Pozvánky a konkurzy

“Fantom opery” skutečně poprvé míří do ČR, Dr. František Janeček vypsal konkurz


To, na co čekaly desítky muzikálových fanoušků v ČR, se stává realitou. Po mnoha letech dohadů a téměř ohlášených uvedení se Dr. Františku Janečkovi podařilo získat práva na jeden z nejslavnějších světových muzikálů všech dob – “Fantoma opery” Andrew Lloyd Webbera, Charlese Harta a Richarda Stilgoe. Detaily prozatím nejsou známé, předpokládáme uvedení v příštím roce v divadle GoJa Music Hall, kde v této sezóně končí jak “Bídníci”, tak i “Děti ráje”. Pokud chcete být u realizace tohoto titulu, který se ČR vyhýbal dlouhých 27 let, vypsala agentura GoJa konkurzy na všechny role, company i členy realizačního týmu…

Dr. FRANTIŠEK JANEČEK ve spolupráci s RUG Ltd. LONDON

vypisuje KONKURS

na obsazení sólových, sborových, tanečních rolí a ostatních profesí pro české uvedení světového muzikálu FANTOM OPERY

Konkursy se konají 6.—10. října 2013 v divadle GOJA MUSIC HALL (Pyramida) na pražském Výstavišti, Praha 7— Holešovice

Veškeré informace vč. přihlášek naleznete na webu www.goja.cz


Pozvánky a konkurzy
Konkurz do rodinného muzikálu Alenka v kraji zázraků
Praha
Nový muzikál “Quasimodo” v Divadle Hybernia – první informace a taneční konkurz
Ostatní města
Lukáš Randák zve na svůj narozeninový koncert do Českých Budějovic
  • Pavlína

    Sečteno podtrženo není důvod na to lézt a kazit si zážitky z Broadwaye. Tu licenci měli získat v Brně, tam by se toho chopili určitě mnohem lépe než pračka na prachy Janeček. Docela mě překvapuje, že u konkurzu neuspěl nikdo z brněnských muzikálových herců. Že by nikdo z nich na konkurz nepřišel, to bych se hodně divila.


  • niki

    pokud vím, tak se ještě ve druhém kole objevil Robert Jícha… ale nevím jak daleko se dostal


  • Bidnik

    :D To je sranda, clovek tady 10 let ziskava licenci, asi s tim nema malo prace a vy ho tu nakonec jeste dehonestujete:D ja na Fantomovi na Broadwayi nebyl a nemyslim, ze se tam nekdy podivam, tak na nej pujdu rad. A Janeckovi fandim, jestli s tim mel tolik prace, co se proslycha, tak si svuj zisk zaslouzi. Krom toho do toho dava nemaly penize a co kdyby to z nejakeho duvodu propadlo?:)


  • NIna

    Když to propadne, tak díky němu… Pokud tam bude to nejlepší z nejlepšího, tak to bude bomba. Pokud tam bude to, co podepsalo pouze smlouvu… tak sečteno podtrženo si radši koupím dvd z 25. výročí a tu dokonalou hudbu budu poslouchat z dvd, než si jí kazit “doktorovým” obsazením…


  • Bidnik

    Typicka ceska nevdecnost. Proc vsichni jen nadavaj, misto toho, aby byli radi, ze bude Fantom? Furt vsichni nadavali, ze nebude, ted nadavaj, ze bude blbej. Myslim ze kdyby byl dokonalej, vsichni budou nadavat zas na neco jinyho. Fakt mi to prijde hloupy.
    Nezastavam se Janecka, nevim, co jak dela, komu kolik dava, ale za to, ze tu Fantom bude, jsem vdecny pouze jemu, nikomu jinymu. A nadavat, ze to dela blbe, je trapne. Proc jste neziskali autorska prava vy a neuvadite ho ve vasem divadle, kdyz to umite lip nez on?:) odpovedi, ze vy prece nejste producenti, ze kdo to neumi, at se do toho nepousti, jsou mimo. Vzhledem k tomu, ze Janecek prava ziskal, to asi umet bude.

    Kdybych byl producentem ja, tak bych na tom chtel logicky taky vydelat. Janecek to ma jako zamestnani, kazdej si chce prece videlat co nejvic ne? Nebo myslite, ze to dela, aby vas potesil?:)


  • Bidnik

    Aaaaaaaa pardon prave jsem si vsim, ze mam mekke i ve slove “vydelat” – pardon, preklep, stydim se:))


  • Alena

    Bídník: Pochopitelně, že to Janeček dělá, aby vydělal. To je naprosto logický a legitimní přístup. Vzhledem k tomu, že lístky mizí raketovou rychlostí i bez toho, aby lidi věděli, kdo v tom bude hrát, vypadá to, že by se mu jeho vyhlášený přístup zatím vyplácí. Akorát uvidíme, jaký výsledek v GoJa předvedou, protože prodat prvních x repríz je sice super, ale na další série už budou potenciální zájemci mít k dispozici jak recenze, tak informace z diskusí jako je tahle nebo přímo od známých. A pokud ty nebudou dvakrát lichotivé, může na tom tratit, že chtěl ušetřit na lidech. Uvidíme, jak mu to vyjde. Pokud najde kvalitní lidi i za daných podmínek, pak to holt má dobře vymyšlené. A to ho jako osobnost skutečně nesnáším, ale to nemá co dělat s tím, jestli je to dobrý podnikatel :-). I v Bídnících nebo Saigonu zpívala spousta talentovaných lidí za podle všeho totálně mizerné peníze. Ne snad, že by tam byl co člověk, to perla, ale spousta takových, kvůli kterým mělo cenu do divadla vyrazit, se našla. Každý má své důvody, proč nějaké angažmá vzít nebo odmítnout, a na to, že pro mnohé lidi nejsou peníze rozhodujícím kritériem, můžou jejich “chlebodárci” holt někdy nechutně hřešit. Tak se nechme překvapit, co z toho nakonec vyleze. Jestli totální kočkopes, nebo titul, na který bude Praha dlouho vzpomínat :-).


  • Renata

    Souhlasím s tím, co píše Bidnik. Typická česká vlastnost. Ve světe je všechno lepší, my na to nemáme. Ale určitě máme. Já taky dr.Janečkovi věřím. 2x dával Bídníky a vždycky měl plno. U Fantoma to bude stejně. Když stále vyprodává Broadway ty svoje “muzikály”, tak GoJa Fantoma vyprodá stejně. A bude to určitě krásné představení. Nádherná hudba, krásná výprava a výkony budou určitě na úrovni. Nikdo si nedovolí Fantoma flákat. Když dr.Janeček tak dlouho vyjednával o licenci, tak si zase on nedovolí udělat špatný muzikál. A z Fantoma určitě kočkopes nebude.


  • niki

    Jasně že Janeček vydělává…blbý je že ti co mu tam hrají to mají také jako zaměstnání, a musej se z něčeho uživit, a Fantom to nebude. Já jsem ráda že se to tu bude hrát, těším se na to, ale Janečkův přístup k zaměstnancům je známý a o spousty dobrých přijde právě kvůli tomu, že hrát pro prestiž je sice fajn, ale z toho člověk nevyžije


  • Dana

    To je jako s činoherním divadlem. Herce to baví, v některých divadlech je čest hrát, ale složenky jim platí seriály.


  • Bidnik

    Clenove divadelnich souboru maji pravidelny mesicni plat (jako v jakemkoli jinem zamestnani), ktery byva desive nizky. Ti, co hraji jako hoste nemaji sice “jistotu”, ale jsou hodnoceni podle odehranych repriz, pricemz honorar za jedno predstaveni byva mnohem vyssi, nez plat clena souboru deleno poctem odehranych repriz. Ne nadarmo soubor opery Narodniho divadla opustila rada solistu, protoze vi, ze je divadlo potrebuje, tudiz tam zpivaji jako doposud, ovsem za vetsi penize.

    Jestli je pravda, ze Janecek plati honorare 900 – 3000, nechapu, co je na tom malo.
    O takovych penezich se vetsine lidi za 3 hodiny prace ani nesnilo, krom toho tito lide maji vyhodu, ze je to prace, ktera je bavi. A hlavne Fantom prece neni jejich jedine zivobyti, neznamena, ze kdyz Marian Vojtko bude hrat Fantoma, ze 2 roky nebude vystupovat na zadne jine akci a bude zit jenom z penez, ktere mu da Janecek. Janecek neni jejich zamestnavatel (nejde o divadelni soubor), jsou to jednotlivi zivnostnici, kterym dal prilezitost vydelat si nejake penize. Janecek neni ten, kdo urcuje jejich mesicni prijem. Jsou to oni sami, kteri si sestavi svuj ferman a tim i svuj prijem. A je na nich, jestli tam Fantoma zaradi (a budou mit neco relativne jisteho) nebo si tam nechaji volno a budou doufat, ze prijde neco kde dostanou vic.


  • Edudant

    Bidnik: Nechci tu nijak vířit debatu, tak jen drobná poznámka. Ano, souhlasím s vámi v mnoha věcech, vidím je stejně. Nicméně, třeba platy a Fantom…Dejme tomu, že jste člen company. Tudíž nemáte alternaci, max. v nejhorším případě máte swing, který vás zaskočí (tedy nutnost odehrát plus mínus všechny reprízy). Dostáváte (pokud je to pravda) těch 1000kč za představení. Hrajete ve Fantomovi čt-ne (4-5 představení týdně), každý týden v měsíci. Tedy ve dny, kdy se hraje muzikály víceméně i v ostatních soukromých produkcích v Praze. Od pondělí do středy sice máte volno, ale to muzikály na programech nejsou, tedy máte smůlu a pokud byste si chtěl přilepšit k měsíčnímu platu, musíte už hledat mimo oblast hudebního divadla (v Praze). Tak snad jen tolik :)


  • Bidnik

    Edudant: mate pravdu ze company to ma slozitejsi, muj prispevek se tykal spise solistu. Nicmene pokud pocitam 4-5 predstaveni do tydne po tisicovce, vychazi mi za mesic zhruba 18000 hrubeho, coz je u nas bezny prijem. Osobne se pracovne pohybuju po cele republice a v mensich mestech je bezne tak 12000, na dennim poradku je tam i 10000 a min. Takze se mi to nezda nijak prehnane malo. Tedy na nase pomery, jinak je to samozrejme smesne. 12000 cisteho ma u nas napriklad clen orchestru Narodniho divadla, ktery ovsem musi kazdy den chodit mimo predstaveni na zkousky a pokud je pred premierou, tak od rana.


  • lili

    Ale člověk by měl mít nějakou hrdost. A už z principu, že na mě někdo hledí jen skrz vydělané peníze, bych do toho nešla i kdyby to byla moje vysněná role. Vemte si třeba Rent. Hrálo se zadara a jaký to byl zážitek! A víte proč? Protože přístup k člověku a jeho práci byl v Rentu diametrálně jiný.


  • Bidnik

    Kdyby mel clovek odmitat kazdou praci, kde na nej nehledi skrz vydelane penize, tak jsme vsichni bez prace. Bohuzel, dneska to neni o nicem jinym. Je to smutny, ale je to tak:/


  • niki

    Poznámka: Company tady má opravdu 100%, s tím že ano, swing je, ale tak jako tak tam musejí být pořád pro případ, že by se něco stalo… Takže nemají šanci hrát v něčem jiném, a vzhledem k denním zkouškám není možné mít ani “normální” práci


  • Pufík

    Dlouho pročítám tuhle debatu a zvrhlo se to k prachům. Jo bez peněz to nejde. Smekám před těmi, kteří dokázali odmítnout role v takovémto muzikálovém skvostu. Už se těším, až si na muzikál zajdu. Samozřejmě jsem sjížděl odkazy na YouTube, které jste zde vkládali a snažím se do těch rolí obsadit interprety jak pěvecky tak typově. Vůbec nezávidím lidem co vybírají. Zpěváci to jsou vesměs skvělý. Opravdu, někteří dokonce špičkoví. Ale tohle je trochu jiný level. Mám z toho obavu. Nechci tedy tady soudit, když jsem je (interprety) v dané roli neviděl, ale !!!! ale třeba Míša Nosková NEMŮŽE prostě NEMŮŽE hrát Christine. A to je ono, zpěvačka skvělá, ale…. prostě NE! Tím jsem jen chtěl napsat, že to opravdu bude moc těžké to sladit a vyladit. Nicméně přeji ať to klapne a budeme mít všichni krásný zážitek. ( Omlovám se Míše, ale padla mi do klávesnice zrovna Ona)


  • Jarda

    Pokud bychom se ještě vrátili k obsazení hlavních rolí, tak z mého osobního pohledu je klíčové obsazení role Christine. Když to trošku přeženu, tak Raula může hrát klidně Savka nebo Vágner a nebude to vypadat nějak zvlášť blbě. Myslím si, že ani Fantoma Matuš nebo Vojtko “nezkazí”, ale Christine je podle mně klíčová role. Třeba pro mně je ideální Christine kombince Emmy Rossum a Sierry Bogges. Je mě jasný, že takové se z největší pravděpodobností nedočkám, ale hlavní je aby ji hrál někdo, kdo to zvládne odzpívat a jěště se na tuto roli typově hodí.


  • Maria V.

    To u nás nehrozí. Nosková ani Mátlová tu roli neodzpívají a ani se na ni typově nehodí, přesto si jsem jistá, že zrovna ty dvě tu roli dostanou.


  • Roman

    Souhlasím s Jardou. Role Christine je klíčová!
    Mně by se typově líbila Betka Bartošová (mladá, krásná, drobná,..), pěvěcky by to předpokládám zvádla, když postoupila do dalších kol. O to víc mě mrzí, že se tu píše, že Christine nejspíš nebude :( Je to strašná škoda!


  • Monika Senohrábková

    Všichni co tu řešíte……vstupenky na Fantoma opery jsou zdraženy o 100 Kč, tzn. na každém představení o 100.000 Kč vyšší tržba pro Goju, z toho se státu odvede 15 % na DPH, a hrát za 2500 Kč hlavní operní roli????? To dříve mívaly krvinky v Draculovi….navíc je tam minimální počet rolí a potom jen účinkuje company s honoráři 800 – 1000 Kč, takže nakonec tam budou hrát pouze ti, kteří podepíší smlouvy s minimálními honoráři….ale nájem, hypotéka a složenky se neptají, navíc, když se zkouší skoro 7 měsíců zdarma????? Tuto politiku nechápu a před všemi, kteří smlouvy podepíší, hluboce smekám…opravdu za toto dílo 800 Kč nedám, raději si zaletím do Londýna…


  • Bidnik

    Monika Senohrabkova: vsichni vas obdivujeme, ze mate takovy prijem, ze si muzete zaletet do Londyna:)) oni totiz vsichni takovy prijem nemaji:)


  • EMAN

    Vstupenky na pražského Fantoma se prodávají za 349 kč až 799 kč !!


  • Michala

    Je zajímavé, jakou sáhodlouhou diskusi dokáže tento muzikál vyvolat, a to jen ve stádiu konkursu. Vesměs záporné reakce na Míšu Noskovou nebo Terezu Mátlovou, naopak pozitivní názory na Bohuše Matuše a Radima Schwaba. K Marianu Vojtkovi se názory různí. Tak si říkám, že po delší době také přespěji svou troškou do mlýna. Terezu Mátlovou fanoušci zásadaně odmítají všude, vidí v ní jen protěžovanou partnerku Františka Janečka a já s nimi musím souhlasit. Myslím, že zpívat rozhodně umí, ale nehodila se na Cosettu, nehodí se ani na Christine, kde má být zpěvačka křehké vizáže, ale s hlasem schopným vyzpívat ty nejvyšší pasáže. Kdo vlastně přichází v úvahu – Mátlová a Nosková? Nikdo další? Jestli jen tyhle dvě, tak to bude katastrofa. Míša je velmi dobrá zpěvačka, ale výšky v roli Christine spíš vykřičí a typově se hodí spíš na nějakou dračici, rozhodně ne na nezkaženou a jemnou Christine. Fantom jako Radim Schwab nebo Bohuš Matuš je myslím z daných účastníků konkurzu ta nejlepší volba. Marian je zpěvák se silným hlasem, ale jeho herectví je mizerné a jeho improvizace pěvecké jsou na zabití. Zažila jsem ho v roli kardinála a Athose v Mušketýrech a nevadil mi, protože to nepřeháněl. Na rozdíl od toho v Kleopatře, coby improvizující Antonio nebo Caesar mě přiváděl do stavu, kdy bych ho s chutí na jevišti zapíchla sama… Jestli takto předvede Fantoma, tak zmrší snad nejlepší muzikál, který kdo kdy napsal. V roli Raula si myslím nikdo mnoho škody neudělá, jestli tam bude Honza Kříž nebo Tomáš Savka, či kdokoliv, kdo je tak dobrý zpěvák jako oni, tak to bude vpořádku. Prostředí GMH se mi na Fantoma nehodí ani v nejmenším, ale co naděláme. Karlínu nikdo miliony nepřidělil a schopný podnikatel a hudební mág Janeček v tomhle směru sice na jednu stranu riskuje obrovské peníze, na druhou stranu má mé sympatie za odvahu, s kterou do toho jde. Je ale otázkou, jestli právě protěžování těch, o nichž už byla mockrát řeč, ho nepřipraví nejen o diváky, ale i o ty peníze.


  • Bidnik

    Jestli to bude dobry, rad to za to dam. Jestli ne, tak…..taky, ale jen jednou:))


  • candie254

    Nevěřila bych, že to napíšu, ale… dnes jsem na vánočním koncertě v MdB viděla Míšu Noskovou. Nečekaně, zpívala Phantom of the Opera (spolu se skvělým Petrem Gazdíkem!). Co mě ale docela šokovalo, tak že to zazpívala s přehledem… Nechápu, co to předváděla na konkurzu (viz video výše), ale tady to byla fakt pecka. Bohužel i tak nemůžu říct, že je to pro mě Christine, ale dala to fakt dobře.



  • ven-da

    Michala – tleskám.Pod toto bych se podepsal.


  • Marie

    Na Christine radši nemyslet. Nedokážu si představit, že to jedna z nich vyzpívá. Ale Fantom je jasnej. Bohuš Matuš! Prostě muzkálový zpěvák musí disponovat kvalitou hlasu a on jí má. V Angelice byl k sežrání, ne? :-)


  • ven-da

    Marie,ony to vyzpívají,to zas jo…ale jedna věc je to vyzpívat,druhá věc je typ a barva hlasu,a v tom vidím průšvih.Bohuš Matuš na to taky určitě má,ale Radim Schwab je – aspon moje – jednička – typ,barva hlasu,výraz,charisma…ten by klidně podle mě mohl zpívat Fantoma i v Londýně.


  • Bidnik

    Tak tak:) este taky ten Lada Krizek, jak tu byl odkaz na nejake video:))


  • Michala

    Nějak nechápu pro tu většina diskutuje pořád dokola jen o Fantomovi. Co nový konkurs do Rentu, nebo Antoinetty – to nikoho nezajímá, kdo bude hrát v těchto muzikálech? Mě třeba hodně. O Rentu putují zprávy různé – někdo tvrdí, že to má obsazení z Prádla jasné, někdo že i tam budou změny. Koho byste chtěli vidět v alternacích? A co Antoinetta – kromě Moniky Absolonové vlastně nevíme nikoho. Bude tam vůbec postava krále, nebo jen těch, kteří jsou vyjmenovaní pro konkurs? Přijde mi to obojí takové zvláštní a utajené a přitom to může být obojí větší událost než podivně obsazený Fantom.


  • ven-da

    Bidnik – tak jsem si našel ten klip s Křížkem a Urbanovou – skvělý…Urbanová je hlas,taková lehkost a jemnost – tak by to mělo vypadat!


  • Bidnik

    Urbanova byl hlas, dneska uz to taky neni zadny terno. Ale je to sranda:))


  • ven-da

    Tak čas je neúprosný,o tom žádná..já si jen uvědomil ten rozdíl – jak si procházím ty různé pokusy těch našich muzikálových celebrit,které u toho div nerodí ježky a pak to slyšíš od někoho,kdo umí ovládat hlas,aniž by musel tlačit na pilu.A najednou mi dochází,jak se vlastně u nás modeluje vkus diváků.No,to jen taková úvaha.A máš pravdu,sranda je to všechno,včetně toho,jak se to řeší jakoby to měla být třetí světová válka :) – ale nakonec proč ne. :)


  • EMAN

    Ano, pokud nejde o život, tak o nic nejde :))))


  • Bidnik

    Hele a co ten Hulka? Ten o to taky nak stal ne? Uz odpadl?


  • ven-da

    A byl tam vůbec na konkurzu??Vůbec se o něm nějak nemluvilo..


  • Jana

    Já myslím, že D.Hůlka už o muzikály nestojí. V Bídnících hrál jen párkrát za celou dobu. Většinou za něj hrál J.Štágr. Má jen malá vysoupení s L.Brabcem.


  • Fantom

    Doufám že tam bude Lukáš Vlček


  • Bidnik

    Ale neeee, dyt nekde rikal, ze by o tu roli stal prece:)


  • Renata

    Kdyby byl Hůlka na konkurzu, určitě by se to vědělo. Ale vůbec si ho jako Fantoma nedovedu představit.


  • EMAN

    Daniel na konkurzu vůbec nebyl !


  • Bidnik

    Se divim, rikal prece ze to chce hrat:o lidi, ja jsem tak unavenej dneska, fuj. Uz se tesim na Vanoce:)


  • niki

    FB Tomáše Trapla: DOSTAL JSEM NABÍDKU HRÁT ROLI FIRMINA – ŘEDITELE OPERY, NICMÉNĚ FINANČNÍ PODMÍNKY BYLY TAK STRAŠLIVÉ, ŽE JSEM NABÍDKU NEMOHL AKCEPTOVAT. A MYSLÍM, ŽE TO UDĚLALI I MNOZÍ JINÍ. DOKTOR JANEČEK ZKRÁTKA ŠETŘÍ, KDE SE DÁ, ABY TEN PROJEKT ZŘEJMĚ UTÁHL. MŮJ NÁZOR JE, ŽE ŠETŘÍ BOHUŽEL NA ŠPATNÝCH MÍSTECH!!


  • EMAN

    Tomáše zcela chápu ale FIRMIN není hlavní role ale vedlejší, takže musí vědět, že honorář za tuto roličku bude také vedlejší.


  • niki

    Tak vedlejších rolí už měl Tomáš dost a zjevně tam ty podmínky byly o něčem jiném…


  • tonda

    Tomáš opravdu není jediný, co odmítl roli kvůli podmínkám. Jak už jsme tu konec konců probírali. Jen chci říct, že to byli ti, kteří získali roli Raula nebo Christine, takže to není jen o těch vedlejších rolích. :)


  • Jarda

    Určitě chápu argumenty Tomáše Trapla, ale taky chápu Janečka a určitě si myslím, že fantom neutrpí tím, že Firmina nebude hrát Trapl. Když Traplovi podmínky nevyhovují,tak to prostě bude hrát někdo jiný a možná líp než Trapl. Chci tím říct, že určitě neexistuje přímá úměra mezi honorářem a kvalitou předvedeného výkonu. Kolikrát předvede mnohem víc třeba i neznámý umělec s polovičním honorářem než provařená “hvězda”, která má svou cenu.


  • tonda

    Jardo a od čeho si myslíte, že jsou konkurzy? Předpokládám, že sítem konkurzu prošli ti, kteří byli na danou roli nejlepší, a když to tihle odmítnou, vychází mi z toho, že tím pádem to nebudou hrát ti nejlepší možní. :)


« Starší komentáře Novější komentáře »