Ústecká “Funny Girl” s Monikou Absolonovou bude hostovat v Praze
Pražské divadlo Hybernia ve dnech 25. a 26. října 2012 přivítá na svém jevišti světový muzikál autorů “Sugar” Jule Styna a Boba Merrilla “Funny Girl” s Monikou Absolonovou v hlavní roli, která za ní byla nominována na cenu Thálie. Jedním z lákadel je také živý orchestr, který bude umístěn místo první čtyř řad sálu.
Muzikál “Funny Girl” vypráví o nevšedním talentem a mimořádným smyslem pro humor obdařené „praštěné“ Fanny – ošklivém a nedoceněném káčátku (Monika Absolonová), které čeká hvězdná kariéra a osudový vztah k hazardnímu hráči Nicku Arnsteinovi (Lumír Olšovský). Muzikál je inspirován skutečnými událostmi ze života jedné z největších broadwayských hvězd 1. poloviny 20. století, Fanny Briceové (1891–1951). Fania Borach, jak znělo její vlastní jméno, se narodila rodičům s maďarsko-židovskými kořeny. Od útlého dětství s matkou navštěvovala nejrůznější hudební a divadelní produkce a už jako malá se prý rozhodla, že jejím světem bude jeviště. V touze zazářit na divadelních prknech. Fanny opustila studia, začala účinkovat v burlesce a přijala umělecké jméno Briceová. Muzikál je uváděn v českém překladu Jiřího Joska.
Život hlavní hrdince slavného amerického muzikálu nenapodobitelným způsobem vdechla Barbra Streisandová nejen při světové premiéře na Broadwayi (1964), ale o čtyři roky později i ve stejnojmenném filmu Williho Wylera, za nějž obdržela Oscara.
Obsazení muzikálu
Fanny Briceová: Monika Absolonová
Nick Arnstein: Lumír Olšovský
Eddie Ryan: Martin Matoušek
Emma, Fannyina komorná: Ivana Pristupová
paní Briceová: Věra Páchová
paní Strakoschová: Hana Koubová
paní Meekerová: Emilie Michnová
paní O´Malleyová: Denisa Tarantová
Tom Keeney: Radek Krejčí Bublina
Keeneyova girl: Ivana Azubuike
a další…
Tvůrčí tým
režie: Lumír Olšovský
dirigent: Arnošt Moulík, Milan Kaňák
choreografie: Martin Goga
výtvarník scény: Ján Zavarský
výtvarník kostýmů: Kateřina Bláhová
sbormistr: Milan Kaňák
Vstupenky jsou v prodeji v celé síti TICKET ART za běžné ceny divadla Hybernia. Představení se uvádí v produkci MUSICAL PRODUCTION (“Quasimodo”, “Lucrezia Borgia”, “Edith”).
Komentáře
Renata
AutorDatum je správně 25. a 26.10.2012. Je to tak na Ticketportalu a říkala to i Monika.
Tom
AutorJe dobře,že muzikál uvidíme v Praze-už se moc těším,ale nechápu proč muzikál Funny girl nehostuje v HDK? A vlastně HDK je zaměřeno na činohru!!!!!
Maša
AutorUž se moc těším,pořád jsem přemýšlela jak se dostat do Ústí :D
Niky
AutorUž mám zamluvené lístky a už se nemůžu dočkat :D
Renata
AutorKdyž bude orchestr místo prvních čtyř řad v hledišti nebude to rušivé a nebude to znít divně?
rišo
AutorMyslím, že tie sedadlá odmontujú… tak budú vlastne pod úrovňou pódia a človek v piatej rade nebude mať orchesterníkov pred sebou ale mierne pod… Bude to super! :)
Jirka k.
AutorSuper,videli jsme Funny v Usti!moc se tesime!
Jiří K.
AutorTřeba je časem napadne už udělat orchestřiště….
Pavel Košatka
AutorAčkoliv nechci hájit produkce bez živého orchestru, který by měl k muzikálu na světové úrovni patřit, ale kdybychom vzali fakt, že by Hybernia nastálo místo prvních pěti řad udělala orchestřiště, tak by přišla na tržbách z jednoho představení o 74 687 Kč + zvýšila náklady o nástroje a muzikanty. Ve výsledku by to znamenalo zvýšení cen vstupného a tím ještě menší tržby, protože by si to lidi nemohli dovolit a šli by na levnější tituly.
Takže to není o tom, koho co napadne, ale o penězích. Samozřejmě že umění by nemělo být primárně o penězích, ale bez nich se také neobejde. Buďme tedy rádi alespoň za to jedno pražské dotované muzikálové divadlo, které si orchestr může dovolit.
Irena
AutorMáte pravdu, že máme být rádi za to divadlo s živým orchestrem, ale také by se mělo držet toho, že je hudební a mělo by uvádět pouze muzikály nebo operety. Nebo by v něm hudební díla měla hostovat. Proč Funny Girl nebo Kvítek nehostují zde? Proč MHDB uvádí za sezónu několik nových věcí a HDK jen jednu? Proč se HDK nezajímá o světová díla? Je to věc peněz, pohodlnost nebo nezájem? Má jít přece o spokojenost diváků nebo ne?
Abigail
AutorIrena vystihla i moje otázky – proč se v HDK hraje činohra, proč nemůžou cizí díla hostovat tam (To jsou tak drazí, nebo se s nimi tak moc nedá domluvit?) a proč jim stačí jedna premiéra v sezóně (nelíbí se mi tedy ani ten přístup MDBčka, protože hrají vždy jednu věc tak 14 dní a pak abyste na ni čekali jak na smilování, než se v tom programu znovu objeví (a zpravidla je to v době, kdy se tam prostě nedostanu! schválnost), ale tak dvě nebo tři by snad zvládnout mohli…)
A mlčela bych, ale mě dnes odzbrojilo, když přečetli HDK v GOJE v Bídnících jako partnera – mají půjčené kulisy nebo techniku, nebo jak to je? (A ptám se proto, že i když jsem ten jejich program projela dvakrát odzadu dopředu, větu od věty a slovo od slova, tak jsem to v něm nenašla – nic vyjma reklamy na HDK…)
Ondřej Doubrava
AutorNa začátku se zkoušelo na zkušebnách HdK… to je asi ten primární důvod.
Ondřej Doubrava
AutorPlnohodnotné orchestřiště už v dnešním projektu Hybernie stejně udělat bez většího zásahu nepůjde, bohužel se dalo přednost kapacitě. Můžeme si jen přát, aby se tu boom “světovek” zase rozmohl natolik, aby to Hybernii stálo alespoň za nějaké provizorní řešení.
milanzitka
AutorJe to škoda. Pokud by se zrušila propadla, dala by se část orchestřiště schovat pod pódium, a stačilo by vybourat jednu až dvě řady (kvůli dirigentovi). Druhá věc jsou peníze, lístky jsou docela levné (oproti zahraničí), ale kvalitní produkce prostě tolik stojí…
Olynka
AutorByla jsem na derniéře. Dneska snad už nikdo nepochybuje o tom, že Absolonová je skvělá herečka. Hudební žánr není tak úplně můj šálek kávy – i když třeba Secondhand girl byla skvělá :o) Lístky jsem koupila jako narozeninový dárek pro kamarádku, která MA miluje. Bohužel jsem momentálně poněkud imobilní a problémy, které jsem měla s výměnou místa mi zážitek hodně pokazily. Každopádně jsem ráda, že se Monika vrací do Prahy v hlavní roli hned dvou děl chystaných DH.