondráčková v hlavní ženské roli Yvetty se zde předvedla pouze v taneční rovině.
Byť číslo s energickou choreografií Jany Hanušové a celkem stylovými kostýmy Ivany Brádkové, alespoň zpočátku působilo trochu zmatečně, zároveň v něm nechyběla zdravá nadsázka. Obzvláště pokud jste si všímali osobitých tanečků Petra Šudomy. Ostatně, posuďte sami:
Videoochutnávka z muzikálu “Ať žije rokenrol”
Píseň “Právě vlít k nám rokenrol” v podání Tomáše Berouna alias Ronnyho. Jako taneční doprovod můžete vidět Lucii Vondráčkovou, Markétu Procházkovou, Petra Šudomu a další.
Kamera: Radek Janda
Druhá ukázka se týkala „ploužáku“ „Přestaň se lásky bát“ Ronnyho a Yvetty – tentokrát Jana Toužimského a Zdenky Trvalcové, tentokrát i s kousíčkem dialogu, který nevyzněl tak vtipně, jak byl autory zřejmě zamýšlen, alespoň se dalo čekat, že se někdo z kolegů novinářů zasměje, nestalo se tak. Po pěvecké stránce bylo u těchto dvou diváckých oblíbenců vše v pořádku, ovšem scéna se v tomto případě spolehla pouze na chemii obou účinkujících bez jakéhokoli většího režijního nápadu (světélkující hvězdičky zde byly spíš navíc) a tudíž píseň vyzněla spíše do prázdna. (Poznámka na okraj: Naše kamera zaznamenala jen šest sekund tohoto výstupu, proto se zde nenachází.)
Tiskové materiály slibují žánrovou pestrost sahající od titulního stylu, přes blues až po roztomilý valčíček, ale prezentované ukázky si tato překvapení zatím nechala pro sebe. Naopak slavný sound Olympicu v nich šlo identifikovat velmi snadno. Na všechny finální soudy logicky vyčkáme až do premiéry.
Autoři prozradili, že muzikál o těžkém boji za rokenrol, který hlavního hrdinu Ronnyho přivede do mnoha nezáviděníhodných situací, tak i do osidel lásky se svazačkou Yvettou, inspirován vlastními vzpomínkami, vznikl v časovém rozmezí roku a půl. Pro Petra Jandu je titul prvotinou, i když údajně jeho další projekty leží v šuplíku. Karel Šíp například v nedávné minulosti napsal se Zdenkem Mertou pro Městské divadlo Brno milou operetku s názvem „Ferdinand Kde’ste“, uváděnou též v Plzni.
Ze strany tvůrců a producentů zde byl z našeho pohledu možná až přehnaný důraz na zmínky o přítomnosti živé kapely Blue Star. Jistě, je v Divadle Broadway použita poprvé, pokud nebudeme počítat pár přenesených repríz Olympického jukebox-muzikálu „Jak se lítá vzhůru“ z TaFantastiky. Jenže, jak správně poznamenal Petr Janda, k hudebnímu divadlu živá kapela patří, už jen proto, že si mají muzikanti kde zahrát, což kvitujeme. U těchto velkých produkcí by navíc měla být naprostou samozřejmostí, jako jinde v Evropě. Zároveň jsme rádi, že diváci konečně v tomto prostoru budou moci posoudit, že mezi živým zvukem a half-playbackem je znatelný rozdíl!
Karel Šíp se zároveň podělil o jedno malé překvapení. Součástí programu k inscenaci bude i drobný slovníček pojmů reálného socialismu. Zajímavý nápad, neboť, jak správně poznamenal scénograf Jan Dušek, většina dnešních diváků, co “Rokenrol” navštíví, už tuto dobu nebude pamatovat, pamětníkům by naopak jeho pojetí mělo tuto dobu ilustrovat.
Poté již Viktor Polesný vytáhl papírek a začal číst pro novináře důležitou, pro vás vlastně poměrně nepodstatnou informaci:
Premiérové obsazení
Ronny – rokenrolový zpěvák: Jan Toužimský
Yvetta – mladá svazačka: Lucie Vondráčková
Hynek Radimecký – stranický funkcionář, otec Yvetty: Pavel Nečas
Jarmila Konopásková – maminka Ronnyho: Petra Janů
Dr. Chvála – primář protialkoholní léčebny U Apolináře a mjr. Plch – vojenský lékař: Aleš Háma
Muzikantská Liduška: Barbara Chybová, Markéta Procházková
Evžen – Ronnyho manažer: Vilém Čok
Policajti: Juraj Bernáth, Petr Šudoma
Bareš – ředitel Kulturního střediska: Martin Pošta
Soňa – Barešova sekretářka: Michaela Zemánková
Kompletní obsazení si můžete připomenout, či prostudovat zde.
První veřejné generálky se představení “Ať žije rokenrol!” dočká již zítra – v pondělí 17. října 2010. Jelikož bude jistě ostře sledovaná, těšíme se na vaše první dojmy, třeba pod tímto článkem! Na středeční premiéře samozřejmě nebudeme chybět.
Autorem fotografií je exkluzivně pro Musical.cz Petr Marek. Pokud byste fotografie chtěli použít na vašem webu, ozvěte se nám na email redakce@musical.cz. Publikování fotografií bez svolení autora je přísně zakázáno!
Komentáře
Zdeněk
Autordocela se zítřku bojím
Pavel Košatka
AutorZdeňku, a to já se zase docela těším a jsem zvědavý. Uvidíme… :)
Miri Nikolaj
AutorA já už se pro změnu nemůžu dočkat, zvlášť po té ukázce :-))
Martin K., Plzeň
AutorAhoj, dnes jsem byl na generálce v 15h. a pocity? Inu rozpačité, ale posuďte sami – nechci nikoho ovlivňovat. Můj šálek kávy to nebyl, ale věřím, že mmuzikál si své fandy najde. Každopádně Tomáš Löbl i zde dokázal, že prostě zpívat umí! JInak další obsazení dnešní generálky bylo též fajné – Zdeňka Trvalcová, Aleš Háma, Vilda Čok, Petra Janů, aj.
jana
Autorahojky,taky jsem byla vcera na generalce sice od 11h obsazeni super Tomas Beroun ,byl skvelej me se to libilo pisnicky dobry.
Janík
AutorByl jsem na generálkách a smál jsem se teda hodně, líbí se mi, že si třeba LV bez problému sama ze sebe dělá srandu,umí se shodit a ukázala,že je i skvělá kominda , hraje to s neuvěřitelným gustem .Některý tam ještě nepochopili, že je to sranda a dělaj to snaživě, ale to si snad sedne.Zaplaťpámbůh za něco jinýho, je tam spousta divadelních prvků, nikdo se nesoustřeďuje jen na “árie” typu Muslim Magomajev (přijde,stojí a pěje z plna hrdla-děs,teda aspoň pro mě :) a vůbec, ta odlehčenost je parádní.Konečně.Jo – skvělá choreografie, nápaditá . Bohužel pro mě špatný překvapení – nejhorší jak pěvecky tak herecky Petra Černocká, to je děsnej trapas.Ta jen deklamuje a vůbec zdá se nepochopila že je to divadelní a muzikálovej sitcom, takovej rychlej a bravurní ping pong akcí, u ní teda to hrozně zadrhlo a lidi se u jejích scén vůbec nesmějou,zatímco u Petry Janů hodně.