Výsledky “Cen Thálie 2011” v muzikálové kategorii
V Národním divadle v Przae se právě teď 24. břena 2012 udělují Ceny Thálie a my vám samozřejmě bleskově přinášíme výsledky “naší” kategorie “Opereta – muzikál“.
Ženy: Monika Absolonová (“Funny Girl” – Severočeské divadlo opery a baletu – Ústí nad Labem) – Funny Briceová
Muži: Dušan Vitázek (“Jekyll a Hyde” – Městské divadlo Brno) – titulní dvojrole
Oceněným umělcům gratulujeme!
Komentáře
Julie
AutorMám za Dušana velkou radost :)
candie254
AutorAnooo, Dušan! neuvěřitelně jsme mu to přála a klaplo to! :)
Michal
AutorAno! Správně Dušan. Absolonová omyl :-( Hanka Fialová by si to zasloužila víc…
Alena
AutorAbsolonovou jsem viděla, jsem z Ústí a teda opravdu mě nějak zvlášť nenadchla ani ona, ani celé zpracování muzikálu… přišlo mi to takové amatérské…
Sukie
AutorDušanovi patří obrovská gratulace a jsem strašně ráda, že on Thalii získal… a Monika, ač ji mám ráda, Thalii jsem přála Hance Fialové, která je nejen skvělou Marguiet ale také třeba úžasnou Fantinou ;-)
krista
AutorNo vzhledem ke složení poroty z “pravých odborníků” je samozřejmě pro celou akademii lepší dát Thálii paní Absolonové než paní Fialové, už kvůli tomu, že se alepoň o Tháliích bude psát v bulváru! Publicita nade vše.
Myslím páni porotci muzikálové sekce, že nechápete zásadní rozdíl mezi muzikálovým hercem a popovým zpěvákem. Zahraniční muzikálová zpěvačka zvládá od klasických partů typů Christine z Fantoma opery přes Wicked až po roli Roxie v Chicagu. Mnoho takových jsem měla možnost osobně poznat na rozdíl od Vás.
Paní Fialová je všestrannou umělkyní, jak právě v Marguerite dokazuje, kde zpívá od jazzu až po písně vyžadující klasický školený hlas a obrovský rozsah.
Ptám se: Myslíte si, že by paní Absolonová odzpívala roli Marguerite?
Asi ne.
Paní Fialová by ovšem roli Funny zvládla s kolíčkem na nose. Ve světě by její umění ocenili. Tam ale rozhodují o umělcích odborníci.
Srdečně zdraví Krista
PS: Doufám, že v porotě bude příště sedět už někdo jiný.
Paní Absolonovou mám ráda jako zpěvačku popu, nicméně v roli funny ani v jiných rolích mě nijak nepřesvědčila.
Hor
AutorJestli jsem se dobre dival, tak o vysledku nerozhoduje muzikalova porota (tam odbornici na muzikal jsou), ale kolegium, kde sedi lide, kteri o tomto oboru nevi vubec nic.
Hor
AutorU Thalii je 2 kolovy nominacni proces. Muzikalova porota nominuje, kolegium voli. Prave kolegium je velmi sporne.
Mára
AutorBože :-( Všichni se tu zase strefují do Monči. To snad není možný. Já to Monče moc přeju a moc jí gratujuji. Ta holka toho hodně dokázala a ještě hodně dokáže. Pro mě je to opravdu KRÁLOVNA MUZIKÁLŮ. Účinkovala v Kleopatře, Anglelice, Draculovi, Třech Mušketýrech, Rebelové, Vraždě za Oponou, Moně Lise, Bídnících, Funny Girl a mnoho dalších. Kdo jiný by tuto cenu měl dostat. Už jí měla dostat dávno. Podle mého názoru je to skvělá zpěvačka, o které ještě hodně uslyšíme. MOC MOC GRATULUJI.
veny
AutorDušan si to opravdu neskutečně zaslouží. To co předvádí, je vynikající.
thenardier
Autorno problém je,že to v čem hrála monika až na bídníky,vraždu za oponou a funny girl nejsoumuzikály,ale parodie na muzikál.a ona fakt neni herečka,ale popová zpěvule,která se neumí ani pohnout
PK
AutorCo proti Absolonové všichni máte? Začínala jako zpěvačka, ale “vyhrála” se víc než dobře.
Běžte se podívat na nějakou “skoro činohru” s ní: Světáky nebo Den na zkoušku. Nebo aspoň na tu Funny girl, tam předvádí skvělý výkon ač si o úrovni celého díla a ostatních účinkujících myslím své.
Thálie se až na výjimky už léta dává hlavně “za zásluhy”. Ale zrovna letos to v tomto případě tak nebylo.
Betyna
AutorMyslím, že ceny Thálie se neudělují podle toho, co by dotyčný/á MOHL/A odzpívat a dokázat, ale podle toho, co už dokázal/a a odzpíval/a. (reakce na Kristu) Nominace je za určitou roli. Paní Fialová Funny nehrála a tudíž si myslím, že je nesmyslné debatovat tady, co by mohla a nemohla odzpívat s kolíčkem na nose. :)
Michal
AutorObhajujte si Absku jak chcete, ale pokud chodíte na muzikály jen do Prahy a za muzikál považujete Kata Mydláře, Kleopatru a jiné tituly, tak jeďte do Brna, OStravy, Plzně… A uvidíte, co je muzikál a jak se má dělat. Oprávněně ji včera dostal Dušan! Oprávněně by ji dostala i Hanka Fialová, protože part Fantiny v Bídnících zpívá nejlpíp z republiky!
Jana
AutorMichal: Ano,možná,že Hanka Fialová zpívá Fantinu nejlíp z republiky,jenomže problém je,že za ní nebyla nominovaná.
Já osobně jsem to moc Monice přála a jsem ráda,že ji dostala.Nechápu lidi,kteří říkají,že je to jenom popová zpěvačka,která neumí hrát.Myslím,že kdo tohle říká,tak ji asi jenom závidí…..
thenardier
Autorno ano na nulovém herectví je opravdu co závidět…je to popová zpěvule,která se opravdu hodí jen do rádobymuzikálů typu kat mydlář
Alena
AutorNechci se vám extra míchat do debaty, jelikož jsem neviděla zrovna u letošních nominací ani jedno z představení, která se v nich objevila, čili mi bylo úplně jedno, kdo cenu dostane. Jenom mě zaujal názor, že Monika Absolonová neumí vůbec hrát. Nejsem její fanynka, ale po zhlédnutí generálky Bídníků (které snad nikdo jako skutečně kvalitní muzikál nemůže s vážnou tváří zpochybnit) bych řekla, že hrát rozhodně umí, když je co… ;-).
jansisel
AutorJá si myslím,že letos jsou výsledky naprosto objektivní a spravedlivý.Někteří se trefují do odborné komise nebo do herectví Absolonový,ale zjevně o tom nemají žádný přehled.Konečné výsledky nemůžou členové muzikálové komise vůbec nijak ovlivnit,zde rozhoduje kolegium,takže je neobjektivní je z něčeho obvinovat.A co se týče Funny v podání Moniky,je to třeba nejdříve vidět a pak soudit.Vůbec nejvíc mě ovšem baví ti odborníci na to, co je ten opravdovej správnej muzikál a co né.Je to směšný -zamyslete se nad sebou.Osobně děkuji pánům porotcům muzikálové komise za kvalitní výběr i kolegiu za spravedlivé udělení cen Thálie a gratuluji Monice i Dušanovi.
Michal
AutorJano, ano, za Fantinu nominovaná nebyla. Bylo to myšleno spíš tak, že tak náročnej part ještě žádná česká zpěvačka pořádně neodzpívala. A neodzpívala by to ani Absolonová…
Ano, na nulovým herectví není co závidět. Na hraní v muzikálech Michala Davida taky ne. A v Bídnících se u paní Thénardiér mluví o herectví? Nechtějte mě rozesmát. Tam je to hlavně o kostýmu a pitvoření se. Což jí jde skvěle.
Tom
AutorDo téhle debaty, která se brzo změní v debatu Praha x Brno se nebudu motat ;-) Jen pro Michala: Je pravda, že na muzikály jezdím především do Prahy, občas také do Brna, a v poslední době se i v Praze objevila kvalitní díla ;-) Tak neházejte všechny lidi, co dělají muzikál v Praze do jednoho pytle ;-) Děkuji :)
Luks
AutorNechápu, jak může někdo říkat, že si MONIKA ABSOLONOVÁ nezaslouží cenu Thálie. Nechápu! Monika je jednou z našich nejlepších muzikálových hereček a cenu si opravdu zaslouží! Neviděl jsem ani Funny Girl a ani Marguerite, ale podle ukázek mě osobně zaujala hned Monika Absolonová více. Monice to ohromně přeju!!
candie
AutorPodle mě je absolutně neadekvátní soudit podle ukázek. Musí se to vidět na živo. Vždyť ani Dušanovi nevybrali do ukázky to nejlepší, i když bylo vidět, že je v tom fakt dobrý. A prý hádka Praha x Brno? Nějak jsem si nevšimla, že by paní Fialová byla z Brna, až na to, že tu hostuje v Bídnících a opravdu famózně, jak už tady bylo zmíněno.
Mimo to, Monika je kvalitní zpěvačka, ale s tím herectvím nevím, určitě se hodně vypracovala, v Praze určitě patří k těm nejlepším, o tom není sporu, ale Praha není všechno že?
liza
AutorZcela souhlasím s Michalem. Nicméně Ti kdo tady obhajují paní Absolonovou by si měli na Marguerite do Ostravy zajet, když to jsou takoví muzikáloví znalci. Tak jako znalcům by takové představení nemělo uniknout. Pan Vitázek je nepochybně trefa do černého, nicméně paní Absolonová je omyl – řekla bych, že herecky je na tom lépe jak pěvěcky.
Iva
Autorsouhlasím s lizou – nejsem odborník na herectví, ale mám dobrý sluch a Abs. má s intonací docela problémy, takže ač pražačka, tak si nemyslím, že patří k tomu nejlepšímu, co tu máme, ale nevadí mi, že cenu dostala, rozhodně je pracovitá a snaživá.
PK
AutorIvo můžu znát nějaká jména těch co podle vás v Praze (nebo kdekoliv jinde – mám docela přehled) pravidelně dobře intonují?
jansisel
AutorJá už to tady nemůžu číst,tady je to samej nepřející odborník.Hrůza a šéfové mlčí.
Iva
AutorPK – jste evidentně fanoušek Moniky, takže vám nebudu nikoho jmenovat, protože jak vidím všechno víte, všechno znáte a mé tipy mi stejně vyvrátíte a já se nechci dohadovat. Navíc mě narozdíl od ostatních nevadí, že cenu dostala, jen nesouhlasím s tím, že je to nejlepší muz. zpěvačka, kterou v Praze máme – jak tu někdo výše psal.
Danny
AutorMonika Absolonová narozdíl od Hany Fialové nemá žádnou průpravu hereckou a jen zálibovou pěveckou u pana Klezly.
Moniku jsem jako Funny viděl, stejně tak jako v průserovejch Bídních a činoherní Vraždě za oponou. Letos dokázala, že chce dělat kvalitnější věci, než sračky Michala Davida a vrhla se do toho opravdu s vervou. Když si vzpomenu na její Lorraine v komerčním divadle Hybernia, z jejího hereckého projevu sršela telenovela. A po Funny můžu prohlásit:
“Tý jo, ta zpěvačka opravdu hraje!!!”
…Monice ocenění přeju i přesto, že jsem ji doposud nikdy nevyhledával, zaslouží si ho jak za svůj výkon, tak i za veškerou práci v uplynulém roce.
Hana Fialová byla taky výborná a záleželo čistě na subjektivní stránce.
A když už chcete kritizovat udílení, vzpomeňte si minulý rok na afektovaného neherce Vojtka a na výbornou Dashu v její nejnevýraznější roli…letos to alespoň u žen bylo dle mého názoru vyrovnané.
Jirka k.
AutorClovek zasne nad tim kolik zloby najde v diskusich…Monice to moc preju,stejne tak i divadlu v Usti a pochopitelne i Dusanovi a divadlu v Brne. Poslouchal jsem Tobogan,kde obe nominovane damy zpivaly zive a rozhodne jsem si zadnych intonacich chyb nevsiml. Bohuzel jsem nevidel muzikal, za ktery byla nominovana Hanka,verim,ze v nem byla bajecna, protoze by ji jinak nenomiovali do uzke nominace. Ale videl jsem Funny v Usti a byl to zazitek,nevim kolik z Vas to videlo,ale ten muzikal stoji a pada s Fanny.tzn.,ze 3 hodiny nesleze z jeviste. Pro me to byl velky zazitek a ohromny vykon! Evidentne je role Fanny jedna z nejvetsich a nejtezsich,a kdyz ji nekdo zvladne zaslouzi si oceneni. Vzpomente si, ze za Fanny ziskala Thalii i Terezka Bebarova.
David
AutorNaprosto téměř ve všem souhlasím s Danny.
Sasie
AutorJirka.k.: Jen mě tak při čtení vašeho příspěvku napadlo, že by bylo celkem osudově vtipné (ale já bych se určitě nezlobila), kdyby v příštích Tháliích Dušan předával cenu zrovna některé své divadelní kolegyni, jelikož MdB by mělo příští sezónu také uvést Funny Girl :-D
Zdeněk
Autorto rozhodně ne když už příští rok thálii do Brna tak jedině Hance Holišový za papežku
candie
AutorNapadlo mě přesně to stejné jako Zdeňka. Příště to musí být Thálie jedině pro Hnaku Holišovou!
Silver 67
AutorMonika Absolonová si Thalii zasloužila už dávno, je to jedna z mála ( ne-li jediná) všestranná muzikálová zpěvačka v ČR. Bohužel Thalie jsou víc politika ( Praha/Brno/oblast, komerce/repertoarové-dotované divadlo…) a ceny se musí rozdělit s ohledem co vloni atd….
Podíval jsem se na historii ocenění, pouze ve dvou případech neznám výkony oceněného interperta. A z 31 udělených Thalii za mimořádné jevištní výkony bych jich udělil pouze 7- 8.
A bohužel mezi oceněnými plno jmen chybí…
Silver 67
AutorA Ivě ( 25.3./19.37) bych rád vzkázal že Monika Absolonová je jedna ze čtyř muzikálových zpěvaček – pražských a brněnských ( na oblasti nemám globální přehled) které s intonací problém v 99% případů nemají. I když intonace je bohužel obrovský problém české jak komerční tak “kamenné” muzikálové produkce.
Glasseye
AutorRád bych se výjádřil k názorům na učinkování Moniky Absolonové v muzikálech MD a dalších představeních
Ve všech muzikálech MD byla oporou souboru a pozvedala průměrnou interpretační úroveň produkce. A často zachraňovala absenci jakékoliv režie.
V role v Les Mis jí příliš nesedne, považuji to za špatný nápad režiséra, ale i tak je naprosto profesionální.
Ve Vraždě je skvělá, stejně jako ve Funnny.
Nevyhovuje mi akorát herecky její Eliška v Noci na Karlštejně, ale to představení už je celé parodii sama sebe.
PK
AutorTo Iva: Škoda, konečně jsem se mohl něco nového dozvědět.
A fanoušek opravdu nejsem.
thenardier
Autoru moniky je zásadní problém ten,že řve natolik,že to trhá uši a je to neposlouchatelné,nezpívá s citem,ale tlačí a to kolikrát až velmi
katka
Autorto thenardier: zcela s Vámi souhlasím.
slyšela jsem broadwayskou nahrávku Vraždy za oponou (curtains) a srovnala to s podáním moniky absolonové a rozdíl je zcela zásadní. Na broadwayi to zpívá zpěvačka školeným krásným hlasem zatímco podání paní absolonové zní bohužel jako z diskotéky. a tak bohužel vyznívají pro mne veškeré role, ve kterých jsem jí viděla (včetně funny girl).
Dan
AutorS Hankou Fialovou prý můžete Marguerite vidět už jen 4x v této sezóně. Je to uvedeno na stránkách ndm.cz. Škoda, že tento muzikál asi už končí. Slyšel jsem, že jsou to poslední představení. Myslím, že si nenechám ujít a zajdu se sám přesvědčit. Které divadlo se může pochlubit tím, že tento muzikál přijela dělat sama Marie Zamora s panem Bublilem. Myslím, že to bude stát za to. Dámy prý odcházejí s kapesníčkama na tvářích. Těším se na to! Je to prý obrovský sugestivní zážitek.
Bohužel “Monička” je pro mě popová zpěvačka, která má stále stejný pěvecký i herecký výraz.
Dan
Jana
Autorvážně si myslíte,že kdyby byla M.Absolonová tak špatná,jak tvrdíte (špatná intonace,nulový herecký talent…),že by byla tak populární a jednou z nejobsazovanějších muzikálových zpěvaček ???
katka:Taky jsem poslouchala Curtains z Broadway,a naopak jsem si říkala,že je dbře,že máme Moniku.A to mám originál hodně naposlouchaný.
thenardier
Autorale to je přesně ono,vy o ní pořád mluvíte jako o muzikálové zpěvačce,kde je herectví?nehledě na to,kata mydláře,mušketýry a další srágory nelze považovat za muzikály,takže v kolika muzikálech,že to hrála?pokud dobře počítám,tak jen bídníci,vražda a tim začínáme a končíme,pardon ještě funny girl
Jirka k.
AutorV Katu Mydlari M.Absolonova nehrala!
Jirka k.
AutorMily Thenardiere, na to jak Vam pani Absolonova lezi v zaludku o ni mate znacny prehled:)))
thenardier
Autorjá neříkám že v něm hrála,říkám jen,že to představení,nemá s muzikálem neřku-li s kulturou nic společnýho.a monika mi v žaludku neleží,jen mě bere dech jak je vynášená do nebes jako muzikálová herečka,což je k smíchu a jako excelentní zpěvačka,neni ani jedním.je to prostě produkt,kterej michal david vytvořil a ono se to povedlo ho prodat,nic víc nic mín
lisa
Autorto thenardier: nedivte se, že je tak populární, když lidé jsou zcela ve víru zábavy typu hotel paradise nebo absolvují jako stádo několikrát ročně soutěže hledající nové celebrity. jaký pak musí mít asi vkus? když nic lepšího neznají. celibrity na ně ale křičí ze všech stránek bulváru a tak se s nimi ztotožňují.
pro mě výraz paní absolonové nese stopy diskotéky a jak už někdo zmínil muzikálová herečka je o všestrannosti a velkém hlasovém rozsahu a schopností zvládat mnoho pěveckých výrazů a poloh od popového zpívání až po klasiku. a tím paní absolonová není a nikdy nebude.
a kdo tvrdí že ano, tak at se zajede podívat na marguerite, nebo na kterýkoliv muzikál do MDB! ať vidí, co vlastně muzikál je!
Lucík
AutorNechápu komentáře, že Monika není herečka nebo se ani neumí pohnout. Myslím, že všichni kdo byli tuto neděli v Ústeckém divadle a viděli stát celé divadlo asi 10 minut ve stoje s neuvěřitelným potleskem a Moničinu skvěle odzpívanou, ale co je u Fanny Briceové důležité, i absolutně bezchybně a úžasně odehranou roli, ve které Monika předvádí od dramatických vypjatých situací až po komická čísla obrovskou škálu poloh, jak hereckých, tak hlasových. Mám pocit, že ne všichni co se zde do ní strefují viděli roli, za kterou byla ohodnocena. Musím přiznat, že celé zpracování muzikálu mi přišlo také poněkud amatérské, ale rozhodně ne výkon Moniky. Myslím, že nedělní zážitek na představení, kde jsme mohli být mluví za vše a všem komu se Moničina výhra nezdá by na Funny měl zajít a přesvědčit se a ten kdo jí viděl jít znovu a lépe dávat na Moniku pozor. Je škoda, že lidé mají Moniku zafixovanou jako tu Davidovu zpěvačku z těch “muzikálů”, ale porota Thálie se od toho dokázala odprostit a o to prosím i vás.
jansisel
AutorZnovu opakuji,nikdy jsem nevěděl,že máme tolik kvalitních odborníků na intonaci,herectví,na posouzení co je muzikál a co není,kdo by si cenu určitě zasloužil a kdo určitě né atd.S ohledem na tuto neuvěřitelnou snůšku polopravd v této diskuzi,jsem opravdu rád,že udělování cen Thálie je v rukou objektivních a profesionálních odborníků,kteří nedají a hlavně asi ani nečtou takovéto bláboly,jaké se prezentují v této směšné diskuzi.
Ivana
Autorto thenardier: musím se smát, když píšete, že Monika je produkt který vytvořil Michal David, možná byste si měl nejdřív zjistit v kterém roce a v jakém muzikálu Monika začala vystupovat. Ano určitě ji dost pomohl v další kariéře, ale momentálně Monika v jeho stáji není a přesto cenu dostala. A je hodně zajímavé když podle Vás a spousty dalších tady Monika je tak špatná, že má tolik fanoušků a příznivců, já se mezi ně taky počítám a ráda. Docela by mně při vaší kritice zajímalo kdo z našich interpretů je Váš favorit.
Michal
AutorMěli byste si zjistit, co to vlastně muzikál je a jaký předpoklady by měl muzikálový herec mít. Měl by skvěle hrát, ještě líp tančit a excelentně zpívat. Podle muzikálů, co sem s MA viděl, bych řekl, že hraje docela slušně, tanec (haha) se bohužel v pražských muzikálových kreacích nevyskytuje. Například Kleopatra je víceméně dřívější choreo na Davidova Poupata. Monika dokázala, že není ani popová zpěvačka už tím, že vydadala muzikálovou desku, která je absolutně zprasená. A jestli nedostala tu Thálii přes postel, tak nevím, zda-li příští rok herecké asociaci důvěřovat…