Fotoreportáže a galerie

Premiéra Mamma Mia! již za týden, podívejte se na první fotky z představení


Česká premiéra muzikálu Mamma Mia! se nezadržitelně blíží. Premiéroví diváci uvidí světově úspěšný komediální muzikál s největšími hity skupiny ABBA přesně za týden, tj. 12. prosince 2014. Jak jsme již dříve informovali, v českém překladu Adama Nováka a režii Antonína Procházky se bude uvádět s živým orchestrem v Kongresovém centru Praha. Ačkoliv zatím diváci neměli možnost představení vidět, tak je aktuálně prodáno rekordních 65 000 vstupenek. Podívejte se s námi na první fotografie z představení…

Nastudování získalo od majitelů licence souhlas k vlastnímu scénografickému řešení a k návrhům kostýmů, a tak diváci v Praze uvidí originální inscenaci, odlišnou od Londýna, New Yorku nebo ostatních metropolí. „České překlady textů písní skupiny ABBA jsou majitelem autorských práv oficiálně povoleny vůbec poprvé a výhradně pouze pro tuto divadelní produkci. Podle poskytnuté licence však musí být striktně dodržen původní obsah originálních textů. Drobné výjimky v překladu jsou povoleny s ohledem na jazykové rozdíly ve významu slov, způsobu frázování podle notového partu a ve stavbě rýmů,” vysvětlil producent ing. Peter Kovarčík.

Závěrečná svatba v české verzi muzikálu Mamma Mia!

Závěrečná svatba v české verzi muzikálu Mamma Mia!

Dancing Queen - Olga Lounová, Alena Antalová a Hana Křížková

Dancing Queen - Olga Lounová, Alena Antalová a Hana Křížková

FINÁLNÍ OBSAZENÍ

Donna – Alena ANTALOVÁ / Leona MACHÁLKOVÁ / Daniela ŠINKOROVÁ
Sophie – Hana HOLIŠOVÁ / Ivana KOROLOVÁ / Sabina KŘOVÁKOVÁ / Petra VRASPÍROVÁ
Sky – Michael FORET / Jan KOPEČNÝ / Tomáš SMIČKA
Harry – Petr KOTVALD / Pavel VÍTEK / Tomáš TRAPL
Bill – Petr KOLÁŘ / Oldřich KŘÍŽ / Bořek SLEZÁČEK
Sam – Bronislav KOTIŠ / Jiří LANGMAJER / Roman VOJTEK
Tanya – Ivana CHÝLKOVÁ / Radka FIŠAROVÁ / Olga LOUNOVÁ / Michaela NOSKOVÁ
Rosie – Jitka ASTEROVÁ / Jaroslava KRETSCHMEROVÁ / Hana KŘÍŽKOVÁ / Olga LOUNOVÁ

Lisa – Alžbeta BARTOŠOVÁ / Barbora SKOČDOPOLOVÁ / Veronika VYORALOVÁ
Ali – Kateřina KLAUSOVÁ / Ilona MAŇASOVÁ / Vendula PŘÍHODOVÁ
Pepper – Martin HUBEŇÁK / Peter PECHA
Eddie – Laco HUDEC / Radim PÁTEK / Petr RYŠAVÝ

Company: Tereza Bílková, Tereza Bufková, Tereza Dolejší, Peter Dolinajec, Linda Fernandez Saez, Kateřina Górnioková, Tomáš Haas, Johana Hájková, Patrik Havelka, Zuzana Havrlantová, Martin Hejný, Martin Hubeňák, Michaela Josífková, Barbora Králová, Karolína Krejčová, Stanislav Kuchar, Veronika Ladzianská, Daniela Lebedová, Jiří Marek, Michal Máša, Eva Miškovič, Kateřina Nováková, Radim Pátek, Lukáš Pečenka, Lukáš Prokop, Alex Sadirov, Monika Secká, Nikol Schwarzová, Tomáš Smička, Oldřich Smysl, Barbora Šampalíková, Jakub Šimůnek, Rostislav Šrom, Lukáš Štěpánek, Míla Šturc, Veronika Zelníčková

Aktuální ke dni 5.12.2014.

Hana Holišová a Alena Antalová

Hana Holišová a Alena Antalová

Daniela Šinkorová & company

Daniela Šinkorová & company

OBSAZENÍ PREMIÉRY 12.12.2014 OD 19:00

Donna: Alena Antalová
Tanya: Radka Fišarová
Rosie: Hana Křížková
Sam: Jiří Langmajer
Harry: Pavel Vítek
Bill: Petr Kolář
Sophie: Petra Vraspírová
Sky: Tomáš Smička
Lisa: Barbora Skočdopolová
Ali: Vendula Příhodová
Pepper: Peter Pecha
Eddie: Petr Ryšavý

Tomáš Smička, Peter Pecha a Petr Ryšavý

Tomáš Smička, Peter Pecha a Petr Ryšavý

Olga Lounová, Michael Foret, Hana Holišová, Jitka Asterová a Leona Machálková

Olga Lounová, Michael Foret, Hana Holišová, Jitka Asterová a Leona Machálková

Bořek Slezáček, Petr Kotvald a Bronislav Kotiš

Bořek Slezáček, Petr Kotvald a Bronislav Kotiš

Ivana Korolová a Tomáš Smička

Ivana Korolová a Tomáš Smička

Martin Hubeňák, Michaela Nosková, Petr Ryšavý a Peter Pecha

Martin Hubeňák, Michaela Nosková, Petr Ryšavý a Peter Pecha

Jitka Asterová, Leona Machálková a Olga Lounová

Jitka Asterová, Leona Machálková a Olga Lounová

Kateřina Klausová, Hana Holišová a Alžbeta Bartošová

Kateřina Klausová, Hana Holišová a Alžbeta Bartošová

Jiří Langmajer

Jiří Langmajer

Mamma Mia! v Kongresovém centru Praha

Mamma Mia! v Kongresovém centru Praha

Peter Pecha a Radka Fišarová

Peter Pecha a Radka Fišarová

Jan Kopečný a Petra Vraspírová

Jan Kopečný a Petra Vraspírová

Autorkou fotografií z jevištních zkoušek Mamma Mia! je Monika Odehnalová, Dark style agency.

Vstupenky na muzikál na Mamma Mia! zakoupíte v síti TICKET ART.


Praha
“Lucrezia Borgia” slibuje nový muzikál v novém kabátě
Aktuální zprávy
Kamila Nývltová pokřtí svoje lásky na sv. Martina (+ soutěž o 3×2 vstupenky)
Praha
Muzikál “Mauglí” hledal inspiraci v ZOO
  • Pavlína

    No blonďatá Šinkorová teda nic moc… :-( Nevím, proč jí nenechali její vlasy, já viděla Donnu blonďatou, tmavovlasou i rezatou. Nevím proč v Praze trvají na blondýně.


  • Lucie

    Neměly by být alternace aspoň trochu věkově podobné? Trochu mě zaráží, že kamarádky Donny hrají Míša Nosková a Jitka Asterová, která by jí mohla dělat matku. A co mě odrazuje ještě víc je to, že u řady účinkujících nejsem přesvědčena o jejich pěveckých kvalitách. I když ani ve filmu ty pěvecké výkony nebyly na úrovni profesionálních zpěváků…


  • Nick

    Mě spíš zaráží obsazení Holišové a Antalové do rolí dcery a matky, když jejich věkový rozdíl činí 8 let :)


  • Tomík

    no za mě jednoznačně super jednička je Leona….jen mě zaráží obsazení Lounové do role Rosie…


  • Lukáš

    Ještě jste to nikdo neviděli a už tady začínaj pochybný řeči a kritika-hold češi se nezapřou


  • terez

    Ono je v podstatě jedno, jaký je mezi nimi reálný rozdíl, když Holišová vypadá jak vypadá :) Streep byla v 60 letech zase na dvacetiletou dceru poměrně stará :)


  • Pavlína

    Lucie: Kamarádky přece nutně nemusí být stejně staré… Ve filmu to tak bylo, ale nikde není psáno že je to povinnost. A s těmi pěveckými nekvalitami některých adeptů souhlasím – konkrétně někteří představitelé Sophiiných tatínků jsou značně diskutabilní… Asi se tu fakt až moc inspirovali filmem.


  • Kiky

    Kdo Hanku Holišovou nezná a neví kolik jí je let, tak to ani nepřijde nějak divné :)
    Měla jsem ji čest v roli Sophie vidět a do role se opravdu vžívá na 100%, a dvacítkou se stává každým coulem! :) Takže, vřele doporočuji!


  • Renata

    Konečně rozumná produkce. Na oficiálních stránkách muzikálu mají obsazení po dnech na prosinec.


  • TEREZKA

    NO NEVÍM.. SE BOJÍM, JAK HERCI BUDOU ZPÍVAT A ZPĚVÁCI HRÁT ZASE ČINOHRY.. JE TAM VŮBEC NĚKDO KOMPLEXNÍ?? SNAD KOROLOVÁ, KOTIŠ, TRAPL, FIŠAROVÁ, VOJTEK, PAK DLOUHO NIC A PÁR LIDÍ V COMPANY.. TÍM TO HASNE..


  • Jakub

    A co třeba Antalová, Holišová, Vraspírová, Šinkorová, Chýlková? Atd. atd. Myslím, že talentů tam je dost. Spíš mě znepokojilo co zatím převedli (soudě dle videí z youtube)…


  • Jarda

    Myslím si, že Mamma Mia je jeden z těch muzikálů, kde podle mě není klíčový pěvecký výkon herců. Spíš to bude o tom, aby to celkově vyznělo dobře a fungovala jakási chemie. Určitě má Mamma Mia blíž k Dětem ráje než k Fantomovi opery.


  • janule

    Mě tedy zatím nejvíc děsí český text…

    Jinak je zajímavé obsazení premiéry – v mládežnických rolích neznámá jména, chybí Machálková…

    Pavlína: ona je původem blond…


  • terez

    Jardo, jelikož budou zpívat písničky od ABBA,tak by ten pěvecký výkon měl být klíčový. Alespoň tedy v tom ,že jim to ve vícehlasech bude ladit. Což bohužel v TV zejména dámy předvedly pravý opak. V estrádě Královny popu to byl absolutní intonační průšvih. Já si myslím, že když se dělá muzikál a zpěváci a herci v něm berou honorář, divák platí, neměli by zpívat falešně, to je takové to nejmenší minimum, které by měl obsazený umělec splňovat. měl by prostě zpívat čistě. Ať se u toho třeba míň kroutěj, máchají rukama a špulí pusu, ale ať hlavně nezpívají falešně.


  • prasátko

    ano,přesně.Na tenhle muzkál se těším,ale zatím ukázky z youtubu a Tv jsou dost divný,spíše mě odrazují.


  • Prg

    Zdrávím chtěl bych se s Vami podělit o první dojmy z veřejné generálky
    Výkony všech učinkujícich byly super. Alna Antalová, Křížková,Fišarová, Korolová vázňě pevfektní výkony, mile překvapil Tomáš Smička, a Tomáš Trapl opět přesvědčil o svých kvalitách.
    Co se týče celého muzikálu, je to velmi pěkně zpracované, choregrafije jsou velmi pekné,
    Nejvetších strach jsem měl z českých textů, ale mohu pouze konstatovat, že jsem ani nepostřehl že je text český… Opravdu to vše sedí a ladí jak má.

    Mohu doporučit ;)


  • boby

    Český text je absolutně strašný. To se nedá vůbec poslouchat. Dojem z generálky byl děs a bída. Adam Novák by se měl jít bodnout. Fakt by fakt překládat němel, protože to neumí. To, že je zahákovaný v pražských produkcích je k pláčí. Ostuda.


  • thenardierdier

    Ceske texty jsou hrozne…noulen rouge/tvoje ruz….a priserny zvuk


  • Honzy

    Uvedení české verze megahitu MAMMA MIA zdaleka nedosahuje kvalit anglického originálu.Ikdyž hlavní představitelé A.Antalová,T.Smička a I.Korolová se snaží a běhají doslova jako o závod.(na obřím jevišti to jinak nejde),tak celkový dojem není dobrý,herci neintonují,jsou nesezpívaní a to včetně sboru.Když přidáme velmi špatné ozvučení kongr.sálu,tudíž většinou nerozumíte českým textům.I scéna na velkém jevišti působí chudě,to platí též o nevýrazných kostýmech.Diváci,kteří znají anglickou verzi(2x hostujicí u nás)budou zklamáni.Muzikál má šiřit m.j.velkou energii,ale ta se moc nedostavuje.Předprem.11.12.14 Hodnocení 40%.


  • Martin

    Já bych nebyl tak přísný. Co se týče zvuku, tak je pravda, že místy není zpěvákům rozumět, ale sama Radka Fišarová říkala, že od toho jsou generálky a předpremiéry, kdy je plný sál a věci se ladí. Všichni dobře ví, že kvalita či nekvalita – sehranost či nesehranost se dá posuzovat až po pár týdnech představení, především, pokud má každá role tři alternace. Co se týče textů, rozdělil bych to na dvě roviny. U notorický známých songů, které byly již volně přeloženy do češtiny mám také problém s tím, že mi naskakuje buď anglický originál a nebo právě “a ty se ptáš co já”, to je věc, kterou asi nezměníme. Pokud vezmu v potaz, že v rámci licence se musí dělat co nejpodobnější překlad z originálních textů, tak se s tím autor relativně dobře vypořádal. Ano, i mně vadí, že někde jsou “fanánkovské” dětské rýmovačky, ale nebude to jen vina autora textů. Viděl jsem i anglickou koncertní verzi a neřekl bych, že je scéna o moc chudší. Co se týče pěveckých výkonů z předpremiéry, vadil mi pouze Tomáš Smička, který podle mého nemá potřebný rozsah a v hloubkách se ztrácel … Ostatní byli dobří, včetně Langoše, který se na předpremiéru nevykašlal a i ve scénách, kdy tančí se na to nevykašlal a dokonce jsem mu věřil, že ho ty kreace baví. Alena Antalová se mi líbila herecky, pěvecky neměla svůj den, ale výrazově to zachránila. Určitě bych muzikál nezatracoval po předpremiéře… Pokud vyladí zvuk a sbory, bude to český nadprůměr.


  • Honzy

    Bohužel pochybuji,že jediná předpremiéra(generálka)vyladí všechny nedostatky jak technického směru, tak i uměleckého.S tím zvukem se asi moc neudělá, neboť obří kongresový sál se potýkal se špatnou akustikou již od prvopočátku t.zv.”Paláce kultury”.(např.i uvedení legendárního Draculy zde byl technický problém s ozvučením)Dnes poběží již I. premiéra, tak se již toho nejspíše nestihne moc vylepšit.To velké jeviště se mělo více zaplnit, takto se poměrně malé kulisy poněkud ztrácejí a s nimi i účinkující. Výrazné zlepšení bych si přál, neboť Mamma Mia ! je dobrý muzikál.Předpremiéra byla pro mě velkým zklamáním!


  • Martin

    Já neříkám, že je vyladí jedna předpremiéra, psal jsem o min. 14ti dnech. Nemyslím si, že KCP má špatnou akustiku, a to si pamatuji všechna muzikálová představení, co se tam hrála, včetně Karlínských … nemyslím si, že jeviště by bylo třeba více zaplnit kulisami, aby se neztráceli účinkující, to si dost protiřečí. Jednak se mezi kulisami neztratí a jednak to není ani technicky možné, protože se kulisy mění velmi často. A budu-li mluvit sportovní terminologií, pokud sestavíte nový fotbalový tým, tak také nemůžete od začátku očekávat, že budou hrát jako s partesu … To si přejí jen lidé, kteří tomu nerozumí, nebo kteří dělají ze sportovců (herců) stroje.


  • Honzy

    Sorry,viděl jsem hodně předpremier u nás i v zahraničí, ale ta včerejší generálka mě o kvalitě nepřesvědčila (a je nás více).Je potřeba více zkoušet, než se jde veřejně před diváka.(zkoušet muzikál pouze 2měsíce a to ještě ve více alternacích je opravdu málo)Jo a s tou akustikou jste první člověk, který tvrdí,že je v KCP v pořádku.A nepište, že tomu lidé nerozumí, to bych si já nikdy nedovolil napsat!Lidé moc dobře poznají,zda-li je umělecké dílo dobře nebo špatně předvedené.Nicméně přeji si, ať se “česká” Mamma Mia! s počtem repríz vylepší.


  • Martin

    Ja si dovolim tvrdit, ze tomu nekdo nerozumi stejne dobre, jako vy, ze jsem v nejakem nazoru jediny. V tom jsme si rovni. Pokud srovnavate kvality jednotlivych predpremier, nemohu konkurovat, vetsinou chodim par tydnu po premiere, abych pockal, jak si vse sedne. Proto jsem napsal, ze bych nebyl tak prisny. Vy jste napsal, ze je vas vic, kdo to vidwl vcera tak zle, ja mohu tvrdit, ze je nas vic, co si pockame. A urcite se shodneme na tom, ze muzikal oddechoveho kalibru je silne oznacovat umeleckym dilem. Ja osobne preji Mamma mia vice spokojenych navstevniku nez specialistu na predpremiery u nas i v zahranici.


  • tom

    Byli jsme zklamáni z provedení muzikálu Mamma Mia! v Kongr.centru. Chudá scéna na tak velkém jevišti/scénograf – R.Havlíček/,chtělo by to alespoň nějakou filmovou projekci.Špatná srozumitelnost hlavních aktérů – Antalová,Korolová,Fišarová/nejhorší pěvecký výkon a to ji máme moc rádi/. Muzikál zachránila jen H.Křížková a T.Trapl,ale je to málo.Herci neustále pobíhají po velkém jevišti,jsou udýchaní a je to znát při zpěvu v mikroportech.České texty moc jednoduché.Režisér A.Procházka s A.Novákem mohli muzikálu věnovat více času,ale připravovali i Addamsovu rodinu,tak je to na výsledku znát!!!


  • boby

    Bohužel dost amatérská produkce, po tomhle už jenom houpačky a kolotoče…


  • Petr

    Dobré dopoledne,
    viděl jsem sobotní představení a i když odhlédnu od takových drobností jako byl tradiční nedostatek dámských toalet, jeden stánek s občerstvením pro horní patro,dost drahé pití a velké vedro pod střechou, tak jsem moc nadšený nebyl.
    Pár muzikálů jsem jak v Čechách, tak i v zahraničí viděl a myslím, že mohu srovnávat. Dosti mi vadila akustika. Nesrozumitelnost zpěvu je u muzikálů podstatný problém. Některé pěvecké výkony také nepatřily mezi to, co bych očekával (když už za to platím). Zarazila mne přítomnost p. Asterové, u které bylo vidět že sice zpívá, ale přehlušovala ji zpěvačka “ze sklepa”. U “Skyje” mám pocit, že jde více o tanečníka (což v některých částech předvedl) než o zpěváka a se Sophií mu to občas uteklo.
    České překlady byly takové zvláštní (když už jsem tomu rozuměl). Abbu nemám mechanicky naposlouchanou tak, že bych znal všechny písně v Aj do detailu, ale přehled mám. Český text někdy působil dobře, jindy bylo znát že mají zpěváci co dělat, aby se vešli do rytmu a občas se tam objevila taková perla jako “proč to byl takový citový výbuch to ví jenom Pán Bůh” (nebo tak nějak).
    Zajímavý byl také moment, kdy na scéně zpívala Sophie, pak ze scény odešla a přitom stále zpívala. Nevím, jestli to byl záměr nebo ne, ale působilo to divně.

    Také nevím, jak to bylo s kapelou. Zdálo se mi, že to byl playback.

    Podoba scény mi nevadila, ale je pravda že rozlohou to byl spíše fotbalový stadion.

    Celkový dojem byl, že jednou to stačilo. Závěrečný potlesk publika byl celkem krátký. Z přízemí se občas ozýval jásot, ale to jsem měl pocit, že to jsou spíše přátelé a rodinní příslušníci aktérů. Horní řady byly poněkud vlažnější a žádné vynucování přídavků se nekonalo. Uznávám, že všichni aktéři věnovali poměrně velké úsilí celému dílu, já bych to nedokázal, ale jsou to profesionálové a stejně jako to čekáme u jiných oborů, tak i oni by měli předvést perfektní výkon.

    Petr


  • Lenka

    Považuju za totální kravinu zdůvodnění nižší kvality výkonů, nesehranosti, intonačních průšvihů atp. tím, že se to hraje krátce… Tak se s tím má jít před lidi, až to bude nazkoušené pořádně… platí snad lidé v prvních týdnech menší vstupné? ne… Nikdo produkci nenutí, aby celé představení sjeli před premiérou jen párkrát… A už vůbec bych to nebrala jako omluvu pro to, že někdo s někým neladí nebo sám zpívá falešně… jsou to profíci (nebo by měli být, at už se tam dostali přes konkurz či přes postel…) a mají korepetice… To to korepetitor neslyší?? Protože divák ano.. A není to dobrá vizitka… Možná by se mělo zvážit zavedení placených zkoušek… takhle se produkce snaží nazkoušet v co nejkratší době světové dílo s milionem alternací -> a pak to takhle dopadá…


  • Renata

    Před uvedením Fantoma opery se tu spousta lidí navážela do dr.Janečka, že Fantom v Čechách a česky a v GoJe? Fantom se ale zkoušel 3/4 roku a je to na něm znát. Fantastický muzikál s výbornými výkony. Zkoušet muzikál 2 měsíce, jak je dnes zvykem, je málo a je to vidět na výsledku. A i výběr některých interpretů v muzikálu Mamma mia je na pováženou.


  • Pavlína

    Objeví se tu i nějaká recenze? Když už jsme se nedočkali slibované druhé recenze Fantoma Opery….


  • Bidnik

    Pavlina: hele, to je naprosta tutovka :-o


  • Mirka

    Jen aby ta recenze nebyla zase za měsíc :D


  • Bidnik

    Takovejch penez za to platime a takovy spatny sluzby dostavame… :-D


  • Pavel Košatka

    Ano, recenze bude tento týden, výhledově za 2-3 dny ;).


  • Jakub

    A bude i porovnání alternací? :) Dnešní Daniela Šinkorová totiž byla velmi, velmi dobrá! O Petře Vraspírová ani nemluvím, ta byla zkrátka úchvatná – snad jako jediná byla po celou dobu stoprocetně přirozená a famózně zpívala.


  • Pavel Košatka

    Bohužel ne, dostali jsme pozvánku jen na premiéru.


  • Csc

    Jaká je v muzikálu Mamma mia Šinkorová ? díky :-)


  • Jakub

    Csc: Mě se moc líbila!!! Chudák musí celý ten kolos tak nějak utáhnout sama, protože je obklopena tou nejprůměrnější průměrností, ale kromě několika slabších míst po stránce herecké se jí to velice daří! Klobouk dolů a díky za ní. A to jsem jí před shlédnutím Mamma mia opravdu neměl rád.


  • Csc

    Díky, tak snad dnes nebudu odcházet zděšený ;) zkusil jsem dát muzikálu druhou šanci po rozpacích z veřejné generálky :D


  • javai

    …a mně se to líbilo….Holišová, Machálková na 1 * a ostatní byli také dobří. Podstatné je, že lidé se bavili a tleskali . Ti nespokojení mohli odejít. Jeli jsme se pobavit a to se také stalo.


  • Ivana Benešová

    Tak včera jsem viděla muzikál,můžu říct,že jsem nikdy nic horšího neviděla.Výkon Antalový by se dal přirovnat k hvězdné pěchotě ze superstar,nechápu jak s ní můžou zpívat takové hvězdy jako Petr Kolář nebo paní Křížková,to je přeci musí tahat za uši.Nevím jak mohla vůbec projít konkurzem.Ale i celkově se mi to nelíbilo,těšila jsem se na to, až bude konec.Abbu mám moc ráda,ale pro mne tento muzikál velké zklamání


  • Pavlína

    Antalová je alespoň herečka s mnoha muzikálovými zkušenostmi, narozdíl od neumělce Koláře… Ale je fakt, že jsem ji viděla i v lepších rolích než zrovna v roli Donny. Nebyla tak správně výrazná, jako by Donna měla být.