Praha

Legendární “Jesus Christ Superstar” se po letech zřejmě vrací dlouhodobě do Prahy


Tuto potěšující zprávu o nejslavnějším díle tvůrčí dvojice Andrew Lloyd Webber – Tim Rice, který jistě nemusíme díky značné popularitě mezi českým obecenstvem dlouze představovat, alespoň deklaruje pozvánka na konkurz, který vyhlašuje na konec března Hudební divadlo Karlín a my ji rádi přetiskujeme!

Foto z koncertni verze "Jesus Christ Superstar" v Hudebním divadle Karlín

Hudební divadlo Karlín vypisuje konkurz na obsazení hlavních i vedlejších rolí a company do připravovaného legendárního muzikálu autorů Andrew Lloyd Webbera a Tima Rice Jesus Christ Superstar.

Pěvecká i taneční část konkurzu proběhne v neděli 28. a v pondělí 29. března 2010 v prostorách Hudebního divadla Karlín, Křižíkova 10, Praha 8 vždy od 9:00, kdy proběhne zápis všech zúčastněných.

Dispozice: Přihlášení zájemci si připraví muzikálovou árii, nejlépe z muzikálu Jesus Christ Superstar nebo libovolnou pomalou a rychlou píseň. Přihlášky zasílejte na produkci Hudebního divadla Karlín buď poštou nebo emailem na alena.fouskova@hdk.cz. V přihlášce uveďte vybraný den konkurzu a název zvolené skladby. S sebou si přineste notový materiál, nebo základ na hudebním nosiči.

Pozor! Součástí konkurzu je choreografie, která začíná v 9:00 hodin! Sportovní oblečení a obuv s sebou.

Redakční vsuvka: Samozřejmě vyvstává zde spousta otázek.  Těšíte se na nové nastudování, či byste uvítali zde dosud méně známý titul (k němuž ostatně ale může nové nastudování této rockové opery též směřovat)? Přeci jen, “Jesuse” zde uvidíme v různém nastudování již potřetí. Bude mít stejný úspěch, jako v Karlíně pořádané koncertní verze? Uvítali byste v obsazení krom nových tváří též “staré bardy” z kultovního pražského nastudování ze Spirály? Pojďme diskutovat…

Foto: archiv Musical.cz – Tomáš Král


Praha
Hity z muzikálové produkce GoJa Music Hall zněly počernickým divadlem
Praha
Ukázky z muzikálu Slunce, seno, jahody v Hudebním divadle Karlín
Pozvánky a konkurzy
“AKNELA” na lodi Tajemství symbolicky spojí Prahu a Brno
  • JAK

    EK: A vidíte, já mám zrovna všeho Limonádníka moc rád a pořád si tak říkám, škoda, že nevyšla nahrávka, nvé písně jsou moc fajn :)



  • Jan Schödlbauer

    Já nevím, pane řediteli. Já bych Thenardiera neobviňoval z jedovatosti jen proto, že má jiný názor. Nemohu si pomoci, ale ten jeho názor podepisuji takřka bez výhrad. Na druhé straně souhlasím s Ondřejem Doubravou, že obor hudebního divadla má různé žánry a zakoutí a rockové opery do nich patří. To ano. Ale dotované městské divadlo by mělo nabízet umělecky pestrý program – od toho je dotované (a mimořádně štědře). Možnost jít třeba v úterý na rockovou operu a ve středu na klasiku ve swingovém rytmu by tu prostě měla být. A znovu bych mohl odkázat na MDB, ke kterému vzhlížím s úctou čím dál víc. On ten pro příklad vzatý swing není v muzikálu tak úzkoprofilový, jak říká Ondra. Stačí se podívat po světě. Pokud vezmu za příklad vídeňskou scénu, tak se – nadneseně řečeno – pokusil EK přeměnit Volksoper na Raimundtheater (záměrně nepíšu VBW, protože ta má jako celek tři divadla včetně ryze operního). Jenže to (alespoň podle mého soukromého vidění) nezvládl. Třeba uměleckou úrovní – jak repertoáru, tak účinkujících a v poslední době mi přijde, že i orchestru… Lidé jako Marjan Shaki, Thomas Borchert, Wietske van Tongeren, tituly jako Tanz der Vampire a spol. jsou prostě někde jinde než Carmen. A to secsakra o dost jinde. A pak problém Prahy je v tom, že žádnou jinou “Volksoper” nemá. K vlastnímu JCSS – jasně, jsem pro, ale dávno tu měl být i Sunset Boulevard, Elisabeth, Wicked atd. atd.


  • thenardier

    vím,že to sem nepatří..ale on ai úroven programů k představení v karlíně hodně klesá..za stovku,bych fakt čekal víc než fotky a pomník panu richterovi z magistrátu…


  • thenardier

    pardon,to mluvim o programu k polské krvi


  • Jiří

    Musím souhlasit s tím,že úroveň programů v HDK je hodně ubohá!!!


  • Pavel Košatka

    To ale zase není problém výhradně Karlínského divadla, programy všech pražských muzikálových divadel stojí za nic… Ale pravda, za dotace by se mohlo divadlo snažit trendu obsahově prázdných, zato reklamně bohatých programů vyvarovat a předvést něco lepšího. CD už byly probírané několikrát, pan Kulhánek vás jistě brzy ubije argumenty, že se to nevyplatí. Škoda. A k Ježíšovi, na jednu stranu jsem rád, že Ježíše v Praze budeme mít, ale na stranu druhou, už je to opravdu ohrané. Je to záruka komerčního(prodejního) úspěchu, takže je to pochopitelné. Na Wicked by třeba tolik lidí nepřišlo, ale pozvedlo by to úroveň divadla zase o třídu výš. No nic, těším se alespoň na Aidu, jestli tedy bude…


  • Ondřej Doubrava

    Ano, také bych byl pro, aby publikace v Praze byly trochu vyváženější po stránce informací o díle.


  • Martin

    Nezbývá než souhlasit. Jo, CD se probírala již několikrát, ale stejně tvrdím, že je to škoda, navíc s takovým obsazením. Jak krásné věci…Y. Blanrovičovou už asi nikdy jako Elizu D. neuslyšíme, stejně jako Juditu Čuprovou – Terezu Duchkovou nebo L. Olšovského ve Zpívání v dešti (a samozřejmě taky Zorba, Klec bláznů atd.). To byly inscenace, které jsem miloval, na které jsem rád chodil. Nahrávky bohužel neexistují. Taky se přidávám, že bych rád Joa, rád bych si ho poslechl i po letech doma. Ať mi nikdo neříká, že to nejde, Vydávají i menší scény a když ne přímo ve studiu, tak přímo na jevišti v divadle (jako např. u Šakalích let nebo Pana Kaplana). Producenty bych taky rád, ale to už si spíš dokážu představit “Limonádníka” . Ale jak bylo řečeno už výše, stejně to asi pan ředitel nějak okomentuje a dojde k tomu, že se to nevylatí… :(
    A co se týče HDK, Ježíše, výběru představení atd. Ano, Ježíš, souhlasím, ale jestli tohle má být jediná premiéra sezóny…taky jak už bylo psáno, na jednu stranu chápu, je to osvědčený trhák, ale dříve jsem měl za to, že Karlín si vybírá “libové” kousky, kolik inscenací tady měli svoji českou premiéru nebo se hrálo pouze tady…Täké jsem se domníval, že HDK je největší a nejlepší muzikálová (nejen) pražská scéna. Ale ostatní divadla Karlín pěkně válcují, jak se mi zdá. To je skoro Plzeň – nic – Brno. Ale proč? Nemůžeme pořád říkat, že je taková doba. Ano je doba komerce, konkurenčního boje, ale…Zkrátka si myslím, že nascéně jako je ta karlíská by mělo být místo jak pro české původní (klidně i starší) kusy, muzikálová klasika i nové zahraniční hity. To už radši Aidu. A myslím si, že pokud Karlín trochu nezabojuje, to zajímavé mu vykradou jiná divadla, neustále to dokazují.


  • Jiří

    Myslím si,že by HDK mělo mít za sezonu 2 premiéry.Když se podívám na jiná hudební divadla,tak nevěřím svým očím,že uvedou více hudebních premiér než HDK-např.Brno,Plzeň.Na Ježíše se těším,ale už jsem to viděl několikrát a radši bych AIDU nebo něco z klasiky-My Fair Lady,Hello,Dolly!,Funny Girl,….. S vydáním CD by HDK mohlo udělat alespoň muzikálovou koláž.Pak bych chtěl poprosit p.ředitele,,jest-li by nebylo možné na internetové stránky divadla nebo na vývěsku před divadlem umístit obsazení pro daný hrací den-je to běžné u velkých divadel.


  • Lavera

    Přátelé, vyvoláváte ve mně vzpomínky na “staré zlaté karlínské časy”, kdy na repertoáru bývalo třeba i deset titulů současně, divadlo mělo výbornou návštěvnost, hrálo se NEJMÉNĚ šest dní v týdnu, ( v zimní části roku někdy i 9krát za týden ), obsazení pro daný hrací den ( a pokud se hrála stejná představení hned za sebou, tak i na dva dny ) viselo vedle pokladny – a to všechno za režimu, který se sice na žánr hudebního divadla díval dost opovržlivě, ale přesto ho nechal normálně žít a – ač nerada používám fráze – i vzkvétat.
    Jenže tehdy se všechno neměřilo jen penězi, které jsou dnes bohužel hlavním a často jediným kritériem; kvalita a umělecká hodnota je až druhořadá věc.Tento stav přežil ještě rok a půl “nové doby” a pak už to šlo všechno “někam jinam”…
    Pokud jde o programy – zbytečně moc celkem kvalitního papíru přijde nazmar, protože na něm vlastně vůbec nic “divadelního” není.
    Mé názory berte jen jako smutný, ale asi marný povzdech laika, na kterého – aspoň doufám – čeká zítra teprve 1266tá návštěva karlínského představení…
    No a pokud se do mne někteří mladí “pustí”, že postaru se žít nedá a dnešní doba chce něco jiného… viděla jsem téměř všechno z tohoto žánru, co se v Praze nebo při pražských hostovačkách jiných divadel hrálo, ale i kdybych pominula všechno ostatní, u velké části současných produkcí mi chybí herecká stránka většiny rolí; to už je ovšem jiná kapitola a do tohoto příspěvku to nepatří.


  • thenardier

    lavero….v karlíně by peníze a finanční stránka věci neměla být vůbec zminována,protože to divadlo je tak skvěle dotováno….jen pouze někteří /pan kulhánek a paní bílá)si z něj bohužl udělali zlatý důl nic jiného


  • Jiří

    Lavero – co říkáte na to,že v HDK bude uveden Jesus Christ Superstar?


  • Lavera

    thenardier: bohužel je to tak…


  • Lavera

    Jiří: co na to mohu říci ? Já osobně bych dala přednost něčemu, co se u nás ještě nehrálo!
    “Ježíše” jsem viděla před lety ve Spirále; bylo to představení sice zajímavé, ale tak trochu mimo mou “oblast”; do HDK se na to podívat půjdu, ale myslím, že z výše uvedeného důvodu mi jedna návštěva bude bohatě stačit.
    Problém uvedení v Karlíně vidím hlavně v tom, že je dost pravděpodobné, že právě z “finančních důvodů” se “Ježíš” bude hrát na úkor ostatních inscenací, jako je to teď v případě Carmen a že na nějakou další premiéru ( já osobně bych si ráda dala zase operetu ) budeme čekat nejméně do přespříští sezony…


  • Jan Schödlbauer

    Thenardier: absolutní souhlas, je to tak.
    Lavera: dobu s řadou titulů na repertoáru bych také hned vrátil. Jako středoškolák (léta 1999 – 2003) jsem měl do Karlína předplatné a navštěvoval jsem ho tak pravidelně… Tehdy hrané kusy měly bezvadnou úroveň, lidi chodili. Taky souhlas.
    Za co jsem dnešní zabité “velkolepé” pražské muzikálové scéně vlastně vděčný, je to, že mě ta nouze naučila za velkoformátovým hudebním divadlem jezdit jinam. V Brně či Vídni jsem vlakem pohodlně, rychle a ač je to dražší, stojí to za to! Levné aerolinky činí dostupnějšími i představení v pařížském Chateletu atd. atd.
    Konečně dodávám, že se nemůžu dočkat Marguerite v Ostravě!


  • Jiří

    Lavero-hraje ještě v HDK Galla Macků ? Jak se vám líbila v neděli Čardáška-já byl na představení-Břínková,Ježek,Dufková se nezapřou, patří mezi opereťáky a to na jedničku! M.Vojtko mě do operety prostě nesedí,v muzikálu je suprovej,ale opereta mu nejde a opět vynechal árii ve 2 dějství!Hořínková a Urban jsou taky vynikající-měli by být obsazováni v HDK častěji.


  • Lavera

    Jiří: dívala jsem se na seznam karlínských umělců, ale Galla Macků tam už delší dobu nikde psána není. Kromě řady jiných rolí ( sledovala jsem její uměleckou kariéru v HDK od samého začátku ) na ni ráda vzpomínám jako na Helenu v Polské krvi z r. 1990 – 91, kde s J. Ježkem jako Bolem tvořili opravdu skvělou OPERETNÍ dvojici…zase ty vzpomínky…
    Na nedělní Čardášce jsem samozřejmě byla; s Vaším hodnocením stoprocentně souhlasím.
    Pokud jde o to krásné “přidané” tango ve 2. dějství – mám obavu, že bylo už definitivně “vyškrtnuto”, protože v představení koncem prosince ho nezpíval ani A. Briscein. Zajímal by mě skutečný důvod této “změny”, ale ten se asi nikdy nedozvíme; jeden důvod mě sice napadá, ale ten by mi jistě “vyvracelo” hodně zdejších diskutérů i karlínský pan ředitel…


  • jitka

    Jan Schödlbauer: mám jeden praktický dotaz – jak se dostáváte vlakem z Brna po večerním představení tedy předpokládám, že jste z Prahy)? Moc ráda bych jezdila do Brna do divadla, ale poslední večerní vlak směr Praha odjíždí podle IDOSU z Brna ve 20,35 hod a odpoledních představení je velmi málo …


  • Ondřej Doubrava

    Jitka: Přidám své praktické zkušenosti. Poslední autobusy jezdí od Grandu ve 21:00 a to už se dá stihnout většina představení od 18:00 a těch už bývá víc. Hodně nouzová varianta typu “Já to chci opravdu vidět, ale nechci shánět ubytování”, kterou jsem nezkoušel, ale jistě by fungovala, je ta, že jistý žlutý dopravce má “parodii na noční spoj” ve 2:45 ráno a u Grandu je jedna nonstop kavárna, kde by se dalo počkat. Bohužel je bariérová, tak proto jsem to ještě nezkoušel. Sám teď sháním nějaké tipy v Ostravě.


  • Jan Schödlbauer

    Jitka: pravdou je, že jsem se většinou domluvil s přáteli z Brna a přespal tam, ale v pohodě se dá do Prahy dostat vlakem vyšší kvality EuroNight 476 “Metropol.” Není to žádný dobytčák a mezi Brnem a Prahou jede nonstop (nezastavuje ani v Pardubicích). Jede v 0:38, takže když se po večerním představení lehce projdete životem tepajícím centrem Brna, máte to akorát. V centru Prahy jste za 2 hodiny 44 minut.


  • jitka

    Ondra i Jan Schödlbauer: Děkuji za rady. Mám to sice ještě trochu složitější, protože jsem z Pardubic a tak mě zajímal vlak z Brna na Prahu, ale i varianta s busem není úplně k zahození.


  • Bára

    Jéééééé, chtěla bych tam Viktora Dyka :-)


  • tom2410

    Viktor by mohl být.Původního Ježíše prý odmítl.A ať si říka kdo chce, co chce…Já vidím jako Jidáše Tomáše Berouna.


  • Pavel Košatka

    Tome… to snad ne :-D


  • tom2410

    Vážně, on je Danovi Bártovi strašně podobnej.


  • thenardier

    malej rozdíl by tu byl..dan bárta narozdíl od berouna umí zpívat


  • Alena

    Ale ten model, že nový představitel by v něčem měl být podobný tomu předchozímu, by se mohl zavést klidně. Teď to bude hrát Beroun, protože má dlouhé vlasy jako Dan Bárta, a v další verzi může nastoupit koza Róza, protože mečí stejně jako Beroun…


  • tom2410

    Thenardeire? Vy soudíte kdo umí a kdo neumí zpívat? Jak se to dělá? To by mě docela zajímalo, víte. A Aleno, tohle ( tím, myslím to mečení) je hnusná urážka!! Ale to si přeberte sama.


  • tom2410

    A myslel jsem samozřejmě podobnost týkající se hlasu, ne vlasů…


  • Alena

    Hlasu? No tak to by jako urážku mohl brát Dan Bárta.


  • tom2410

    Myslim,že kdybych vám teď něco řekl, tak to jako urážku berete vy…


  • thenardier

    no rozdíl mezi zpěvem a nucenym mečenim ještě poznám


  • Marie

    Myslim, ze Jezis je skvela volba. Krome Evity neznam lepsi muzikal. Co se tyce obsazeni – bez Kamila Strihavky a Dana Barty si Jezise nedokazu predstavit. Ale v ostatnich rolich bych uvitala zmenu.


  • Jana

    Možná to chce nové tváře.Je spousta mladých,kteří čekají na svou příležitost.Tak proč jim ji nedát?Kamil vytáhl laťku hodně vysoko, ale za tu dobu budou určitě nové tváře – jen je nepodcenit!Dejte možnost mladým, nakonec vždyť bude casting……………….


  • Bona

    Moc se do karlína na Ježíše těším.Ve spirále jsem ho viděla několikrát a znám dost lidí kteří ho neviděli a rádi by představení zhlédli.Muzikál je to geniální,ale bez Kamila by to myslím ztratilo prestiž.


  • Zdeněk

    Na Idnesu je zveřejněné částečné obsazení


  • Pavel Košatka

    U nás bude za chvíli celé :)


  • jicha a spol

    v Brne Jezis je opravdu skvost.Nejdrive jsem si myslel,ze je to parodie,ale tam to jedou hlava nehlava.Vojtko zpivat Jezise nemuze fanynko z divadla,kde muze knicet i Fric tak falesne,ze vybrato me huci v hlave jeste dnes.D.Ulicnik leda,ale ten sragorky nedela,ani se tim nezivi.


« Starší komentáře